![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou het niet beter zijn een paar miljoen vervuilende auto's te beginnen vernietigen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 50,00% |
Ja, maar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
neer maar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Misschien kunnen we allemaal een post starten waar we oproepen om iets te verbranden dat we zelf niet kunnen gebruiken of niet kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door Pontus : 28 december 2007 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige voertuigen kunnen zelfs tegen een lage kostprijs worden omgebouwd tot propere voertuigen die op aardgas en biogas rijden en dus zelfs meewerken aan het omruimen van een veel gevaarlijker gas dan CO², namelijk methaan. Voertuigen op gas, hebben een zeer kleine CO uitstoot en veroorzaken geen fijn stof. En hoewel deze voertuigen in het buitenland steeds meer opgang kennen en zelfs geen cent duurder kosten dan de benzine en diesel voertuigen, zijn er in België slechts een kleine 50 tal voertuigen die deze brandstof gebruiken. Het aantal LPG voertuigen ligt wel hoger, maar zijn in dalende lijn wat aankoop betreft door de hogere taksen die er op worden geïnt. Het is dus eigenlijk de staat die verhinderd dat de propere voertuigen een kans maken op de markt, want op de fossielebrandstoffen verdiend de staat enorm veel geld, geld dat ze verliest als men massaal op gasenergiën zou overschakelen. Want biogas kan men op een eenvoudige manier zelf winnen. Het is dus niet de auto die moet verdwijnen, maar de fossiele brandstofgebruikende motor. En ook met de Palmolie zit je dus een beetje in dezelfde richting. De productie is niet gestegen in evenredigheid van de dalende kostprijs ervan, en deze daling is dan nog afgeremd door destijgende vraag. Maar de palmolie die word gebruik als brandstof is minder zuiver en minder fijn dan de palmolie die voor menselijke consumptie gebruikt kan worden en deze olie is wel enorm gestegen in kostprijs en word nu vaak zelfs vervangen door olijfolie die vroeger duurder was, maar nu goedkoper is geworden dan de palmolie. Het is dus een illusie dat palmolie goedkoper is geworden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Start ook eens een post op om iets te vernietigen wat de mens en de planeet in gevaar brengt...dat is wat meer integer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Je kan natuurlijk ook van Pontus naar Pilatus blijven rijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Banneling
|
![]() [quote=Jantje;3175650]
Citaat:
Citaat:
Dat is gewoon een bijproduct van die vervloekte oliewinning. Citaat:
Citaat:
Bij iemand als Chipie zou dat wél moeten lukken... Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() [quote=eno2;3175815]een auto kan weinig verkeerd doen, de persoon die aan het stuur zit daarintegen ...
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Biobrandstof moet afgeschaft en verboden worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() [quote=eno2;3175834]*knip*
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Biobrandstoffen gewonnen uit voedingsgewassen zouden idd moeten verboden worden, er zijn immers andere oplossingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Suikerriet is acht keer minder CO2-belastend in de kweek dan graan, en het is vijf keer efficienter als energieproducent. Lula zit dus goed, en Bush (weeral) slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() En dan heb je nog onze man van het decennium, Al Gore.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Dat is de grootste leugenaar die er bestaat gestuurd door de olielobby.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() men kan die auto's ook verpletteren, er kuubjes van maken, en die in de zee dumpen, in visrijke gebieden , om de industriële vissers te beletten daar hun sleepnetten uit te werpen. Minder vervuiling door auto's, + meer vis in de zee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bepaalde groep ''jongeren'' is daar al eens aan begonnen, alleen maakten ze geen onderscheid tussen propere of vervuilende auto's. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 december 2007 om 02:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Van de moment dat ik terug dicht tegen het werk kan gaan wonen doe ik mijn wagen weer van de hand. Na zeven jaar zonder nu reeds enkele maanden terug met en ik haat dat stuk blik. Elke dag mijn leven wagen om te gaan werken. En ik kan niet tegen het lawaai van voorbij scheurende auto's wanneer ik ga fietsen of naar de winkel fiets. Het is alleen moeilijk om dicht tegen het werk iets betaalbaar te vinden waar ik niet het lawaai van de auto's tot in de slaapkamer hoor. Voor mijn part mogen de wagens worden afgeschaft als er ook 's nachts openbaar vervoer komt.
|
![]() |
![]() |