Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2007, 16:50   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Die giga-gleuf moet dan wel groot genoeg zijn voor de 10,000 kernkoppen van Amerika - het enige land dat ooit kernwapens heeft gebruikt en er vrij uitdeelt aan levensgevaarlijke terroristische staten als Israel.
Weet u waar een flink deel van het kernarsenaal van de USSR is? Want daar weten ze het ook niet meer...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 16:52   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En wat als zo'n kernbom iets te hard neerkomt?
Aardbevingen.

Die kb'en in K.B. (naar verluidt is het een niet mis aantal) zouden niet zomaar kunnen afgaan. Er moet eerst nog iets mee gedaan worden (het lijkt me beter niet te schrijven wat precies). Daar heeft toch een politicus me ooit van verzekerd.

Ik vind dat we dat als volgt moeten oplossen: we vragen aan Amerika vriendelijk om ze te komen halen. Weigeren ze. Dan gooien we ze wel tot over de plas.

Het lijkt me ook beter deze informatie niet teveel te verspreiden op het internet. (Al is het daar een beetje te laat voor.) Iedereen heeft daar namelijk toegang toe ... Leve ook de mogelijkheden van G.Earth.

Kelchtermans wil die bommen daar ook graag weg, ik hoop dat hij ervoor kan zorgen. Nederland en Duitsland zijn ook niet bepaald enthousiast over de aanwezigheid van die spullen op die plek. Mogelijk kunnen ze wat helpen druk uit te oefenen.
Al zou ik liever niet willen weten wanneer ze effectief verplaatst worden. Maar ik vrees dat dat ooit zal gebeuren. Het zijn niet onze politici die daar het laatste woord over hebben.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 december 2007 om 16:55.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:11   #23
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Aardbevingen.

Die kb'en in K.B. (naar verluidt is het een niet mis aantal) zouden niet zomaar kunnen afgaan. Er moet eerst nog iets mee gedaan worden (het lijkt me beter niet te schrijven wat precies). Daar heeft toch een politicus me ooit van verzekerd.
Het zou maar erg zijn mochten er geen veiligheden ingebouwd zijn in het systeem.
Citaat:
Het lijkt me ook beter deze informatie niet teveel te verspreiden op het internet. (Al is het daar een beetje te laat voor.) Iedereen heeft daar namelijk toegang toe ... Leve ook de mogelijkheden van G.Earth.
Inderdaad, je hoeft slechts naar de website van Friends of the Earth gaan om (naar mijn mening te veel) informatie te krijgen.

Citaat:
Kelchtermans wil die bommen daar ook graag weg, ik hoop dat hij ervoor kan zorgen. Nederland en Duitsland zijn ook niet bepaald enthousiast over de aanwezigheid van die spullen op die plek. Mogelijk kunnen ze wat helpen druk uit te oefenen.
Het probleem is dat Frankrijk en het VK zouden dwarsliggen. Maar ik heb wel de indruk dat, buiten de regeringen van die twee landen, alle Europese regeringen die Amerikaanse kernwapens op hun grondgebied hebben toch min of meer verveeld zitten met de aanwezigheid van massavernietigingswapens op hun grondgebied. Hopelijk maken ze binnenkort eens werk van een kernwapenvrij Europa.

Citaat:
Al zou ik liever niet willen weten wanneer ze effectief verplaatst worden. Maar ik vrees dat dat ooit zal gebeuren. Het zijn niet onze politici die daar het laatste woord over hebben.
Dat zouden we inderdaad niet weten, al kan ik me wel voorstellen dat het na een aantal jaar wel duidelijk zou zijn. Zo kondigde de Amerikaanse overheid het ook niet aan toen Area 51 sloot, maar het lijkt er toch op dat het wel degelijk gesloten is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 29 december 2007 om 18:15.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 11:30   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Groentje
Het zijn niet onze politici die daar het laatste woord over hebben.
't Is de CIA, waarvan Belgenland maar een onderafdeling is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 21:05   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dat ze die idd maar zo vlug mogelijk verwijderen...
Tijdens de koude oorlog hebben ze ons maar niets dan nadelen gebracht en de betogers voor de linkse vrede enorm veel werk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 21:16   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Neen, als onderdeel van het INF-verdrag van '87 tussen de VS en de SU werden ze weggehaald en vernietigd.

Dat zijn naar verluid geen raketten en zouden er al zijn sinds 1963.
we konden toch niet weten dat zoiets gevaarlijk spul was?http://www.fourmilab.ch/bombcalc/
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 11:27   #27
eno2
Banneling

Standaard

Hopelijk kunnen we de rest van de raketten in de vondelingenschuif leggen dit jaar, naast Bush.
Oud 17 januari 2008, 11:42   #28
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Voor de juiste prijs mogen ze die nukes gerust in mijn achtertuin komen plaatsen, een ooievaarsnest der op van boven en Planckendael 2 is een realiteit in het Aalsterse....'t heeft trouwens nog iets decoratiefs, eens iets anders dan een raapmolen of ploeg in de voortuin.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:28   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Voor de juiste prijs mogen ze die nukes gerust in mijn achtertuin komen plaatsen, een ooievaarsnest der op van boven en Planckendael 2 is een realiteit in het Aalsterse....'t heeft trouwens nog iets decoratiefs, eens iets anders dan een raapmolen of ploeg in de voortuin.
Alkaïda is ook geïnteresseerd in alles wat decoratief en explosief is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be