Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 19:14   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Klopt, maar ik hoop dat "we" niet alleen de PS in de gaten houden. Ook het VB moet in de gaten gehouden worden.

Een bevolking die haar politici in de gaten houdt is onontbeerlijk in een goed functionerende democratie.
Zoook moeten ook de spa, groen... in het oog gehouden worden. En is dit niet alleen de taak van de bevolking doch ook van de media, zeker als deze gesubsidieerd is met belastingsgeld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 19:59   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard "Verzoening" ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik zal het nog even herhalen voor de hardleersen onder ons. Er komt geen Vlaamse verzoening met "België" en geen Vlaamse goede wil tegenover Wallonië zonder volgende voorwaarden:
- dat de Walen stoppen met zich met de Vlaamse deelstaat te bemoeien en met de racistische Anschluss-eisen van de Brusselse bourgeoisie te steunen
- dat de Walen bereid zijn het "1 man 1 stem" principe en de eenvoudige meerderheidsregel op federaal vlak te accepteren.
Volgens de Amerikaanse "Times", toch niet de eerste de beste, is Vlaanderen de "rijkste en meest dynamische regio van de GANSE WERELD" !!!
Waarom zouden wij de (luie) Walekoppen een zoen geven ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 20:02   #23
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens de Amerikaanse "Times", toch niet de eerste de beste, is Vlaanderen de "rijkste en meest dynamische regio van de GANSE WERELD" !!!

Heb je een link naar dat artikel?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 20:25   #24
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij overdrijft wat, een van de meest ... van europa.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 20:31   #25
luc broes

Standaard

Citaat:
Klopt, maar ik hoop dat "we" niet alleen de PS in de gaten houden. Ook het VB moet in de gaten gehouden worden.
Een bevolking die haar politici in de gaten houdt is onontbeerlijk in een goed functionerende democratie.
België is geen goed fuctionerende democratie. En er is steeds gesjoemel nodig door het regime om de boel weer op te lappen. Zoals het invoeren van verdeelsleutels en grendels om de democratische meerderheid te minoriseren. Zoals het aanstellen van Verhofstadt III na een verkiezingsnederlaag door een ondemoctatisch 'staatshoofd'.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 20:37   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
Time dec 24, 2007 p4:
'Wallonia is in a slump while Flanders is one of Eutope's richest and most dynamic regions.'

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 januari 2008 om 20:38.
Oud 4 januari 2008, 21:38   #27
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Time dec 24, 2007 p4:
'Wallonia is in a slump while Flanders is one of Eutope's richest and most dynamic regions.'
Ah, die 'postcard' heb ik ook al gelezen. Ik dacht dat je het over de NY Times had.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 4 januari 2008, 21:45   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Ah, die 'postcard' heb ik ook al gelezen. Ik dacht dat je het over de NY Times had.
Die 'postcard' was wel de hele eerst blz met foto, van Time toch één van de belangrijkste en meest verspreide weekbladen ter wereld.
Uiteraard totaal verwaarloosbaar !?
Oud 4 januari 2008, 21:48   #29
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 'postcard' was wel de hele eerst blz met foto, van Time toch één van de belangrijkste en meest verspreide weekbladen ter wereld.

Ha maar, het is maar Time. Als het nu de NY Times geweest was, dan was Geert C onder de indruk geweest. Maar nu...

Mr. C must be very important in Belgicist circles, I suppose.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:03   #30
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

En ze worden dan nog een flink afgeremd en uitgemolken door de Franstaligen. Waar zou VL uitkomen zonder de luie Walen aan hun been???
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:05   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En ze worden dan nog een flink afgeremd en uitgemolken door de Franstaligen. Waar zou VL uitkomen zonder de luie Walen aan hun been???
En waar zou WL uitkomen mocht het eindelijk eens het heft in eigen handen kunnen nemen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:06   #32
straatrue
Minister-President

Standaard

Het artikel begon zo:

Citaat:
'Staatshervorming zal niet zijn wat CD&V vraagt'

INTERVIEW PAUL MAGNETTE (PS), DE NIEUWE MINISTER VAN KLIMAAT CD&V/N-VA is gewaarschuwd. De komende weken moet de interim-regering de lijnen uitzetten voor een hervorming die van ons land 'een echte federale staat' maakt, maar aan de fiscaliteit, sociale zekerheid en de arbeidsmarkt op het federale niveau mag niet worden geraakt, zegt PS-minister Paul Magnette.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:50   #33
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het artikel begon zo:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:54   #34
Geert C

Standaard

Citaat:
Beweer ik dat soms?

In het initiële bericht stond, en ik citeer, 'de Amerikaanse "Times"', ik ging ervan uit dat dit naar de NY Times verwees.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ha maar, het is maar Time. Als het nu de NY Times geweest was, dan was Geert C onder de indruk geweest. Maar nu...

Mr. C must be very important in Belgicist circles, I suppose.
Wat zijn we toch weer rap met het trekken van ongefundeerde conclusies...

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 januari 2008 om 23:55.
Oud 5 januari 2008, 09:21   #35
luc broes

Standaard

Citaat:
Beweer ik dat soms?
In het initiële bericht stond, en ik citeer, 'de Amerikaanse "Times"', ik ging ervan uit dat dit naar de NY Times verwees.
Wat zijn we toch weer rap met het trekken van ongefundeerde conclusies...
Mogelijk, maar jij bent in ieder geval wel zéééééér traag in het trekken van de gefundeerde conclusies.
En wat maakt het nu verschil uit of het bericht verscheen in NY Times of in Time?
Ik heb trouwens meerdere artikels gelezen in de internationale pers die een vrij objectief beeld tonen van de belgische toestand.
Onze zo verdraagzame linkse pers beweert dikwijls dat Vlaanderen in de wereld bekend is om zijn onverdraagzaamheid, zijn fascistische trekjes en wat weet ik meer.
Ik heb dat nog nergens bevestigd gezien, tenzij in De Morgen en bij 'vooruitstrevende vlamingen' op diverse fora.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 januari 2008 om 09:29.
Oud 5 januari 2008, 09:29   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb al een paar keer aangehaald dat heel wat Walen met meer den gewone belangstelling naar Vlaanderen kijken.

Wat lees ik bijv. vandaag in De Standaard?

Minister Magnette:

'Ik kijk naar Vlaanderen en dat voorbeeld kan inspirerend werken. Ook als minister in de Waalse regering deed ik dat, ook al hadden wij veel minder geld te besteden dan Vlaanderen. Niet dat we het voorbeeld altijd volgden, maar we keken er wel naar.'
Waarom kijken ze naar het voorbeeld vlaanderen?
Ik hoop dat het is om te leren werken, en niet om de transfers te kunnen verhogen.
de toekomst zal het uitwijzen.
Oud 6 januari 2008, 17:33   #37
open en bloot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En waar zou WL uitkomen mocht het eindelijk eens het heft in eigen handen kunnen nemen?
In de provincie Luxemburg zijn alleen maar ijverige Walen, laat ons met hen samenwerken. Wellicht zijn ze meer geïnteresseerd in samenwerking met Charleroi of Henegouwen ?
open en bloot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be