Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2008, 09:44   #21
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik herinner me maandenlange massale protestmanifestaties worldwide toen Bush zijn oorlogsplannen bekend maakte. Maar ondanks de dagelijkse moordaanslagen door moslimterroristen waar ook ter wereld, ondanks de dagelijkse afslachtpartijen tussen islamitische jihadi's onderling in Irak, kan ik me niet één maasabetoging herinneren waar moslims betogen tegen het geweld dat in naam van hun religie dagelijks wordt gepleegd.
Jij wel?
Die dagelijkse moordaanslagen hebben niet per se met de Islam te maken. Doorheen de geschiedenis is het vaak genoeg gebleken dat zowat elke religie met zulk fundamentalisme te maken kan hebben. Dat vrijwel elke religie aanzet kan geven tot geweld tegen andere. Dat is niet iets intrinsieks slech aan de Islam.
En die dagelijkse slachtpartijen?
"Ondanks de dagelijkse slachtpartijen in een heel pak Afrikaanse landen onderling..."
En dat zijn meestal geen moslims
Er zijn btw heus wel al genoeg initiatieven geweest van moslims tegen dat geweld hoor, daarom geen massabetogingen maar kom het is nogal moeilijk zoeen te organiseren zonder dat het tegen 1 specifiek feit is.

Citaat:
De knievallen voor de islam zijn al meer dan merkbaar in Europa. Trek gewoon je oogjes eens open.
Dat is het weakste argumetn ooit, serieus.
Trek je ogen eens open is in geen geval een argument over iets.
Perception does not equal reality

Laatst gewijzigd door the_special_one : 5 januari 2008 om 09:44.
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 09:59   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Die dagelijkse moordaanslagen hebben niet per se met de Islam te maken. Doorheen de geschiedenis is het vaak genoeg gebleken dat zowat elke religie met zulk fundamentalisme te maken kan hebben. Dat vrijwel elke religie aanzet kan geven tot geweld tegen andere. Dat is niet iets intrinsieks slech aan de Islam.
Het is niet omdat iets eigen blijkt te zijn aan iets, dat het daarom goed is en getolereerd moet worden. Tegen de onnozeliteiten van het christendom zijn genoeg mensen in gegaan en er uiteindelijk soms ook het slachtoffer van geworden. Die strijd is, op zijn minst in Europa, gestreden. Dus bon, op naar de volgende.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 10:05   #23
the_special_one
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het is niet omdat iets eigen blijkt te zijn aan iets, dat het daarom goed is en getolereerd moet worden. Tegen de onnozeliteiten van het christendom zijn genoeg mensen in gegaan en er uiteindelijk soms ook het slachtoffer van geworden. Die strijd is, op zijn minst in Europa, gestreden. Dus bon, op naar de volgende.
Ja, nee natuurlijk niet.
Mijn punt was gewoon dat sommigen hier schijnen te denken dat enkel de Islam zo'n dingen veroorzaakt. Er moet ten allen tijde worden ingegaan tegen zo'n dingen maar dat hoeft niet met een haatcampagne tegen de Islam zoals velen er blijkbaar van willen maken.
Oud 5 januari 2008, 10:22   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, nee natuurlijk niet.
Mijn punt was gewoon dat sommigen hier schijnen te denken dat enkel de Islam zo'n dingen veroorzaakt. Er moet ten allen tijde worden ingegaan tegen zo'n dingen maar dat hoeft niet met een haatcampagne tegen de Islam zoals velen er blijkbaar van willen maken.
Indien je opjectief zou zijn zou je niet spreken van een haatcampagne.
Het is hooguit een verwitting van wat ons overal in Europa te wachten staat.
Jouw kleinkinderen zullen je d'r niet dankbaar voor zijn.

Blijkbaar zitten de poco's met een reflex dat ze bij elke islamkritische noot snel, snel steeds dezelfde terminologie (haatcampagne, islamofobie, etc) moeten oprispen die ze van de partaai voorgeschoteld kregen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 11:42   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er een Islamitische partij aankomt was te verwachten, die plannen bestaan ook in Vlaanderen.
En ja; de democratie biedt die mogelijkheid, er zijn immers ook partijen op basis van andere levensbeschouwingen, tot dit punt zie ik dan ook geen probleem.

Waar ik helemaal niets van geloof is dat dit wordt opgericht omdat Wilders die film maakt, het gaat namelijk niet over die film maar volgens mij over het gegeven dat kritiek wordt geleverd op islam, dat wordt handig uitgebuit om te kunnen overgaan tot de oprichting van een Islamitische partij.
De motivatie ligt er vooral in om de samenleving aan te passen aan islam, en dat wordt duidelijk bij de oproep om hoofddoeken verplicht te maken in openbare gebouwen.

Als de keuze op hoofddoeken vrij zou zijn zoals ik moslims vaak hoorde beweren, waarom moet de overheid dit dan verplichten?Dit vind ik persoonlijk veel bedreigender dan de film van Wilders, en ik ben het er niet mee eens dat Wilders die dus in wezen uitlokt, kritiek op een ideologie mocht tot voor kort in Nederland!

Dit is de fout van het beleid zelf, nergens werd aandacht besteed aan goed georganiseerde netwerken die moslims opzetten tegen de samenleving, die zijn jaren zonder een strobreed in de weg te worden gelegd actief geweest, waardoor hun aanhang is gegroeid, hetzelfde gebeurt nu in Vlaanderen, wie kijkt naar deze processen? Niemand! Die fout breekt Nederland nu zwaar op en het AIVD rapport wat onlangs verscheen toonde dit pijnlijk aan! Hopen dat Vlaanderen hieruit leert en zelf radicale organisaties uit de a
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 11:42   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

anonimiteit haalt zal niet gebeuren!
Oud 5 januari 2008, 11:57   #27
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
http://www.staatscourant.nl/staatsco...t.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.

We zullen eens zien hoeveel stemmen ze halen. Zoals Abou Jah Jah ook dacht massale steun te krijgen zeker?
Oud 5 januari 2008, 12:18   #28
the_special_one
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Indien je opjectief zou zijn zou je niet spreken van een haatcampagne.
Het is hooguit een verwitting van wat ons overal in Europa te wachten staat.
Jouw kleinkinderen zullen je d'r niet dankbaar voor zijn.

Blijkbaar zitten de poco's met een reflex dat ze bij elke islamkritische noot snel, snel steeds dezelfde terminologie (haatcampagne, islamofobie, etc) moeten oprispen die ze van de partaai voorgeschoteld kregen.
Ik heb het toch niet over jou?
Ik zei sommigen, en als jet het objectief bekijkt kan je ook niet anders dan toegeven dat ook dat klopt.
En ons in Europa te wachten staat?
Kom nou, het is al 30 jaar zo. Het gros van de immigranten zijn btw EU-burgers.

En wat moet een partaai nu weer voorstellen?
Oud 5 januari 2008, 12:22   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kay -gell, je maakt een foute vergelijking. Yah Yah was geen Marokkaan en richtte zich vooral op Marokkanen, maar gezien de verdeeldheid onder Marokkanen onderling liep zijn partij op een sisser uit.
Een Islamitische partij die opkomt voor Islamitische principes zal automatisch een veel bredere aanhang kennen, het spannningsveld tussen islam en samenleving zal worden uitgebuit en dat gaat stemmen opleveren, zeker weten.
Oud 5 januari 2008, 12:50   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.staatscourant.nl/staatsco...t.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.
Net als de Pedopartij, zal ook deze partij geen stemmen krijgen. Krijgen ze die wel, dan riskeren ze een verbod.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 12:58   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, nee natuurlijk niet.
Een haatcampagne is nergens voor nodig.

Ik zou zelfs durven suggereren dat er een danig verschil is tussen Arabieren en de islam en dat de invloed die de Arabieren (en hun meest vooraanstaande fiqh) tegenwoordig hebben op de islam voor een groot deel enkele problemen oplost alsook de perceptie van de islamitische wereld.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 13:20   #32
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat er een Islamitische partij aankomt was te verwachten, die plannen bestaan ook in Vlaanderen.
En ja; de democratie biedt die mogelijkheid, er zijn immers ook partijen op basis van andere levensbeschouwingen, tot dit punt zie ik dan ook geen probleem.
Gelukkig wordt er weer een poging gedaan om een islamitische partij op te richten. Keep trying, guys. Zolang het wordt geprobeerd, kan worden gewezen op het gebrek aan steun dat zulke partijen verwerven. Brandstichters en ruiten-ingooiers komen zo duidelijker als vandalen te voorschijn, zonder veel politieke steun.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 13:48   #33
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Net als de Pedopartij, zal ook deze partij geen stemmen krijgen. Krijgen ze die wel, dan riskeren ze een verbod.
Allemaal mooi en wel. Maar wat indien in de toekomst de moslimgemeenschap (waarvan ongeveer de helft reeds voorstander is voor de invoering van de sharia)zo groot geworden is dat zij het zijn die de wetten bepalen. Gaat zulk een partij dan ook een verbod riskeren ?

De islam legt aan de moslimgemeenschap de strijd tegen de ongelovigen op als religieuze plicht.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
Koenraad Elst

Laatst gewijzigd door smiley : 5 januari 2008 om 13:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 13:58   #34
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag iedereen een partij oprichten, dus ook een Islamitische partij is legaal wat mij betreft. Echter: ik zal me keihard verzetten tegen hun, in mijn ogen, waanzinnige standpunten! Overigens zijn er geen 1 miljoen moslims in Nederland, maar 850.000.( bron CBS)
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:04   #35
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Van mij mag iedereen een partij oprichten, dus ook een Islamitische partij is legaal wat mij betreft. Echter: ik zal me keihard verzetten tegen hun, in mijn ogen, waanzinnige standpunten! Overigens zijn er geen 1 miljoen moslims in Nederland, maar 850.000.( bron CBS)
En snel groeiende via hoge geboortes, gezinsherenigingen, kinderen uit elk gemengd huwelijk (moslim met niet-moslim) worden als moslim opgevoed, meer dan 70 % haalt de huwelijkspartner uit het moslimland van herkomst, illegalen, bekeringen (door de leugenachtige suikerversie van islam die men lusitig kan verspreiden dit in tegenstelling tot islamcritici die als 'islambashers' in de islamofobe xenofobe racistische onverdraagzame etc. hoek worden gedreven)

Kritiek op islam leveren is weldra zelfs strafbaar.

VN: De waarheid vertellen is laster.
http://www.godvoordommen.nl/2008/01/...ster/#more-616

Don't criticise Islam, says UN
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=11073

"The only thing that makes us extreme far right racist figots is that we dare to say that there is something about islam that is responsible for this problem"

Waarom de islam zelf wel degelijk het (wereldwijde) probleem is
http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1

Laatst gewijzigd door smiley : 5 januari 2008 om 15:08.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:57   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind dat je als liberaal moet vechten tegen wat vrijheid bedreigt. Verbieden dus, die partij.
Oud 5 januari 2008, 15:58   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Allemaal mooi en wel. Maar wat indien in de toekomst de moslimgemeenschap (waarvan ongeveer de helft reeds voorstander is voor de invoering van de sharia)zo groot geworden is dat zij het zijn die de wetten bepalen. Gaat zulk een partij dan ook een verbod riskeren ?

De islam legt aan de moslimgemeenschap de strijd tegen de ongelovigen op als religieuze plicht.
Het aantal moslims zal over een aantal decennia niet zover gegroeid zijn dat we ons zorgen zullen moeten maken. Bovendien zal, als die groep groeit, de onvrede erover toenemen, zullen maatregelen genomen moeten worden; zoals het promoten van afvalligheid, wat er wellicht aan zit te komen.
Oud 5 januari 2008, 16:03   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:
hoo! KILL GEERT WILDERS!

zijn we ineens van die moslim vanaf?

Is het dat wat je wil zeggen?

Theo van Gogh is toch al een paar jaren geleden geslacht? En Pim Fortuyn toch ook? blijkbaar helpt het dus niet als men de kritikasters afslacht.

Of bedoel je nu dat we ineens met z'n allen met onze kont omhoog moeten gaan zitten om de slachtingen te laten stoppen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:40   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:
hoo! KILL GEERT WILDERS!

zijn we ineens van die moslim vanaf?

Is het dat wat je wil zeggen?

Theo van Gogh is toch al een paar jaren geleden geslacht? En Pim Fortuyn toch ook? blijkbaar helpt het dus niet als men de kritikasters afslacht.

Of bedoel je nu dat we ineens met z'n allen met onze kont omhoog moeten gaan zitten om de slachtingen te laten stoppen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:49   #40
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
De naam van die partij bevat al een onmogelijkheid: democratie en islam zijn onmogelijk met elkaar te verenigen.
de DDR deed het ook.

het woord democratisch woord nogal verkracht.

de democratische partijen
Duitse Democratische Republiek
....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be