![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Als men in Wallonië open staat voor een man die een ontbinding van Belgie wil bespreken(zie naar zijn stem in het voorstel van het vb onlangs), kan men dit alleen een overwinning noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() U herinnert zich vast wel die uitspraak die JMDD in het verleden verscheidene malen gedaan heeft, 'met de Walen als het kan, zonder de Walen als het moet'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politiek gezien zijn de Walen geen objectieve bondgenoten van Vlaamse separatisten, daar zij terecht of ten onrechte menen dat hun belangen bij een scheiding tenzeerste zouden worden geschaad. Kijk naar de realiteit, kijk bvb naar de reacties vd rtbf uitzending 'bye , bye Belgium'. Walen zijn zeer Belgicistisch en monarchistisch en het 'over de grens gaan' vd ldd kan tot niets anders leiden dan tot een grotere Belgicistische invloed / impact op die partij. Trouwens, LDD is niet echt een separatistische partij.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 9 januari 2008 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() dubbel
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 9 januari 2008 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
De waalse politici bedoelt ge? En het is niet omdat er NU geen Waalse bondgenoten zijn dat dit nooit zo zal zijn. Volgens mij kunnen wij de Waalse bevolking wel degelijk warm maken voor een scheiding, omdat we er beiden goed van worden. Maarja, is natuurlijk moeilijk als de zogezegde volksnationalisten aan deze kant vd taalgrens hen altijd afschilderen als "de profiteurs", "de lamzakken", etc. wat dikke zever is in een volksnationalistisch discours; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een enorme stap voorwaarts als die gedachte zich verder zou kunnen nestelen in de gedachten van de gewone Waal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Wallonië of de Walen , zo u wil , staan aan de kant van , maken zelfs deel uit van het Belgisch koloniale regime. Dat was zo in 1830 en nu nog altijd. Wallonië is helemaal geen slachtoffer, zoals Vlaanderen dat wel was en is. Overigens moet je een verschil maken tussen de Waal als zodanig, die vrij joviaal en sympathiek is, en de Waal als politiek individu die geenszins zijn / haar mythische voorrechten wil opgeven. En, klinkt het niet, dan botst het , maar in zekere zin is profitariaat een correcte term, zij het te geïndividualiseerd.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.tvbelgiek.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb Dedecker al genoeg bezig gezien in de Waalse media: 'tout le monde se sens belge'. Ook heb ik het ware genoege gehad hem te horen spreken op het Republikeins zangfeest in Hasselt (Nuja spreken, hij kwam gewoon een verhaaltje voorlezen uit zijn boekje) ... toen voelde zich niemand 'belge'. Dedecker... tja... oportunisme pur sang
![]() |