Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 07:22   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik weet wel, het zal een betekenisloze staatshervorming zijn of niets.

Ik persoonlijk gok op niets.
Begin eerst eens met te bepalen wat een goede staatshervorming is en wat een betekenisloze.

Zo vind ik persoonlijk dat als men de SZ splitst dat dit in het nadeel is van de Vlaming, want die kan dan niet meer over de taalgrens gaan wonen en toch dezelfde rechten behouden als deze waar hij voor betaald heeft.

En zo is de huidige bevoegdheid voor milieu gewoon een lachertje, want iemand die aan de juiste kant van de taalgrens woont mag gewoon zijn huisvuil opstoken en die aan de andere kant van die taalgrens moet massaas betalen om dan te zien dat zijn huisvuil gewoon blijft staan wegens een staking.
Jantje is offline  
Oud 8 januari 2008, 11:06   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Begin eerst eens met te bepalen wat een goede staatshervorming is en wat een betekenisloze.

Zo vind ik persoonlijk dat als men de SZ splitst dat dit in het nadeel is van de Vlaming, want die kan dan niet meer over de taalgrens gaan wonen en toch dezelfde rechten behouden als deze waar hij voor betaald heeft.

En zo is de huidige bevoegdheid voor milieu gewoon een lachertje, want iemand die aan de juiste kant van de taalgrens woont mag gewoon zijn huisvuil opstoken en die aan de andere kant van die taalgrens moet massaas betalen om dan te zien dat zijn huisvuil gewoon blijft staan wegens een staking.
Een goede staatshervorming is een staatshervorming die de Vlamingl meer bevoegdheidheden geeft, lees confederatie en splitsing van de sociale zekerheid bevoorbeeld.

Een slechte staatshervorming is een staatshervorming zoals we ze altijd al gekend en gehad hebben.

Over de sociale zekerheid, wat u daar zegt klopt volgens mij langs geen kanten. U zegt daar eigenlijk dat ze nooit mag gesplitst worden voor ingeval u in de Walen gaat wonen. Dat slaat toch nergens op.

Kijk eens, in het zelfstandig Vlaanderen dat ik voor ogen heb, als u dan ergens anders wil gaan wonen dan doet u dat maar. En als u dan medische - of andere problemen heeft, wel, kom dan maar terug naar hier, wij helpen u dan wel, u blijft tenslotte Vlaming.

Dat is het Vlaanderen dat ik voor ogen heb.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 januari 2008, 11:37   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een slechte staatshervorming is een staatshervorming zoals we ze altijd al gekend en gehad hebben.
Idd.
Eentje zoals ook het Lambarmontakkoord er een was dus.....volgens Verhofstadt himself.
De prutsen die de Vlamingen, solidair als de Franstaligen zijn, gegund werden moesten echter evengoed afgekocht worden met miljarden Vlaams geld. Dat geld is er dus dankzij acht jaar paars niet meer.
Toen Verhofstadt premier werd was er nog geld zat om er de paarsgroene partijen te vriend en tevreden mee te houden. Ook het schandalig slechte Franstalige onderwijs vroeg en kreeg de gevraagde miljarden waardoor de Franstalige heersers tot aan het einde der Belgische tijden 'non' kunnen blijven zeggen. Integenstelling tot toen vallen de lijken in 2008 uit de kast nog voor 'de beste premier aller Belgische tijden' de gebakken peren doorschuift naar Leterme.

En de lummel bedankt niet eens voor deze erfenis.

Wedden dat al die grote belgicistische bekken die Verhofstadt de hemel inprijzen dat allemaal 'vergeten' zijn?
Oud 8 januari 2008, 11:55   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een goede staatshervorming is een staatshervorming die de Vlamingl meer bevoegdheidheden geeft, lees confederatie en splitsing van de sociale zekerheid bevoorbeeld.

Over de sociale zekerheid, wat u daar zegt klopt volgens mij langs geen kanten. U zegt daar eigenlijk dat ze nooit mag gesplitst worden voor ingeval u in de Walen gaat wonen. Dat slaat toch nergens op.

Kijk eens, in het zelfstandig Vlaanderen dat ik voor ogen heb, als u dan ergens anders wil gaan wonen dan doet u dat maar. En als u dan medische - of andere problemen heeft, wel, kom dan maar terug naar hier, wij helpen u dan wel, u blijft tenslotte Vlaming.

Dat is het Vlaanderen dat ik voor ogen heb.
Ik ga het je anders uitleggen, met een voorbeeld je uit mijn eigen leven.

Ik ben 16 jaar getrouwd geweest en heb daarvan 14 jaar alleen gewerkt en geld binnen gebracht. Terwijl mijn ex thuis voor de hulpeloze kids zorgden.

Twee jaar nadat mij ex zelf ging werken dacht ze dat ze het beter zou hebben als ze het gezin splitste en elk ging zijn weg.
De kids, wel die mogen van haar nu na 2 1/2 jaar gezinssplitsing nog steeds zelf kiezen wanneer ze waar gaan wonen. Als ze bij haar meer konden en kunnen loskrijgen dan bij mij, wel dan verhuizen ze naar haar en als er bij haar niets meer te rapen valt dan komen ze naar hier, in de hoop hier dan weer te kunnen binnen rijven.
Dit spelletje bleef duren tot vorig weekend, toen heb ik bepaalde leden van het gezin de toegang tot de rest van het gezin ontzegt en buiten gesloten.
Belgie is mijn gezin, mijn ex en ik zijn de regio's en de kids de inwoners van ons land.

Ik hoop dat je het nu begrijpt, verkleine is voor Vlaanderen een slechte zaak.
Jantje is offline  
Oud 8 januari 2008, 14:10   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het je anders uitleggen, met een voorbeeld je uit mijn eigen leven.

Ik ben 16 jaar getrouwd geweest en heb daarvan 14 jaar alleen gewerkt en geld binnen gebracht. Terwijl mijn ex thuis voor de hulpeloze kids zorgden.

Twee jaar nadat mij ex zelf ging werken dacht ze dat ze het beter zou hebben als ze het gezin splitste en elk ging zijn weg.
De kids, wel die mogen van haar nu na 2 1/2 jaar gezinssplitsing nog steeds zelf kiezen wanneer ze waar gaan wonen. Als ze bij haar meer konden en kunnen loskrijgen dan bij mij, wel dan verhuizen ze naar haar en als er bij haar niets meer te rapen valt dan komen ze naar hier, in de hoop hier dan weer te kunnen binnen rijven.
Dit spelletje bleef duren tot vorig weekend, toen heb ik bepaalde leden van het gezin de toegang tot de rest van het gezin ontzegt en buiten gesloten.
Belgie is mijn gezin, mijn ex en ik zijn de regio's en de kids de inwoners van ons land.
Jammer dat het zo gelopen is.

Citaat:

U legt niet uit waarom? Ik begrijp dat uw gezinssituatie een slecht afgelopen zaak is maar ik denk niet dat we parrallen kunnen trekken naar de Vlaamse situatie.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 januari 2008, 17:31   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....

Rare visie op opvoeding ... niet mijn stijl (ik vind oa dat mijn kinderen meer recht hadden op duidelijkheid en zekerheid ...)

Gezinsleden uitsluiten en dergelijke meer ... niet mijn stijl ...

Neen, ik begrijp eigenlijk geen fluit van wat je bedoelt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 januari 2008, 18:50   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rare visie op opvoeding ... niet mijn stijl (ik vind oa dat mijn kinderen meer recht hadden op duidelijkheid en zekerheid ...)

Gezinsleden uitsluiten en dergelijke meer ... niet mijn stijl ...

Neen, ik begrijp eigenlijk geen fluit van wat je bedoelt.
Op een bepaald ogenblik moet je grenzen trekken of je nu wil of niet en moet je zeggen stop.

En door die grenzen moet je op een bepaald ogenblik dus ook Vlamingen gaan uitsluiten die van twee walletjes willen eten.

En die duidelijkheid wimde ik ook, maar dat kan je niet alleen.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be