Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 22:38   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik heb er zelfs gekend die geen Nederlands wilden leren "j"ai jamais aimé cette langue, je vais pas me faire chier �* l'apprendre?!"...
Zo kwam ik ook eens een lomp kieken tegen: 17 jaar en nogal "los" met de drank. Ze buisde dan ook glansrijk haar middelbaar...Die bestaan dus.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 12:52   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
In mijn ogen mag je doen waar je zelf goesting in hebt. Daar gaat het hier niet om. Het gaat over het feit of je als belg tegenwoordig al moet bewijzen dat je het nederlands machtig bent om een sociale woning te krijgen. Als ik verhuis naar Wallonië en ik spreek geen frans, zou ik toch een sociale woning moeten kunnen krijgen. Gezien vlaams een landstaal is (België )
idd cookie maar ze begrijpen het weer niet

waar het ook over gaat dat is dat het ook weer een extra administratieve drempel is - een drempel die mss stom is en futiel kan lijken maar die er toch voor kan zorgen dat iemand die er in theorie recht op heeft in de praktijk niet aan een sociaal woning geraakt

immers ik lees hier nu pas dat een belg in het huis van nederlands terecht kan voor een attest - nu dat ik dat via politics hier vernomen heb kan en zal ik deze informatie aan bratje doorspelen en zo zal hij dan waarschijnlijk aan het vereiste document geraken

noch bij de sociale huisvestingsmaatschappij, noch bij het sociaal verhuurkantoor, noch bij het ocmw heeft men hem deze informatie gegeven.

Bovendien zou ik nu als dakloze eigenlijk die patrick van het ocmw ook nog moeten gaan opbellen om hem uit te leggen hoe de vork in de steel zit.

Over het feit dat je nederlands moet kennen om een sociaal woning te kunnen krijgen hebben wij ons hier niet uitgesproken ( persoonlijk vind ik het niet onredelijk dat je één vd landstalen minimaal moet kennen )

Dit verhaal gaat er eerder over uit te leggen hoe administratie en slechte informatieverstrekking van de instanties die de plicht hebben mensen, armen te informeren ertoe kan leiden dat iemand die in dit geval perfect nederlands kent ( zelfs geen enkele andere taal kent of wilt kennen ) uiteindelijk geen sociale woning zou hebben zonder de informatie via het vws en via politics te ontvangen; een mogelijkheid die de meeste armen uiteraard niet hebben wegens geen toegang tot het internet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 12:55   #23

Standaard

dus wat wij ons afvragen is hoeveel nederlandstalige armen er hierdoor ironisch genoeg ( door gebrekkig informatie en malfunctie van het administratief overheidsapparaat ) net niet aan een sociaal woning geraken - dit terwijl de maatregel net bedoeld was ervoor te zorgen dat ze dat wel kunnen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 januari 2008 om 12:56.
Oud 9 januari 2008, 12:58   #24

Standaard

en bedankt trouwens hellfiger

ik verbind me ertoe je hier te vertellen wat later het hopelijk positieve gevolg voor bratje zal zijn door het simpel aanbrengen van deze informatie

als ik nog op het internet geraak tenminste
Oud 9 januari 2008, 13:13   #25
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Bovendien zou ik nu als dakloze eigenlijk die patrick van het ocmw ook nog moeten gaan opbellen om hem uit te leggen hoe de vork in de steel zit.

Krijg al compassie met die Patrick
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 15:14   #26
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Dit is even een kleine contradictie op het gegeven:

http://www.syntrabrussel.be/Folders/I000000291.pdf
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be