![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kop/af : 10 januari 2008 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat d�*t nu net het probleem is van velen van die 'gezworen' daklozen, daarmee bedoel ik mensen die geboren zijn om op t straat terecht te komen, niet dezen die ontzettend veel ongeluk hebben gehad. Jou 'oplossing' is gewoon niet haalbaar voor hen, in die zin dat het vaak tot�*�*l passieve, indolente personen zijn, die niet de minste moed, en kracht of wijsheid hebben om iets te ondernemen. Ze zijn dan zwakkelingen in de ergste zin vh woord, en ze kunnen er zelf niets aan doen, dat is het tragische eraan.
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 11 januari 2008 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door er werk van te maken. De Belgische staat geeft elk jaar massa's geld weg aan mensen die geen werk hebben of het van een leefloon moeten doen. Met zo'n leefloon kan je jezelf voldoende onderhouden om een job te vinden. Dat zullen niet de beste jobs zijn, maar dat is al een begin.
Maar volgens mij haken de meesten daklozen al af bij het idee om te moeten gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou het niet zijn zoals het is nietwaar?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Papier weggooien, andere naam zoeken, pretenderen maar half Nederlands te kennen en bingo! lekker warm in een asielcentrum! voor j�*ren!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Honderd procent akkoord. Huizen die langer als een bepaalde tijd leeg staan kraken moet wettelijk mogelijk gemaakt worden voor daklozen. Als je bijvoorbeeld in het gewone proces van verkoop zijt, en er niet meer in woont, is dit een andere zaak. Maar huizen jarenlang leeg laten staan als speculatie is crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden ze dat nu eigenlijk moeten doen? Dat is al weer een motivatie minder voor clochards om erboven op te komen. De politie zou beter een actief beleid voeren om het voor die mensen een hel te maken, dat lijkt mij veel effectiever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk Savantage, je moet mensen niet aan onderdak helpen want dat neemt de motivatie weg bij daklozen!
Je opmerking over politie die deze mensen het leven tot een hel moeten maken getuigt van bepaald een nobel karakter! Het is duidelijk dat je over het onderwerp absoluut niets weet en vooral goed bent in uit je nek lullen, iedereen heeft minimale basisbehoeften nodig om een menswaardig bestaan te leiden, dit voor iedereen garanderen heet maatschappelijke verantwoordelijkheid, al van gehoord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Normaal kan een dakloze aankloppen bij het OCMW, die hem zal vertellen dat hij om een uitkering van leefloon te bekomen een adres moet hebben, dwz.. ergens een kamer moet huren. De eigenaar zal een borstelling vragen, borgstelling die het OCMW in kwestie kan verstrekken. Conclusie : niemand hoeft in wezen dakloos te zijn, het probleem is dat vanzelfsprekend het OCMW in ruil voor de borgstelling een vinger in de pap wil hebben mbt de verdere stappen die iemand zal moeten zetten om uit de miserie te geraken.. dus om aan dat paternalisme te ontsnappen wordt iemand "dakloos".
Naar aanleiding van de laatste gemeenteraadsverkiezingen schreef ik diverse politieke partijen aan met een eenvoudig recept : geef iedereen het recht op onderdak en een warme maaltijd per dag, zonder vragen te stellen gewoon als basisrecht... men kan dit principe eventueel aanvullen met een verzoek om "in betere tijden" de verstrekkende ocmw de gemaakte kosten terug te betalen, op die manier kan de begunstigde minstens zijn gevoel van trots en eigenwaarde behouden (een reden waarom velen dakloos zijn nl. te trots om OCMW hulp te vragen).