Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2008, 21:30   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
In vele Brusselse gemeenten, vooral in de geallochtoniseerde en gearabiseerde wijken bestaat er geen systeem van gescheiden vuilnisophaling.
Dat wil men die 'Nieuwe Belgen' niet aandoen. De linkse beleidsmakers weten op voorhand dat ze de nieuwe Belgen niet zullen kunnen motiveren om zwaar getaxeerde vuilniszakken te kopen en dat het risico groot is dat die hun vuilnis onderweg of buiten de stad zullen kieperen. De vervuiling van Brussel is niets anders dan een nieuwe vorm van gedoogbeleid.

We hebben de Groene partijen nog nooit over horen klagen over de Brusselse toestanden. Maar dat zijn in wezen dan ook allochtonen partijen geworden.
Ach ja, de twee maten en twee gewichten. Dat doet zeker geen deugd.
Oud 13 januari 2008, 21:38   #22
Groentje-18

Standaard

Vandaag ben ik toevallig een stukje door Wallonië moeten reizen dankzij werkzaamheden van de NMBS.
Van wat ik te zien kreeg toen ik eenmaal de Waalse grens over was, werd ik eerlijk gezegd niet goed.
Ik neem thans regelmatig deze spoorlijn (hoewel het nu alweer even geleden was, en daarmee denk ik toch wel een jaar ofzo), maar om de één of andere reden is het me nooit zo opgevallen.
Zelfs in de kleine gehuchten is iedere plek langs de berm van het station precies één grote stortplaats voor willekeurig afval. Ik vroeg me zelfs af hoe het daar geraakte.
Oud 13 januari 2008, 21:52   #23
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het valt me op en het moet me van het hart: telkens ik foto's van andere Europese steden zie, begin ik te blozen als ik bedenk wat een afvalbakken onze steden zijn.
Zwerfvuil is troef in Belgische steden. Dat zit ik dus nergens op foto's uit andere landen. Daarmee zeg ik niet dat het in andere landen niet bestaat, maar ik vind het erg dat je grote steden als Brussel en Antwerpen als grote vuilbak presenteert.
Zoek eens een postkaart van Brussel of Antwerpen. Daar zul je ook geen afval op zien hoor. Men moet geen appels met peren vergelijken.
Oud 13 januari 2008, 22:00   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard vuil België

Citaat:
In vele Brusselse gemeenten, vooral in de geallochtoniseerde en gearabiseerde wijken bestaat er geen systeem van gescheiden vuilnisophaling.
Dat wil men die 'Nieuwe Belgen' niet aandoen. De linkse beleidsmakers weten op voorhand dat ze de nieuwe Belgen niet zullen kunnen motiveren om zwaar getaxeerde vuilniszakken te kopen en dat het risico groot is dat die hun vuilnis onderweg of buiten de stad zullen kieperen. De vervuiling van Brussel is niets anders dan een nieuwe vorm van gedoogbeleid.

We hebben de Groene partijen nog nooit over horen klagen over de Brusselse toestanden. Maar dat zijn in wezen dan ook allochtonen partijen geworden.
Citaat:
Ach ja, de twee maten en twee gewichten. Dat doet zeker geen deugd.
Ik woon in een Brusselse gemeente met hoger dan gemiddeld % zgn "vreemdelingen" en in die gemeente, op 30meter (straatbreedte) van een wijk met geschat 80 �* 95% "vreemdelingen", en ik kan je verzekeren dat er wel degelijk gescheiden huisvuilophaling gebeurt en dat de straten géén stort zijn (toch niet sinds er geen markt meer wordt gehouden elke weekend, zoals enkele jaren geleden bij wijze van proef gedaan werd: markt weg, zwerfvuil weg, en néé, de marktkramers waren géén "vreemdelingen")

Er circuleren "op de Vlaamse buiten" duidelijk nogal wat indianenverhalen over Brussel

BTW, hoe dikwijls per jaar komen jullie in Brussel?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 januari 2008 om 22:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 22:07   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad ja, en kijk eens naar Spanje, in iedere straat een container waar je alles inkiepert, nergens rommel te zien en nette straten.
Het kan simpel hoor maar dat moet dan ook nog mogen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 22:10   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mag ik je uitnodigen een bezoekje te brengen aan Napels ?
Ik ben er al een paar keer geweest en denk erover, nog eens terug te keren.
Oud 13 januari 2008, 22:12   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad ja, en kijk eens naar Spanje, in iedere straat een container waar je alles inkiepert, nergens rommel te zien en nette straten.
Op het pleintje 100m van hier staan drie containers...

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 januari 2008 om 22:13.
Oud 13 januari 2008, 22:23   #28
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jij bent precies in een ander Spanje geweest dan ik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 januari 2008 om 22:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 23:12   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga het hiet niet over auto- of allochtonen hebben. Feit is gewoon dat men in het buitenland er over het algemeen beter in slaagt zijn straten proper te houden.
Ga eens op vakantie in Napoli (Napels)
U zal blij zijn terug thuis te komen in uw "vuil" België
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 23:16   #30
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Er is een consequent vervolgingsbeleid nodig :

1) enige tijd geleden kreeg ik (terecht) een boete, omdat ik mijn vuilzak reeds 's avonds laat ipv de volgende ochtend op straat had gezet.

2) enige maanden geleden zag ik 's avonds 2 personen die een volledige keuken (inclusief toestellen!) in de Vaart in het centrum van de stad aan het werpen waren. Ik verwittigde de politie, maar de wijkagent informeerde mij nadien dat beiden geen bekeuring gekregen hadden (enkel een berisping) omdat ze als asielzoekers van het OCMW leefden (en als ze een boete kregen, zou het OCMW die moeten betalen).

Allochtonen= de Nieuwe Elite...Die mogen alles.
Oud 13 januari 2008, 23:17   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ga eens op vakantie in Napoli (Napels)
U zal blij zijn terug thuis te komen in uw "vuil" België
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=26
Oud 13 januari 2008, 23:22   #32
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

De Groenen zijn in feite "Bruinen" geworden. Die allochtonen leggen hun vuilzakken gewoon s'nachts voor de deur van hun autochtone buren (als ze die nog hebben), of laten ze gewoon ergens achter. Ik heb huizen gekend waar ze hun rommel gewoon van af de balkon op het staat kieperden s'nachts. Zelfs zakken met uitwerpselen, op een keer dat de rioleringen verstopt waren. Zakken stront & pis!!!
Oud 13 januari 2008, 23:23   #33
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben er al een paar keer geweest en denk erover, nog eens terug te keren.
U voelt zich daar zeker thuis ?
Oud 14 januari 2008, 00:01   #34
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik woon in een Brusselse gemeente met hoger dan gemiddeld % zgn "vreemdelingen" en in die gemeente, op 30meter (straatbreedte) van een wijk met geschat 80 �* 95% "vreemdelingen", en ik kan je verzekeren dat er wel degelijk gescheiden huisvuilophaling gebeurt en dat de straten géén stort zijn (toch niet sinds er geen markt meer wordt gehouden elke weekend, zoals enkele jaren geleden bij wijze van proef gedaan werd: markt weg, zwerfvuil weg, en néé, de marktkramers waren géén "vreemdelingen")

Er circuleren "op de Vlaamse buiten" duidelijk nogal wat indianenverhalen over Brussel

BTW, hoe dikwijls per jaar komen jullie in Brussel?

Ik kom dagelijks in Brussel en ken de stad als mijn broekzak.
Ik weet dat er geen gescheiden vuilnisophaling is alle Brusselse gemeenten, zoals ik al eerder schreef.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:06   #35
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
De Groenen zijn in feite "Bruinen" geworden. Die allochtonen leggen hun vuilzakken gewoon s'nachts voor de deur van hun autochtone buren (als ze die nog hebben), of laten ze gewoon ergens achter. Ik heb huizen gekend waar ze hun rommel gewoon van af de balkon op het staat kieperden s'nachts. Zelfs zakken met uitwerpselen, op een keer dat de rioleringen verstopt waren. Zakken stront & pis!!!
Op een dag was ik op bezoek bij een famillid die in een 'verrijkte' wijk woont. Hij vroeg me even uit het raam te kijken, meer bepaald in de richting van het kleine parkje net aan de overkant van de straat.
Een verrijkster hief haar djeballah op, deed haar groot gevoeg, keek schunnig links en rechts om na te gaan of er geen getuigen waren, liet haar djellabah weer zakken en ging terug op stap.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:38   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom dagelijks in Brussel en ken de stad als mijn broekzak.
Ik weet dat er geen gescheiden vuilnisophaling is alle Brusselse gemeenten, zoals ik al eerder schreef.
Kan ik enkel bevestigen.Geen kat die weet van wie de vuilniszak op straat is. Zelfs het vuil in zakjes van de GB worden opgehaald, zelfs naast het park aan het Atomium.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:56   #37
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Zoek eens een postkaart van Brussel of Antwerpen. Daar zul je ook geen afval op zien hoor. Men moet geen appels met peren vergelijken.
Moet ik hier eens wat zelfgetrokken foto's uit Antwerpen plaatsen? Natuurlijk trekt men die postkaarten nadat de reinigingsdienst geweest is, want het moet nog verkopen aan toeristen.
Oud 14 januari 2008, 22:04   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik hier eens wat zelfgetrokken foto's uit Antwerpen plaatsen? Natuurlijk trekt men die postkaarten nadat de reinigingsdienst geweest is, want het moet nog verkopen aan toeristen.
Moest elk een beetje voor z'n eigen voordeur vegen ...
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 08:46   #39
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moest elk een beetje voor z'n eigen voordeur vegen ...
Heu, hier in Antwerpen Noord veegt men zijn stoep en nog geen uur later gooit een ander er weer zijn troep op. En inderdaad: ik moet eerlijk bekennen dat de overgrote meerderheid van de sluikstorters die ik al in actie gezien heb, me niet autochtoons overkomen. Mij komt dat over als: we gaan in België doen wat we in ons eigen land niet mogen.
Oud 15 januari 2008, 09:51   #40
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ik zie anders ook wel een heleboel (autochtone) oudere dametjes die hun afval rondstrooien. Oké, soms proberen ze die nog in de openbare vuilnisbak of desnoods die van een ander te proppen. Bus- en tramhaltes zijn ook ministorten geworden, met daarbij nog een tapijt van sigarettenpeuken, papiertjes en kauwgum op de grond.

En we mogen de hondenbezitters natuurlijk niet vergeten! Volgens mij zitten daar toch ook veel autochtonen bij. "Belgium, dogshit capital of Europe" zei Neil Kinnock eens, en hij had godverdomme gelijk.

Probeer het maar niet te ontkennen, Belgen, Vlamingen, Walen, inclusief allochtonen maken allemaal samen de boel smerig. Zo is er dan toch iets dat ons bindt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be