![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het valt me op en het moet me van het hart: telkens ik foto's van andere Europese steden zie, begin ik te blozen als ik bedenk wat een afvalbakken onze steden zijn.
Zwerfvuil is troef in Belgische steden. Dat zit ik dus nergens op foto's uit andere landen. Daarmee zeg ik niet dat het in andere landen niet bestaat, maar ik vind het erg dat je grote steden als Brussel en Antwerpen als grote vuilbak presenteert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat stort tussen Nederland en Frankrijk.
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 januari 2008 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Wel, ik vrees dat ik je gelijk moet geven bij deze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik als Vlaming iets fout in mijn blauwe zak steek krijg ik een waarschuwing en nemen ze de zak niet mee Wat vinden jullie daar van ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 januari 2008 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Voor buitenlanders die de trein nemen van Zaventem is de eerste indruk alleszins vies. De achterkant van al die huizen langs de sporen met hun schotelantennes is bouwvallig en lijkt op echte achterbuurten. De laatste keer dat ik er passeerde, hingen er daarenboven een hoop Turkse vlaggen aan de vensters en balkons.
Laatst gewijzigd door longhorn : 13 januari 2008 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() "Man man man" zegt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik denk dat ze daar in Napels een andere mening over hebben.
Coekie
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is en leugen van U,ik woon al 50 jaar in die zelfde buurt,en vroeger zagen wij dit nooit,dus wel van de allochtonen
![]()
![]() |
#11 |
|
![]() Allochtonen zijn kaka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Met een goed lokaal beleid kan je al veel bereiken.
Voor Tobback in Leuven burgemeester werd was Leuven ook een vuile stad, tegenwoordig is het echter een over het algemeen zeer propere stad.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is een consequent vervolgingsbeleid nodig :
1) enige tijd geleden kreeg ik (terecht) een boete, omdat ik mijn vuilzak reeds 's avonds laat ipv de volgende ochtend op straat had gezet. 2) enige maanden geleden zag ik 's avonds 2 personen die een volledige keuken (inclusief toestellen!) in de Vaart in het centrum van de stad aan het werpen waren. Ik verwittigde de politie, maar de wijkagent informeerde mij nadien dat beiden geen bekeuring gekregen hadden (enkel een berisping) omdat ze als asielzoekers van het OCMW leefden (en als ze een boete kregen, zou het OCMW die moeten betalen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een grote schoonmaak is zeker nodig. Ook misplaatste graffiti kan het straatbeeld enorm verpesten. Een beter beleid helpt, maar het is meer een mentaliteit dat veranderd moet worden. Repressie door enorm hoge boetes helpt natuurlijk wel, maar daarmee los je het probleem op door de gevolgen steeds de kop in te drukken.
Buiten de vuilheid kan ik me overigens ook storen aan totaal misplaatste gebouwen. Ik denk dat de meeste Antwerpenaars mij wel kunnen bijvallen als ik de Antwerp Tower liever niet zie staan naast de Opera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste stationsbuurten zien er niet uit!
![]() |
#17 |
|
![]() De mens en zijn bouwsels ZIJN vervuiling, maar dat willen we niet zien dus willen we dat verstoppen alsof er niets aan de hand is. Hypocriet dus. Voor mijn part slingert dat rond, we verdienen niet beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wil men die 'Nieuwe Belgen' niet aandoen. De linkse beleidsmakers weten op voorhand dat ze de nieuwe Belgen niet zullen kunnen motiveren om zwaar getaxeerde vuilniszakken te kopen en dat het risico groot is dat die hun vuilnis onderweg of buiten de stad zullen kieperen. De vervuiling van Brussel is niets anders dan een nieuwe vorm van gedoogbeleid. We hebben de Groene partijen nog nooit over horen klagen over de Brusselse toestanden. Maar dat zijn in wezen dan ook allochtonen partijen geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Al eens een foto van Napels gezien?
Nee, zou wel kunnen dat je gelijk hebt. Als ik de noordelijke grens oversteek merk ik al het verschil. |
![]() |
![]() |