Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 16:55   #21
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Ik heb alleen een hekel aan oude mensen als ze het openbaar vervoer gebruiken tijdens de spitsuren.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 16:56   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat de Vlaamse regering eens iets doet aan de wantoestanden in sommige RVT's.
De Vlaamse regering zend elk jaar inpectie naar de rvt's,de keukens worden bijzonder streng gecontroleerd,tot de themperaturen in de ijstkassen van bewoners
Elke handeling wordt schriftelijk bij gehouden,elke bewoner wekelijks besproken met dokters,er worden dan ook RVT's gesloten bij in gebreken stelling

Ik denk dat jij deze zorgen thuis niet kunt krijgen,integendeel hoeveel bejaarden stikken jaarlijks niet door Co vergiftiging bv,hoeveel ondervoede bejaarden komen jaarlijks niet in ziekenhuizen terecht
Ik kan hier nog uren over door bomen,nee RVT zijn de betere hotels wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 januari 2008 om 16:57.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 16:59   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Ik heb alleen een hekel aan oude mensen als ze het openbaar vervoer gebruiken tijdens de spitsuren.
Tijdens spitsuren is het openbaar vervoer(trein) niet gratis voor ouderen dus ....
Oud 14 januari 2008, 17:00   #24
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tijdens spitsuren is het openbaar vervoer(trein) niet gratis voor ouderen dus ....
En toch zit het er telkens vol mee op de bus.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 17:36   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Nee, dit is geen koot & bie grapje.

In mijn appartementsgebouwtje is één jong en zeer dysfunctioneel koppel met klein kind. Ze vechten, kloppen op elkaar, brullen de hele buurt bij elkaar "Je bent nog lelijker dan je moeder!" en "Hou je muil, rotzak!" waar hun kind bij is (nu 6 jaar oud, het ontwrichte schaap).

Dit prachtige stel is nu de wet aan het uitmaken, en wil een petitie starten om een stel ouwetjes van in de 80 in een home te laten plaatsen. Ze zeggen dat die ouwetjes drinken en niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo hoorde ik van de huisbaas.

Ik weerlegde dat door te zeggen dat zij prima te been is en elke dag boodschapjes doet in de delhaize met haar karretje. En dat hij elke dag gezinshulp heeft. Plus, hun dochter heeft een job bij een OCMW en zou best goed geplaatst kunnen zijn indien er écht een probleem is.

Nu hoor ik dus van een petitie, om die mensjes, schatjes van ouwetjes, uit huis te plaatsen. Ik moest schamper lachen toen ik hoorde wie de initiatiefnemers waren.

Fukkers. Het lijken wel nazi's. Oud dus uit hun huis laten halen.

Of is dat nu normaal in Belgenland?
er zijn zoveel jonge mensen die geen betaalbaar appartement vinden dus ja, oude mensen moeten maar eens plaats maken en opzouten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 17:47   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een hekel aan oudjes die net doen alsof je verplicht zou zijn ze te moeten helpen. Laatst in de supermarkt: Kwartier in de rij gestaan omdat de kassajuffrouw de boodschappen van mevrouwtje Krakrug in het karretje moest laden. Aan het eind kon er geen bedankje van af.

Natuurlijk zijn dit uitzonderingen. De meeste oudjes doen hun best, en zijn beleefd. Als zij mij vriendelijk om hulp vragen geef ik die met alle liefde.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:01   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn NIET dementerend.

Dat jonge stel echter rookt, zuipt en doet aan drugs. Plus ze zorgen voor de meeste overlast. Maar mij niet gelaten. Ze doen maar.

Maar dat uitegerekend zij een oud stelletje de les willen spellen? No freaking way.

En je opmerking over Hirsi Ali is totaal misplaatst.
Polly,

Over de motieven van het koppel om het oud stelletje spreek ik mij niet uit; te weini informatie.

Opvallend vind ik wel dat je een oordeel velt op basis van de levensstijl van het "jonge stel": zuipen, roken, drugs. Kortom, op basis van gedragingen, zeg maar een leven, waar jij geen last van hebt.

Maw, je oordeelt niet op basis van argumenten van het jong stel naar die ouderen toe. Hun argumenten proberen te weerleggen zou volgens mij een betere basis van discussie kunnen zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:06   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Ik zou eerder een hekel hebben aan wie het zo heeft belist: De Lijn

Zinloos om zich af te reageren op die 65+ gratisrijders die net als de werkende mens moe en versleten met den donker thuis wil zijn.

Maar je hebt gelijk. Die 65-plus'rs zouden al thuis moeten zijn, of zouden hun koffieklets moeten verlengen tot na wanneer de werkende gratisrijder thuis zit;
Oud 14 januari 2008, 19:11   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zou eerder een hekel hebben aan wie het zo heeft belist: De Lijn

Zinloos om zich af te reageren op die 65+ gratisrijders die net als de werkende mens moe en versleten met den donker thuis wil zijn.

Maar je hebt gelijk. Die 65-plus'rs zouden al thuis moeten zijn, of zouden hun koffieklets moeten verlengen tot na wanneer de werkende gratisrijder thuis zit;
Wie zijn jullie om te zeggen wat ouderen mogen of niet zouden mogen,ik vind dat elke mens recht heeft om een bus te nemen op gelijk welk uur,trouwen zoals ik al eerder schreef moeten ze tijdens de spits op de trein betalen
Oud 14 januari 2008, 19:21   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wie zijn jullie om te zeggen wat ouderen mogen of niet zouden mogen,ik vind dat elke mens recht heeft om een bus te nemen op gelijk welk uur,trouwen zoals ik al eerder schreef moeten ze tijdens de spits op de trein betalen
Geen probleem. Laat die oudjes dan ook rechtstaan in de bus als de dertiger na 8 uur werken een zitplaats in de bus wilt.

Overdreven natuurlijk. Het is geen kwestie van willen. Ik denk zelfs niet dat de oudjes zelf er een probleem van zouden maken moesten ze de bus niet kunnen nemen tussen 7 en 9, en tussen 16 en 18. Ga lopen met je vrije wil. vergeet niet dat wie ondertussen van z'n werk komt de pensioenen van die oudjes betaalt.
Oud 14 januari 2008, 19:26   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem. Laat die oudjes dan ook rechtstaan in de bus als de dertiger na 8 uur werken een zitplaats in de bus wilt.

Overdreven natuurlijk. Het is geen kwestie van willen. Ik denk zelfs niet dat de oudjes zelf er een probleem van zouden maken moesten ze de bus niet kunnen nemen tussen 7 en 9, en tussen 16 en 18. Ga lopen met je vrije wil. vergeet niet dat wie ondertussen van z'n werk komt de pensioenen van die oudjes betaalt.
En die oudjes hebben niet voor U gewerkt dan,wat een kromme redenering van U zeg,en respect van die bureau(school) mannekes die om Half 9 op de stram zitten moeten we niet verwachten hoor,ik sta recht als ik een oudje zie recht staan op den tram,maar ja ik neem den tram dan ook zoals echte werkmensen voor 07.00uur
Oud 14 januari 2008, 19:28   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Neem dan geen openbaar vervoer. Privaat bezit is altijd beter.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2008 om 19:28.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:32   #33
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien kan De Lijn tijdens de spits de bussen van een aanhangwagen voorzien, waarin men dan de oudjes kan stapelen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:32   #34
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heel juist NL als ze de luxe willen hebben van te willen gaan zitten moeten ze daar dan de samenleving niet voor laten opdraaien hé,het noemt niet voor niets OPENBAAR vervoer
Oud 14 januari 2008, 19:56   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
'k Weet het, beste Liberalist. Je bevestigt het cliché dat de liberaal per definitie rijk is. Niks is minder waar. Besparen is trouwens niet inherent met wie arm is.
Oud 14 januari 2008, 20:00   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Misschien kan De Lijn tijdens de spits de bussen van een aanhangwagen voorzien, waarin men dan de oudjes kan stapelen...
Zou een bus 65+ geen betere oplossing zijn ?
Oud 14 januari 2008, 20:25   #37
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Polly,

Over de motieven van het koppel om het oud stelletje spreek ik mij niet uit; te weini informatie.

Opvallend vind ik wel dat je een oordeel velt op basis van de levensstijl van het "jonge stel": zuipen, roken, drugs. Kortom, op basis van gedragingen, zeg maar een leven, waar jij geen last van hebt.

Maw, je oordeelt niet op basis van argumenten van het jong stel naar die ouderen toe. Hun argumenten proberen te weerleggen zou volgens mij een betere basis van discussie kunnen zijn.
Dank Rudy. Je hebt niet helemaal goed gelezen: het is nl het enige koppel waarvan meerdere appartementen geluidshinder hebben. Ze brullen en tieren en slaan op elkaar, soms tot 1 uur 's nachts. Nee, niet de oudjes die alleen maar oud en vriendelijk zijn. Het jonge stel dat de oudjes met een 'petitie' buiten wil.

Ik heb last van dat jonge stel, zeker weten. Heb al een paar maal de huisbaas erover gebeld. Overlast, teringherrie, en heb ook al de Geslagen Vrouwen hulpdienst en de Kinderbescherming (beide zonder resultaat) gebeld ivm hun 'levensstijl', waar ik ook last van heb, want ik hoor veel meer dan me lief is.

Hun argumenten weerleggen heb ik ook gedaan:

1) De oude meneer van 80+ krijgt elke dag thuishulp. Dat is dus in goede handen, en onder controle. Professioneel en al.
2) De oude dame zie ik elke dag, keurig fit en net gekleed naar de supermarkt lopen met haar caddie.
Meneer zit vaak aan het raam omdat hij niet meer goed te been is, en mevrouw bereddert het thuis aardig.

Maar het jonge stel wil ze buiten.

Jammer dat er geen discussie gekomen is over het 'middel' dat ze willen gebruiken, namelijk een petitie. Ik vind dat een rotstreek. Daarmee willen die 'jongelingen' (nou ja ze zijn 30+ hoor, en hebben een ongelukkig zoontje) volgens mij vooral aantonen hoe keurig ZIJ wel zijn.

Groeten van Polly
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 20:28   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Polly, je bent terug!

Oud 14 januari 2008, 20:33   #39
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Oh wat leuk, iemand heeft het gemerkt!
En het is Derk de Tweede!

Ja, ik probeerde hier een discussie te voeren over een raar gebeuren, maar heb geen zin om me te moeten verdedigen omdat ik geschokeerd ben dat een stelletje 'low lifes' een oud koppeltje een bejaardentehuis in wil pleuren tegen hun wil.

Dus, ja!! Joehoe! Ik ben teruhuuuhhuuuug!!

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 20:41   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh wat leuk, iemand heeft het gemerkt!
En het is Derk de Tweede!

Ja, ik probeerde hier een discussie te voeren over een raar gebeuren, maar heb geen zin om me te moeten verdedigen omdat ik geschokeerd ben dat een stelletje 'low lifes' een oud koppeltje een bejaardentehuis in wil pleuren tegen hun wil.

Dus, ja!! Joehoe! Ik ben teruhuuuhhuuuug!!

Polly, gezien je in de verleden tijd spreekt, zeg me nu niet dat die tijdelijke ban iets met het huidig onderwerp van de draad te maken heeft.

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 januari 2008 om 20:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be