![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wellicht helemaal géén 'Vlaamsgezinde'.
Toch kan ik met de redeneringen van iemand als Kortaf gemakkelijk akkoord gaan. Ik vind het onbegrijpelijk dat 'democraten' binnen de Vlaamse Beweging niet meer moeite doen om aan de andere kant van de taalgrens bondgenoten te zoeken. Blijkbaar wordt er (gemakshalve?) vanuit gegaan dat dat 'onbegonnen' werk is. Er worden volgens mij heel veel kansen om van België een èchte democratische staat te maken onbenut gelaten. Waaraan moet ik die 'weigerachtigheid' - waarvan blijkbaar nogal wat Vlamingen last hebben - toeschrijven? Zijn ze bang voor de verantwoordelijkheid die hen als meerderheid in de schoot valt als ze in dat opzet zouden slagen? Zijn ze bang dat ze hun 'boeman' en zondebok (de on- of zelfs anti-democratische Franstalige) zullen kwijtspelen? Kan iemand met wat meer inzicht in de psychologie van de 'Vlaamsgezinde' mij daarover wat meer uitleg geven? Dank bij voorbaat, djimi PS : ik ga volledig akkoord met wat Jaani_Dushman in zijn bijdrage #20 schreef over de troeven die 'de Vlamingen' in handen hebben. En alleszins ook met de allerlaatste zin in diezelfde bijdrage.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geef mij eens één Waals politicus die ooit ook maar een hint in die richting heeft gegeven ?! ik ben heel dat naief Vlaams denken toch wel een beetje beu hoor ... wanneer Vlamingen en Walen aan de onderhandelingstafel komen, merk je dat Frantalige politici daar zitten zoals staten die tegenover elkaar zitten bij het opstellen van bilaterale akkoorden , bij de Vlaamse delegatie zitten er steevast die zelfs op dat moment nog moeten ontdekken dat het 'staatsbelang' voor ogen houden in dat geval een zeer zware kost meebrengt. tot zover geen probleem : Vlamingen moeten dan ook maar vanuit die diplomatiehouding vertrekken hoor ik opperen, welnu ... zelfs dan nemen gedane zaken geen keer. die beperking van de democratie werd in het verleden vanuit een zwaktepositie door Vlaamse politici toegestaan, en zal nooit op éénvoudige vraag ongedaan gemaakt worden ... daar heeft Wallonië (dat wel als mogendheid onderhandelt) geen enkel belang bij en daarom IS er eenvoudigweg geen Vlaamse toekomst binnen Belgisch staatsverband. Dus ofwel leg je je als Vlaming neer bij de bestaande toestand, ofwel ... roep je de onafhankelijkheid uit en verklaar je idd de Belgische Grondwet als illegitiem. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() ik moet nu even weg, maar dit ligt toch voor de hand!
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we er niet flauw over doen: politiek is een machtsspel. En de Franstaligen in Brussel en Wallonië hebben al lang niet meer die machtsstructuur van 10 of 20 jaar geleden. Daarom dat België aan het ineenstorten is: de Belgische staat is verworden tot een leeg omhulsel: een politiek machtsapparaat van een elite die stilaan verdwijnt. Wat houdt die Belgische staat als politieke exponent van het Belgisch kapitalisme nog in, als er nauwelijks nog een Belgisch kapitalisme meer is? Kortaf heeft zijn minimumprogramma voor het behoud van België, ik heb het mijne: 1/ Het Brussels Gewest wordt geïntegreerd in Vlaanderen, daar zij daar sociaal-economisch en territorial deel van uitmaakt. 2/ De Duitstalige Gemeenschap wordt erkend als gelijkwaardige speler, en krijgt dezelfde bevoegdheden als Vlaanderen en Wallonië. 3/ België wordt omgevormd tot een confederatie, waarbij men de soevereiniteit van de andere deelstaten respecteert. Waneer aan deze eisen voldaan wordt, kunnen we rond de tafel ziten voor de vorming van een Belgische regering. Anders niet. De Vlaamse regering kan gerust verder blijven functioneren zonder federale regering. En ze heeft de financiële armslag om zelf eigenandig bevoegdheden af te nemen van het federale niveau, als daar een noodzaak zou voor zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarvoor werd VHSIII gestart / nam het ACW terug controle van de CD&V (en belangrijk het grootste aantal CD&V zitjes in de verschillende parlementen) / werd de PS aan boord gehesen en de octopus draak gereanimeerd. maw de autonomiedreiging, die er heel even was met het kartel, werd volledig gekraakt. de regering zonder staatshervorming is een feit ... en de CD&V zit volledig in de tang (cfr de retour naar het Belgicisme die de OpenVLD maakte met de VHSreturn). Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En HOE gaat zij dat blokkeren als er geen volwaardige regring is om dat te kunnen blokkeren?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet overdrijven aan den andere kant ook niet hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist, en .. wie weet zou het nog opbrengen ook, de rente op die senten (maar ja, ook de PS zit in dat interimair geval, en die hebben nog nooit rente aangewend voor schuldafbouw ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
indien dat geen regering was, hadden we evengoed kunnen verderwerken met de ontslagnemende regeringen via de voorlopige twaalfden DAAR was t hem om te doen natuurlijk ! volwaardig een nieuwe begroting kunnen uitvoeren zonder voorlopige twaalfden . |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie stort er in feite dat geld? weet er iemand hoe dat juist gebeurd?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorspellen, als ge dat echt kunt, doet ge beter met de lotto, dat brengt tenminste iets op. Zonder de neo-tsjeven een regering maken, daarvoor moet ge hogere wiskunde kunnen. Om tot aan de "helft plus één" te geraken. En zelfs al vind ik dat paasei-geval niet de beste zaak, de pietluttigheden dat Flawieter eruit ligt, dat de Vlaamse sossen eruit liggen, en dat de verhoudingen in aantallen tussen de ministers gewijzigd is, vind ik in dit bittere gerecht, toch iets of wat zoet smaken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 januari 2008 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sla t ergens op en wrijf er mij na pasen mee onder mijn neus ok ? (Peter Vanvelthoven laat teveel tussen zijn lijnen lezen) Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2008 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paars heeft geen meerderheid in Vlaanderen hé.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() so ? men zal u nog wel platslaan met de regeringen die er al geweest zijn zonder meerderheid in t andere landsdeel ik denk trouwens dat er niet één belgische regering geweest is tussen 1940 en 1960 mét een meerderheid in Vlaanderen (toch niet aan t aantal Franstalige ministers te zien) ... Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2008 om 16:00. |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het "Belgisch Establishment" ordt intussen steeds meer door Vlamingen gedomineerd.
Van Vlaams minister-presdient naar Belgisch eerste minister is een promotie. België is groter dan Vlaanderen. Zo ook is het gaan van Belgisch minister naar Europees Commissaris een promotie.. et Alors ?
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n regering zou een godsgeschenk zijn voor elke rechtgeaarde flamingant, ik durf er zelfs niet van dromen, van hier tot in 2009 en voor de rest van mijn nietig bestaan op deze kloot.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Más vale ser cabeza de ratón que cola de león.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 januari 2008 om 16:26. |
|
![]() |