Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2008, 17:39   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad. Iemand die z'n eigen culturele afkomst verloochent. Dat zijn de ergste.
Ik verloochen ze niet, ik vind ze gewoon niet klinken in de muziek.
Toch vind ik het wel jammer dat onze moedertaal geen engels was. Het zou veel gemakkelijker zijn om over te communiceren.
Oud 19 januari 2008, 17:41   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Er is niets mis met het nederlands. Ik vind het gewoon geen taal voor in te zingen. Slechts enkele nederlandstalige liedjes vallen nog goed mee, en worden nog goed verkocht in Vlaanderen. Maar als je iets of wat buiten de grenzen gaat, kom je niet ver met je nederlandstalige muziek hoor. Daarom dat de meeste Belgische groepen engels zingen. Wat een veel betere en bekende en schoondere taal is voor in te zingen.
Zou dat niet gewoon kunnen komen doordat je Nederlands in muziek te veel associeert met schlagermuziek?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 17:48   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch vind ik het wel jammer dat onze moedertaal geen engels was. Het zou veel gemakkelijker zijn om over te communiceren.
Ja, zoals Charles Rogier indertijd ook vond dat het voor de goede gang van zaken in Belgique beter was dat iedereen in Vlaanderen maar overschakelde op de taal van de minderheid.
Oud 19 januari 2008, 17:51   #24
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zou dat niet gewoon kunnen komen doordat je Nederlands in muziek te veel associeert met schlagermuziek?
Belange niet, ik associeer gewoon met de muziek die nu iet of wat opbrengt. hiermee bedoel ik dus de muziek die in de top 40 staat. Je kan dat mss geen goede muziek vinden, maar dat brengt toch beter op dan de alternatievere muziek. Als je daarin kijkt zie je een groot deel aan engelstalige muziek dat vanuit amerika komt. Als je naar amerika gaat, ga je geen nederlandstalige muziek vinden in hun hitparades hoor.
Oud 19 januari 2008, 18:02   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belange niet, ik associeer gewoon met de muziek die nu iet of wat opbrengt. hiermee bedoel ik dus de muziek die in de top 40 staat. Je kan dat mss geen goede muziek vinden, maar dat brengt toch beter op dan de alternatievere muziek.
Heb je er nog niet bij stilgestaan dat er wel eens artiesten zouden kunnen zijn die niet enkel muziek maken om zo snel mogelijk miljonair te worden en tien vrouwen aan iedere vinger te hebben, maar gewoon uit liefde voor de muziek?

Citaat:
Als je daarin kijkt zie je een groot deel aan engelstalige muziek dat vanuit amerika komt. Als je naar amerika gaat, ga je geen nederlandstalige muziek vinden in hun hitparades hoor.
Jij moet dringend eens leren inzien dat het gras niet altijd groener is aan de overkant, me dunkt. Het is niet omdat iets uit Amerika komt of in het Engels gezongen wordt, dat het daarom per definitie beter is.
Oud 19 januari 2008, 18:17   #26
Duvelke

Standaard

Citaat:
Heb je er nog niet bij stilgestaan dat er wel eens artiesten zouden kunnen zijn die niet enkel muziek maken om zo snel mogelijk miljonair te worden en tien vrouwen aan iedere vinger te hebben, maar gewoon uit liefde voor de muziek?

Jij moet dringend eens leren inzien dat het gras niet altijd groener is aan de overkant, me dunkt. Het is niet omdat iets uit Amerika komt of in het Engels gezongen wordt, dat het daarom per definitie beter is.
Ik praat hier ook niet over al dan niet goede muziek in de zin van puur goed zijn. We hebben het hier over het eurosongfestival e. Daar gaat het puur om de commerce en niet om het al dan niet goed vinden. In europa moet je best engels zingen, met nederlands kom je nergens
Oud 19 januari 2008, 18:18   #27
Duvelke

Standaard

Citaat:
.
Alle respect daarvoor
Oud 19 januari 2008, 18:22   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik praat hier ook niet over al dan niet goede muziek in de zin van puur goed zijn. We hebben het hier over het eurosongfestival e. Daar gaat het puur om de commerce en niet om het al dan niet goed vinden. In europa moet je best engels zingen, met nederlands kom je nergens
Daarom dat Servië vorig jaar won met een nummer in de eigen taal?
Oud 19 januari 2008, 19:17   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Engels klinkt niet beter dan Nederlands. Toch niet in de muziek. De Vlaamse kleinkunst mag niet worden genegeerd.

Enkel het engelskundig publiek in Vlaanderen is beperkt. Vlaamsnationalisten aan onze universiteiten doen krampachtig en provinciaal om het Engels als lestaal.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 21:37   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niets mis met het nederlands. Ik vind het gewoon geen taal voor in te zingen. Slechts enkele nederlandstalige liedjes vallen nog goed mee, en worden nog goed verkocht in Vlaanderen. Maar als je iets of wat buiten de grenzen gaat, kom je niet ver met je nederlandstalige muziek hoor. Daarom dat de meeste Belgische groepen engels zingen. Wat een veel betere en bekende en schoondere taal is voor in te zingen.
"Bekende" is hier het kernwoord, iedereen begrijpt Engels en het is gemakkelijk liedjes in die taal mee te zingen omdat deze taal alomtegenwoordig is. Dat wil niet zeggen dat het Engels "beter en schoonder" is. Mijn ouders waren jonge mensen in de oorlogsjaren en vinden Duitse liedjes heel mooi omdat Duits indertijd zowat de plaats innam voor jonge mensen als het Engels nu. Om dezelfde reden vinden/vonden vele mensen Frans de mooiste zangtaal : zij komen meestal uit een milieu waar ze veel Frans gesproken/gehoord werd.
Als New York Nieuw Amsterdam was gebleven, dan had het Nederlands nu waarschijnlijk op wereldvlak de plaats ingenomen die het Engels heeft. Dan hadden de Engelsen misschien Nederlandse liedjes naar het Eurosongfestival (in dat geval Euroliedfestival) gestuurd omdat Engels niet "bekend of schoon" genoeg was.
Oud 20 januari 2008, 23:11   #31
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Katastroof is een muziekgroep die vooral folk brengt en dit doet op een vrij humoristische wijze.
Dat is nu al het eufemisme van het jaar!

Katatstroof is een platte, domme carnavalsbedoening die enkel leuk is wanneer je dronken bent.

Toegegeven, hetzelfde geldt voor eurosong...
Oud 20 januari 2008, 23:20   #32
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Er zijn mooie goeie nederlandse groepen Yevgueni om er een te noemen
en respect voor het nederlands enzo ok maar Katastroof

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be