![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het afschaffen van het provinciaal bestuursniveau (en verdeling van die bevoegdheden onder gemeenten, gewest en gemeenschap) in zeker opzicht wellicht een veel logischer staatshervorming dan een aantal andere zaken. Nu provincies worden veelal door de partijen gebruikt om lokale mandatarissen die ambitie hebben zoet te houden. Heeft Vlaanderen op dit moment al de bevoegdheden om in theorie de provincies af te schaffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Is het gouverneurschap normaal gezien niet iets voor gepensioneerde politici die nog wat poen willen scheppen?
Zelfs in de tijd van de Romeinen deden ze dat zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() 39 jaar en binnen voor de rest van haar leven. Geen probleem voor mij, ik ben geen jaloers mens Echter wel als dat op kosten van ons de belastingsbetaler gebeurt. Wat heeft deze Cathy Berx al betekent, buiten dat zij van het ACW is, om zo'n post op te eisen. Een post die er in bestaat om uitbollende (39?) bevriende politiekers nog een goed loontje te bezorgen.
Om het met de woorden van H. De Ridder te zeggen: Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens de officiële partijstatuten van CD&V moet de ondervoorzitter, voorzitter worden indien deze uit functie treedt zonder nieuwe voorzittersverkiezing. hat ACW heeft Schouppe in de voorzittersstoel geparachuteerd (niet in het minst omdat hij binnen de NMBS steeds fiat gaf aan alle buitenproportionele Waalse eisen) en Berx heeft gezwegen, en deze vakbondsputch laten passeren ... mits een mooie prijs blijkbaar ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Hopelijk maakt ze het afschaffen van de oubollige provincies tot één van haar prioriteiten...
![]() Waarschijnlijk gaat ze haar te vroeg uitgekeerde levensverzekering niet in het gevaar brengen.. Laatst gewijzigd door Chipie : 21 januari 2008 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zulk een systeem moet voor de unitaristen in België dan de hoeksteen van de bestuurlijke indeling vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() de Belgische politieke realiteit overtreft de fantasie van de NWO haast dagelijks ... denk dat ik daar ooit mijn eerste boek over pleeg ... heb jaren getwijfeld omdat ik mijn invalshoek niet vond, fictie of non-fictie ... maar de laatste jaren merk ik dat als ik mijn boek situeer in de Belgische politiek, dat ik dan niet echt moet kiezen ... ik situeer mijn verhaal in de B politiek, en dan gelooft niemand nog dat t non-fictie is ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gruwelijk.
Zolang ze maar van ons vlag en wapen afblijft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Berx gouverneur: politieke benoemingen blijven schering en inslag
Het Vlaams Belang is verbaasd over de schaamteloosheid waarmee de partijtop van CD&V haar ondervoorzitter Cathy Berx tot nieuwe gouverneur van Antwerpen kroont. Het is de zoveelste partijpolitieke zet, waarmee ook CD&V vasthoudt aan de Belgische traditie van de politieke benoemingen. Na een decennium palaveren over de ‘nieuwe politieke cultuur’, blijven de politieke benoemingen in dit land schering en inslag. Na de benoeming van André Denys (VLD) tot gouverneur van Oost-Vlaanderen en de zelfbenoeming van voormalig SP.A-voorzitter Steve Stevaert, is bij de christen-democraten dus nu Cathy Berx aan de beurt. Het Vlaams Belang is van mening dat men moet stoppen met leuteren over de ‘objectivering’ van publieke mandaten, en dat men eindelijk de daad bij het woord moet voegen. Zoniet blijft dit land, wie ook de dienst uitmaakt, voor eeuwig de ‘republiek der kameraden’. Frank Vanhecke Voorzitter Vlaams Belang |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Sjiek seg,aan 39 jaar zo een vette pré tot zen 65 jaar.
Voornaamste bezigheid van deze tisten Gouverneur,is lintjes knippen en gaan eten op de kosten van een ander. Ze zal natuurlijk doen alsof dit een van de zwarste opdrachten ooit was,in haar kort leven,en ondertussengoed lachen.Een Minister kan makkelijk vervangen worden,maar een Gouverneur ![]() Gaat ze erna ook in alle soorten raden zitten,of kok spelen met Felice ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 21 januari 2008 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Soms snap ik werkelijk niet hoe de drie grote traditionele partijen zo schaamteloos elkaar postjes kunnen toe smijten
alle welke indruk maakt dat nu, ze doen zelfs geen moeite om het te verbergen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
39 tot 65 jaar > de 26 mooiste jaren van haar leven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwakke hoekstenen waaraan het sterke centraal gezag ook nog voortdurend vreet is nu eenmaal ideaal in het Belgique dat de bub voor ogen heeft.
![]() |
#39 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 21 januari 2008 om 13:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit niet voor het afschaffen van de provincies as such maar voor de afschaffing van provincies als bestuurlijk niveau.
|
![]() |
![]() |