![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want eens je die paliatieve zorgen toegediend krijgt, hoe perfect ook ( vroeger was dat eerder zoiets als volledig platspuiten ) veranderd je zienswijze uiteraard vandaar dat ook niet alleen het lijden belangrijk is als voorwaarde maar 't feit het uitzichtloos is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus in het geval van dat voorbeeldje ( even gesteld dat er niet vooraf een papier werd opgesteld ) zou dat niets met euthanasie te maken hebben Laatst gewijzigd door praha : 21 januari 2008 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er ook zoveel mensen betrokken worden bij deze zorgen
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat mocht ook dringend
mijn vader zaliger heeft dat nooit mogen meemaken ofwel kreeg ie teveel en was ie volkomen van de wereld ofwel net te weinig waardoor de pijn niet te harden was maar vergis je niet de middellen, wetenschap en kennis bestaan al jaren... maar meestal verknoeid één of ander huisdokterke dat grondig |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, deze mensen wilden geen euthanasie, hun keuze. Ik maak er een andere, dat is mijn volste recht. Ik maak er liever meteen een einde aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die mens zal misschien net hetzelfde wensen maar kan het nimmer bekrachtigen ik vermoed dat in zulk geval, net als bij een kind, het een commisie in samenspraak met de naaste familie is die de knoop zal doorhakken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook dat is aan het veranderen ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 januari 2008 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't gaat hier over euthanasie : da's dus een actieve levensbeëindiging op de uitdrukkelijke vraag van de patiënt Laatst gewijzigd door praha : 21 januari 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind actieve levensbeëndiging dan ook totaal niet nodig meer in deze tijd,echter het nodeloze rekken van het leven is totaal fout vind ik
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons zeggen dat het anno 2008 al heel ver staat
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar zit iets in maar er zijn toch ook situaties waar mensen chronisch pijn lijden zonder dat hun leven nodeloos gerekt wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet je, je ziet de zaken weer al te zwart-wit-simplistisch je sprak over palliatieve in een bestek van twee �* drie maanden... dat gaat dan meestal over zeer aggresieve kankergevallen ed maar stel je eens voor dat je een slopende ziekte hebt die jaren voortduurt met alsmaar toenemende pijnen en gebreken en waar geen denkbare oplossing voor te vinden is : dus da's een langdurige en vooral uitzichtloze situatie palliatieve kan in principe dan zelfs niet 100% gedurende die hele periode daar het drastisch levensverkortend is ... dus in die zin pleeg je dan ook een vorm van euthanasie zelfs moest dat kunnen, ik denk aan de meest verfijnde (nog uit te vinden )spitstechnologische morphinepompjes die net die hoeveelheid op een juist tijdstip en op de juiste plek toedienen en anders niets, dan heb je dus jaren dat je gewoon psychisch eronder door gaat doordat je jezelf langzaam ziet wegrotten Laatst gewijzigd door praha : 21 januari 2008 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat zeiden ze 5 jaar geleden ook al uiteraard heb je ergens gelijk... het staat ver in vergelijking met vroeger maar het is zeker niet perfect en vooral niet ten alle tijden het aangewezen hulpmiddel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen heeft recht op een waardig sterven
Ik vind dat als de situatie uitzichtloos en de persoon in kwestie wil euthanasie dat het moet toegelaten zijn. Vanzelfsprekend moet er altijd, zonder uitzondering, de mogelijkheid zijn tot palleatieve zorgen indien men dat wenst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voor euthanasie, desnoods op aanraden van de familie als de zieke zelf niet meer in staat het zelf te vragen. Ik vind het wel goed dat de dokter eerst advies moet vragen aan een collega. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In geval 1 is hetgeen u zegt misschien te hanteren alhoewel het toch zeer moeilijk is voor dokters en verwanten om te oordelen hoeveel pijn een mens dragen kan/mag en of dat dan meteen een wens tot dood zijn zou impliceren moest de persoon bewust zijn. In geval 2 zie ik geen reden om euthanasie te overwegen, de patiënt mag dan wel een onbestaan hebben (in hoeverre is dat zeker), wij kunnen hem niet als een plant zonder water zetten, lijkt mij. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 januari 2008 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan zal het op het aanraden van de dokters zelf zijn de behandeling te stoppen wegens medisch niet meer verantwoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je mag dat uiteraard denken, maar pleit je nu onrechtstreeks voor intrekking van de wetgeving terzake?