![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Niet plantaardig.
Vegetarisch is een discussiepunt. De betekenis van vegetarisch naar niet-plantaardig verschuiven of uitbreiden is het vegetarisme op de helling zetten. I(n feite is de term veganisch overbodig, en is alleen ontstaan daoor de verwatering van het vegetarisme). Maw: Vegetarisch= plantaardig. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 januari 2008 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ve·ge·ta·ri·ër (dem; vegetariërs)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen ve·ga·nis·me (het; veganistisch, veganist) 1 streng vegetarisme, waarbij men zich ook van zuivelproducten onthoudt Voila, daar zijn we ook weer uit.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 januari 2008 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een slap vegetarisme en een strikt vegetarisme, en het echt vegetarisme voedt zich alleen met plantaardige spijzen. Als je definities met twee betekenissen aanhoudt, kan je inderdaad verwachten dat het een discussiepunt wordt (en blijft) Quorn doet dus aan slap vegetarisme. Dat weten we weeral. En bovendien - en belangrijker, want onbetwistbaar- doet het aan valse product-reclame, want eiwit van ei is helemaal niet plantaardig, maar dierlijk. Voila, daar zijn we er dus terug: bij de valse reclame. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 januari 2008 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() @ Jazeker
Je bent gewoon totaal onkundig van de eindeloze discussies die zich onder vegetariërs zelf afspelen ten gevolge van de een totaal paradoxale woordenboekdefinitie van het vegetarisme zoals die door jouw geciteerd.. Citaat:
De slappere soort vegetariërs zolas bedoeld in de uitleg in het rood, zijn ovo-lacto-vegetariërs. In het geval je de eerste betekenis aanhoudt, is de term 'veganiër' meteen overbodig. Maar tengevolge van dat soort onwerkzame, all-in definities, floreren de meer specieke naamaanduidingen van de verschillende stromingen vegetariërs natuurlijk volop. De historisch oorspronkelijke, eenvoudigste en meest authentieke betekenis van vegetarisme is en blijft de eerste: alleen plantaardig voedsel consumeren. Nogmaals, het gaat hier werkelijk over valse reclame, want Quorn is niet plantaardig, zoalss het wél adverteert op zijn verpakking... Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2008 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() The question is : Who gives a f* ?
What is with the drama anyway ? "Schandaal" ? Ik dacht dat het dioxine crisis achtig was, maar not quite ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlees is veel duurder. Zowel voor het milieu als voor de menselijke gezondheid.
En het is ook zielig voor de dieren. Vegetarisme hoeft absoluut niet duur te zijn. Ter vergelijking: 370 gram tofu kost nog geen 2€. Hoeveel vlees krijg je voor die prijs? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En van plantaardige oorsprong is niet hetzelfde als plantaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van plantaardige oorsprong is natuurlijk niet hetzelfde als plantaardig, als je er dierlijke producten aan toevoegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik eet ook veganisch. Dat is korter, en het klinkt beter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet bepaald de beste kwaliteit tofu. Ik heb een decennium lang zelfs geen vleesvervangende producten gegeten. Dat was pas goedkoop... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2008 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Semantische discussies, nooit boeiend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Valse reclame is een endemische pest.
Dit product is niet plantaardig maar wordt wel ten onrechte als dusdanig geadverteerd en verkocht. Ik ben het niet die semantische discussies voert over het begrip plantaardig. Voor wat de term vegetarisch betreft, allle soorten veggies claimen die benaming. Daar kan de valse reclame zijn voordeel mee doen, maar ze moeten niet beweren dat ze plantaardig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() OK ik zal mijn stelling milderen.
Het is geen valse reclame, het is misleidende reclame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Het is en blijft een schandaal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee , ik kan me niet voorstellen dat iemand die enkel op planten wenst te teren het gebruik van dierlijke, menselijke of chemische mest gaat goedkeuren ... Die plantjes zuigen het toch als het ware op hé ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |