![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Bij welke vakbond ben je? | |||
Ik ben aangesloten bij het ABVV |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,53% |
Ik ben aangesloten bij het ACV |
![]() ![]() ![]() |
10 | 17,54% |
Ik ben aangesloten bij de ACLVB |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,26% |
Ik ben aangesloten bij de NCK |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben aangesloten bij een andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Ik ben niet aangesloten bij een vakbond |
![]() ![]() ![]() |
36 | 63,16% |
Andere of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nog geen
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog geen enkele vakbond, zelfs niet aan gedacht, ben nog student maar blijkbaar kan het toch goed zijn
Ik zou niet weten welke ABVV en ACW niet want ze zijn te veel verbonden met SP.a/CD&v en aclvb, ben geen liberaal. Met andere woorden: meer ruimte voor nieuwe vakbonden En zoals eerder aangehaald het is inderdaad een schande dat zelfstandigen niet hetzelfde pensioen krijgen als werknemers, mijn ouders werken al 15 jaar dag in dag uit en als ze pech hebben, zullen ze later geen inkomen hebben, dat is niet eerlijk, want ze hebben enorm veel belastingen betaald |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() gevaarlijk, maar ABVV
Allemaal dezelfde pot nat die vakbonden.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Wat niet wilt zeggen dat ik pro Ambetenaar/Werknemer/Zelfstandige statuut ben.
Ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om naar eigen inzicht te sparen voor een pensioen en dat de overheid zijn fikken daar moet af houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Nee, kinderachtig
=> snotneus: Jij mag niet mee doen met ons spel omdat u dwaze kleren draagt. ~ sos: U mag geen lid zijn van onze vakbond omdat u opkomt voor het VB tijdens de verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Trouwens waarom zou u lid worden van zoiets. Ze zetten toch enkel aan tot luiheid en gejammer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Als je nu niet ziet dat er een verschil is tussen iemand uitsluiten om irrelevante redenen en iemand uitsluiten van je groep omdat hij opkomt voor een organisatie waarvan gemeend wordt dat die doelstellingen heeft die strijdig zijn met de doelstellingen van je groep,...
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is het hem nu juist: de traditionele vakbonden monopoliseren het 'recht' om arbeiders, bedienden en kaders te verdedigen en dan gaan ze beginnen uitsluiten. Over de rol van de vakbonden in de huidige samenleving - en niet die van 100 jaar terug - mag blijkbaar niet gediscussieerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
On topic: Ik ben lid van het ACV, wat min of meer een erfenis van mijn ouders is. Ik had wel naar het ABVV willen overstappen, maar het kan mij te weinig schelen of ik ben te lui om mij met de administratieve rompslomp bezig te houden die met zo'n overstap gepaard gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En verder zijn er genoeg die geen lid zijn van een vakbond. Het is heus niet verplicht, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vakbonden hebben niet alleen macht door hun ledenaantal(wat democratisch gezien te verdedigen is). Het voornaamste probleem bij de macht van een vakbond. 1) Ze hebben geen rechtspersoonlijkheid, wat wettelijk gezien een probleem is. 2) Ze houden zich bezig met zaken die normaal gezien door de overheid zouden moeten worden gedaan(uitbetaling werklozen,...) 3) Ze zijn er in geslaagd om via politieke weg een monoploiepositie te verwerven. Het is ,vanuit realistisch oogpunt, quasi onmogelijk om een nieuwe vakbond op te richten.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Vakbonden zijn voor luieriken.
Nah! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2: Nog nooit gehoord van de hulpkas? Nogmaals: je bent niet verplicht om lid te zijn van een vakbond, zelfs niet als werkloze. 3: In sommige sectoren (zoals de NMBS) bestaan er ook vakbonden die niet in een politieke zuil zitten. Niemand verbied je dit. Natuurlijk is dit quasi onmogelijk, net zoals het quasi onmogelijk is om tweede internetmaatschappij via de kabel uit de grond te stampen in België/Vlaanderen. Dus laten we Telenet opdoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn inziens dienen vakbonden door de overheid uitgesloten(geen onderhandelingen, geen betogingen,geen akkoorden,...) te worden tot ze ervoor kiezen om rechtspersoonlijkheid aan te vragen. Citaat:
Citaat:
Telenet is een prive-onderneming en heeft dus niks met (monopolies) op politieke drukkingsgroepen te maken.
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 23 januari 2008 om 19:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten gronde is gans dit systeem gewoon achterhaald door de evolutie van de laatste tientallen jaren. In de mondialisering die we kennen vraagt men zich in de VS of China niet af wat het ACV of ABVV is, laat staan dat ze zitten te wachten op de politieke stakingen van ten tijde van het Generatiepact. Daar heeft het ABVV gewoon leden willen winnen ten koste van het ACV. En ondertussen beletten ze nieuwe vakbonden om op het terrein te komen. Nee jong, als de welvaartstaat ooit door zijn poten gaat, gaan de vakbonden mee. Tot zolang is hun enige zorg alles wat ze hebben te beschermen voor verandering. En dan passen kritische leden niet in het verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Als vakbonden een machtspositie hebben, dan is dat door het werk van de generaties er voor die dat opgebouwd hebben. Ik denk niet dat die zich bezig hielden met uitsluitingstechnieken.
|
![]() |
![]() |