![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heeft u allemaal gelijk in!
Maar; Joden doen niet aan dawa, Joden hangen niet de theocratische evolutieleer aan, Joden beseren zich niet op hun boek om te zeggen wat ANDEREN wel of niet mogen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() In het Oude Testament is het wel even anders. Maar wat u zegt is in die mate juist, dat de jood zich eigenlijk niet interesseert aan de gojiem, die toch geen deel uitmaken van zijn volk. Hij hoeft ook niets op te dringen omdat hij geen andere mensen moet bekeren, vermits zij niet tot zijn volk behoren en er moeilijk toe kunnen gaan behoren. Islamieten interesseren zich evenmin aan de ongelovigen. Zij maken immers geen deel uit van de Umma Islamia. Islamieten zijn wel meer bekeringsijverig, maar dan weer niet zoveel als de protestantse zendelingen bijvoorbeeld. Maar moesten de rabbijnen het voor het zeggen krijgen (en Israel evolueert hier zeer stilltjes naartoe) dan wordt het een ander paar mouwen. Dan zullen niet-orthodoxe joden kosjer moeten eten, of ze dat nu willen of niet.
Laatst gewijzigd door system : 23 januari 2008 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Heb je het nu over mijn post? Dan heb je die toch wel verkeerd begrepen, vrees ik. Ik heb geen enkel probleem met joden, ook niet met de orthodoxe joden. Ik merk alleen op dat de orthodox joodse gemeenschap wel degelijk een erg gesloten gemeenschap is en dat er binnen die gemeenschap wel degelijk erg conservatieve opvattingen zijn. De kritiek dat deze gemeenschap anders wordt behandeld dan de moslimgemeenschap is dus terecht. Maar daarmee heb ik op geen enkele manier gezegd dat ik een probleem heb met joden of met verschillen. Ik heb het wel moeilijk met consevatisme. Of dat nu bij moslims, joden of katholieken is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
katholicisme een evolutie uit het christianisme islam een evolutie uit de ariaanse katholieke ![]() Jezus (Isa) is de voorlaatste profeet van de islam. Voor hem St Jan de doper(Jahjah). Jezus kondigde zgn de "Paragaleeta, " trooster"(Gr. Parakleitos: Johannes 14:16-17) aan. http://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/14.html Volgens de RKK en protestanten zou dat de heilige geest zijn, volgens sommige moslims Mohammed. De drie godsdiensten zijn dogmatische godsdiensten en gaan ervan uit dat zij de 'Waarheid' bezitten. Maria kreeg haar eigen soera in de koran: http://digiboek.50megs.com/koran/koran019.html http://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/14.html Allemaal één pot nat. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2008 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet enkel voor deuren van synagogen maar ook voor deuren van joodse scholen. Een ware schande zeker? Liever voorstander dat een paar palestijnse " vrijheidsstrijders" er nog wat bommen komen leggen en een paar joodse kinderen de lucht inblazen zoals eind vorige eeuw gebeurde? Of bent U dat vergeten Edina? En nee, de kleine groep orthodoxe joden storen niemand. En ja er zitten ook vervelende mensen bij die dan toevallig in Edina's straat zullen wonen! Maar ze blinken niet uit in de werkloosheidscijfers, ze torenen niet hoog boven de criminaliteitscijfers uit, ze eisen niet dat hun dochters met pruik of zijzelf met hoed en krullen aan de balie van het stadhuis moeten kunnen zitten, ze vullen niet bovenmatig de gevangenissen of de criminaliteitscijfers, ze komen niet dagelijkse in het nieuws omdat ze weer eens ergens wat jonge mensen hebben ineengeklopt of wat oude dametjes van hun saccoche hebben beroofd. In al die spullen is er amper een orthodoxe jood te bekennen. Nog iets: waarIN moeten ze integreren? Ze wonen hier al tweeduizend jaar! Had Europa geen JUDEO-CHRISTELIJKE basis dan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 januari 2008 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
van een islamofoob kan men geen ander antwoord verwachten dan dit... draaien en draaien in bochten om toch maar zijn gelijk te halen... de islamofoob is een zielig stukje mens dat in zijn eigen waanbeelden gelooft EN die aan andere probeert op te dringen... 1. Libanon vorige zomer.... ![]() ![]() 2. Bank Max Fischer (belastingsontduiking), bloeddiamanten... ![]() ![]() 3. Talmud... ![]() ![]() 4. Ik denk dat je daar ook geen praktiserende moslim tussen gaat vinden... ![]() ![]() maar zoals ik al zei met een islamofoob kan je geen debat voeren.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Knettergek, jouw reactie Hoogmoed. Blijkbar haat je de waarheid. Leg maar eens uit uit welke hoek er geweld verwacht wordt tegen die joode scholen, enz. Van de marsmannekes zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
daar al eens bij stil gestaan. Niet dat ik het goedkeur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina, blijkbaar heb je er geen probleem mee jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Want dat doe je als je niet inhoudelijk reageert maar steeds op de vrouw speelt! Ik heb in ieder gaval aan uw postings nooit gemerkt dat jij veel kennis over subgroepen bij moslims hebt en al evenmin blijkt hier dat dit beter is als het over Joden gaat. Meestal blijf ik beleefd maar voor u een uitzondering;zijn er mensen die het in uw buurt uithouden zonder koppijn? Uw betweterigheid staat iedere dialoog in de weg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pardon? jij dacht dat die hier n�* 1945 zijn aangekomen of zo? Leer eens wat geschiedenis jongen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heu?? WELK???? volk???? Jordaniers?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() hmmmmm dat stinkt ferm naar zionisme niet.........! ![]() hé circe... vandaar uw islamofobie.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogmoed, ik vind anders ook dat het Palestijns Joods conflict weinig te maken zou mogen hebben met de houding van Antwerpse moslims tegenover Antwerpse Joden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals een steeds groter wordende groep een afkerige houding heeft tegenover moslims en ze beladen met alle zonden van de wereld... En dan bedoel ik hier niet de joden mee... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, ik voerde menig gesprek met Marokkaanse hangjongere, en die waren duidelijk; hun houding, o.a tegenover de Antwerpse politie inspireerden ze op het Joods Palestijns conflict, of hun aantal volgens u een minderheid is lijkt me minder belangrijk dan de overlast die deze jongeren geven wanneer die gelegenheid zich voordoet.
Er wordt jongeren gewezen op hun Islamitische plicht, Palestijnen zijn broeders en Israel wordt gesteund door de vijand Amarika waar Europeanen slippendragers van zijn. Dus zou ik niet direct marginaliseren, het heeft veel meer invloed dan u denkt. Wat de afkerige groep tegenover moslims betreft; mensen leven al veertig jaar met moslims in Antwerpen. Wat is toegenomen is een conflicthouding van tweede en derde generatie tegenover de samenleving waarbij ze zich vaak beroepen op islam. Daar worden niet moslims opstandig van, er zijn grenzen aan tolerantie. Als morgen meisjes met hoofddoek door Vlaamse jongeren behandeld worden zoals nu reeds te veel niet moslima's overkomt door vooral Antwerpenaren van Marokkaanse origine is het kot te klein! Als morgen Wim zegt; gezag van Mohammed accepteer ik niet ook! Maar die simpele gelijkheid wordt steeds verkracht ten voordele van dezelfde groep, mensen pikken dat niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of ga je me nu vertellen dat het recht om zich anders te kleden en verregaand je religie belijden in de persoonlijke levenssfeer plots niet meer zou gelden als een deel zich niet maatschappelijk verantwoord zouden gedragen ? |
|
![]() |
![]() |