Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 14:11   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
http://www.koentsijen.be/v2/default2...ve_page_id=843

....zonder lasten voor de Schatkist,sja,de realiteit is wel gans anders.

Hier,nog eentje,en gans andere cijfers,kunnen die echt niet zelf instaan voor hun luxeleventje...

http://www.gva.be/dossiers/-k/koning/armoezaaier.asp
wordt wellicht geinterpreteerd als 'zonder belasting aan de schatkist'

ik wil de vennootschapsbelastingaangifte van de Koninklijke Schenking wel eens zien
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:18   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik wil de vennootschapsbelastingaangifte van de Koninklijke Schenking wel eens zien
De Koninklijke Schenking is geen vennootschap.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:19   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De Koninklijke Schenking is geen vennootschap.

elke openbare instelling is een vennootschap (sommigen sui generis) en is verplicht een vennootschapsbelastingsaangifte in te dienen

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2008 om 14:19.
Oud 24 januari 2008, 14:19   #24
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ze noemen de Koninklijke Schenking een onvervreemdbaar deel van het familiepatrimonium van het Hof. De Coburgs hebben er altijd het vruchtgebruik van gehad. En als de staatseigendommen ooit geprivatiseerd worden, zullen de Coburgs het gros van deze Koninklijke Schenking krijgen, zo beweren zij.
Dat laatste is wel waar, als België ophoudt te bestaan gaat alles van de Koninklijke Schenking integraal naar de koninklijke familie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 24 januari 2008, 14:21   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat laatste is wel waar, als België ophoudt te bestaan gaat alles van de Koninklijke Schenking integraal naar de koninklijke familie.
te taxeren onder erfenisrechten (berekend op toch wel 4x een generatieoverdracht) of eenvoudigweg onder schenkingsrechten ?

ik denk dat Europa de Belgische Staat of zijn opvolgers in dat geval wel een éénmalige nationalisatie vergeeft ... vermoedelijk is daar wel een behoorlijke democratische meerderheid voor te vinden
Oud 24 januari 2008, 14:22   #26
Geert C

Standaard

Citaat:
elke openbare instelling is een vennootschap (sommigen sui generis) en is verplicht een vennootschapsbelastingsaangifte in te dienen
De Koninklijke Schenking is een trust.
Oud 24 januari 2008, 14:23   #27
Geert C

Standaard

Citaat:
te taxeren onder erfenisrechten (berekend op toch wel 4x een generatieoverdracht) of eenvoudigweg onder schenkingsrechten ?

ik denk dat Europa de Belgische Staat of zijn opvolgers in dat geval wel een éénmalige nationalisatie vergeeft ... vermoedelijk is daar wel een behoorlijke democratische meerderheid voor te vinden
Ehm, dergelijke verbintenissen kan je niet zomaar opzijschuiven.
Oud 24 januari 2008, 15:11   #28
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er moest en zou een interimregering komen omdat er driiiiiiiiiiiiiiiiiiingend iets moest gebeuren aan de koopkracht van de allerarmsten des lands. Meteen daarna vertrok iedereen naar zijn welverdiend vakantie-oord, en toen de premier, uitgerust en fris terugkwam stuurde hij als allereerste het bericht de wereld in dat er geen geld meer was om cadeautjes uit te delen aan diezelfde armen.
Nu weten we meteen waarom dat interimbedrog nodig was. Er moesten nog vlug op de bodem van de schatkist wat restjes bijeen worden geschraapt om de échte armoelijders van Belgique de kop boven water te houden: de Saksen Coburgs.
Nous ne sommes pas �* l'abri du séparatisme, weet men in franstalige kringen (zijzelf noemen zich de hogere klasse).

Wel, dan is hun logica erg eenvoudig : nog snel binnenrijven wat kan !
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:53   #29
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

13 000 000 €
schandalig, gisteren waren ze in het nieuws nog bezig over armoede.

Wat ik me afvraag is wat die eigelijk doen met al dat geld.
Oud 24 januari 2008, 18:09   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, geef toe dat het ogenblik niet beter gekozen kon worden door de beste Belgische premier aller tijden om een extra erelintje te verdienen wegens zijn diensten aan La Patria. Wedden dat we Verhofstadt niet lang na Pasen met 'Graaf Guy' zullen mogen aanspreken?
zouden ze dat niet ineens in het Italiaans gaan arrangeren? Om ginds in Toscane zo'n beetje zijn grandeur te kunnen behouden?

Hoe noemen ze dat in de taal van la Reina? Il Duce?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 18:09   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, geef toe dat het ogenblik niet beter gekozen kon worden door de beste Belgische premier aller tijden om een extra erelintje te verdienen wegens zijn diensten aan La Patria. Wedden dat we Verhofstadt niet lang na Pasen met 'Graaf Guy' zullen mogen aanspreken?
zouden ze dat niet ineens in het Italiaans gaan arrangeren? Om ginds in Toscane zo'n beetje zijn grandeur te kunnen behouden?

Hoe noemen ze dat in de taal van la Reina? Il Duce?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 januari 2008, 18:40   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dan spreekt het Hof/le Court van sollidariteit ?!? 6% opslag, dat is toch wel een pak meer dan de gezondheidsindex nietwaar ???
het is zelfs bijna 6,5 % opslag.

Maar ja, de koninklijke index zal iets hoger liggen zeker, hij moet toch nog eens een nieuw bootje kopen en Filip zijn helicopterke is ook al enkele jaren oud.
Oud 24 januari 2008, 18:48   #33
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
pff 6% meer voor de keun terwijl z'n land verder achteruit boert.. zou hij "dankouwel" of "merci" gezegd hebben. Openheid van rekeningen voor iedereen !

toch niet voor een opsdlag van nog geen 1.000.000 euro zeker.

In oude befkes zijn dat wel 32.000.000 frankskes!
Oud 24 januari 2008, 18:49   #34
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik geef een vb : toen Albert besloot de schade te vergoeden van de dieverijen zijn zoon-marinier ... kon dit blijkbaar zonder probleem (althans ik heb toch geen weet van afdankingen aan het Hof vanwege dat onverwachte gat in de begroting) ... waaruit ik afleid dat er 'budgetaire ruimte over was' ... mss wel elk jaar ...
die bedenking heb ik toen ook gemaakt..en ik die dacht dat de civiele lijst was om kosten te dekken...

en nu een verhoging met 6% netto? (want 'k vermoed dat er geen inkomstenbelastingen noch sociale zekerheid op wordt betaald).

ach, ik ben geen nijdig mens, alleen.. ik zie niet in waaraan de monarchie dit verdient..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 18:56   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

allez mensen, een beetje meer menslievendheid.

Bébert moet rekening houden met het feit dat hij op welverdiend pensioen moet gaan, en dan mag je toch wel een spaarpotje klaar hebben staan.
En ons pajola heeft gezegd dat het hoe langer hoe duurder wordt in het land harer voorvad'ren, en ze mag toch nog een deux-pjèske kunnen kopen zeker?
En flupke, stridje en lorreke zijn helemaal niet zeker van hun toekomst zoals het er nu voorstaat, dus moeten ze ook een extraatje bijeenscharrelen. En we weten al dat onze lorre bijna aan het OCMW stond.

En ons fabi is gewoon aan het sparen om haar aflaten te kunnen betalen, schrik dat ze heeft dat ze onzen Bode niet meer gaat vinden ginder in dat hemelse paradijs waar hij zogezegd naartoe is... (maar om eerlijk te zijn had die zich al lang bekeerd tot de islam en ligt die nu te rollebollen met zijn 72 Hoeris... die zit niet op fabi frommel te wachten denk ik).

Laatst gewijzigd door circe : 24 januari 2008 om 18:59.
Oud 24 januari 2008, 19:32   #36
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

och altijd dat gezaag over dotaties.
die dotaties voor de koning zijn peanuts vergeleken met de exuberante lonen in de privé.
en de koning heeft dan tenminste niet zo'n degoutante selfmade-man-arrogantie over zich.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 19:42   #37
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Misschien een teken dat ze weten dat ze binnekort werkloos zullen zijn. Dus het er nog goed efkes van pakken zeker?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 20:22   #38
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
och altijd dat gezaag over dotaties.
die dotaties voor de koning zijn peanuts vergeleken met de exuberante lonen in de privé.
en de koning heeft dan tenminste niet zo'n degoutante selfmade-man-arrogantie over zich.
Wel OK, ik ben bereid mijn exuberant loon te wisselen met de peanuts van de koning, en ik beloof u dat ik in dat geval elke hint van degoutante self-made-man arrogantie zal laten varen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 20:26   #39
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wel OK, ik ben bereid mijn exuberant loon te wisselen met de peanuts van de koning, en ik beloof u dat ik in dat geval elke hint van degoutante self-made-man arrogantie zal laten varen.
vraag voor de lol eerst eens of ge met uwe baas van loon moogt wisselen.
Oud 24 januari 2008, 20:30   #40
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
en ik beloof u dat ik in dat geval elke hint van degoutante self-made-man arrogantie zal laten varen.
ik ben er toch niet gerust in hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be