![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is, of zal zonder twijfel worden, nochtans het belgisch drama. Waarom werken, als men het zonder te werken ook krijgt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() oh my.
het wordt zo ijl hier dat ik een luchtje ga scheppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als je echt veel te weinig verdient, zul je normaal gezien nauwelijks belasting betalen. Maar goed, wat is veel te weinig natuurlijk?
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voila, fiscale optimalisatie heet dat.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 25 januari 2008 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hebt leugentjes voor je eigen best wil. Iemand die voor zichzelf hardnekkig blijft volhouden dat belastingen niets met solidariteit te maken hebben, die organiseert zijn eigen verzuurdheid en depressie. Dus, ik betaal graag belastingen, zodat ik over fatsoenlijke en onderhouden wegen me kan verplaatsen, zodat bandieten gepakt worden door de polies en in den bak gestoken worden door zustitie, dat de ziekenkas mijn hospitaalkosten terugbetaalt, dat de vuilkar langs komt enz. (g'hebt wel door dat ik hier en daar wel vind dat er nog werk aan de winkel is ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Met leugentjes om bestwil heeft dat niets te maken, schoofzak, wel met een nuchtere kijk op wat belastingen zijn, los van de politieke blabla die erover verteld wordt. Citaat:
Citaat:
Soit, ik moet dringend aan het werk... schrijven over belastingen. ![]() Somebody's got to do the dirty job.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 januari 2008 om 08:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat privé maatschappijen duurder, corrupter, ineffciënter zijn door het feit dat het geld AUTOMATISCH naar enkelingen gaan, omdat ze regelmatig failliet gaan en daardoor veel economische en sociale ellende veroorzaken, omdat ze enkel het geld SYSTEMATISCH in de zakken van anderen laten verdwijnen dan degenen die er werken of die het geld nodig hebben, dat ziet men gemakkelijkheidshalve niet in. Men kijkt enkel naar goedwerkende bedrijven, met sociale werkgevers, kleine winstmarges die nuttige producten voortbrengen die weinig kosten en zonder milieuverontreiniging worden geproduceerd. Die vergelijkt men dan met een corrupte minister of stadssecretaris van Papendrecht, of met een staatsinstelling die d'office geld moet verliezen om de transportkosten van de bedrijven laag te houden (en hun winst daardoor te vergroten) zoals de NMBS en dan zegt men: Voil�*. De privé-productie is doorgaans degene die zelf het meest profiteert van de belastingen die ze ophoest: deze zorgen ervoor dat ze welopgeleide, goed gecontroleerde, gezond werkvee krijgt opgeleverd. Daarenboven profiteren hun bezitters via het Mattheus principe volgraag van alle voordelen die het sociale systeem hun bied. Maar de vraag is eigenlijk: die belastingen die zij betalen: wie heeft die verdiend? Zij alleen? Omdat ze er in slagen via het slavernij systeem werknemers minder te betalen dan ze verdienen? Wie brengt nu het meeste geld op per hoofd: de werkers of de bazen? De verklaring die aandeelhouders geven op de vraag waarom zij eigenlijk de winst op zak steken en niet degenen die het echte werk leveren is vaak: omdat ze handiger zijn, leper, machtiger en omdat dit eeuwig zo zal blijven door de natuur van de mens. Het lijkt op de reden waarom Al Capone zo rijk en machtig was: "ze moesten maar beter hun wetten verdedigen, de stommerikken!". Het is niet helemaal hetzelfde, maar het is net zo min een verklaring voor het goed zijn van de mafia als het kapitalisme klopt omdat de liberalen dit zeggen. Maar dat vinden liberalen om te lachen: Het is alleen maar omdat ze zo ruimdenkend zijn dat ze nog mensen in dienst nemen. Daarom zijn ze dan ook zo tuk op stakingen: alles gaat dan beter en goedkoper ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 januari 2008 om 09:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() zotteke]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 januari 2008 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-------- ja, doe dat vooral. Ga anders even je stempeltje halen. Oh nee , natuurlijk niet , dat is allang afgeschaft wegens mensonterend nietwaar ?! Maar goed ook , dat geeft je dan meteen meer tijd om hier de *sshole uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wie heb jij het in godsnaam? De meesten rechtsen die ik ken vinden Desmet een arrogante linkse zeveraar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik vertrouw mezelf meer dan politici als het over financiën gaat. Ikzelf heb niet ondanks gigantische inkomsten een gigantische schuld opgebouwd. Puur rationeel gedrag dus van mij, en zelfs altruïstisch, het lijkt mij eerder kortzichtig om te betalen zonder je zorgen te maken over hoe je geld besteed wordt.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 januari 2008 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |