![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-het loon van hun ouders en familieleden (meestal al met 20 jaar ancienniteit) -het loon dat ze (zwart) trokken voor een studentenjobke -de inkomens, niet "lonen" vermeld als "gemiddelden" in de kranten: meestal bruto en incl. inkomens uit spaargeld, eigendom en erfenissen, kindertoeslag. -wat ze horen van anderen en daar kan nogal 'met spek geschoten' worden... ![]() De modale Belg is zéér terughoudend over zijn werkelijke inkomen. Het zou positief zijn indien een ouder zijn loonfiche aan zijn leerlingen toonde een leraar zijn loonfiche aan zijn leerlingen toonde Leraars en ouders eens baremas toonden aan de kinderen. Die baremas zijn niet geheim. Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga voor 900 netto.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Niets nieuws onder de zon ... Napoleon is ook al dood. Deze resultaten van de onrealistische verwachtingspatronen onder onze jongeren zijn al meer dan 10 jaar bekend.
Wat ik niet weet en deze vraag is oprecht: iemand een idee hoeveel het gemiddelde startersloon netto bedraagt? Ik ben begonnen aan 1523 euro netto in de maand, men vertelde mij dat dit een stuk boven het gemiddelde is voor een starter. Ergens logisch, daar ik een universitair diploma heb en ook mensen ken die daadwerkelijk aan 1800 of 2000 euro per maand starten, eerlijkheidshalve moet ik er bij vermelden dat dit in meer 'economisch rendabele' sectoren is, lees: de privé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() een leraar met universiteitsdiploma begint aan 1200 �* 1300€ netto, dacht ik.
Enkele jaren geleden begon een Brusselse flik aan 2500 bruto/m Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo, 300 euro boven mijn verwachtingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
regent is geen universitair diploma. Ik meen dat regenten enkele 100-en € minder verdienen. Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn oudste zoon gebruikt zelfs mijn eerste loonfiches en belastingsbrieven om op school de verschillen tussen de vroeger en nu te kunnen aantonen. Zit dan ook met twee zonen die nu al zeggen datze de eerste jaren na hu studies( en huwelijk)onder mijn dak blijven wonen en als ik niet akkoord ga, moet IK maar iets anders gaan huren. Want zij zullen daar de eerste jaren toch niet voldoende voor verdienen. Maar mag niet te verweg gaan wonen, want ik moet dan wel GRATIS voor onthaalouder spelen, want dat kost volgens hen dan ook te veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regent (3jaar hoge school) leerkracht lager secundair onderwijs(vroeger 3 eerste jaren-nu eerste graad) Licenaat( univeritair) leerkracht hoger secundiar onderwijs( vroeger 3laatste jaren-nu 2 de en 3degraad secudair onderwijs) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() Laat die scholieren eens dromen in plaats van de boel te verzieken met dat snoeverige ik-weet-het-allemaal-beter-geouwehoer... Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 29 januari 2008 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hen is het ds tijd om met hun voeten op de grond te komen en te stoppen met dromen over hoge beginnerslonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als een hoogspringer mikt op 2.00 en dan stopt, zal hij nooit weten of hij niet 2m01 aankon...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, desnoods word ik raamprostitué.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN