Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 16:45   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee hoor, er is toen gezegd dat er op bepaalde lijnen tijdens bepaalde uren extra stadswachten zouden komen en dat is ook gebeurd. Het is compleet onrealistisch om te verwachten dat er op elke bus zo'n stadswachten komen.
In het geallochtoniseerde Antwerpen zou dat geen overbodige luxe zijn.
In gebieden waar de poco's de multiculturele "verrijking" nog niet helemaal door de strot van de aboriginals heeft kunnen rammen en waar er nog overwegend een aboriginal cultuur domineert, hoeft dat natuurlijk niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 16:45   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Volgens de linkse filosoof Lévy zullen de linksen geen kritiek op dergelijke 'overlast' mogen hebben...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 16:46   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien ze zich zouden beperken tot het aanpakken van echt probleemgedrag, dan zou ik daar geen problemen mee hebben (niet dat ik daar al veel mee geconfronteerd ben overigens en ik maak dagelijks gebruik van zo'n risicolijn). Maar geef mensen een uniform en wat macht en ze menen plots dat ze mensen moeten gaan wijzen op waar ze moeten gaan staan, hoe luid ze mogen praten, hoe snel ze moeten op- of afstappen en ga zo maar door...

een ware schande..... nee geef Edina dan liever maar het risico dat er regelmatig een chauffeur het ziekenhuis of het kerkhof ingetrapt wordt;
Waar halen ze het! aan onaangepaste en onopgevoede "jongeren" durven zeggen dat ze stiller moeten zijn en vlot op en af de tram stappen! wat een bende xenofobe racisten zijn dat zeg! hé Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 16:49   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Volgens de linkse filosoof Lévy zullen de linksen geen kritiek op dergelijke 'overlast' mogen hebben...
Dat merk je toch aan Medina's standaard progressief gelul : geen woord kritiek op de agressoren - geweld is voor links nu ook al een verrijking - , maar de buswatchers/begeleiders bekritiseren, hoh maar ...
Oud 29 januari 2008, 17:03   #25
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uitdagende buschauffeuse
Gelieve in't vervolg correctere titels te schrijven. Ik werd bij het lezen van bovenstaande al mild opgewonden. Onterecht en jammer.

Dus: ge moogt mannen nooit uitdagen met misleidende titels. Dat leidt tot problematische opstoten van testosterone.

Laatst gewijzigd door C2C : 29 januari 2008 om 17:03.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 17:08   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gelieve in't vervolg correctere titels te schrijven. Ik werd bij het lezen van bovenstaande al mild opgewonden. Onterecht en jammer.

Dus: ge moogt mannen nooit uitdagen met misleidende titels. Dat leidt tot problematische opstoten van testosterone.
Je hebt jezelf al goed geassimileerd met de allahtone cultuur.
Binnenkort verplichte hoofddoekjes voor de buschauffeuses om hitsige verrijkertjes niet te provoceren wanneer ze zich verplaatsen?
Oud 29 januari 2008, 17:16   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Door die rotjong kan ik morgen weer te voet maar mijn werk,ik zal er maar niet bij zeggen dat het hier om allochtonen gaat zekers.....
Oud 29 januari 2008, 17:57   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

me dunkt was de titel correct.

Indien die chauffeuse niet zo had uitgedaagd door die binnenspiegel terug recht te willen zetten en die gasten te vragen haar bus te verlaten, dan hadden ze zich niet verplicht gevoeld(*) haar tegen te grond te gooien en wat kloppen te geven!

(*) cfr.: het INCIDENTJE van Demoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:04   #29
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

geef de chauffeurs het recht zich te verdedigen , geef ze toelating om een matrak bij te hebben of ne stun gun !!!!!! peppersray is echt wel af te raden op een volle bus !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:07   #30
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Indien die chauffeuse niet zo had uitgedaagd door die binnenspiegel terug recht te willen zetten en die gasten te vragen haar bus te verlaten, dan hadden ze zich niet verplicht gevoeld(*) haar tegen te grond te gooien en wat kloppen te geven!

Ik begrijp je sarcasme.
Maar dit vind ik persoonlijk zelfs nog erger dan de situatie bij Demoor (met alle respect). Omdat hier zelfs totaal geen aanleiding was of geweest is om zulk gedrag te tonen.

Deze vrouw heeft hen zelfs niet aangeraakt en deed uiteindelijk haar job.
En toch kreeg ze nog 'klop'. En zoals bij Demoor gezien kunnen zulke zaken ernstige gevolgen hebben.
Oud 29 januari 2008, 18:12   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Moeilijk niet, maar duur destemeer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ben ik niet zo zeker van, ten slotte zijn dat een aantal shiften per dag per bus. En ene persoon op die bus zetten om de veiligheid te garanderen gaat niet genoeg zijn, want dan zou vandaag de dag de chauffeur het op zijn eentje af kunnen wat niet het geval is.

We praten dus minimum 2 personen per bus.
Compleet verkeerde evolutie!!
Dan zijn er minder werklozen: stel je voor, een tekort op de arbeidsmarkt zou de lonen kunnen doen stijgen... dat mag dus niet van het patronaat
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:25   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Compleet verkeerde evolutie!!
Dan zijn er minder werklozen: stel je voor, een tekort op de arbeidsmarkt zou de lonen kunnen doen stijgen... dat mag dus niet van het patronaat
Die syndicalistjes toch en hun grenzeloze haat voor het patronaat. Wie gaat er werk bezorgen als de syndicalistjes het patronaat verjaagd hebben naar regio's waar die rode betweters minder noten op hun zang hebben. De vakbonden zelf?
Het zijn de vakbonden die er in dit landje zoveel mogelijk baat bij hebben dat er veel werkloosheid is. Zij beheren de uitkeringskassen en krijgen er buitenproportioneel hoge vergoedingen mee. Hoe meer miserie, hoe beter voor de syndicale lobbies.
Oud 29 januari 2008, 18:29   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een ware schande..... nee geef Edina dan liever maar het risico dat er regelmatig een chauffeur het ziekenhuis of het kerkhof ingetrapt wordt;
Waar het om gaat is dat ik dus niet geloof dat die stadswachten daadwerkelijk kunnen beletten dat er incidenten zoals gisterenavond gebeuren. De buschauffeurs geloven er blijkbaar in ieder geval zelf niet echt in.

Citaat:
Waar halen ze het! aan onaangepaste en onopgevoede "jongeren" durven zeggen dat ze stiller moeten zijn en vlot op en af de tram stappen! wat een bende xenofobe racisten zijn dat zeg!
Nee hoor, ze doen dat helemaal niet alleen bij allochtonen, maar ongeveer bij iedereen. Inclusief bejaarden, die niet sneller kunnen gaan (trouwens als bejaarden niet snel genoeg rechtstaan van het zitbankje in het schuilhokje hebben ze ook nog eens kans dat de bus gewoon voorbij de halte rijdt, maar dit terzijde). Het is duidelijk dat jij alvast niet regelmatig met het openbaar vervoer rijdt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:52   #34
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het om gaat is dat ik dus niet geloof dat die stadswachten daadwerkelijk kunnen beletten dat er incidenten zoals gisterenavond gebeuren. De buschauffeurs geloven er blijkbaar in ieder geval zelf niet echt in.
Je kunt inderdaad niet �*lles beletten, maar dat is geen excuus om niet in te grijpen. Een extra man op de bus ontlast de chauffeur van een deel van zijn taken, kan controles op zwartrijden uitvoeren, sorteert een afschrikeffect voor amokmakers, etc.

Citaat:
Nee hoor, ze doen dat helemaal niet alleen bij allochtonen, maar ongeveer bij iedereen. Inclusief bejaarden, die niet sneller kunnen gaan (trouwens als bejaarden niet snel genoeg rechtstaan van het zitbankje in het schuilhokje hebben ze ook nog eens kans dat de bus gewoon voorbij de halte rijdt, maar dit terzijde). Het is duidelijk dat jij alvast niet regelmatig met het openbaar vervoer rijdt.
Het is duidelijk dat jij op een wel heel bijzondere lijn rijdt, want ik heb die opzichters (meer zijn ze ook niet) zich nog nooit zo weten te gedragen... Een paar rotte appels mag ook weer geen excuus zijn om het systeem af te schaffen.

IK begrijp echt niet waarom dit zo moeilijk ligt. Vroeger had je op elke tram een kaartjesknipper en nu is dat opeens allemaal te duur...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 18:57   #35
Banneling

Standaard

Citaat:

Hear hear, Edina kan er weer niet genoeg van krijgen om met het veiligheidspersoneel de vloer aan te vegen. Uiteraard geen woord van kritiek op de agressoren. Het kan niet anders dan dat ze er zelf van uit gaat dat de agressoren verrijkers waren.
Oud 29 januari 2008, 19:05   #36
Banneling

Standaard

De agressoren waren allochtonen : dat werd zonet duidelijk in het VRT-journaal. Ze hadden het over een 'incident', 'jongeren', en 'herrie', progressieve codetaal ... Al is de progressieve leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel.
Oud 29 januari 2008, 19:16   #37
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zou het ook onrealistisch zijn om van dit soort jongeren minder a sociaal gedrag te verwachten??
Want volgens mij is dit en niet meer bewaking de kern van het probleem!
Daarvoor is het reeds redelijk laat.

Ik zat zaterdag op een bankje bij de louizalaan, en toen kwam een mini verrijkertje (leeftijd ong. 3 jaar) en die ging op het bankje naast me staan en scheldde me uit voor "faux jeton" en "faux cul", met haat en al in zijn ogen. Zijn grote broer stond erbij te lachen.

De Opvoeding begint vroeg, Alice. En lijkt zéér efficient. Daar is geen vzw tegen opgewassen.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 19:36   #38
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

me dukt was titel zelfs politiek correct!

die jongeren moesten zichzelf wel verdedigen tegen die agressie met die spiegel!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 20:40   #39
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Eén persoon moet volstaan. Daarmee wordt de chauffeur ontlast = minder stress = minder vaak afwezig. Desnoods alleen op bepaalde lijnen of op bepaalde uren. Als je alle terugverdieneffecten optelt, moet dat perfect te doen zijn.

Weinig 'avans' als dit hun "debuut" is.
Dan kunnen ze die extra persoon ook doodmeppen.

Opvoeding is vanaf de geboorte ....als men er nog moet aan beginnen als ze pubers zijn is het telaat...dan kan je ze beter ineens een spuitje geven.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 20:45   #40

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Is dat nu zo moeilijk om bussen te bevoorraden met controleurs? Is goed tegen het zwartrijden, kan vragen van reizigers beantwoorden, houdt een oogje in het zeil, kan oude vrouwkes of mademoisellekes met een kinderwagen helpen in- en uitstappen, etc. Dat kost toch allemaal geen stukken van mensen? Een koopje in vergelijking met de kostprijs van het herstel van talloze beschadigingen die dagelijks worden aangericht aan het busmeubilair.
Meer controleurs betekent minder geld voor de hoge pieten die zichzelf manager noemen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be