![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het verknechten van de vrije markt nodig is om de rechten van het individu, meer bepaald de niet-roker, te vrijwaren: dan graag.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk. Iedereen zou de vrijheid moeten hebben om ten minste over zijn eigen zaak te beslissen. Niet-rokerscafé's zijn blijkbaar een gat in de markt, ga daar dan heen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechten van de cafébaas worden wel aangetast: die mag niet eens meer over zijn eigen zaak beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Hoe kan je dan het roken ontmoedigen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Inderdaad, waar kan ik tekenen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Vlaams-nationalisten kunnen de parallel trekken met een gezelschap waarin een minderheid Franstalig is... Het gaat hier in het geheel niet over de rechten van de cafébaas, het gaat hier over de gezondheid van de burgers van dit land.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2008 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door overheidscampagnes, prijsverhogingen en andere diefstal wordt roken al genoeg ontmoedigd. Dit is een zaak van het individu. Ik ben gestopt omdat ik rationeel beslist heb dat het mijn gezondheid kapotmaakte, en dat het me dat niet waard was. Ik heb daar geen rookverbod voor nodig gehad. Iedereen moet dat zelf kunnen beslissen, en daar heeft de overheid niks over te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2008 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijk, maar het kan. Ik, en velen met mij, zijn daar het levende bewijs van.
Denk je dat door rookverbod die verslaving vermindert, of die beslissing enigszins makkelijker maakt? Man, hoe naief! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
En kom nu niet af met "ze kunnen kiezen", want er is nog altijd zoiets als 'peer pressure' en sociale wenselijkheid. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2008 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je geeft toe dat je argument over verslaving eigenlijk niets met deze discussie te maken heeft. Kijk, in mijn huis beslis ik of er gerookt wordt of niet. Ben jij een verstokte roker en wil je absoluut binnen kunnen roken, ga dan op een ander. Hetzelfde met mijn zaak. Ik heb geen bevoogdende staat nodig om mij te vertellen wat er mag en niet mag op mijn eigendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() ![]() Welke methodes dat men tegenwoordig niet allemaal uitvind, binnekort wordt elke roker nog tot een dwangbuis gedwongen. Als je als overheid dan toch persé tegen roken bent en alles hiervoor uit de kast wil halen. Maak roken dan strafbaar, maak het gewoon onwettig en stop de hypocrisie. Maar ik moet u niet meer vertellen hoeveel geld rokers in het laadje brengen en dat onze heren politici deze spaarpot niet graag verliezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Twee kernelementen van de discussie ontgaan onze dogmatische liberalen hier duidelijk:
1) De rechtbank heeft in haar Rijkswachters-arrest geheel terecht geoordeeld dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek. Dat is een logische doortrekking van het elementair arbeidsrecht, namelijk dat werk de gezondheid niet blijvend mag schaden. De honderdduizenden Belgen die werkzaam zijn in de horeca, wordt dit recht echter ontzegd. Enig idee hoe je daar een serieus en juridisch gefundeerd antwoord op kan funderen zonder te zwaaien met filosofische "vrijheid blijheid"-dogma's? 2) Roken is geheel terecht verboden op plaatsen waar maaltijden worden geserveerd en op plaatsen waar jeugdwerk wordt verricht. Gevolg is wel dat jeugdhuizen en eetcafé's nu kapotgaan, omdat de gewone café's van deze verplichting worden ontslagen, hoewel ze exact dezelfde diensten aanbieden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Overal ter wereld gaat men in de richting van een verbod, zelfs in de vrijheidsminnende Verenigde Staten. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2008 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Dacht ik het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leef gewoon zelf gezond als je dat zo belangrijk vindt, maar moeten jullie nu echt iedereen jullie betuttelende regeltjes kunnen opleggen?
|
![]() |
![]() |