Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2008, 16:43   #21
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kop/af Bekijk bericht
ze zijn bijna aan het einde van hun latijn Duvelke, en ze beginnen woest rond zich te schoppen...
Nee hoor, hij had het niet over schoppen, hij had het wel degelijk over klappen uitdelen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 17:50   #22
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Oordeel zelf of het een idioot is of niet

http://www.iwatch.be/2007/player.htm...hetnieuws_2_19

Komt in beeld na 1 minuut

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 22:31   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Niks van aantrekken,marocs worden idioot geboren
Is een referentie bij hen van stamboom.
Dit is pure racistische praat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:22   #24
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het komt dan ook van een debiel.
Oud 7 februari 2008, 14:08   #25
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik eis een rechtvaardiging. Ge moet u nu niet meer wegsteken achter het feit dat ge het niet gezien hebt. Er staat hier een link. Is deze "jongere" een "idioot" noemen een voorval van plat racisme of is het gewoon een geval van paard en kar noemen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 7 februari 2008, 14:33   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Signaleer het dan als dusdanig.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 februari 2008 om 14:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 23:10   #27
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Oordeel zelf of het een idioot is of niet

http://www.iwatch.be/2007/player.htm...hetnieuws_2_19

Komt in beeld na 1 minuut
Indd een idioot.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 23:15   #28
sus antigoon
Banneling

Standaard

Die dingen gebeuren meestal in de grootsteden ,maar het is wel hypocriet dat het zo opgeblazen wordt...

precies of dat vreemdelingen enkel zich schuldig maken en dat Belgen engeltjes zijn...
criminaliteit zit bij alle volkeren en niets toont aan dat vreemdelingen crimineler zouden zijn, enkel omdat ze geviseerd worden en we een klassejustitie hebben in België, worden zoveel feiten genoteerd.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 23:29   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik eis een rechtvaardiging. Ge moet u nu niet meer wegsteken achter het feit dat ge het niet gezien hebt. Er staat hier een link. Is deze "jongere" een "idioot" noemen een voorval van plat racisme of is het gewoon een geval van paard en kar noemen?
Die idiote jongere scheen dat allemaal plezant te vinden, dat gratis geweld. Dus wel degelijk een onnozel manneke, hopelijk word hij in het kort zelf eens flink in elkaar geramd, dat die idiote glimlach van zijn debiel bakkes verdwijnt...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 23:47   #30
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Die dingen gebeuren meestal in de grootsteden ,maar het is wel hypocriet dat het zo opgeblazen wordt...

precies of dat vreemdelingen enkel zich schuldig maken en dat Belgen engeltjes zijn...
criminaliteit zit bij alle volkeren en niets toont aan dat vreemdelingen crimineler zouden zijn, enkel omdat ze geviseerd worden en we een klassejustitie hebben in België, worden zoveel feiten genoteerd.
Inderdaad, het zijn niet altijd vreemdelingen, meestal zijn het 'jongeren'.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 09:00   #31
dirupo
Burger

dirupo's schermafbeelding

Standaard

Zelf werk ik bij de veiligheidsdienst van de Brusselse vervoersmaatschappij en krijg dus dagelijks te maken met agressie en fraude in de metro.
Het moet dan ook eens gezegd worden dat men het als men het over "jongeren" heeft, het altijd gaat over allochtonen. Ook al hebben die de belgische nationaliteit. Men komt slechts sporadisch blanke jongeren tegen die voor overlast zorgen. Soms hebben ze eens hun abonnement vergeten en zijn zeer onder de indruk bij een controle. Zij hebben ook steeds documenten bij zich om zich te identificeren.
Bij allochtone jongeren is dat anders, abonnementen zijn dikwijls vervalst, gestolen, gekopierd of behoren toe aan een vriend of familielid. Meestal echter hebben ze der geen. Want ze zien de metro als hun eigen terrein waar ze naar hartelust kunnen rondhangen en het de reizigers op alle mogelijke manieren moeilijk kunnen maken. Rondhangen, roken, voor allerhande overlast zorgen. Nooit hebben ze enige identificatie op zak, want denken ze dan kan men ons niks maken. Heel wat last wordt veroorzaakt door zwarte jongerenbendes. Gevaarlijke kereltjes waarvan er heel wat nog kindsoldaat zijn geweest en aan genocides hebben deelgenomen. Dat is ook de reden waarom ze in Belgie asiel hebben gekregen. Deze kerels zijn dikwijls ook gewapend met messen en zelfs machettes. Ja, ik heb het hier over onze Brusselse metro .
Het rare is dat iedereen graag meer veiligheid wil op het openbaar vervoer.
Maar als een controle hardhandiger lijkt dan ze is, omdat de veiligheidsmensen weten wat ze kunnen verwachten en omdat de agenten de gevaren kennen en voor hun eigen veiligheid zorgen. De menigte zich dikwijls tegen de controleurs keert. Want die arme allochtoon zonder ticket die wat rondhangt en rustig een jointje rookt met zijn vrienden bendeleden...
Waarom wordt die sukkel geviseerd???
Men moet er ook eens aan denken dat, ook al haalt dat het nieuws niet, regelmatig agenten in het ziekenhuis belanden. Kopstootje gekregen, paar gekneusde ribben, tandje kwijt etc. Ook deze mensen hebben een gezin en kinderen. Ze zijn er niet om U te pesten maar om het veiligheidsgevoel een beetje te versterken.
Moest iedereen telkens gewoon zijn ritje betalen, de ticketten zouden goedkoper worden voor iedereen.

Zeg dus niet dat het over klassejustitie gaat en dat het overdreven wordt.
De allochtoon in het filmpje is geen uitzondering, spijtig genoeg.
Eigenlijk reageren ze altijd net hetzelfde.
Dit is een typische reactie waar ikzelf dagelijks mee te maken krijg.
-Waarom mogen we hier niet rondhangen?
-Ik ben per ongeluk mijn ticket vergeten of heb het net weggegooid.
-Mijn papieren liggen thuis, ze zijn gestolen of ik heb ze kwijt en heb geen tijd gehad om aangifte te doen.
-Waarom mag heb ik een oortje nodig voor mijn mp3-speler? Leuke muziek toch?
-U bent racist want vraagt mijn ticket.
-Het OCMW heeft mijn ticket abonnement nog niet betaald.
-Kan ik deze boete doorspelen aan het OCMW?
-Heb vorige week al een boete gehad, moet ik dan nu een ticket kopen?
-Waarom mag ik geen alcohol drinken in de metro?
-Die blanke dame was sexy gekleed, we dachten dat ze een **** was en hebben haar een paar klappen gegeven.
-Ik zat hier eerst, waarom moet ik mijn plaats afstaan aan die oude? Die betaald niet eens?
-Ik heb geen geld. (Waarom neem je dan een metro?)
-Meneer, kan U het niet eens door de vingers zien want ik heb al een paar boetes gekregen voor zwartrijden?

etc, etc, etc...

Soms grappig maar vooral heel triest.

Laatst gewijzigd door dirupo : 18 februari 2008 om 09:19.
dirupo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 17:47   #32
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Rudy zal zeggen: weer een racist!

Oud 18 februari 2008, 18:13   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Zelf werk ik bij de veiligheidsdienst van de Brusselse vervoersmaatschappij en krijg dus dagelijks te maken met agressie en fraude in de metro.
Het moet dan ook eens gezegd worden dat men het als men het over "jongeren" heeft, het altijd gaat over allochtonen. Ook al hebben die de belgische nationaliteit. Men komt slechts sporadisch blanke jongeren tegen die voor overlast zorgen. Soms hebben ze eens hun abonnement vergeten en zijn zeer onder de indruk bij een controle. Zij hebben ook steeds documenten bij zich om zich te identificeren.
Bij allochtone jongeren is dat anders, abonnementen zijn dikwijls vervalst, gestolen, gekopierd of behoren toe aan een vriend of familielid. Meestal echter hebben ze der geen. Want ze zien de metro als hun eigen terrein waar ze naar hartelust kunnen rondhangen en het de reizigers op alle mogelijke manieren moeilijk kunnen maken. Rondhangen, roken, voor allerhande overlast zorgen. Nooit hebben ze enige identificatie op zak, want denken ze dan kan men ons niks maken. Heel wat last wordt veroorzaakt door zwarte jongerenbendes. Gevaarlijke kereltjes waarvan er heel wat nog kindsoldaat zijn geweest en aan genocides hebben deelgenomen. Dat is ook de reden waarom ze in Belgie asiel hebben gekregen. Deze kerels zijn dikwijls ook gewapend met messen en zelfs machettes. Ja, ik heb het hier over onze Brusselse metro .
Maar als een controle hardhandiger lijkt dan ze is, omdat de veiligheidsmensen weten wat ze kunnen verwachten en omdat de agenten de gevaren kennen en voor hun eigen veiligheid zorgen. De menigte zich dikwijls tegen de controleurs keert. Want die arme allochtoon zonder ticket die wat rondhangt en rustig een jointje rookt met zijn vrienden bendeleden...
Men moet er ook eens aan denken dat, ook al haalt dat het nieuws niet, regelmatig agenten in het ziekenhuis belanden. Kopstootje gekregen, paar gekneusde ribben, tandje kwijt etc. Ook deze mensen hebben een gezin en kinderen. Ze zijn er niet om U te pesten maar om het veiligheidsgevoel een beetje te versterken.
Moest iedereen telkens gewoon zijn ritje betalen, de ticketten zouden goedkoper worden voor iedereen.

-Mijn papieren liggen thuis, ze zijn gestolen of ik heb ze kwijt en heb geen tijd gehad om aangifte te doen.
-Die blanke dame was sexy gekleed, we dachten dat ze een **** was en hebben haar een paar klappen gegeven.
-Ik zat hier eerst, waarom moet ik mijn plaats afstaan aan die oude? Die betaald niet eens?
-Meneer, kan U het niet eens door de vingers zien want ik heb al een paar boetes gekregen voor zwartrijden?

etc, etc, etc...

Die heb ik ook al gebruikt

Maar voor de rest ben ik het ook al tegengekomen.
Paar Marokkanen ofzo die met zijn drieën gaan zitten waar een meisje heel alleen zit.
Mensen rondom stappen de volgende halte gewoon over naar een andere wagon en dat meisje zit daar maar.

Terwijl die gasten van alles zeggen in voor mij onverstaanbaar Frans terwijl ze haar ongemakkelijk begint te voelen.

Vriendin ook al meegemaakt op weg naar Vlekho dat 5 gasten haar omsingelen en op centimeters van haar gaan staan.
Maakt me wel kwaad dat soort dingen.
Oud 18 februari 2008, 21:44   #34
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Iemand lam slagen, beroven en op zijn borst staan dansen in de Brusselse metro brengt voor de rechtbank het volgende op:
Voor vier daders: 5 jaar met uitstel
Voor de vijfde wegens het niet bieden van hulp aan een persoon in nood: 165 uur gemeenschapsdienst.
Ondertussen is het slachtoffer verlamd en lijdt aan permanent geheugenverlies.
Waaruuum niet eh!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 23:39   #35
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zopas in het nieuws werd er gepraat over het stijgend aantal klachten ivm geweld, afpersing en beroving in de metro.

Een reporter van het VTM-nieuws interviewt een vrouw die beweert al enkele keren ei zo na haar handtas afhandig te zijn gemaakt.

En dan komt het, de volgende geïnterviewde lijkt een Marokkaan.

Het gaat ongeveer als volgt:

Reporter: Heb jij al agressie gezien?

Idiote allochtoon: Ja ja, dat gebeurt wel. Dat begint zo met wa klapjes, en dat wordt dan erger.

Reporter (voorzichtig): Heb jij dat dan al eens gedaan? (let wel, het gaat hem wel degelijk om geweld in de metro)

Antwoord idiote schouderophalende allochtoon, ietwat beduusd, omdat hij de vraag duidelijk niet had verwacht: mmmm joa joa, joa, soms wel, waaruum nie, eh?

Voor diegenen die menen dat het om een grap ging, ik vrees dat hij het meende.

Wie heeft het VB nog nodig als ze de stigmatisatie zelf al zo hard in de hand werken?
Ach kom, dit bewijst niets. Ik zit zelf in de klas met Marokkaanse jongens en als je hen een 'directe' vraag stelt, voelen ze zich soms uit het veld geslagen of aangevallen en beginnen dan 'stoere' of 'onnozele' praat te verkopen. Meestal zetten ze gewoon een grote mond op, maar doen in de praktijk totaal iets anders.

Enfin, 't is duidelijk dat jij, net als de meeste forummers hier, geen (jonge) Marokkanen kent...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 18 februari 2008 om 23:47.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 23:44   #36
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht

etc, etc, etc...

Wat een schandalig racistisch tekstje zeg!!! U stemt zeker voor een neonazi-partij ?! Die allochtonen, mijnheer, dat zijn slachtoffers! Van ons onmenselijk klassesysteem, waarvan u een schaamteloze handlanger bent!! Schande, schande!!! Het CGKR moet dringend verwittigd worden!!!
Oud 18 februari 2008, 23:49   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ach kom, dit bewijst niets. Ik zit zelf in de klas met Marokkaanse jongens en als je hen een 'directe' vraag stelt, voelen ze zich soms aangevallen en beginnen dan 'stoere' of 'onnozele' praat te verkopen. Meestal zetten ze gewoon een grote mond op, maar doen in de praktijk totaal iets anders.
Enfin, 't is duidelijk dat jij, net als de meeste forummers hier, geen (jonge) Marokkanen kent...
Wat die in wezen brave jongens nodig hebben, is een flinke dreun op hun grote mond, enige manier om hen duidelijk te maken (in hun eigen achterlijke gebarentaal) dat ze iemand gekwetst hebben, met hun beestachtige opschepperij & zever, en groffe woordenschat. Daarna, als ze het begrepen hebben, moet men hen vergeven, en op een gezonde basis hun opvoeding (her)beginnen.
Oud 19 februari 2008, 16:12   #38
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ach kom, dit bewijst niets. Ik zit zelf in de klas met Marokkaanse jongens en als je hen een 'directe' vraag stelt, voelen ze zich soms uit het veld geslagen of aangevallen en beginnen dan 'stoere' of 'onnozele' praat te verkopen. Meestal zetten ze gewoon een grote mond op, maar doen in de praktijk totaal iets anders.

Rare jongens, die Marokkanen.

Oud 19 februari 2008, 16:15   #39
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo simpel blijkt het te zijn, u kent geen (jonge) Marrokanen. Als u die wel kende zouden er geen problemen zijn met Noord Afrikanen, of zoiets.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 19:40   #40
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft met cultuurverschil(len) te maken, denk ik. Waarschijnlijk vond die Marokkaan dat die journalist van het nieuws een stomme of onserieuze vraag stelde en gaf hij daarom ook een stom of onserieus antwoord. Geef toe dat het eigenlijk geen 'normale' vraag is, hé. Alsof iemand zoiets echt voor de nationale tv zou bekennen... Volgens mij gaat het hier dus weldegelijk om een grap of onheus antwoord omdat hij zich uit het veld geslagen voelde.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 februari 2008 om 19:42.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be