Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2008, 20:51   #21
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Stel dat jij naar de Arabische wereld zou verhuizen... bekeer jij je dan tot de islam en verloochen je dan je Vlaamse roots?
Als het antwoord neen is, dan kan je dat ook niet verlangen van mensen die naar hier komen.
Ik ben niet van plan ooit daarheen te verhuizen om nog meer achterlijkheid uit vrije wil op te zoeken, maar stel dat ik die ziekelijke behoefte toch zou hebben, dan is het antwoord: ja, dat zou ik doen.
Als ik me daar blijvend wil vestigen, dan assimileer ik voor de volle honderd procent. Dus dan stel ik geen debiele eisen over dat ik in het midden van de stad een kerk met beierende klokken wil bouwen, of dat ik ritueel wil gaan klompendansen teneinde mijn eigen cultuur te belijden. Ook ga ik niet eisen dat er voor mijn eigen gerief overal varkensvlees en alcohol wordt geserveerd, dat er naaktstranden zijn, dat de wetten van mijn religie/cultuur boven de wetten van het gastland staan, enz enz.

Citaat:
Verplichte assimilatie is geen oplossing, het is totalitarisme pur sang. Er is vrijheid van godsdienst en wie daaraan raakt, raakt aan de fundamenten van de rechtstaat en van de Westerse liberale democratie.
Op het moment dat die vrijheid van godsdienst misbruikt wordt om stukje bij beetje meer macht en invloed te vergaren voor de eigen groep religieuze zeloten, verliest die groep al haar rechten. Dat heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met totalitarisme te maken. Integendeel, dat is juist om ongewenste totalitaire doctrines zoals daar zijnde de islam tegen te gaan en uit te bannen.

Citaat:
Respect moet van twee kanten komen. Inwijkelingen moeten respect hebben voor de plaatselijke gebruiken, maar wij moeten ook respect hebben voor de inwijkelingen, hun identiteit en hun culturele achtergrond.
Respect moet verdiend worden en tot op de dag van vandaag hebben de de zwaar religieuze muzelmannekes en hun kroost bestaande uit straatterroristjes die niets liever doen dan intifada'tje spelen, niet laten zien dat ze ook maar het minste greintje respect verdienen. Zolang zij de samenleving, cultuur en wetten van het gastland niet alleen niet accepteren en respecteren, maar ook uit de grond van hun hart afkeuren en verafschuwen, zijn ze hier niet welkom. Nu niet en nooit niet.

Citaat:
Integreren betekent gedeeltelijk aanpassen, maar het vereist niet dat je compleet je eigen roots verloochent.
Daarom zei ik ook assimileren aangezien integratie, of wat daar voor door moet gaan, nu al veertig jaar niet blijkt te werken.

Citaat:
Jij voelt je toch Vlaming?
Neen, maar mag het ook Brabander zijn?

Citaat:
Zou jij je minder Vlaming voelen als je naar Zuid-Frankrijk zou verhuizen? Neen, natuurlijk niet.
Ja natuurlijk wel, anders verhuis ik niet naar Frankrijk of om het even welk land.

Citaat:
Waarom verlang je dan van inwijkelingen dat zij volledig ophouden zich te identificeren met het land waaruit ze afkomstig zijn?
Die vraag heb ik hierboven al beantwoord.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 21:08   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb nu iets te weinig tijd, maar hier wil ik nog even kort op antwoorden:
Citaat:
Ja natuurlijk wel, anders verhuis ik niet naar Frankrijk of om het even welk land.
Dus al de Vlamingen die naar, bijvoorbeeld, Benidorm of Zuid-Frankrijk trekken voelen zich respectievelijk Spanjaard en Fransman?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 21:22   #23
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nu iets te weinig tijd, maar hier wil ik nog even kort op antwoorden:

Dus al de Vlamingen die naar, bijvoorbeeld, Benidorm of Zuid-Frankrijk trekken voelen zich respectievelijk Spanjaard en Fransman?
Geen idee, vraag het hen.

Maar daar gaat het hier helemaal niet om. Waar het hier wél om gaat, is dat achterlijke, niet gelijkwaardige religies en culturen moeten integreren, dan wel assimileren.
Om dan met het voorbeeld aan te komen van Vlaminigen die naar Frankrijk of Spanje verhuizen, met een vergelijkbare cultuur en dezelfde religie, is wel even iets heel anders dan Oegaboega die uit de ondoordringbare oerwouden van donker Afrika naar hier komt, aan voodoo doet en in bosgeesten gelooft, of aan de uit kamelenland naar keuze afkomstige Hassan die in woestijndemonen gelooft die een waanzinnige, aan zonnesteek lijdende gek ooit schijnt te hebben gezien, en die dan naar hier komt om ons zijn achterlijke cultuur en geloof op te dringen, en het dan nog het gore lef heeft om te gaan eisen dat men dit accepteert, want anders gaat hij heel hard rasiesme en dieskriemienaasie roepen.

Laatst gewijzigd door Vuyschthaemert : 10 februari 2008 om 21:33. Reden: spelvaud
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 21:30   #24
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Integratie van vreemdelingen werkt niet; dat heeft de praktijk van afgelopen decennia allang uitgewezen. ...
Volgens Erdogan is inburgering een misdaad tegen de menselijkheid.
Erdogan: Niet te veel integreren. Bron: Telegraaf.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 09:08   #25
corse
Banneling

Standaard

De mens is een individu dat gedurende duizenden jaren gebonden is aan culturen, religies, tradities, families, eigenheid en gewoonten, de universele mens bestaat niet, mondiale integratie is een illusie.

We kunnen de mens niet omvormen tot een wereldnomade die enkel geld en industrie achterna trekt, als enkel de *gegoede klasse niet moet immigreren en integreren en wel cultuur, religies, tradities, familieverband, eigenheid en gewoonten kan hebben dan is dat fundamenteel fout en vals, de minder gegoeden zijn dan enkel een rader in de economische machine.

Enkel de werkende klasse wordt hier in vraag gesteld, *de gegoede klasse, het beurs profitariaat en de rechtse happy few niet.

(*De gegoede klasse: de economische, ambtelijke en religie-elite zij zijn de happy few, de bevoorrechte, het profitariaat, zij profiteren van de ongelijke verdeling van kennis, geld en rijkdom)

Alle systemen waarbij privilegies en voorrechten generaties lang erfelijk worden overgedragen zijn ondemocratisch, andere leden van de samenleving zijn daardoor kansloos.

Zoals ook de homo economicus, homo reclamicus, homo consumentist en het neoliberaal paradijs niet echt bestaat, zo bestaat ook de universele mens niet, alle vormen van mondiale integratie zijn een uit zijn verband getrokken tijdelijke samenlevingswijze.

Integratie is een economisch werktuig, het zijn mensen die zich door anderen laten gebruiken of misbruiken, al dan niet uit vrije wil en daardoor in handen zijn van een economisch regime, dit is valse vrijheid, marktfundamentalisme schuwt “geen enkele vorm” van subtiel gedwongen integratie.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 09:13   #26
corse
Banneling

Standaard

Een slechte economie in een land of economisch globalisme zonder sociaal globalisme veroorzaken volksverhuizingen, deze brengen racisme teweeg in het gastland, geen enkele cultuur op onze planeet neemt deel aan volksverhuizingen uit vrije wil, het is bij vele mensen een bittere gedwongen noodzaak om te leven en te overleven, het is economische dwingelandij.

Massale vermenging van volkeren met dezelfde levensstandaard en koopkracht komt in onze geschiedenis niet voor.

Vb: Massale vermengingen van Duitsers en Belgen “geen”, Belgen en Fransen “geen”, Belgen en Engelsen “geen”.

Indien morgen: de landen van herkomst van alle allochtonen die zich in België bevinden, de lonen, valuta waarden, koopkracht en levensstandaard, kennis en wetenschap en automatisering “10% hoger lagen dan hier”, dan vinden we geen enkele allochtoon niet meer in België, volksverhuizingen is dus duidelijk een economisch probleem.

Daarom laat culturen in hun eigen biotoop leven, dwing mensen niet om te leven in een vorm die ze eigelijk niet willen.

Maak geen gedwongen hutsepot van culturen, religies, tradities en gewoonten van volkeren maar respecteer hun eigenheid.

Als je culturen gaat importeren of exporteren, ga je ze vervormen, verscheidenheid en eigenheid van culturen is het mooiste wat onze planeet te bieden heeft, respect voor de medemens is hier het eerste thema.

Multiculturele samenleving: de valse vrijheid om uit financieel-economische redenen uit uw natuurlijk biotoop onttrokken te worden.

Multiculturele samenlevingen met hun gedwongen integratie zijn het gevolg van een economisch wereld wanbeleid, de multiculturele samenlevingsvorm wordt gecreëerd door mensen die niet weten wat het is om onttrokken te worden uit de eigen cultuur, familieverband, tradities, gewoonten, eigenheid, religies en alle andere vormen van samenleving en dit door grotendeels financiële redenen.
Oud 11 februari 2008, 13:49   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus; omdat heel landen geen enkele inspanning leveren om hun bevolking van basisnoden te voorzien, mogen wij aan wie hiervoor op de vlucht slaat,geen enkele verwachting stellen? Waar denkt u dat die sociale zekerheid, zo aantrekkelijk voor armen van over de hele wereld op berust? Op arbeid lijkt me!Deelnemen aan een arbeidsproces vereist een aantal specifieke vaardigheden, zoals scholing en taal, en bekendheid met de sociale leefregels van een maatschappij, volgens u mogen we mensen wel onderhouden maar daarvoor niets verwachten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 15:30   #28
corse
Banneling

Standaard

In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.

Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad, deze mens leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Oud 11 februari 2008, 15:35   #29
corse
Banneling

Standaard

Besluit:

Alle personen van een bepaalde samenleving die niet hebben bijgedragen tot de collectieve spaarpot hebben geen recht op deze spaarpot, of dit nu eigen volk, vreemdelingen of Walen zijn heeft geen belang, het gaat er om dat de betalende zeker niet gediscrimineerd worden en dat het spaarpotje niet leeg wordt gemaakt door niet betalende.

Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad, deze mens leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.

Het solidariteitsprincipe betekent dus ook dat het spaarpotje relatief vol blijft en vooral dat het niet geplunderd wordt door niet betalende.

De solidariteitsprincipes zijn dus begrensd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be