![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren heb ik gewoon gehoord dat Bush, waterboarding als ondervragingstechniek heeft goedgekeurd. Waterboarding is dat gedoe met die vod en de emmer. Dus veronderstel ik dat dit topic daarover gaat. Als ik dan lees wat waterboarding doet bij een mens, dan aanzie ik dat als extreme foltering, ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Waterboarding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Een klein voorbeeld: iemand in een kamer zetten met keiharde muziek aan gedurende 24 uur en meer, is dit folteren?
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En op hun geheime locaties in hun verschillende vazaltaten martelen de Amerikanen naar hartelust. Daar zijn er minder pottenkijkers.
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Absoluut. Het zijn immers min of meer standaardprocedures, zoals nu ook weer blijkt uit de goedkeuring van die waterboarding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Dat is ondertussen voldoende bekend en gestaafd. Er zijn ondertussen al verschillende gevangenen vrijgelaten die daarvan kunnen getuigen. En waarom denk je dat niemand er kan gaan kijken of dat de video's niet worden vrijgegeven of soms zelfs vernietigd? Veel van de marteltechnieken worden bovendien openlijk toegegeven door de overheid, maar ze ontkennen dan wel dat het over marteltechnieken gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat Amerika doet, mensen vasthouden zonder behoorlijke procesvoering kan gewoon niet.
Ook wie verdacht wordt van terrosisme heeft recht op een eerlijk proces en menswaardige behandeling, anders verkracht je je eigen grondbeginsels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() de bijna identieke discussie loopt al hier sinds begin december 2007:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99265 Laatst gewijzigd door filosoof : 7 februari 2008 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, na een tijd veroordelen of bij gebrek aan bewijzen vrijlaten. En niet de mensen zonder proces blijven opsluiten in kooien. De USA, kampioen in het verdedigen van de mensenrechten: vergeet het maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Er is een universeel verbod op folteren, vastgelegd in het internationaal recht en VN documenten, ondertekend door de VS. Dus ook voor de VS gelden die regels. Willen ze die niet langer toepassen, dan moeten ze zich terugtrekken uit de VN. Liberalen moeten weten wat ze willen. Als ze even achterlijk willen worden dan de dictatoriale regimes die ze in moslim-landen ondersteunen, dan moeten ze dat maar openlijk zeggen.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 februari 2008 om 20:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Kijk maar na, ik heb *altijd* mijn afkeer geuit voor *alle* vormen van dictatoriale, anti-democratische, fundamentalistische macht - of die nu in moslimlanden of in Amerika of in Europa voorkomt.
Ik ben niet zo hypocriet als sommigen hier om de totalitaire aard van Amerika's politiek en economisch stelsel te vergoelijken door moslim-dictaturen nog erger te vinden. Alle fundamentalismen zijn de vijand, niet enkel de radicale islam of het radicale kapitalisme.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 februari 2008 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu serieus... ik denk dat het heel irritant kan zijn ja, maak er 48 uur van en dan zeg ik ja...
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weet ik niet of het bruikbare informatie oplevert...ligt er ook aan wat men wil weten natuurlijk. Gewoon zeggen dat het GEEN bruikbare info gaat opleveren is net zo belachelijk als zeggen dat er enkel en alleen maar bruikbare info uit voort komt. Zal zowiezo van de persoon afhangen en wat hij precies weet. De motivatie van de terroristen doet in deze discussie niet terzake, ik zie het nut hiervan toch niet in. Citaat:
2. Mensen vinden die iets slechts over amerika kwijt willen...sorry die zie je hier al genoeg. Hoeveel mensen zeggen hier dat er in deze plaatsen gefoltert word? En hoeveel mensen zijn er al effectief gaan kijken? Zoals ik al zei...niemand mag er binnen en toch weet iedereen wat er binnen allemaal gebeurt...heel straf vind ik dat. 3. Het vasthouden van mensen op verdenking van iets...gebeurt overal, is logisch en zeker als het om terrorisme gaat. De verdachte in de moord op die parachutiste in belgie heeft een jaar vastgezeten...zij zou indien ze een hekel zou hebben belgie kwa formaat als die van mensen uit het midden oosten...dan moet je leugens over folteringen ook niet ver gaan zoeken. Wat niet wil zeggen dat het niet kan e, ik zeg enkel, ik ben er nog niet binnen gaan kijken en zie geen effectieve bewijzen van een hoop mensen die onterecht jaren zijn gefoltert en nu plots zijn vrijgelaten. Dat er ooit fouten kunnen gebeuren, ok, dat kan en daar moet men de verantwoordelijkheid voor nemen, absoluut, maar dat wil nog niet zeggen dat je een land kan veroordelen voor het zomaar oppakken van onschuldige mensen en de foltering ervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je het hebt over het naakt opstapelen van gevangenen...dat noem ik geen foltering maar vernedering. Zowiezo waren deze dingen misdaden door enkelingen, geen procedures. Hoe weet jij dat er video`s niet worden vrijgegeven en vernietigd? Als men er niet mag filmen zal men daar ook niemand met een camera binnenlaten hoor. Maar goed, ik vind dat men nogal veel weet terwijl er niemand binnen mag. Aja, nogmaals ik vind bepaalde technieken toegelaten indien het over terroristen gaat. En er zijn altijd wel omstandigheden die voor kunnen komen waarbij ik deze technieken kunnen en mogen toegepast worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling