Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 9 februari 2008, 18:58   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Voor de allereerste keer in de Vlaamse ontvoogdingsgeschiedenis was er een samenwerking tussen een Vlaams-Nationalistische partij en een grote machtspartij.
En met wie werkte de partij van Hugo Schiltz samen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 februari 2008, 19:58   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Door onervarenheid, Max ?

Ik zie niet goed in waarom Leterme méér onervaren zou zijn dan het merendeel zijner collega's in Kamer en Senaat.

Maar hebt u hem al één overduidelijk clevere politiek-tactische zet weten doen ? Ik zou niet weten welke, in elk geval.

Hij is eenvoudigweg politiek niet erg pienter. D�*t is de oorzaak van zijn vele gebreken als politicus.

Een politiek leider zou ik hem overigens niet noemen : daarvoor mist hij het statuur, het inzicht, en het staatsmanschapstalent.

Leterme is een jongen die het misschien als schepen of zelfs als burgemeester van een middelgrote gemeente zou kunnen rooien. Of als voorzitter van een wielerclub.

Als kandidaat eerste-minister weegt hij echter véél te licht. Dat is al overduidelijk gebleken, en ééns baron Verhofstadt in Italië is gaan uitblazen, zal dat zo mogelijk nóg duidelijker blijken.
Ik ben hiermee niet akkoord. Oke het Vlaams minister presidentsschap is niet zo zwaar als het federaal premierschap, maar ik vond dat Yves Leterme zijn job als minister president van Vlaanderen zeer goed heeft gedaan. Dus zeggen dat hij ten hoogste een gemeente zou kunnen leiden is dus fout.

Het grootste probleem van Yves Leterme zit hem niet op inhoudelijk vlak, zeker niet, maar hij beheerst niet de finesses van de partijpolitieke tactieken, politieke zetten en politieke spelletjes. Iets waar zijn politieke vijanden grondig misbruik van maken. In de Vlaamse regering is dat veel minder, waardoor dat probleem zich niet stelde, maar op federaal niveau zie je niets anders. Uiteraard dat een ervaren rat als Verhofstadt die meer dan 25 jaar op federaal niveau hebben meegedraaid, daar wel goed in. Dat heerschap doet vaak niet anders dan politieke spelletjes spelen, veel blazen, vooral wegens een manifest gebrek aan inhoud. Premier Verhofstadt is in feite een lege doos, want alle inhoud heeft hij uit de doos gekieperd (burgermanifesten).

Nog een groot verschil tussen Leterme en Verhofstadt is dat Leterme wel veel meer voeling heeft met de mensen. Op talrijke koersen en kermissen is hij aanwezig en zo luistert hij wat er bij de mensen leeft. Dat vind ik eigenlijk het grootste pluspunt van Leterme. De dikkenek Verhofstadt staat liever te flaneren samen met Barosso en co. Maar de gewone mens dat vergeet hij, de dikkenek.

Het feit dat Leterme tot op vandaag niet geslaagd is heeft dus niets te maken met inhoudelijke onbekwaamheid of het feit dat hij de problemen van de mensen niet kent, maar wel het feit dat de partijpolitieke kaste van het federale niveau tegen hem gekeerd heeft. Het moest inderdaad gestoken hebben op 10 juni bij de krokodillen van het federale niveau, dat een man op de eerste dag dat hij op het federale niveau binnenkomt, meteen 800 000 stemmen met zich meedraagt. De rancune en de haat zit vooral bij Open VLD hiervoor. Had een Rooms Rode meerderheid gekund zou dit een pak minder geweest zijn. Naast de VLD, heeft vooral een het kartel PS/CDH een afkeer van Leterme, omdat hij in kartel zit met NVA, die zich voor de verkiezingen zeer anti PS heeft uitgelaten. Dus er was een grote wil om Leterme te laten mislukken in zijn formatiepogingen en ook nu willen de Franstaligen (en de VLD) niets liever dan dat er geen staatsherovorming komt.

Leterme heeft 1 grote fout begaan en dat is meestappen in die interimregering in december. Dat was woordbreuk en een zware fout inderdaad. Indien Leterme op 23 maart geen vette vis kan serveren, kan hij dit wel goedmaken, door de stekker eruit te trekken en de boel federaal lam te leggen, en niet alleen federaal maar ook Vlaams !
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 februari 2008, 20:05   #23
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
....Maar eerlijk is eerlijk: wie Leterme nu bestempelt als onmogelijk uitgroeiend tot een staatsman die binnen 50 jaar meer dan een voetnoot-premier zou zijn, die liegt, dwaalt of heeft een "andere politieke agenda".
De Schoofzak, in de laatste zin (cfr. quote) van uw stelling gaat u duidelijk uit de bocht, vind ik :

* liegen is, voor zover ik weet, opzettelijk onwaarheid voorhouden als ware het waarheid. Als ikzelf en velen met mij overtuigd zijn van Leterme's onkunde, geven wij die mening aldus oprecht te kennen. Dat kunt u derhalve onmogelijk liegen noemen !

* ikzelf heb totaal géén politieke agenda, dus uiteraard geen "andere politieke agenda" (anders dan wat ?) dan wie ook. Ook d�*�*r zit u naast de rails.

* wie hier eventueel al dan niet dwaalt inzake Leterme's staatsmanschapstalenten, zullen we - om uw eigen redenering te volgen - over zo'n 50 jaar weten. Het is dus op z'n minst wat voorbarig om mij en anderen nu al van dwalen te beschuldigen.

Dat u een welhaast onvoorwaardelijke fan bent van Leterme, is uw goed recht, De Schoofzak. Dat u zich derhalve geroepen voelt om hem door dik en dun te verdedigen tegen welkdanige afwijkende visie, is voor mij geen probleem, no problem, hakuna matata.

Maar dat u mij en andere forummers daarbij losweg van o.a. liegen beschuldigt, vind ik tactloos en onterecht.
Hallebarde is offline  
Oud 9 februari 2008, 20:05   #24
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.030
Standaard

Doordat Leterme dus geen doorzicht heeft in de politieke strategiën van de vijand, heeft hij dus wel een ernstig gebrek als politiek leider (niet als politicus in het algemeen). Dat bedoelde ik eerder in deze topic. De onervarenheid op federaal niveau deed de rest.

Moest ik enkel kunnen kiezen tussen Verhofstadt of Leterme. Wel mijn keuze zou erg snel gemaakt zijn. Verhofstadt is van nature uit een verrader en bedrieger, terwijl Leterme van nature een goed mens is. En dat vind ik als Christene mens zeer belangrijk. Dus 100% voor Leterme uiteraard !
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 februari 2008 om 20:13.
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 februari 2008, 20:15   #25
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben hiermee niet akkoord. Oke het Vlaams minister presidentsschap is niet zo zwaar als het federaal premierschap, maar ik vond dat Yves Leterme zijn job als minister president van Vlaanderen zeer goed heeft gedaan. Dus zeggen dat hij ten hoogste een gemeente zou kunnen leiden is dus fout.

Het grootste probleem van Yves Leterme zit hem niet op inhoudelijk vlak, zeker niet, maar hij beheerst niet de finesses van de partijpolitieke tactieken, politieke zetten en politieke spelletjes. Iets waar zijn politieke vijanden grondig misbruik van maken. In de Vlaamse regering is dat veel minder, waardoor dat probleem zich niet stelde, maar op federaal niveau zie je niets anders. Uiteraard dat een ervaren rat als Verhofstadt die meer dan 25 jaar op federaal niveau hebben meegedraaid, daar wel goed in. Dat heerschap doet vaak niet anders dan politieke spelletjes spelen, veel blazen, vooral wegens een manifest gebrek aan inhoud. Premier Verhofstadt is in feite een lege doos, want alle inhoud heeft hij uit de doos gekieperd (burgermanifesten).

Nog een groot verschil tussen Leterme en Verhofstadt is dat Leterme wel veel meer voeling heeft met de mensen. Op talrijke koersen en kermissen is hij aanwezig en zo luistert hij wat er bij de mensen leeft. Dat vind ik eigenlijk het grootste pluspunt van Leterme. De dikkenek Verhofstadt staat liever te flaneren samen met Barosso en co. Maar de gewone mens dat vergeet hij, de dikkenek.

Het feit dat Leterme tot op vandaag niet geslaagd is heeft dus niets te maken met inhoudelijke onbekwaamheid of het feit dat hij de problemen van de mensen niet kent, maar wel het feit dat de partijpolitieke kaste van het federale niveau tegen hem gekeerd heeft. Het moest inderdaad gestoken hebben op 10 juni bij de krokodillen van het federale niveau, dat een man op de eerste dag dat hij op het federale niveau binnenkomt, meteen 800 000 stemmen met zich meedraagt. De rancune en de haat zit vooral bij Open VLD hiervoor. Had een Rooms Rode meerderheid gekund zou dit een pak minder geweest zijn. Naast de VLD, heeft vooral een het kartel PS/CDH een afkeer van Leterme, omdat hij in kartel zit met NVA, die zich voor de verkiezingen zeer anti PS heeft uitgelaten. Dus er was een grote wil om Leterme te laten mislukken in zijn formatiepogingen en ook nu willen de Franstaligen (en de VLD) niets liever dan dat er geen staatsherovorming komt.

Leterme heeft 1 grote fout begaan en dat is meestappen in die interimregering in december. Dat was woordbreuk en een zware fout inderdaad. Indien Leterme op 23 maart geen vette vis kan serveren, kan hij dit wel goedmaken, door de stekker eruit te trekken en de boel federaal lam te leggen, en niet alleen federaal maar ook Vlaams !
OK, Max, ik las uw mening omtrent Leterme.

Mijn mening terzake is ongewijzigd gebleven.

Zonder noodzakelijkerwijs in polemieken te verzanden, herhaal ik toch nog even mijn vraag : ...hebt u hem al één overduidelijk clevere politiek-tactische zet weten doen ?
Hallebarde is offline  
Oud 9 februari 2008, 20:25   #26
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Doordat Leterme dus geen doorzicht heeft in de politieke strategiën van de vijand, heeft hij dus wel een ernstig gebrek als politiek leider (niet als politicus in het algemeen). Dat bedoelde ik eerder in deze topic. De onervarenheid op federaal niveau deed de rest.

Moest ik enkel kunnen kiezen tussen Verhofstadt of Leterme. Wel mijn keuze zou erg snel gemaakt zijn. Verhofstadt is van nature uit een verrader en bedrieger, terwijl Leterme van nature een goed mens is. En dat vind ik als Christene mens zeer belangrijk. Dus 100% voor Leterme uiteraard !
Bon, u hebt het niet voor Verhofstadt, Max. Laat ons duidelijk wezen : ik ook niet.

Ik heb het genoegen Leterme niet persoonlijk als mens te kennen, dus dat hij van nature een goed mens zou zijn, weet ik niet. Maar vermits u het met overtuiging zegt, en tot het tegendeel is bewezen, wil ik dat graag van u aannemen.

Echter : Vlaanderen (én België) heeft niet slechts een goed mens nodig, maar een staatsman met voldoende inzicht, talent, kennis, volharding, politieke integriteit, etc...etc...

D�*�*r wringt het schoentje !
Hallebarde is offline  
Oud 9 februari 2008, 21:21   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En met wie werkte de partij van Hugo Schiltz samen?
beste Knuppel,
pak mij niet op een detail in een zin die ik moest neerpennen terwijl vanuit de keuken geroepen werd dat het eten klaar was.

Met samenwerken bedoelde ik in deze wel degelijk: een kartel vormen.

Dat weet ge toch maar al te best.
Net zoals ge weet dat sedert de vorming van het kartel, en natuurlijk vooral sedert hun verkiezingsoverwinning, het er voor de Vlamingen nog nooit zo goed voorgestaan heeft.

(en daarbij zullen weinigen ontkennen dat de hete adem van het Blok in de nek van de belgisisten, zeker ook zijn duit in het zakje gedaan heeft) (maar ook niet meer dan dat)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 februari 2008, 21:36   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht


Dat u een welhaast onvoorwaardelijke fan bent van Leterme, is uw goed recht, De Schoofzak. Dat u zich derhalve geroepen voelt om hem door dik en dun te verdedigen tegen welkdanige afwijkende visie, is voor mij geen probleem, no problem, hakuna matata.

Maar dat u mij en andere forummers daarbij losweg van o.a. liegen beschuldigt, vind ik tactloos en onterecht.
Kom kom, ge moet u nu niet zo verongelijkt voordoen als een Marokkaan die juist een sakosj gepikt heeft en om zich te verontschuldigen naar de politie roept dat ze rassisten zijn.

De ganse zin, namelijk "ge liegt, ge hebt een andere politieke agenda of ge dwaalt" is een rake maar voldoende propere uitdrukking om te verstaan dat we grondig van mening verschillen.

In de Vlaamse stamkaffees, en op Vlaamse "markten en pleinen", worden vaak hardere bewoordingen gebruikt, zonder dat men daarvoor gaat vechten. Hoe het eraan toegaat in een nonnenklooster, dat weet ik niet.


En voor de rest, ik ben als NVA-stemmer inderdaad wel dankbaar voor Leterme zijn instemming tot de kartelvorming, maar voor de rest verschillen onze politieke meningen wel in die mate dat ik nog niet zo gauw op hem ga stemmen.
Uw konklusie (zie hierboven het sitaat) dat ik een welhaast onvoorwaardelijke fan ben van hem, is dus ferm bij de haren getrokken.
Een NVA-kiezer blijft waakzaam. Vertrouwensvol maar waakzaam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 februari 2008, 22:01   #29
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kom kom, ge moet u nu niet zo verongelijkt voordoen als een Marokkaan die juist een sakosj gepikt heeft en om zich te verontschuldigen naar de politie roept dat ze rassisten zijn.

De ganse zin, namelijk "ge liegt, ge hebt een andere politieke agenda of ge dwaalt" is een rake maar voldoende propere uitdrukking om te verstaan dat we grondig van mening verschillen.

In de Vlaamse stamkaffees, en op Vlaamse "markten en pleinen", worden vaak hardere bewoordingen gebruikt, zonder dat men daarvoor gaat vechten. Hoe het eraan toegaat in een nonnenklooster, dat weet ik niet.


En voor de rest, ik ben als NVA-stemmer inderdaad wel dankbaar voor Leterme zijn instemming tot de kartelvorming, maar voor de rest verschillen onze politieke meningen wel in die mate dat ik nog niet zo gauw op hem ga stemmen.
Uw konklusie (zie hierboven het sitaat) dat ik een welhaast onvoorwaardelijke fan ben van hem, is dus ferm bij de haren getrokken.
Een NVA-kiezer blijft waakzaam. Vertrouwensvol maar waakzaam.
Ik heb, net als u, het genoegen niet te weten hoe het er aan toegaat in een nonnenklooster.

Waar wij verschillen, is dat ik evenzeer niet weet hoe het er aan toegaat in de Vlaamse stamcafés, maar vermits u zegt dat volgens de norm aldaar "ge liegt, ge hebt een andere politieke agenda of ge dwaalt" een voldoende propere uitdrukking is om te verstaan te geven dat we grondig van mening verschillen, wil ik u graag op uw woord geloven.

Men is nooit te oud om te leren ; derhalve zal ik mij die propere uitdrukking herinneren voor als we ooit nog eens in debat gaan, en ik zal ze - voor zover mijn wellevendheid het toelaat - ook ten uwen aanzien gebruiken, al was het maar om niet uit de toon te vallen.
Hallebarde is offline  
Oud 9 februari 2008, 22:50   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Echter : Vlaanderen (én België) heeft niet slechts een goed mens nodig, maar een staatsman met voldoende inzicht, talent, kennis, volharding, politieke integriteit, etc...etc...

D�*�*r wringt het schoentje !
Juist!
Een staatsman die naam waard zou Belgique moeten euthanaseren inplaats van zijn doodstrijd te verlengen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 februari 2008, 03:19   #31
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik heb het genoegen Leterme niet persoonlijk als mens te kennen, dus dat hij van nature een goed mens zou zijn, weet ik niet. Echter : Vlaanderen (én België) heeft niet slechts een goed mens nodig, maar een staatsman met voldoende inzicht, talent, kennis, volharding, politieke integriteit, etc...etc... D�*�*r wringt het schoentje !

Zonder noodzakelijkerwijs in polemieken te verzanden, herhaal ik toch nog even mijn vraag : ...hebt u hem al één overduidelijk clevere politiek-tactische zet weten doen ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een staatsman die naam waard zou Belgique moeten euthanaseren inplaats van zijn doodstrijd te verlengen.
Dat Yves Leterme een staatsman met voldoende inzicht, talent en kennis is heeft hij met zijn job als minister president van Vlaanderen al getoond. En daarna heeft hij ter bevestiging 800.000 voorkeursstemmen van de bevolking gekregen.
Tijdens de formatie van 2007 heeft hij volharding en politieke integriteit getoond (voor zover mogelijk bij een democratie en binnen de grenzen van België); hij had ook na een paar maanden de voorkeur aan een postje kunnen geven, zoals gebruikelijk in België. Maar nee, hij vond zijn verkiezingsbeloften en het voortbestaan van het kartel belangrijker dan het voortbestaan van België.

Ga hem niet verwijten dat hij geen clevere politiek-tactische zetten doet. De mensen willen geen politici meer die clever politiek-tactisch kronkelen om België koste-wat-het-kost te behouden. Daarom krijgt het VB meer stemmen dan VHS. De mensen willen eerlijke, recht-door-zee politici die eens een keer hun vlaamse poot stijf houden. En YLT beseft dat.

En ga hem ook niet verwijten dat hij geen euthanasie op België pleegt; dat is niet zijn verkiezingsbelofte of zijn agenda.

Van mij krijgt YLT de voorkeur van de twijfel. Ik acht het nog mogelijk dat hij over 50 jaar in de geschiedenislessen in Vlaanderen genoemd wordt als katalisator / keerpunt. De toekomst zal het leren.
schaker is offline  
Oud 10 februari 2008, 13:28   #32
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Dat Yves Leterme een staatsman met voldoende inzicht, talent en kennis is heeft hij met zijn job als minister president van Vlaanderen al getoond. En daarna heeft hij ter bevestiging 800.000 voorkeursstemmen van de bevolking gekregen.
Tijdens de formatie van 2007 heeft hij volharding en politieke integriteit getoond (voor zover mogelijk bij een democratie en binnen de grenzen van België); hij had ook na een paar maanden de voorkeur aan een postje kunnen geven, zoals gebruikelijk in België. Maar nee, hij vond zijn verkiezingsbeloften en het voortbestaan van het kartel belangrijker dan het voortbestaan van België.

Ga hem niet verwijten dat hij geen clevere politiek-tactische zetten doet. De mensen willen geen politici meer die clever politiek-tactisch kronkelen om België koste-wat-het-kost te behouden. Daarom krijgt het VB meer stemmen dan VHS. De mensen willen eerlijke, recht-door-zee politici die eens een keer hun vlaamse poot stijf houden. En YLT beseft dat.

En ga hem ook niet verwijten dat hij geen euthanasie op België pleegt; dat is niet zijn verkiezingsbelofte of zijn agenda.

Van mij krijgt YLT de voorkeur van de twijfel. Ik acht het nog mogelijk dat hij over 50 jaar in de geschiedenislessen in Vlaanderen genoemd wordt als katalisator / keerpunt. De toekomst zal het leren.
Elkeen die nog twijfel heeft omtrent Leterme, kan hem inderdaad het voordeel van de twijfel geven, zoals dat heet.

Bij mij en veel anderen is die twijfel er al lang niet meer, dus ook d�*t voordeel kan hij van ons niet meer genieten.

De realiteit van zaken blijkt nogal flink interpreteerbaar te zijn, overigens.

Waar u bijvoorbeeld stelt "...hij had ook na een paar maanden de voorkeur aan een postje kunnen geven, zoals gebruikelijk in België. Maar nee, hij vond zijn verkiezingsbeloften en het voortbestaan van het kartel belangrijker dan het voortbestaan van België..." is mijn vaststelling dat hij inderdaad de voorkeur heeft gegeven aan een postje (hij is nu toch minister en zelfs eerste minister in de dop, of niet ?) en dat hij zich duidelijk niet aan zijn verkiezingsbeloften (o.a. geen deelname aan een regering zonder verregaande staatshervorming) heeft gehouden, en ik twijfel er geen seconde aan dat hij het voortbestaan van België véél en véél belangrijker zal vinden dan dat van het kartel.

Maar goed, ik begrijp dat hij op dit ogenblik nog niet de steun en het begrip van �*l zijn achthonderdduizend kiezers kwijt is, en dat zijn overblijvende fans hem onvoorwaardelijk, en wars van de realiteit op het terrein, blijven steunen.

De toekomst zal uitwijzen hoe clever dat is.
Hallebarde is offline  
Oud 10 februari 2008, 14:08   #33
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Elkeen die nog twijfel heeft omtrent Leterme, kan hem inderdaad het voordeel van de twijfel geven, zoals dat heet.
Bij mij en veel anderen is die twijfel er al lang niet meer, dus ook d�*t voordeel kan hij van ons niet meer genieten.
Ik kan me voorstellen dat een seperatist teleurgesteld is dat YLT een CD&V politiek voert. Maar hij heeft de 800.000 mensen nooit belooft dat hij de VB/NV-A doelstellingen gaat uitvoeren. Vergeet niet dat hij van de neo-CVP-tsjeven en ACW-ers een heel andere druk krijgt, het is wel schipperer voor hem.
YLT heeft bij de formatie van 2007 de belangen van Vlaanderen verdedigt zoals nog nooit een federale formateur daarvoor heeft gedaan. Maar nóg langer de zaak (VHS en co) blokkeren ging ook niet meer zonder ongeloofwaardig te worden. Hij zou dan buitspel gezet worden door de belgisten (met argument "hij kan het niet"). Met Pasen is VHS definitief (!) weg, en gaat het 'spelletje' met de franstaligen verder.
NIEMAND kan een land in midden-europa in 1 jaar opblazen; maar zo snel als de laatste tijd is het nog nooit gegaan. En dit is mede te danken aan YLT.
schaker is offline  
Oud 10 februari 2008, 14:44   #34
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een beetje respect voor de beste Belgische premier aller tijden, hé! Hij heeft de doodstrijd van Belgique met succes kunnen rekken inplaats van er euthanasie op te plegen.
Doodstrijd van BE?

Ze beginnen nu zelfs al in te zien dat het splitsen van de busmaatschappijen een stommiteit was.
Behalve hier een daar een uitzondering bedient de Lijn VL en de TEC WAL.
Maar reizigers stoppen zeker in deze tijden van globalisering niet aan de taalgrens.
straatrue is offline  
Oud 10 februari 2008, 19:15   #35
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Elkeen die nog twijfel heeft omtrent Leterme, kan hem inderdaad het voordeel van de twijfel geven, zoals dat heet.

Bij mij en veel anderen is die twijfel er al lang niet meer, dus ook d�*t voordeel kan hij van ons niet meer genieten.

De realiteit van zaken blijkt nogal flink interpreteerbaar te zijn, overigens.
Beste Hallebarde,

Yves Leterme heeft inderdaad een zware fout gemaakt in december door toe te treden tot Verhofstadt III. Dit was inderdaad flagrant woordbreuk. Ik ben hierover ook heel erg kwaad geweest en het is tot op vandaag onbegrijpelijk waarom hij dat gedaan heeft. Maar net zoals iedereen verdient ook Yves Leterme een tweede kans. Een tweede kans die ik zeer kritisch en sceptisch zal volgen wees maar gerust. De deur is in december voor een groot stuk dichtgegaan en staat nu op een kier. Het is aan Yves Leterme om ze opnieuw te openen en het vertrouwen te winnen. Maar om nu direct Yves Leterme geen milimeter krediet te geven, vind ik eerlijk gezegd wel erg. Waarom mag die man geen tweede kans krijgen ?

Wat moet Leterme hiervoor doen op 23 maart:

- een grote staatshervorming voorleggen met ruime bevoegdheden naar de gewesten, een staatshervorming richting confederalisme, zonder federale kieskring of uitbreiding van de gewesten en met de splitsing van Brussel Halle Vilvoorde. Met andere woorden een duurzame oplossing voor het probleem van de Vlaamse Rand rond Brussel, zodat die echt Vlaams kan blijven. Kost de hele zaak één, misschien twee faciliteitengemeenten, wel het zij zo. Leterme mag dit doen van mij.

- bij geen staatshervorming en bij teveel crapuluze spelletjes van de Franstaligen en de liberalen dan moet Leterme maar de stekker eruit trekken en ook op Vlaams niveau moet de regering vallen. Leterme moet het koninkrijk België volledig lamleggen. Ook dan geniet hij mijn volste steun.

Wat hij niet mag doen is regeren zonder staatshervorming of een staatshervorming die de rechten van de Vlamingen in de toekomst zwaar zullen beschadigen, bijvoorbeeld inschrijvingsrecht, behouden en zelfs uitbreiding faciliteiten, federale kieskring enzovoort. Dit mag absoluut niet. Het probleem Brussel moet opgelost worden, niet worden verergerd.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 februari 2008 om 19:16.
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 februari 2008, 20:29   #36
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Leterme heeft 1 grote fout begaan en dat is meestappen in die interimregering in december. Dat was woordbreuk en een zware fout inderdaad. Indien Leterme op 23 maart geen vette vis kan serveren, kan hij dit wel goedmaken, door de stekker eruit te trekken en de boel federaal lam te leggen, en niet alleen federaal maar ook Vlaams !
YLT heeft al in augustus een capitale blunder gemaakt: hij had moeten inzien dat de gesprekken met CD&H heilloos waren en Didier het veld moeten insturen.
Zo heeft hij het beeld op zich gehaald : alles ten koste voor, ik in de 16.
Bovendien is een zeer hoge troef uit handen gegeven : er wordt geen regering gevormd zonder....Wie had het meeste een regering nodig, juist , het paleis dat 6% opslag krijgt en franstalig België , de transferten gaan gewoon door en we blijven zeveren over Brussel.
En voor de CD&V werd het plots "business as usual": Berckx weggepromoveerd, de senaat mag niet verdwijnen,....maar voor de hardwerkende vlaming is het op de kin kloppen en nog even wachten voor koopkracht, voor het einde van de tunnel !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 10 februari 2008 om 20:31.
boerenverstand is offline  
Oud 10 februari 2008, 21:59   #37
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Voor wat Leterme betreft, en voor wat jullie allen te wachten staat met de komende definitieve regering en de vervolgen erop, zal de nabije toekomst uitwijzen of het vertrouwen van sommigen, of het wantrouwen van velen al dan niet terecht is gebleken.

Ik wens jullie desbetreffend oprecht alle heil toe, want al is het fysiek van op een afstand, ik ben begaan met het lot en het welzijn van het volk waartoe ik de eer heb te behoren, zelfs al heeft mijn parcours personnel mij al een half mensenleven geleden naar andere horizonten geleid, die ik overigens al lang met groot genoegen thuis mag noemen.

Sta mij volgende persoonlijke noot toe :

Ik stel met enige verbazing vast dat ik, na een toevallige en als éénmalig bedoelde reactie op ik-weet-niet-meer welke stelling, intussen reeds zowat zes maanden lang min of meer actief ben op dit forum. Met overtuiging en in de taal van mijn roots kon ik er mijn visie toetsen aan deze van even overtuigde forumgenoten, en dat vond en vind ik niet enkel leerrijk, maar tevens bijwijlen leuk en aangenaam.

Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat wij (ikzelf in elk geval) hier zo stilaan herhaalde rondjes aan het draaien zijn op hetzelfde molentje, en ik vind derhalve dat mijn bijdrage alhier, voor zover het ooit al anders zou geweest zijn, inmiddels niet meer nuttig is.

Dat komt goed uit : bij ons staan de élections municipales voor de deur, en na j�*ren nauwe betrokkenheid bij allerhande sociale, associatieve en culturele projecten in mijn gemeente, kon ik ditmaal niet meer ontsnappen aan een zo mogelijk nog grotere betrokkenheid bij de vorming van een verkiezingslijst.

Eén en ander noopt mij van méér dan mijn vrije tijd, mijn politieke energie, en mijn sociale gedrevenheid te besteden aan het welzijn van mijn gemeente ; het zou mij terecht kwalijk te nemen zijn als ik dat in de gegeven omstandigheden niet zou doen.

Als ik echter over afzienbare tijd, bij de afwikkeling van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, mijn vreedzaam steentje kan komen bijdragen, hoeft u mij niet eens te roepen : ik zal er zijn.

Maar inmiddels neem ik afscheid van dit forum en van de forumgenoten, met wie ik, zij het met passende waardering voor de mening van elkeen, zo nu en dan in de woordenclinch mocht liggen.

Als het wat meezit (of tegenzit, afhankelijk van hoe je't bekijkt) zullen wij elkaar, en zonder het te beseffen, misschien zelfs nog in levende lijve ontmoeten. Je kunt immers nooit weten dat één van jullie, om wat voor reden dan ook, als Vlaamse of Nederlandse toerist in Frankrijk, precies in die éne welbepaalde (maar hier niet nader omschreven) Mairie moet zijn.

Wees dan een beetje voorzichtig met wat je daar in het Nederlands qua kritiek uitkraamt, want die éne persoon (met ietwat bekakte frans klinkende naam) zal je, weliswaar zonder er uit politesse blijk van te geven, perfect begrijpen !

Bon vent, et au revoir : het ga jullie allen goed !

Hallebarde
Hallebarde is offline  
Oud 10 februari 2008, 22:05   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Voor wat Leterme betreft, en voor wat jullie allen te wachten staat met de komende definitieve regering en de vervolgen erop, zal de nabije toekomst uitwijzen of het vertrouwen van sommigen, of het wantrouwen van velen al dan niet terecht is gebleken.

Ik wens jullie desbetreffend oprecht alle heil toe, want al is het fysiek van op een afstand, ik ben begaan met het lot en het welzijn van het volk waartoe ik de eer heb te behoren, zelfs al heeft mijn parcours personnel mij al een half mensenleven geleden naar andere horizonten geleid, die ik overigens al lang met groot genoegen thuis mag noemen.

Sta mij volgende persoonlijke noot toe :

Ik stel met enige verbazing vast dat ik, na een toevallige en als éénmalig bedoelde reactie op ik-weet-niet-meer welke stelling, intussen reeds zowat zes maanden lang min of meer actief ben op dit forum. Met overtuiging en in de taal van mijn roots kon ik er mijn visie toetsen aan deze van even overtuigde forumgenoten, en dat vond en vind ik niet enkel leerrijk, maar tevens bijwijlen leuk en aangenaam.

Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat wij (ikzelf in elk geval) hier zo stilaan herhaalde rondjes aan het draaien zijn op hetzelfde molentje, en ik vind derhalve dat mijn bijdrage alhier, voor zover het ooit al anders zou geweest zijn, inmiddels niet meer nuttig is.

Dat komt goed uit : bij ons staan de élections municipales voor de deur, en na j�*ren nauwe betrokkenheid bij allerhande sociale, associatieve en culturele projecten in mijn gemeente, kon ik ditmaal niet meer ontsnappen aan een zo mogelijk nog grotere betrokkenheid bij de vorming van een verkiezingslijst.

Eén en ander noopt mij van méér dan mijn vrije tijd, mijn politieke energie, en mijn sociale gedrevenheid te besteden aan het welzijn van mijn gemeente ; het zou mij terecht kwalijk te nemen zijn als ik dat in de gegeven omstandigheden niet zou doen.

Als ik echter over afzienbare tijd, bij de afwikkeling van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, mijn vreedzaam steentje kan komen bijdragen, hoeft u mij niet eens te roepen : ik zal er zijn.

Maar inmiddels neem ik afscheid van dit forum en van de forumgenoten, met wie ik, zij het met passende waardering voor de mening van elkeen, zo nu en dan in de woordenclinch mocht liggen.

Als het wat meezit (of tegenzit, afhankelijk van hoe je't bekijkt) zullen wij elkaar, en zonder het te beseffen, misschien zelfs nog in levende lijve ontmoeten. Je kunt immers nooit weten dat één van jullie, om wat voor reden dan ook, als Vlaamse of Nederlandse toerist in Frankrijk, precies in die éne welbepaalde (maar hier niet nader omschreven) Mairie moet zijn.

Wees dan een beetje voorzichtig met wat je daar in het Nederlands qua kritiek uitkraamt, want die éne persoon (met ietwat bekakte frans klinkende naam) zal je, weliswaar zonder er uit politesse blijk van te geven, perfect begrijpen !

Bon vent, et au revoir : het ga jullie allen goed !

Hallebarde
Getverdemme!
Wat jammer nou!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 februari 2008, 22:16   #39
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Voor wat Leterme betreft, en voor wat jullie allen te wachten staat met de komende definitieve regering en de vervolgen erop, zal de nabije toekomst uitwijzen of het vertrouwen van sommigen, of het wantrouwen van velen al dan niet terecht is gebleken.

Ik wens jullie desbetreffend oprecht alle heil toe, want al is het fysiek van op een afstand, ik ben begaan met het lot en het welzijn van het volk waartoe ik de eer heb te behoren, zelfs al heeft mijn parcours personnel mij al een half mensenleven geleden naar andere horizonten geleid, die ik overigens al lang met groot genoegen thuis mag noemen.

Sta mij volgende persoonlijke noot toe :

Ik stel met enige verbazing vast dat ik, na een toevallige en als éénmalig bedoelde reactie op ik-weet-niet-meer welke stelling, intussen reeds zowat zes maanden lang min of meer actief ben op dit forum. Met overtuiging en in de taal van mijn roots kon ik er mijn visie toetsen aan deze van even overtuigde forumgenoten, en dat vond en vind ik niet enkel leerrijk, maar tevens bijwijlen leuk en aangenaam.

Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat wij (ikzelf in elk geval) hier zo stilaan herhaalde rondjes aan het draaien zijn op hetzelfde molentje, en ik vind derhalve dat mijn bijdrage alhier, voor zover het ooit al anders zou geweest zijn, inmiddels niet meer nuttig is.

Dat komt goed uit : bij ons staan de élections municipales voor de deur, en na j�*ren nauwe betrokkenheid bij allerhande sociale, associatieve en culturele projecten in mijn gemeente, kon ik ditmaal niet meer ontsnappen aan een zo mogelijk nog grotere betrokkenheid bij de vorming van een verkiezingslijst.

Eén en ander noopt mij van méér dan mijn vrije tijd, mijn politieke energie, en mijn sociale gedrevenheid te besteden aan het welzijn van mijn gemeente ; het zou mij terecht kwalijk te nemen zijn als ik dat in de gegeven omstandigheden niet zou doen.

Als ik echter over afzienbare tijd, bij de afwikkeling van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, mijn vreedzaam steentje kan komen bijdragen, hoeft u mij niet eens te roepen : ik zal er zijn.

Maar inmiddels neem ik afscheid van dit forum en van de forumgenoten, met wie ik, zij het met passende waardering voor de mening van elkeen, zo nu en dan in de woordenclinch mocht liggen.

Als het wat meezit (of tegenzit, afhankelijk van hoe je't bekijkt) zullen wij elkaar, en zonder het te beseffen, misschien zelfs nog in levende lijve ontmoeten. Je kunt immers nooit weten dat één van jullie, om wat voor reden dan ook, als Vlaamse of Nederlandse toerist in Frankrijk, precies in die éne welbepaalde (maar hier niet nader omschreven) Mairie moet zijn.

Wees dan een beetje voorzichtig met wat je daar in het Nederlands qua kritiek uitkraamt, want die éne persoon (met ietwat bekakte frans klinkende naam) zal je, weliswaar zonder er uit politesse blijk van te geven, perfect begrijpen !

Bon vent, et au revoir : het ga jullie allen goed !

Hallebarde
Succes, Vlaanderen zendt zijn zonen uit.
straatrue is offline  
Oud 11 februari 2008, 00:16   #40
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Getverdemme! Wat jammer nou!
Heel jammer! Hallebarde, ik heb genoten van je heerlijke en correcte bijdragen, er waren vele juweeltjes bij.

PS: we weten natuurlijk niet in welke Mairie jij zit, maar als er op een gegeven moment één daarvan onafhankelijk wordt na communautaire problemen met de franstaligen, dan krijg ik wel een vermoeden....
schaker is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be