![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En door hun wetten te erkennen werk je mee aan hun systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar het kan blijkbaar in ons land en je kan er zelfs subsidies voor krijgen maar je moet wel een jurist zijn om de regeltjes te snappen. http://www.west-vlaanderen.be/upload...het%20goed.pdf Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel eens hash-spul geprobeerd te roken, 1x geschraapt van een rood blokje en een andere keer meer bruinig maar het smaakte allebei naar autoband, gaf een branderig gevoel in mijn keel en, evenals bij het "passief meeroken" in muziek-keldertjes, geen van de altijd weer beloofde "geestverruimende" effecten maar wel 2-3 dagen n�* de happening de noodzaak om alle door mij getypte bedrijfs- en handelscorrespondentie enige malen terug te lezen wegens de onmogelijkste tikfouten en onbestaanbare afkortingen ..... enorm tijdverlies, ongeschikt dus voor een enigszins serieuze werker. Wat wel ging, voor een aardig aroma en zonder "bijverschijnselen": een zo vers en kleverig als verkrijgbaar stukje plant/bloem ingepakt in een stukje plastic, veel kleine gaatjes ingeprikt met een speld of naald, in een pakje shag schuiven; binnen het uur een prettige nieuwe smaak, niemand in de omgeving ruikt het en het kruidenbuiltje kan verhuizen naar een nieuw vol pakje, blijft 3-5 weken actief en eenmaal uitgedroogd, weggeven aan een "echte" liefhebber. Wel had ik de kans om de reacties van de echte gebruikers te bestuderen: geest"verruiming" ammehoela, stuk voor stuk duidelijke bewustzijnsvernauwing en op de iets langere termijn ook bij een weekje "onthouding" voortschrijdende uitstoot van onzin & wartaal; dit laatste annex de productie van door een gezond mens niet goed produceerbare taalfouten zie/hoor/lees ik vaak ook en vooral op forums en is voor mij een teken aan de wand. Hennepvezel, touw-achtige plukken draad, ken ik wel als ouderwetse "pakking" in de koppelingen van verwarmingsradiatoren en ook als afdichtingshulpmateriaal aan boten. Mwah, onze voorouders waren echt niet dom hoor.
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Afzet in België
In Vlaanderen is er nog geen georganiseerde afzet voor producten van de hennepteelt. Er zijn enkele kleinere initiatieven van telers die hun eigen afzet en zelfs een eerste verwerking realiseren. In 2005 is er ook op contract geteeld voor een Brits bedrijf dat olie perst. De gevraagde kwaliteit was echter moeilijk te bereiken. Ondanks de vele mogelijkheden voor verwerking van hennepproducten en de relatief gemakkelijke teelt is er voor een gestructureerde afzet van hennepproducten in Vlaanderen een sterke nieuwe dynamiek nodig. Een groter teeltareaal en verwerkingsmogelijkheden ontwikkelen zich niet afzonderlijk. Telers aarzelen omdat er geen afzet is en verwerkende bedrijven kunnen geen lijnen opstarten als er geen grondstoffen zijn. Enkel geïntegreerde samenwerking tussen telers, verwerkers en handelaars kan de keten dus op gang brengen. Ook onderzoek op landbouwkundig en verwerkingstechnisch vlak en een politieke interesse zijn natuurlijk bepalend voor de verdere ontwikkeling van de hennepteelt in Vlaanderen. http://www.west-vlaanderen.be/upload...het%20goed.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch ben ik voorstader van glas. Die tetrabricks die gaan langer mee dan de pyramiden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zomaar tegen jongeren gaan zeggen(of hinten) dat cannabis geestesverruimend is dat lijkt mij toch een beetje gevaarlijk. Er zijn heel veel verschillende soorten en er komen eigenlijk dagelijks nieuwe soorten bij. Die nieuwe soorten komen in de coffeeshops terecht zonder dat er enig onderzoek werd gedaan naar de eventuele schadelijke gevolgen. Je kan dus onmogelijk stellen dat wat nu in de Nederlandse coffeeshops verkocht wordt geen ernstige gevolgen zou kunnen hebben op lange termijn, voor de gezondheid vd gebruiker. Ik denk vooral aan jongeren. Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 12 februari 2008 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, zo gaan we er niet geraken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Laten we niet hypocriet zijn. Wij hebben gekozen voor het kapitalisme. En dat systeem produceert en verbergt nu eenmaal gigantische afvalbergen - sociale afvalbergen, milieuvernietigende afvalbergen, culturele afvalbergen...
Al die "externe kosten" worden weggemoffeld en vooral niet meegeteld in de grote valse boekhouding van het kapitalisme. Maar vroeg of later wreken die zich. Het kapitalisme is fundamenteel een systeem van zwakkelingen en lafaards die niet mans genoeg zijn om een echte boekhouding bij te houden. Kapitalisme en consumentisme is een ideologie voor kleine kinderen. Een mesthoop-ideologie ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wij hebben ervoor gekozen niets te doen aan het internationalisme. Dat is onze fout geweest. Nu hebben we helemaal niet meer te kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is dus niet moeilijk een systeem op te noemen omdat elke systeem minder vervuilend was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een indianenstam in de VS las ik ooit dat vooraleer ze de aarde veranderden (ploegden) ze zich afvroegen wat het effect van hun handeling zou zijn 7 generaties in de toekomst. We zouden waarschijnlijk geen kerncentrales bouwen en onze olie niet verbranden moesten we op deze manier denken. Als deze systemen worden door ons primitief genoemd, en zelfs vergeten, hoogstens een antropologische studie waardig met wat anekdootjes als resultaat. Ja, we zijn militair superieur maar daarom niet moreel. In vele van onze ‘moderne’ religies heeft de aarde slechts de functie de mens te dienen. Wij hebben ons als opperwezen van de aarde opgeworpen, pretentieuze ‘mamals’ dat we zijn. Een bescheidener houding zou ons tot meer respect brengen voor de aarde en voor elkaar. Dan geven we de kans aan de aarde te tonen hoe genereus ze kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet klagen, maar stimuleren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alsof het internationalisme verantwoordelijk is voor plastieken zakken in de oceaan ![]() En alsof we globale milieuproblemen kunnen oplossen door minder internationalistisch te zijn ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Dubbeltje.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 februari 2008 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Alle pre-industriële economische systemen en sociale organisatievormen. Dat zijn er tienduizende. Keuze genoeg dus.
![]() |
![]() |