![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ooit eicellen/sperma willen doneren? | |||
Ja, ik heb dit zelfs reeds gedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 26,42% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
Ander of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou gerust eicellen willen doneren mocht het niet zo'n lastig gedoe zijn.
voor een vriendin zou ik dat lastig gedoe wel over hebben, maar om het "zomaar" te doen, en een tijd minder goed te functioneren, eigenlijk liever niet.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Hoezo een daad van "altruïsme"? LIFE is bereidt om aan de studentes 750 euro per eiceldonatie te betalen...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Studentencafés. Door en voor studenten, dranken aan spotgoedkope prijzen, meestal georganiseerd vanuit een faculteitskring (vandaar de fak/fac).
Die heb je bijvoorbeeld in Leuven, maar niet in Gent.
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Héél juist, men denkt dan altijd van: 'oma heeft nog een achterkleinkind meer, dat wettelijk onbestaande is, en het kind zal haar naam nooit kennen', vind ik een verschrikkelijke gedachte. ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik ben helemaal tegen die campagnes van eiceldonaties, itt donaties van sperma, omdat er een heel groot verschil is.
De man maakt constant nieuwe spermacellen aan, levenslang bij wijze van spreken, terwijl de bron eicellen van de vrouw uitputtelijk is: ieder jaar sterven er een groot aantal af, en er komen géén nieuwe meer bij. Op haar 35 zijn die zodanig vermindert dat er kans is dat ze onvruchtbaar is (bij sommige vrouwen). Tegen hun 45 hebben de meeste vrouwen géén eicellen meer. Dat men van jonge studentes wilt doneren en hen probeert te overtuigen, vind ik schandalig: zij zijn het die nog met een gezin moeten beginnen, en zulke behandelingen houden altijd risico's in. En als je dan bedenkt dat de afnemers dan vooral vrouwen zijn van tegen de vijftig, die jarenlang hun carrière op de eerste plaats hebben gezet, en zich ineens realiseren dat zij wel erg eenzaam kunnen zijn zonder kinderen later, dan vind ik dat nog nog meer zuur overkomen.
![]() |
#26 | |
|
![]() Die eicelcampagne is gewoonweg grof. Ik denk dat hier beter gerechtelijk ingegrepen kan worden. Ik kan me het type rechtszaken dat binenn enkele jaren gevoerd zal worden anders al voorstellen, inclusief alle pijnlijke en ronduit wrede gevolgen die dit zal hebben voor de biologische en de stiefmoeder en niet in de laatste plaats het kind.
![]() Vermoedelijk in tegenstelling tot wat veel mensen denken gaat dit idee helemaal niet uit van de universitaire ziekenhuizen in Leuven maar wel van het Heilig Hartziekenhuis wat eigenlijk misbruik maakt van de Leuvense studenten ! De mening van de KUL hierover: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() enige ethische tegenargument is dat t voor vrouwen potentieel gevaarlijk is.
maar dat is dan ook echt het enige (maar wel doorslaggevend) en mensen mogen natuurlijk niet onder (financiële) druk komen om het toch maar te doen Laatst gewijzigd door Anna List : 14 februari 2008 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Spuiten voor het vaderland! Das toch mooi
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nou, een one night stand heb ik nooit in verband gebracht met voortplanting. Of zie ik dat verkeerd ?
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() en/of wist je altijd zeker dat zij de pil nam?
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben te lui om naar zo een bank te lopen, maar moest daar nu echt vraag naar zijn dan zou ik dat wel doen ja. Ik heb er alleszins geen problemen mee moest er ne kleinen rondlopen met mijn genen. Ik ben zijn vader niet, vader ben je voor mij niet door iemand zwanger te maken. Vader is iets wat je wordt doordat je zielsveel van die kleine houdt en door het feit dat jij hem opvoedt. Niet door de genetische band.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en al die zever over 'jouw' DNA ... pas bij bevruchting wordt een nieuwe unieke DNAstring een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs in mijn tijd (pre-AIDS tijdperk) waren we niet zo stom om onbeschermd te vogelen. (enfin... de meesten toch niet) En nee, je weet NOOIT zeker dat zij de pil neemt. Dus....
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() ma, condooms zijn zo stom meneer
![]()
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. Citaat:
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 14 februari 2008 om 15:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet dat t mijn ding echt was of dat ik zo promiscue leventje gehad heb, maar t is mij toch wel een paar keertjes voorgevallen hoor ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() en al die zever over 'jouw' DNA ... pas bij bevruchting wordt een nieuwe unieke DNAstring een feit.[/quote]
Uniek wel (uiteraard)... maar niet voor 100%. Kortom: mijn erfelijk materiaal ga ik niet koppelen aan de rommel van een toevallig onvruchtbare passante. capisce ?[/quote] heb jij dan de DNA kwaliteiten van je geliefde laten testen voor je trouwde ? heb precies nog meer respect voor mensen die zoiets uit religieuze overtuiging weigeren dan uit egoisme ... Laatst gewijzigd door Anna List : 14 februari 2008 om 15:39. |
![]() |
![]() |