![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de volgende VS-president? | |||
Clinton (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,00% |
Obama (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
23 | 46,00% |
Een andere democratische kandidaat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Huckabee (REP) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
McCain (REP) |
![]() ![]() ![]() |
19 | 38,00% |
Paul (REP) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een andere republikeinse kandidaat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Bloomberg |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nog iemand anders |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De NWO last de verkiezingen af |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,00% |
Een kleinzoon van Rothschild |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Clinton zal zich de democratische nominatie echt niet laten ontglippen. Ze heeft haar eigen campagne 5 miljoen dollar geleend en gaat sowieso over lijken.
Daarmee bedoel ik niet dat Obama risico loopt, maar hij zal wellicht gepaaid worden met een belangrijke post. En Clinton vs. McCain: ik denk dat het voor de heersende elite weinig uitmaakt, beiden zijn het war-mongers. Obama is op dat vlak wat dubbelzinniger: hij zal z'n job ook wel doen als het moet (heeft z'n trouw aan de Israël-lobby al bewezen) maar het lijkt minder van harte. Om kans te maken tegen McCain is er voor Clinton maar één mogelijkheid: Obama het vice-presidentschap aanbieden. De liefde tussen beiden is niet groot, maar Clinton zal wel zo slim zijn te weten wat ze moet doen. De aversie tegen haar is groot bij velen, maar de nieuwe kiezers die Obama heeft aangetrokken kunnen dit goedmaken. Kort en goed: mijn voorspelling: Clinton (met running mate Obama) wint tegen McCain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sommigen vinden alvast van niet. http://www.worldnetdaily.com/news/ar...TICLE_ID=59930
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Obama. McCain gaat veel republikeinen in de kou laten staan denk ik, die gaan niet veel gaan stemmen denk ik. Clinton heb ik nooit voorspeld, too nineties.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() "It was a creed, written into the founding documents."-Yes, we can
Obama ![]()
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 18 februari 2008 om 03:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bv: http://http://www.motherjones.com/co...l-shuffle.html of http://http://www.counterpunch.org/frank03162007.html enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar toen ik een beetje op het web naar info aan het zoeken was over Obama's buitenlands-beleidsadviseurs, kwam ik dit artikeltje tegen, en ik moest er opnieuw aandenken toen ik jouw post las. Nu, we zullen zien, als hij wint.
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http.com Try Searching the Internet for These Topics
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat Clinton nu alles uit de kast gaat halen om Obama onderuit te halen. Waarschijnlijk wordt het nu een modderfestijn en zal er ook geprobeerd worden mekaars delegates in te pikken. Kan nog leuk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Daarbij denk ik eerder aan Diebold etc dan aan modderfestijnen; dat laatste werkt vooral in haar nadeel. Zij is beginnen te verliezen vanaf de bitsige debatten van enkele weken geleden. Dan sympatiseert het publiek veel meer met Obama. Delegates inpikken is natuurlijk ook een optie, maar zal niet volstaan. Uitkijken naar de resultaten van enkele belangrijke staten waar de polls aangeven dat ze niet zover uit elkaar liggen en de resultaten achteraf significant afwijken van de exit-polls. (cfr. New Hampshire) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Ik heb vandaag net gelezen dat Clinton zou overwegen om op te geven als ze niet wint op 4 maart.
Achten jullie dit waarschijnlijk?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar Clinton ligt natuurlijk niet eens zo ver achter qua delegates, het probleem voor haar is dat Obama nu 10 staten op rij heeft gewonnen. En daar waren staten bij als Maine en Wisconsin, waar Hillary tot januari een enorme voorsprong in de peilingen had.
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Vanavond is er hier in mijn woonplaats het debat Clinton-Obama. Hillary zal zwaar in de aanval moeten gaan want anders verliest ze Texas ook. Ik weet natuurlijk niet wat 1 debat nog kan doen gezien veel mensen hun keuze al gemaakt hebben. Jammer genoeg kan ik er niet bij zijn. Slechts een paar honderd tickets werden willekeurig toegewezen aan 43000 geinteresseerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht Clinton in Texas en Ohio niet winnen dan zal haar achterstand op Obama in gewone delegates gewoon te groot zijn. De enige grote voorverkiezing die nadien nog komt en waar ze zou kunnen winnen is Pennsylvania, maar daarmee kan ze onmogelijk de opgelopen achterstand goedmaken. Er wordt veel geschermd met de superdelegates, waar Clinton nu nog voorop staat. Superdelegates zijn echer "unpledged". Ik verwacht dat de meeste superdelegates zich uiteindelijk achter de kandidaat zullen scharen die bij de gewone delegates een duidelijke meerderheid heeft. Iets anders zou gewoon partijzelfmoord betekenen, en dat is iets dat net de superdelegates met een verkozen mandaat als kiespijn kunnen missen. Imho, of course. We zien het wel.
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() Barack Obama CFR info
http://www.youtube.com/watch?v=_Qy97pFDLig Nu wordt het wel een beetje duidelijker.Het familiale clubje heeft ons al jaren onder controle en zal hun macht voorlopig nog niet afgeven.Het maakt dus niets uit wie de titel van president krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() nog zo eentje
http://www.youtube.com/watch?v=E0DoxrNCImI&NR=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Door het proportioneel stelsel dat de Democraten gebruiken zal de afstand tussen Clinton en Obama steeds klein blijven. Ik denk dat Clinton tot het laatste gaat blijven vechten. Haar campagne om de delegates van Michigan en Florida nu toch te laten meestemmen wijst daarop. Een lekker mooi gevecht op de conventie is niet uit te sluiten. Eindelijk! Dat is al veel te lang geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Als Obama lacht, zie je de dollar-tekens in z'n ogen. Je moet er eens op letten, serieus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ralph Nader is dus nog maar eens (voor de vierde opeenvolgende keer, geloof ik) kandidaat. Een eerder sympathieke kandidaat, maar ik betwijfel het of hij echt evenveel potten zal breken als in 2000. Obama (of Clinton) zal al iets echt doms moeten doen om veel van z'n aanhang daar naartoe te doen vluchten.
Laatst gewijzigd door Burkide : 24 februari 2008 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |