Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2008, 13:04   #21
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Allez, 't is goed... U hebt gelijk...

Staak dus maar rustig verder... Dat is, zeker op lange termijn, goed voor de werkmens...

Het spreekt vanzelf dat de ondernemers - en niet de vakgbonden en de politiek - schuldig zijn aan het feit dat de lasten op arbeid te hoog zijn...

En neeje, vakbonden moeten de door hun afgesloten contracten niet nakomen...

Geen inhoudelijke comeback dus?Geen verrassing zenne...

Slaaf maar verder...
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:07   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Om welke reden zou een werkgever meer of minder recht hebben op een loonlastenverlaging dan de werknemer?
Omdat hij de loonlast draagt, niet de werknemer...

Citaat:
Misschien 8% voor de werkgever en 2% voor de werknemer?Misschien een billijke verdeelsleutel in deze?
Je geeft zelf aan dat de loonlasten te hoog zijn; waarom zou je dan alsnog een reductie in die die te hoge loonlast willen annuleren?

Citaat:
De overheid geeft een "kado",men geeft niks aan de werknemer die men achtereenvolgens verketterd omdat hij zegt dat zijn koopkracht is gedaald.
Men had een verdeelsleutel kunnen toepassen op die korting en de discussie over koopkracht had overbodig geweest?Of niet?
Waarom dan wel? Waarom zou de werknemer dan wel een "kado" moeten krijgen, als het de loonlasten zijn die je wil verlagen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:08   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Loonlastenverlaging moet beide ten goede komen.Anders heeft het geen zin...
Hoezo?
Oud 16 februari 2008, 13:13   #24
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Omdat hij de loonlast draagt, niet de werknemer...

Je geeft zelf aan dat de loonlasten te hoog zijn; waarom zou je dan alsnog een reductie in die die te hoge loonlast willen annuleren?

Waarom dan wel? Waarom zou de werknemer dan wel een "kado" moeten krijgen, als het de loonlasten zijn die je wil verlagen?
Als elke loonlastenverlaging enkel ten goede komt van de werkgevers denk ik dat we verkeerd bezig zijn.Het gaat me hier over de koopkracht.Als een loonlastenverlaging enkel tot doel heeft om de werkgevers een kado te doen hoeft het voor mij niet.
Voor mij kadert dit ook in een breder geheel,namelijk het terugdringen van het overheidsbeslag.Het uiteindelijk doel van zoiets zou toch moeten zijn om het de burger gemakkelijker te maken?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:19   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als elke loonlastenverlaging enkel ten goede komt van de werkgevers denk ik dat we verkeerd bezig zijn.Het gaat me hier over de koopkracht.
Dat zijn twee verschillende onderwerpen (ook al hebben ze met elkaar te maken). Loonlastenverlagingen gaan over het concurrentiëel houden van een bedrijf en van de positie van de Belgische werknemer.

Als jij aan een loonlastenverlaging een loonstijging gekoppeld wil zien, dan annuleer je die effecten.

Citaat:
Als een loonlastenverlaging enkel tot doel heeft om de werkgevers een kado te doen hoeft het voor mij niet.
Dat is je goede recht uiteraard; nogal kortzichtig, maar het is je goede recht.

Citaat:
Voor mij kadert dit ook in een breder geheel,namelijk het terugdringen van het overheidsbeslag.Het uiteindelijk doel van zoiets zou toch moeten zijn om het de burger gemakkelijker te maken?
Zolang je vanuit het conflictmodel dat door onder andere vakbonden gepropageerd wordt, blijft denken, is het een onbegonnen zaak om door te krijgen dat je als werknemer erbij gebaat bent dat het bedrijf er op vooruit gaat...
Oud 16 februari 2008, 13:27   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moesten de topmannen van het VBO allemaal een minimumloon geven,2 koters,een hypotheek laten betalen en zelf hun verplaatsingen laten bekostigen...Gedurende een klein jaar ofzo...Ik vrees dat ze dan wel anders zullen piepen...
Mag niet!!
Wrede en onmenselijke straf, cfr Mensenrechtenverdrag
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:37   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mag niet!!
Wrede en onmenselijke straf, cfr Mensenrechtenverdrag

ach het VBO,wat stelt dat nog voor,voor ons Vlamingen zijn UNIZO en VOKA van belang.....En de leiders van deze verenigingen,hoewel ze niet bepaald staan te juichen bij stakingsgolven,zijn wel wat genuanceerder.Want ze staan tenslotte dichter bij de Vlaamse situatie....

Overigens,op de recentste stakingsgolven hadden de 2 grootste vakbonden niet direct een grote invloed,ze moesten veelal "volgen"....

het zijn aanwijzingen van radikalisering BUITEN de "gevestigde orde" om...iets om over na te denken....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 februari 2008 om 13:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:39   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Van extreemlinks had ik uiteraard geen andere reactie verwacht...

De vakbonden hebben zelfs geen rechtspersoonlijkheid...
Kent niemand "de Magische Formule" dan?
Niet akkoord met wat je patroon zegt?= extreemlinks
Die is goed voor de volgende Nobelprijs en een eredoctoraat bij de Vlerickschool voor management

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2008 om 13:41.
Oud 16 februari 2008, 13:50   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

ach het VBO,wat stelt dat nog voor,voor ons Vlamingen zijn UNIZO en VOKA van belang.....En de leiders van deze verenigingen,hoewel ze niet bepaald staan te juichen bij stakingsgolven,zijn wel wat genuanceerder.Want ze staan tenslotte dichter bij de Vlaamse situatie....

Overigens,op de recentste stakingsgolven hadden de 2 grootste vakbonden niet direct een grote invloed,ze moesten veelal "volgen"....

het zijn aanwijzingen van radikalisering BUITEN de "gevestigde orde" om...iets om over na te denken....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voka over zichzelf:
Het Voka-kenniscentrum wordt algemeen aanzien als een competentiecel voor toonaangevende beleidsstimulering in Vlaanderen. Het kenniscentrum ontwikkelt op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde visies, standpunten en acties, met de ambitie om onze voortrekkersrol via een toonaangevende werking, visie en strategie waar te maken. De werkvelden van het kenniscentrum omvatten de globale omgeving van de ondernemingen, zowel op regionaal, federaal als Europees vlak.
VOKA
en:
Voka achter de schermen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VOKA:
“Als de vakbondsleiders de moed niet hebben om met hun achterban af te spreken wanneer al dan niet gestaakt mag worden, dan zal er nieuwe wetgeving nodig zijn die de zaak voor hen regelt”, zegt Philippe Muyters, gedelegeerd bestuurder van Voka.

Lees verder:http://www.voka.be/juridisch/nieuws/...eschermen.aspx
Dus de vakbonden zouden erover moeten waken dat hun leden niet staken...volgens VOKA.(doet me denken aan Jimmy Hoffa-toestanden of hoe Ford en GM in de jaren '30 in de VS de maffia gebruikten om stakingen tebreken)
)

Maar sinds het VEV optreedt onder de naam VOKA las ik nog niet van welke woorden VOKA een afkorting is.

Dat "achter de schermen" op hun site komt samenzweerderig over

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2008 om 14:11.
Oud 16 februari 2008, 14:10   #30
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij een totale winst van 75 miljard Euro per jaar lijkt me dat de winstvoet te hoog ligt.
Bij een inkomen uit vermogen (winsten, renten, huren) dat hoger ligt dan alle lonen samen, maar ten goede komt aan tien procent van de bevolking lijkt het me logisch om de prijzen te doen dalen door de winsten te halveren!

Producten zijn te duur (elektriciteit, voedsel) omdat de winsten van de sjacheraars te hoog liggen. Een boer krijgt éénvijfde van wat de tussenpersonen verdienen. De waanzin zit hem in de hoge winsten, de lonen zijn verwaarloosbaar.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 14:12   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Bij een totale winst van 75 miljard Euro per jaar lijkt me dat de winstvoet te hoog ligt.
Bij een inkomen uit vermogen (winsten, renten, huren) dat hoger ligt dan alle lonen samen, maar ten goede komt aan tien procent van de bevolking lijkt het me logisch om de prijzen te doen dalen door de winsten te halveren!

Producten zijn te duur (elektriciteit, voedsel) omdat de winsten van de sjacheraars te hoog liggen. Een boer krijgt éénvijfde van wat de tussenpersonen verdienen. De waanzin zit hem in de hoge winsten, de lonen zijn verwaarloosbaar.
Ha, het begrip oppurtuniteitskosten bestaat niet. Mooi zo.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 15:28   #32
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ha, het begrip oppurtuniteitskosten bestaat niet. Mooi zo.
Er zijn al veel fantastische "ethische" verklaringen gevonden waarom rijken "het recht" hebben om anderen te pluimen:
- goddelijk recht (Middeleeuwen)
- recht van de sterkste (daarvoor)
- vergoeding voor "spaarzaamheid" (negentiende eeuw)
- opportuniteitskosten (ik had met mijn geld naar de Chinezen kunnen trekken) (AdrianHealey en andere mafte neo-profiteurs alias rijkeluis aflekkers))

en steeds weer komt het op hetzelfde neer: zolang in een systeem geen stokslagen worden uitgedeeld aan oplichters die anderen pluimen blijven ze iets verzinnen om uit te leggen waarom het uitbuiten van hun moeder goed is voor haar gezondheid
Oud 16 februari 2008, 15:40   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al veel fantastische "ethische" verklaringen gevonden waarom rijken "het recht" hebben om anderen te pluimen:
- goddelijk recht (Middeleeuwen)
- recht van de sterkste (daarvoor)
- vergoeding voor "spaarzaamheid" (negentiende eeuw)
- opportuniteitskosten (ik had met mijn geld naar de Chinezen kunnen trekken) (AdrianHealey en andere mafte neo-profiteurs alias rijkeluis aflekkers))

en steeds weer komt het op hetzelfde neer: zolang in een systeem geen stokslagen worden uitgedeeld aan oplichters die anderen pluimen blijven ze iets verzinnen om uit te leggen waarom het uitbuiten van hun moeder goed is voor haar gezondheid
Ah, dat was een ethische verklaring dat ik gaf - blij dat jij dat even goed begrepen hebt!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 16:15   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
75 miljard ten opzichte van wat?
Oud 16 februari 2008, 16:46   #35
parcival
Burger

parcival's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit GvA 16/02:
"Voor 90 procent van de mensen is er weinig veranderd. Door de prijsstijgingen zal een modaal gezin met een gemiddeld inkomen in 2008 zo'n 1.022 euro extra kwijt zijn. Terwijl het jaarlijkse gezinsinkomen met 1.706 euro zal stijgen.
Deze mensen houden dus minder over dan ze hadden verwacht, maar gaan er nog steeds bijna 700 euro op vooruit. Je kunt dus moeilijk stellen dat zij aan koopkracht hebben ingeboet", aldus Timmermans.
1706€ dat is dus een loonopslag van 142€/maand NETTO. Mijn loon is in het afgelopen jaar gestegen met 75€ BRUTO of zo'n 20€/maand (vergelijk jan2007 met jan2008).
Ik ben er dus in reële termen 782€ of 65€/maand op achteruit gegaan ?

Is er hier een loontrekkende die er het laatste jaar veel meer dan 142€/maand op vooruit is gegaan ?
parcival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 16:55   #36
ericferemans

Standaard

Citaat:
75 miljard ten opzichte van wat?
dat kan je op een interessante manier gaan uitrekenen:
Per Belg
Per kapitalist
Per slachtoffer van de kapitalist (werkvee)
En bedenk dan hoe arm je maar bent!
Oud 16 februari 2008, 16:57   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival Bekijk bericht
1706€ dat is dus een loonopslag van 142€/maand NETTO. Mijn loon is in het afgelopen jaar gestegen met 75€ BRUTO of zo'n 20€/maand (vergelijk jan2007 met jan2008).
Ze spreken daar over een gezinsinkomen eh, niet over een individueel inkomen.

Citaat:
Is er hier een loontrekkende die er het laatste jaar veel meer dan 142€/maand op vooruit is gegaan ?
Ja
Oud 16 februari 2008, 16:57   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
dat kan je op een interessante manier gaan uitrekenen:
Doe eens?
Oud 16 februari 2008, 17:03   #39
ericferemans

Standaard

Citaat:
Doe eens?

75 miljard eurotjes / 10 miljoen Belgskes

7500 euro per Belgje.

Dat is wat er PER BELG verdiend wordt. Puur. Naakt. Zuiver.
daarnaast is er nog wat zwart. Zo 'n dertig miljard per jaar. Naakt. Puur.

Maar ja: zij die dit werk verrichten, om de heren zakkenvullers te bedienen: DIE VERDIENEN TE VEEL!
ER IS GEEN GELD! (zegt de blauwe).
Natuurlijk is er geen geld! Het zit in de juiste blauwe zakken!

Alles is te duur, zo zeggen de mensen hier van liberalen huize: want DE LONEN ZIJN TE HOOG!

Kijk dan eens naar dat ding dat je daarjuist hebt gekocht.
Het kost 100 euro.
Daar zit 21 Euro Btw in. (SCHANDALIG roepen blauw en rood tesamen, voor één keer)
En van de overige 79 Euro: hoeveel gaat daar van naar
- investeringen (de machines om dat ding te maken)
- lonen (voor degenen die het ding hebben gemaakt)
- winsten (voor degenen die zich het recht toeëigenen omdat dat nu zo eenmaal is, wij rijk is mag rijker worden, wie arm is mag werken)

Weet eigenlijk iemand hoe dit zit?

Een tip: een kilo varkensvlees kost in de winkel vijf keer meer dan het is aangekocht bij de boer.
Begin nu maar te rekenen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 februari 2008 om 17:07.
Oud 16 februari 2008, 17:29   #40
parcival
Burger

parcival's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival
Ze spreken daar over een gezinsinkomen eh, niet over een individueel inkomen.
En hoeveel leden met een inkomen denk je dat er in dit gezin zitten ?
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival
Ja
De meeste loontrekkenden zijn niet in staat hun belastingen in belgie tot NUL te herleiden door op papier ex-pat te worden.
parcival is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be