![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het is ook mijn vrije keuze dan om zo'n mensen enkel en alleen een (waterdichte) kartonnen doos en een brug toe te wijzen. Als ze geld willen, dat ze dan ofwel ervoor werken ofwel ervoor bedelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als er werkmensen zijn die uit protest tegen de belasting op arbeid de ballen hebben om te weigeren hun belasting te betalen dan hebben ze daarin onmiddelijk de steun van het vierde wereld syndicaat
het is niet de armen hun schuld dat de werkmens voor ons moet opdraaien - armen hebben immers nog nooit politieke vertegenwoordigers gehad in dit land de meeste armen zouden hun uitkering veel liever ontvangen van de rijken die niet arbeiden maar "verantwoordelijkheid dragen", beleggen ( lees gokken ) en commanderen ( lees anderen voor je laten werken ) nog veel liever zouden de meeste armen bovendien een echte kans krijgen ipv een voorwaardelijke betuttelingsuitkering die hen verder alle kansen ontneemt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2008 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie wil werken krijgt geld, wie niet wil werken krijgt niets; dat is fair en daar zit evenveel keuzevrijheid achter. Dat er voor wie niet kan werken een regeling wordt getroffen, daar valt over te praten, maar voor de rest is het eenvoudig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat er om, wanneer je meer tijd hebt, is de kans veeel groter dat je beter voor je kinderen kunt zorgen dan wanneer je gaat werken.
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Dat is uw keuze niet, dat is hun keuze. Jij kiest wat jij zelf doet. Werken of niet. Jij kiest niet hoeveel jij afgeeft voor anderen, dat doet de staat.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Tot de dag dat meer en meer werkenden kiezen om op eenzelfde manier te denken, op kosten van de staat te gaan leven, en er geen geld meer is om al die mensen hun keuzevrijheid te blijven betalen. Wedden dat je hen die ervoor kiezen niet te werken, dan als eerste aan de grote alarmklok zal zien hangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() en hoe weet je of iemand niet kan werken?
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Meer en meer mensen doen dat, om exact die redenen die in de openingspost geopperd worden. Mensen zijn het moe te moeten opdraaien voor zij die geen barst willen doen, maar die wel onderhouden willen worden. Fijn toch, nietwaar? Het systeem trekt zichzelf uiteindelijk wel terug in evenwicht. Dat dat pijn zal doen, is een bijkomstigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() En de staat begaat een diefstal als het mijn zuurverdiende centen afneemt om te geven aan een leeghanger. Daarom ben ik blij om in een maatschappij te leven waar luiheid NIET beloond wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() De staat begaat ook een diefstal als die de natuurlijke bronnen confisqueert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() ook psychologische ziektes?
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
(edit; ik heb niets tegen luie mensen, iedereen doet daarin zijn zin)
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 17 februari 2008 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is in nogal wat gevallen niet waar. Aan werken zijn immers nogal wat kosten verbonden (vervoer, opvang kinderen bvb) die je als werkzoekende niet hebt. Daarnaast vallen ook heel wat voordelen weg (bvb gratis OV en allerlei kortingen en steunmaatregelen). En dan ook nog eens je tijd natuurlijk. Ik heb berekeningen gezien waaruit bleek dat een alleenstaande vrouw met 2 kinderen al ongeveer 1600 eur netto moet verdienen om break even te zijn tov werkloos. (En dan is daarin de tijd die ze nu op het werk moet doorbrengen dan nog aan een waarde van 0 euro geevalueerd). Voor veel van de lage inkomens is het simpelweg interessanter niet te gaan werken zeker als er hier en daar dan nog eens wat i/h zwart kan worden bijgeklust. Ik ben onmiddelijk akkoord om de uitkeringen voor bvb gehandicapten een heel stuk te verhogen, maar ik ben niet bereid om mensen die wel kunnen maar niet willen te blijven onderhouden. Maar uw zinnetje geeft net wel de kern van het probleem aan. Nogal wat 'sterke schouders' hebben uw advies namelijk opgevolgd. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 februari 2008 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Wist je dat acute luiheid ook een psychologische ziekte was?
![]()
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U kan dat misschien grappig vinden, maar ik vind het dat alleszins niet. Het is door dit soort mentaliteit dat er geen geld is voor de echte sukkelaars enerzijds en dat anderzijds er mensen zijn die heel hun leven hard werken en er nauwelijks een nagel om aan hun gat te krabben mee overhouden. Vindt u dat nu echt iets om 'grappig' over te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() ten tweede: komaan, stel u in de schoenen van die vrouw voor. Je gaat toch niet voor minder werken dan dat je kan krijgen als je werkzoekende bent? Ik vind de term sukkelaar misschien wat misplaatst, maar een alleenstaande vrouw met twee kinderen heeft het niet gemakkelijk, dus ik zou haar zeker geen profiteur noemen. Kinderen opvoeden (alleen dan nog wel!) is een voltijdse bezigheid. Ik vind zeker en vast dat de staat haar mag onderhouden.
![]() |