Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2008, 22:12   #21
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Uit de reportage bleek ook dat het meer een meer gebruikt wordt door volwassenen en ook dat jongeren het zonder medeweten van een dokter beginnen te slikken.

De prestatiedruk is heel groot in VL, zei een psychologe (denk ik) en te veel drugs gebruiken om te presteren is dan het gevolg.
Iedereen moet een zo hoog mogelijk diploma behalen en als daar pillen aan te pas komen op jonge leeftijd, dan zal het zo maar zijn in (Zuid-West-)-VLaanderen.
En weer kan Straatrue zijn Vlamingenhaat niet verbergen; de prestatiedruk is in heel het Westen heel hoog; niet alleen in Vlaanderen. Wees gerust de prestatiedruk is even hoog in Wallonië als in Vlaanderen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:14   #22
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Op die manier.

Hoewel ik er nog niets van begrijp, ga ik volgend weekend het eens allemaal onderzoeken. Alvast bedankt voor de link . Nog 1 vraagje : bij het ouder en groter worden, moet de hoeveelheid dan evenredig stijgen? (Grotere doses?)

Ik krijg het sinds mijn 12de ook.
Begin bij de werking van neurotransmitters in de hersenen, dan de werking van psychoactieve stoffen daarop, dan het begrip neurotoxiciteit, en lees m'n post dan nog eens.

Normaal gezien bij medicinale doeleinden blijft de dosis quasi hetzelfde. Enkel mensen die het misbruiken om de euforiserende kwaliteiten moeten de dosis constant verhogen bij dagelijks gebruik. Rilatine is niet zo geschikt voor dat laatste vergeleken met andere amfetamines, door de kortere werkingsduur.

Edit: bij het groter worden wel aangezien een actieve dosis in het algemeen altijd uitgedrukt wordt in hoeveelheid/lichaamsgewicht. Als iemand 40 kg weegt en die neemt 5 mg, moet een persoon van 80 kg 10 mg nemen om hetzelfde effect teweeg te brengen.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 februari 2008 om 22:19.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:15   #23
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
En weer kan Straatrue zijn Vlamingenhaat niet verbergen; de prestatiedruk is in heel het Westen heel hoog; niet alleen in Vlaanderen. Wees gerust de prestatiedruk is even hoog in Wallonië als in Vlaanderen.
Onlangs op de radio een interview met Zuid-West-Vlamingen die ondanks financieel verlies liever in Noord-Frankrijk werken wegens een meer relaxe sfeer en amicalere omgang onder elkaar.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:18   #24
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onlangs op de radio een interview met Zuid-West-Vlamingen die ondanks financieel verlies liever in Noord-Frankrijk werken wegens een meer relaxe sfeer en amicalere omgang onder elkaar.
Ja; en ik heb vorige maand een interview gezien van een Fransman die in Zuid-West-Vlaanderen kwam werken en die dat met veel plezier deed; dus wat is uw punt?
Oud 17 februari 2008, 22:18   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien gebruikt Gent- Brussel - Antwerpen gewoon cocaine, en de brave WestVlaming gaat naar de dokter.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:19   #26
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja; en ik heb vorige maand een interview gezien van een Fransman die in Zuid-West-Vlaanderen kwam werken en die dat met veel plezier deed; dus wat is uw punt?
ondanks financieel verlies liever in Noord-Frankrijk werken wegens een meer relaxe sfeer en amicalere omgang onder elkaar.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:29   #27
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien gebruikt Gent- Brussel - Antwerpen gewoon cocaine, en de brave WestVlaming gaat naar de dokter.

Je zegt daar zoiets! Men heeft niet lang geleden het water van de Zenne eens voor een periode dagelijks geanalyseerd met nieuwe geavanceerde analysetechnieken die zelfs picogrammen drugsmetabolieten kunnen onderscheiden. Wat opviel was dat er de zaterdag en de zondag opvallend meer metabolieten van cocaine aanwezig waren in het water, waarschijnlijk te wijten aan het gedrag van sommige inwoners van Brussel tijdens het weekend (metabolieten = cocaine + 1 dag ). Wat nog meer opviel is dat de grafiek tijdens de week redelijk stabiel bleef, maar altijd ver boven de nulwaarde.

Zou het hectische leven van de vele zakenlui die in Brussel verblijven hier niets mee te maken hebben?

De Zenne krijgt nl. veel industrieel en huishoudelijk afvalwater te verwerken.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:35   #28
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
ondanks financieel verlies liever in Noord-Frankrijk werken wegens een meer relaxe sfeer en amicalere omgang onder elkaar.
Ja, want de Vlaming is toch zo verzuurd en onvriendelijk.
Oud 17 februari 2008, 23:01   #29
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Begin bij de werking van neurotransmitters in de hersenen, dan de werking van psychoactieve stoffen daarop, dan het begrip neurotoxiciteit, en lees m'n post dan nog eens.

Normaal gezien bij medicinale doeleinden blijft de dosis quasi hetzelfde. Enkel mensen die het misbruiken om de euforiserende kwaliteiten moeten de dosis constant verhogen bij dagelijks gebruik. Rilatine is niet zo geschikt voor dat laatste vergeleken met andere amfetamines, door de kortere werkingsduur.

Edit: bij het groter worden wel aangezien een actieve dosis in het algemeen altijd uitgedrukt wordt in hoeveelheid/lichaamsgewicht. Als iemand 40 kg weegt en die neemt 5 mg, moet een persoon van 80 kg 10 mg nemen om hetzelfde effect teweeg te brengen.
Rilatine wordt meer en meer gebruikt als drug (roesmiddel) door de ampullen te pletten en deze dan zoals cocaine op te snuiven.
De roes met gesnoven relatine geeft een sexuele prikkeling.
De werking van gesnoven relatine ligt iets lager als cocaine, maar een druggebruiker snuift gemakkelijk 1 doos per nacht op.
Rilatine zit in de categorie van preludine (the fuck pump) welke in de jaren 70 heel populair was.
Dus
Als je nog eens goed van grond wil gaan,het recept staat hierboven
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 00:30   #30
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest het echt schadelijk zijn, zou men dat dan merken na 4 jaar gebruik? Zelfs bij kleine hoeveelheden? Moest het echt net als een andere drug zijn : ja.

Wel, ik heb er geen last van.
Er zijn mensen die heroine gebruiken gedurende 10 jaar en meer zonder er last van te hebben...Zolang ze voldoende bevoorraad zijn tenminste, en de kwaliteit van hun drug goed is. Bij medikamenten is de kwaliteit verzekerd door de pharmaceutische industrie, en de bevoorrading door uw huisdokter. Maar wat indien u plotseling niets meer zou krijgen ? Hoe zou u zich d�*n voelen ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 01:02   #31
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de reportage bleek ook dat het meer een meer gebruikt wordt door volwassenen en ook dat jongeren het zonder medeweten van een dokter beginnen te slikken.

De prestatiedruk is heel groot in VL, zei een psychologe (denk ik) en te veel drugs gebruiken om te presteren is dan het gevolg.
Iedereen moet een zo hoog mogelijk diploma behalen en als daar pillen aan te pas komen op jonge leeftijd, dan zal het zo maar zijn in (Zuid-West-)-VLaanderen.
En wat is daar dan het probleem? Het is idd duidelijk dat het daar niet meer zo direct om de adhd gaat maar dus wel effectief om de leerprestatie's vd kinderen en adolescenten serieus te verhogen.

Idd typisch iets voor Zuid-Westvlamingen, eerzuchtige mensen.

Maar straatrue, je moet het niet hebben over drug, want het is geen verslaving, absolut niet!
Oud 18 februari 2008, 01:27   #32
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
walen hebben dat niet nodig... die zijn van nature rustig...
bron? en kom nu niet af met 'ze werken amper e...'
dat heeft niets met kalm en rustig zijn te maken

Laatst gewijzigd door Duvelke : 18 februari 2008 om 01:27.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 08:42   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
En wat is daar dan het probleem? Het is idd duidelijk dat het daar niet meer zo direct om de adhd gaat maar dus wel effectief om de leerprestatie's vd kinderen en adolescenten serieus te verhogen.

Idd typisch iets voor Zuid-Westvlamingen, eerzuchtige mensen.

Maar straatrue, je moet het niet hebben over drug, want het is geen verslaving, absolut niet!
Dus YvesL is een Rilatine junky die nu in elkaar stort ?
dat zou dan toch de eenvoudige conclusie moeten zijn die elke oppervlakkige journalistiek trekt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 09:51   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

schitterend, straatrue blijft hier argumenten geven waarom Wallonië dringend af moet van Vlaanderen, want geeft toe, straatrue, wie wilt nu nog samen blijven met die druggebruikers??
Oud 18 februari 2008, 09:59   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Zijn we nu al tot de conclusie gekomen dat Vlaanderen zwaar ziek is en Wallonie flink nodig heeft of moet ik rond pagina 10 nog eens terugkomen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 12:55   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zegt wel eens dat Zuid-West-Vlaanderen het Texas van Vlaanderen is met heel harde werkers.
Ik kijk naar Panorama op Canvas en zie dat de kinderen in de driehoek Kortrijk-Roeselare-Ieper massaal veel Rilatine krijgen.
Rilatine is een amfitamine, een drug dus.

Zou het opgejaagde leven in Zuid-West-Vlaanderen voor dat druggebruik zorgen of zou het omgekeerd zijn?

En.... de "luie Walen" gebruiken die drug amper.
Ik snap de link niet echt tussen Zuid-West-Vlaanderen en Texas. De link tussen Texas en drugs ontgaat me eigenlijk ook, net zoals de link tussen rilatine en drugs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:01   #37
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omgekeerd is het alvast niet, want ik pak Rilatine.

Ziet er hier iemand een constante opgejaagdheid en rusteloosheid in mijn posts?

Ik weiger om Rilatine als een schadelijke drug te beschouwen.
Ik neem ook Rilatine, maar ken wel de realiteit: het is een drug en het heeft schadelijke bijwerkingen. Maar ik neem het om dat ik het graag afweeg tegen de positieve effecten.
De redenering van deze thread klopt niet: de meest winstgevende axen in ons land zijn Antwerpen en Vlaams-Brabant. Volgens mij worden de resultaten van deze studie opgeblazen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:09   #38
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
schitterend, straatrue blijft hier argumenten geven waarom Wallonië dringend af moet van Vlaanderen, want geeft toe, straatrue, wie wilt nu nog samen blijven met die druggebruikers??
Wat een feit is, is dat in de Franse cultuur en dus ook in de Waalse cultuur voorkeur gegeven worden aan een psychosociale aanpak van mentale problemen i.p.v. een biomedische. In Wallonië wordt Ritalin veel minder voorgeschreven dan in Vlaanderen. Je kan het de Walen dus niet verwijten dat ze de straat opmoeten voor hun fix.
Nog eens , ik neem zelfs Ritalin en vind dat het gewoon beschikbaar moet zijn zonder recept. Maar mensen hier die zeggen dat het geen drug is, zijn echt stom.
1) Alle illegale drugs zijn of waren legitieme farmaceutische behandelingen: heroine is nog steeds legaal te verkrijgen op recept in Groot-Brittannië, cocaine was het nummer één verdovingsmidel van tandartsen, LSD is ontwikkeld i.s.m. de CIA om mensen makkelijker te manipuleren en te ondervragen, XTC is korte tijd legaal geweest in de VS als middel tegen schizofrenie

2) De mensen hier die zo trots beweren dat Ritalin geen drug is en "speed" wel: Speed is slang voor laevo-, dextro-, of methylamfetamine.
Ritalin is een chemische bewerking van dextro-amfetamine.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 18:16   #39
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Drugs mogen blijkbaar wel als ze mensen in het gareel houden en doen presteren.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 19:28   #40
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Drugs mogen blijkbaar wel als ze mensen in het gareel houden en doen presteren.
²
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be