Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 23:16   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
toch raar hé....

als de moslims protesteren tegen beledigingen...
staat hier gans dat forum te springen over hoe onverdraagzaam ze wel zijn die moslims...

maar als de joden dat doen dan is er nauwelijks of beter gezegd geen reactie...

moet ik hier mijn conclusie uit trekken dat meer dan de helft die hier liggen bashen op de islaam gewoon verscholen zionisten zijn...

ik denk dat ik er niet ver naast ga zitten met deze conclusie.
-als de Vlamen protesteren tegen beledigingen...hebben ze gelijk
-als de Walen protesteren tegen beledigingen...zijn ze van kwade trouw
-als de moslims protesteren tegen beledigingen... hebben ze lange tenen
-als de joden protesteren tegen beledigingen... hebben ze lange tenen
toch raar hé....

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 februari 2008 om 23:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 23:41   #22
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
In je eerste paragraaf kan ik je volgen, maar daarna ga je uit de bocht.

Laat ik het zo stellen dat bepaalde langtenige individuen binnen elke gemeenschap nogal graag voor alles op hun achterpoten staan en daarmee nogal graag anderen mee oppeppen. Of het nu tegen Bush, de paus, de islam, de Joden, het VB of ga zo verder is.

Ik zou moslims dus niet sneller beledigd noemen. Het probleem is wel dat veel van die snel beledigde moslims naar nogal gewelddadige reacties grijpen, terwijl snel beledigde Joden eerder juridische acties ondernemen. Misschien heeft het er ergens wel mee te maken, dat de Joden eerder die kans hebben, dan de moslims, dat laat ik in het midden. Toch ben ik het er niet mee eens dat de ene sneller beledigd is dan de andere.
Overal heb je nu eenmaal mensen met lange tenen aan de top, die voor problemen zorgen, door anderen mee te voeren in hun visie.
Mag ik hetgeen ik in het vet heb gezet als de kern van je betoog aanvaarden?
Als dat zo is dan wil ik je tegenspreken. Het klopt wat je zegt, de reactie van moslims is anders dan die van andere bevolkingsgroepen. Maar er is een groter verschil. Moslims zijn beledigd als mensen dingen doen die niks met hen te maken hebben. Ander groepen zijn daar tolleranter in.
Vorige week zat ik op de trein en had ik de mtro vast. Toevallig stond daar een foto van een naakte vrouw in, het was een foto van een schilderij of standbeeld. Op de zetel tegenover mij zaten twee moslims. Toen ik de krant zo vouwde dat die foto voor hen zichtbaar was, kreeg ik een duidelijk afkeurende reactie van die twee.
Ik kan me niet voorstellen dat katholieken, joden of boedhisten zo zouden reageren.

Makkelijker vergelijk. In denemarken wordt een cartoon gepubliceerd over de profeet en fatwas en jihads worden gepredikt als gevolg ervan. Heb je er ooit bij stilgestaan dat wij elke dag miljoenen koeien verorberen? Beeld je in dat hindoes dezelfde tenen zouden hebben als moslims. Dat wordt een wereldoorlog telkens een klant bij Mc Donalds wordt bedient.
Oud 22 februari 2008, 08:53   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims zijn beledigd als mensen dingen doen die niks met hen te maken hebben. Ander groepen zijn daar tolleranter in.
Moslims zijn zelfs al beledigd als mensen dingen GAAN doen waarvan ze VERONDERSTELLEN dat ze iets met hen te maken hebben.

Zo is Iran al op voorhand beledigd over een film van Wilders die er niet is.
En is er al een "Tegenfilm" uitgekomen waarbij Wilders persoonlijk belasterd wordt, allemaal in antwoord op iets WAT NOG NIET GEZIEN IS.

Ik vond dit een S U B L I E M voorstel aan Wilders:

Citaat:
Als ik in het Wilders team zou zitten zou ik hem aanraden helemaal overnieuw te beginnen en een film te maken waar in ie 10 minuten lang tongzoent met een in een burka gehulde dame (mevrouw Wilders bijvoorbeeld, dat zie je toch niet).
http://www.peterbreedveld.com/archives/00001299.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:57   #24
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Mag ik hetgeen ik in het vet heb gezet als de kern van je betoog aanvaarden?
Als dat zo is dan wil ik je tegenspreken. Het klopt wat je zegt, de reactie van moslims is anders dan die van andere bevolkingsgroepen. Maar er is een groter verschil. Moslims zijn beledigd als mensen dingen doen die niks met hen te maken hebben. Ander groepen zijn daar tolleranter in.
Vorige week zat ik op de trein en had ik de mtro vast. Toevallig stond daar een foto van een naakte vrouw in, het was een foto van een schilderij of standbeeld. Op de zetel tegenover mij zaten twee moslims. Toen ik de krant zo vouwde dat die foto voor hen zichtbaar was, kreeg ik een duidelijk afkeurende reactie van die twee.
Ik kan me niet voorstellen dat katholieken, joden of boedhisten zo zouden reageren.

Makkelijker vergelijk. In denemarken wordt een cartoon gepubliceerd over de profeet en fatwas en jihads worden gepredikt als gevolg ervan. Heb je er ooit bij stilgestaan dat wij elke dag miljoenen koeien verorberen? Beeld je in dat hindoes dezelfde tenen zouden hebben als moslims. Dat wordt een wereldoorlog telkens een klant bij Mc Donalds wordt bedient.
Die naakte vrouw gaat die moslims wel aan. Blijkbaar beledig je hen er mee, omdat het niet in hun cultureel beeld past.

De burgemeester van Antwerpen deelt blijkbaar die mening, want hij gaat al in naam van de multicultuur de posters in de brandweerkazernes aan banden leggen.

Wat iemand aangaat of niet, dat is een moeilijk probleem in onze multiculturele samenleving. Ik heb er geen probleem mee dat een moslim zich beledigt voelt door de afbeelding van een naakte vrouw. Het grote probleem is dat ik een vrouw in boerka een even grote belediging vind en dat dit volgens diezelfde moslims dan op zich weer een probleem is.

Zolang mensen niet wederzijds en unaniem verdraagzaam kunnen zijn en niet buiten hun eigen hokjes kunnen kleuren, blijven we in hetzelfde stramien zitten. Het probleem met elke religie/ideologie is dat het mooi is op papier, maar in praktijk dikwijls tot onverdraagzaamheid en onbegrip, zelfs haat tegenover andersdenkenden leidt.

Dat is nu het probleem met de soort mens en dat heeft weinig te maken met cultuur en/of levensbeschouwing. We zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek, want we hebben allemaal wel iets waar we ons in kunnen ergeren aan een ander.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 22 februari 2008 om 10:59.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:06   #25
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie hebben het altijd over de moslims dat ze lange tenen hebben...

Wat met dit dan...

Agnew werd door P-magazine geïnterviewd voor een artikel over ergernissen.

Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel, vindt het artikel "schandalig en beledigend, vooral de passage over het feit dat Joden zich maar hadden moeten verweren".

Wat deze uitspraak betreft, geeft Agnew toe dat hij te ver ging. "Met dit heel erg ongelukkig verwoorde statement wilde ik zeggen dat het Joodse volk geen monopolie heeft wat betreft menselijk leed."

Verder benadrukt hij dat hij voor het interview benaderd is als comedian en dat ergernissen vaak grof en ongenuanceerd zijn.

"Het gaat mij enkel om het principe van vrije meningsuiting. Ik wil het Joodse volk niet beledigen, maar ik wil ook geen uitzondering voor hen maken." Agnew zegt in een reactie ook dat hij geen racist of antisemiet is.

bron vrt
Belachelijk zeg, waarom al die drukte... Ik ben er meer van overtuigd dat je relgie maar beter kan bannen, het leidt alleen maar tot gekte...
Oud 22 februari 2008, 11:19   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boadicea
Wat iemand aangaat of niet, dat is een moeilijk probleem in onze multiculturele samenleving. Ik heb er geen probleem mee dat een moslim zich beledigt voelt door de afbeelding van een naakte vrouw. Het grote probleem is dat ik een vrouw in boerka een even grote belediging vind en dat dit volgens diezelfde moslims dan op zich weer een probleem is.
Er is nog wel een nuance: moslims zijn al op hun tenen getrapt als ANDERE mensen een boek of krant vasthebben met een AFBEELDING die hen niet zint, maar ze wensen wel dat diezelfde andere mensen zelfs respect moeten opbrengen voor opgevulde lakens die dan naast je komen zitten op trein of tram.

Me dunkt is daar nog een wereld van verschil tussen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 februari 2008, 11:48   #27
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is nog wel een nuance: moslims zijn al op hun tenen getrapt als ANDERE mensen een boek of krant vasthebben met een AFBEELDING die hen niet zint, maar ze wensen wel dat diezelfde andere mensen zelfs respect moeten opbrengen voor opgevulde lakens die dan naast je komen zitten op trein of tram.

Mij zit het ook regelmatig te dunken.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:48   #28
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Mij zit het ook regelmatig te dunken.
Hier wordt heel wat gedunkt...
Oud 22 februari 2008, 18:13   #29
Boadicea

Standaard

Citaat:

Soms vraag ik me af of we bepaalde moslims voor hun eigen (geestelijke) gezondheid niet beter zouden blinddoeken, als ze toch persee hier in het Westen willen leven. Maar tja ...
Oud 22 februari 2008, 18:26   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms vraag ik me af of we bepaalde moslims voor hun eigen (geestelijke) gezondheid niet beter zouden blinddoeken, als ze toch persee hier in het Westen willen leven. Maar tja ...

ze (de moslims zelf dus) zijn dat blijkbaar al aan het testen bij hun eigen vrouwen hé! Bij die burka's gaan ze die gaatjes hoe langer hoe kleiner maken heb ik me laten vertellen. In ruil krijgen ze dan een witte stok mee.

Oud 22 februari 2008, 18:37   #31
Boadicea

Standaard

Citaat:
ze (de moslims zelf dus) zijn dat blijkbaar al aan het testen bij hun eigen vrouwen hé! Bij die burka's gaan ze die gaatjes hoe langer hoe kleiner maken heb ik me laten vertellen. In ruil krijgen ze dan een witte stok mee.
Haha, eigenlijk zijn die boerka's dus een vorm van integratie.

Straf, want ik dacht dat de mannen daar eigenlijk meer behoefte aan hadden. Het zijn zij toch die altijd het hardste, misnoegste woord schreeuwen?

We kunnen hun tulbanden wat laten zakken, of hun baarden naar omhoog kammen. Zou een leuke modegrill zijn.
Oud 22 februari 2008, 19:08   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat zegt genoeg over hun integratie niet ...

en dan maar spreken over die hoofdoekjes van moslims....

En nu zullen we weer het verschil zien tussen hen en jullie!

Denk je dat ze de straten gaan opbreken, auto's in de fik steken, doodsbedreigingen uiten en uitvoeren als ze de kans ertoe zien, enz enz
Dat verschil is het verschil tussen andere maar aanvaardbare mensen en achterlijken die denken dat ze alle mogelijke gewelddaden mogen proberen om hun zin te krijgen ipv op een normale manier te protesteren!

Vragen die mensen om in hun typische kledij achter een loket te zitten zoals met die kopvoddenhistorie van jullie??? Neen dus want ze begrijpen waarom dat niet past. Jullie daareentegen doen verder tot jullie met alle jullie gezeik in alles jullie zin zullen krijgen, nietwaar? Na de kopvod, de burka enz ?
Tenzij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 19:12   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch raar hé....

als de moslims protesteren tegen beledigingen...
staat hier gans dat forum te springen over hoe onverdraagzaam ze wel zijn die moslims...

maar als de joden dat doen dan is er nauwelijks of beter gezegd geen reactie...

moet ik hier mijn conclusie uit trekken dat meer dan de helft die hier liggen bashen op de islaam gewoon verscholen zionisten zijn...

ik denk dat ik er niet ver naast ga zitten met deze conclusie.
Je zit er heel ver naast. Maak jezelf maar niets wijs en een ander nog minder...
Oud 22 februari 2008, 19:16   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Er zijn nogal veel mensen met een inlevingsprobleem : hoe voelt dat als al je familie
omgebracht is en er dan grapjes over gemaakt worden ? Lachen met een gehandicapte die zijn benen mist is daarmee vergeleken eigenlijk maar klein bier.
Daar heb je gelijk in, dat is volledig misplaatst.
Oud 22 februari 2008, 19:35   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, naar een andere maatschappij en levenswijze verhuizen en dan steen en been klagen omdat alles er niet naar je zin is en eisen dat diegenen die daar al woonden hun gewoontes veranderen om zich aan jou aan te passen... als dat de betekenis en het gevolg is van "multicul", laat maar zitten...
Kort en krachtig, ook al klinkt het VB: aanpassen of opkrassen, of op zijn minst zorgen dat anderen geen problemen hebben met je aanwezigheid, zoals met de Joden hier.
Ik ken niemand die al problemen heeft gehad met Joden. Met de problemen die andere groepen hier veroorzaken kun je dagelijks de kranten vullen.

Beledigen is er over, maar de storende waarheid zeggen moet kunnen!
Oud 22 februari 2008, 19:41   #36
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb problemen met de joden van Joods Actueel. Dat bericht over/van Marcel Kalmann staat nu nogaltijd op hun website zonder enige nuance.

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 22 februari 2008 om 19:44.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 20:13   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Ik heb problemen met de joden van Joods Actueel. Dat bericht over/van Marcel Kalmann staat nu nogaltijd op hun website zonder enige nuance.
Het gaat dan ook niet over dat soort problemen. Je riskeert geen mes in je rug of doodgestampt te worden in de bus.
Oud 22 februari 2008, 20:35   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoogmoed dat verhaal over alcohol is helemaal niet raar, had in Antwerpen ook die discussie om de haverklap, en ook ik zag hoe moslims weggingen als er ergens maar een gals alcohol te bespeuren was!De verklaring is eenvoudig; sommige moslims denken dat het verboden is om in de buurt van alcohol te komen, ze verwachten dat iedereen zich daaraan aanpast en dus niemand nog een glas drinkt in hun buurt.Er zijn nu eenmaal verenigingen die hun voorhouden dat het zo moet van Allah!
Gelukkig zijn vooral Turkse moslims niet zo veeleisend, die laten iedereen veel meer in hun waarde.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 23:03   #39
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet over dat soort problemen. Je riskeert geen mes in je rug of doodgestampt te worden in de bus.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 23:19   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of kogels uit een Marlin, of rammel met militaire botinnes... of doodgeklopt met een tafelpoot (staat Van Walleghem op de criminele site van Debie?)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be