![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
Bekijk resultaten enquête: Zorgt biofuel voor "Groene Luchtvaart"? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 70,59% |
onvoldoende |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
er zit toekomst in |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, dan nog.
Citaat:
Citaat:
Maar ik ben ermee akkoord, geen passagiersvliegtuigen meer, en bijvoorbeeld geen verse import asperges uit Peru (gaan de Peruviaans easpergekwekers zeer blij mee zijn ) en we kunnen hier ook al een paar % besparen. Maar wie ben ik om iemand anders het recht tot reizen te ontzeggen?
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zit zeker toekomst in synthetische biobrandstoffen.
De luchtvaartindustrie heeft niet veel andere keuzes hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het preciese impact is nog niet expliciet duidelijk, zoals veel negatieve muilieutendenzen die zich nog aan het ontwikkelen zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2008 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Something has to give. We zullen al beginnen met twee keer de vroegere vliegprijs te moeten afdokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() KLM heeft vandaag aangekondigd dat ze binnen 2 jaar op kerosine afkomstig van algen willen vliegen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Besparing op de uitstoot in de luchtvaart is nochtans simpel. We kunnen dit makkelijk in Europa implementeren. Verbied alle vluchten korter dan bv. 500 km. De trein is op de deze afstand sneller (zeker TGV). Als er geen verbinding voorhanden is, is het verbieden van de luchtvaart op het traject al een stevige incentive om hier iets aan te doen. Vanzelfsprekend zijn er overgangsmaatregelen nodig.
Op deze korte vluchten wordt er relatief veel op lage hoogte gevlogen. Op deze hoogtes zijn jet's zeer inefficiënt. Moderne passagiersvliegtuigen kunnen zeer efficiënt zijn, maar enkel op grote hoogte en op lange tot zeer lange afstand. Als bijkomend effect haal je dat het lage luchtruim wat minder druk wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Als we nu eens massaal insecten gaan eten i.p.v. runds- en varkensvlees, dan komt wel wat grond vrij voor produkti van ppo's !!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling