Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 februari 2008, 17:05   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Laat ons ze "ongewensten" noemen. Klaar, duidelijk, kort en juist.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 17:46   #22
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Wat versta jij onder schikken naar de wetten van ons land? Geen hoofddoek dragen, eigen taal niet spreken? Wat precies?

Kijk ik zeg niet dat de allochtonen heilige zieligerds zijn die door de racistische vlamingen worden gediscrimineerd maar we moeten toch komen tot een samenleving waarin leven met elkaar mogelijk moet zijn
Er zijn zeer vele degelijke moslims. Punt uit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 18:32   #23
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat versta jij onder schikken naar de wetten van ons land? Geen hoofddoek dragen, eigen taal niet spreken? Wat precies?

Kijk ik zeg niet dat de allochtonen heilige zieligerds zijn die door de racistische vlamingen worden gediscrimineerd maar we moeten toch komen tot een samenleving waarin leven met elkaar mogelijk moet zijn
Als ik zoal door de stad loop zie ik toch eerder dat de zogenaamde allochtoonse groepen de grootste racisten zijn
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 20:09   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire
Het is de laatste jaren blijkbaar nogal politiek correct om het vooral niet over die identiteit te hebben. In die context kan je het voorstel zien om het woord allochtoon te schrappen.
Ik denk dat het woord "allochtoon" werd ingevoerd, net om de poco's de kans te geven een apart mensensoort te kunnen bepamperen, subsidies los te weken, een halve industrie op te laten floreren: de allochtoonse industrie.

Elke persoon die vond dat "ze" gewoon normaal moesten doen, of anders zelf de gevolgen moesten dragen, werd bestempeld als RASSIEST.

Daarom zitten we nu in het systeem dat "allochtonen" een speciaal ras geworden zijn die extraatjes hier en extraatjes daar moeten krijgen of anders zijn wij rassiest.
Gewoon standaard islamitische toestanden: de dhimmies betalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 21:37   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Die connotatie is het onderwerp van semantisch onderzoek. Toegepast op het discours van Hitler: taal was een van de elementen (waarschijnlijk het belangrijkste) die de nazi-moordmachine op gang bracht. Historicus Fabian Van Samang heeft daar een doctoraat over gemaakt. Hij onderzocht 29 begrippen en hun gebruik bij de opkomst tot het einde van WOII.

Begrippen uit het discours van Hitler: 'ausrotten', 'ausschalten', 'endziel', 'entfermen', 'erledigen', 'ermorden', 'erschiessen', 'evakuieren', 'liquidieren', 'vernichten', 'zerstören', 'die endlösung der judenfrage', 'vernichtung der europäischen juden'. Deze begrippen kunnen tot velerlei interpretatie leiden ... Wat ook gebeurde. Op lager beleidsniveau werden persoonlijke initiatieven kracht bijgezet door te verwijzen zulke uitspraken.

In essentie komt het hierop neer: de leider van de natie reikte, in nazi-Duitsland, via taal, de mensen de middelen aan om de ogen te sluiten. Hij gaf ze de mogelijkheid om te zeggen: "Das haben wir nicht gewusst", terwijl dat eigenlijk moet zijn: "We hebben dit niet willen weten."

Aanbevolen lectuur: Artikel
Die Campuskrant lijkt mij wel interessant. Tx.

De context is inderdaad belangrijk.
Hoewel er de laatste tijd ijverig wordt gezocht naar andere omschrijvingen. Zo las ik deze morgen in DS dat in het kader van de fraude met C4's loonbriefjes en SIS-kaarten de betrokkenen voor 90% een 'niet-Belgische naam' zouden hebben. Waarom het niet gewoonweg over allochtonen hebben? Grappig eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Rudy : 29 februari 2008 om 21:38.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 22:37   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die Campuskrant lijkt mij wel interessant. Tx.

De context is inderdaad belangrijk.
Hoewel er de laatste tijd ijverig wordt gezocht naar andere omschrijvingen. Zo las ik deze morgen in DS dat in het kader van de fraude met C4's loonbriefjes en SIS-kaarten de betrokkenen voor 90% een 'niet-Belgische naam' zouden hebben. Waarom het niet gewoonweg over allochtonen hebben? Grappig eigenlijk.
Omdat dat niet strookt met de linkse "verrijkings"mantra volgens dewelke ze hier zijn om de maatschappij te verrijken ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 23:13   #27
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
jij ook, probeer het eens?
Wie zegt u dat dat al niet gebeurd is ? "gelieve buiten te blijven, u bent hier ongewenst"
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 11:01   #28
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Probeer het eens?
Blijkbaar weten we allebij goed genoeg wat er gebeurt in zo'n situatie, blij dat je dit niet probeert te ontkennen.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 11:16   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zo las ik deze morgen in DS dat in het kader van de fraude met C4's loonbriefjes en SIS-kaarten de betrokkenen voor 90% een 'niet-Belgische naam' zouden hebben. Waarom het niet gewoonweg over allochtonen hebben? Grappig eigenlijk.

Men heeft het niet over allochtonen om naieve menskes eerst nog de mogelijkheid te geven om te denken dat het over Vlaams Blokkers zou gaan.

Andere mensen hebben de vermelding dat het over allochtonen ging allang niet meer nodig! Waar gij nu nog over begint !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 maart 2008, 11:22   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Omdat dat niet strookt met de linkse "verrijkings"mantra volgens dewelke ze hier zijn om de maatschappij te verrijken ...
Hebben ze dat in feite ooit zo gezegd? De MAATSCHAPPIJ verrijken? Was het niet gewoon: VERRIJKEN... zoals in:

Laurette, het kaviaarsosje verrijkte zich - en met haar heel haar familie -dankzij haar allochtone roots aan één kant van de uitgebreide clan. Haar eerste echtgenoot had zichzelf iets teveel verrijkt, net zoals haar zus en broertjes.
Maar ook haar nieuwe echtgenoot opperde : wat is het toch VERRIJKEND om te huwen met iemand die allochtone roots heeft.

Oud 1 maart 2008, 17:06   #31
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht

Taal: in mijn land wens ik in mijn eigen taal te spreken. Allochtonen die hier wensen te blijven en dus te integreren zouden toch die moeite moeten doen. Niemand verbiedt u thuis Koerds (schrijf ik het juist?) te praten, maar tegen mij zal het in het Nederlands zijn. Het schrijven hebt u al goed onder de knie.

Zo kom je tot een samenleving (samen leven), maar wel degelijk binnen de grenzen van een land waarin bepaalde wetten heersen waar jij en ik ons moeten aan houden, waar een bepaalde taal wordt gesproken en waar bepaalde culturele en maatschappelijke normen, zeden en gebruiken heersen die we niet wensen te zien verloren gaan, niettegenstaande er altijd invloed is van buitenaf en andere culturen die de onze langzaam veranderen. Daar halsstarrig zich tegen verzetten is idioot en zinloos, maar daarom hoeven we niet zomaar alles aan te nemen en vooral, hoeven we geen schrik te hebben voor onze eigen identiteit als Vlaming, Belg, Europeaan en Westerling. Het is de laatste jaren blijkbaar nogal politiek correct om het vooral niet over die identiteit te hebben. In die context kan je het voorstel zien om het woord allochtoon te schrappen. Waarom zouden we dat in godsnaam doen? Je kan gerust discussiëren over de definitie van allochtoon (ik stel me vragen bij die van sommige mensen hier) maar fuck zeg, straks moeten we ons nog gaan verontschuldigen
Ja, als ze in hun eigen moedertaal beginnen te spreken tegen u dan zal het niet echt nuttig zijn he. En waarom zou ik het schrijven niet goed onder de knie hebben? Waarom zo een vooronderstelling?Sorry maar dat vind ik beledigend overkomen.

En het is niet Koerds nee, het is Koerdisch wat overigens niet mijn thuistaal is.

Inderdaad, je daar tegen verzetten is hopeloos en idioot. Maar ik heb de indruk en het is ook een feit dat bepaalde Vlamingen niet voor integratie maar voor assimilatie zijn, zoals de Turkse staat nu al jaaaaren een assimilatiepolitiek is aan het toepassen in het oosten van Turkije.

En nog iets, ik ben er trots op dat ik een allochtoon ben en voor mij part schrappen ze het woord niet (want nieuwe belgen vind ik maar schandalig). Maar het is wel zo dat ik mij voor sommige allochtonen én autochtonen met momenten schaam

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 17:38   #32
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb dat nog nooit gehoord, dat allochtonen aanstoot zouden nemen aan het woord 'allochtoon'. Ik gebruik het zelf zonder complexen in hun gezicht en heb niets moeten vrezen.
Trouwens, ik heb de JUISTE definitie van allochtoon. Bij mij zijn het mensen uit een andere cultuur die zich hier gevestigd hebben. Dat is ook wat het woord betekent. Wist je dat?

Zo is een 'native' American ook een 'autochtone' Amerikaan. Ondanks het feit dat het noorden van Amerika nu het thuisland van overwegend Engelstalige mensen van Europese afkomst is.

Politieke correcte censuur in taalgebruik heb ik altijd als melig en lachwekkend beschouwd. Mensen die zich ermee bezighouden en hun gevoelens erin gekwetst zien zijn dan ook quantité négligeable waar ik geen rekening mee houdt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat als iemand zegt dat een bepaalde groep minder waard is dan dieren of als een bepaalde groep een bepaalde wrede behandeling verdient dat ik het erbij laat. Het gaat hier om taalgebruik dat in de eerste plaats niet eens een negatieve betekenis heeft, zoals 'neger', 'allochtoon', 'mulat', 'creool', enz... Mensen die daar aanstoot aan nemen moeten maar niet zeuren.
BTW, woorden als 'nikker', 'makak', 'zandneger', enz... in indirecte rede zijn ook perfect acceptabel. We gaan niet spreken over een "n-woord" (het woord dat niet gezegd mag worden ).
Ik zeg ook openlijk: "nikker, makak en zandneger zijn pas echte racistische scheldwoorden" in het gezicht van een neger, Noord-Afrikaan of Arabier. Ze moeten maar weten dat ik hen niet dusdanig heb genoemd. Je lost immers geen problemen op door een woord te bannen, je maakt enkel je samenleving belachelijk.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 maart 2008 om 17:43.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 00:39   #33
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je lost immers geen problemen op door een woord te bannen, je maakt enkel je samenleving belachelijk.
Volledig akkoord.

Net zoals hier met de 'Nieuwe Belgen'. Ik hoor dat niemand gebruiken en het klinkt véél belachelijker dan allochtoon. Wat gaan ze nog allemaal verzinnen...
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be