![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke persoon die vond dat "ze" gewoon normaal moesten doen, of anders zelf de gevolgen moesten dragen, werd bestempeld als RASSIEST. Daarom zitten we nu in het systeem dat "allochtonen" een speciaal ras geworden zijn die extraatjes hier en extraatjes daar moeten krijgen of anders zijn wij rassiest. Gewoon standaard islamitische toestanden: de dhimmies betalen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De context is inderdaad belangrijk. Hoewel er de laatste tijd ijverig wordt gezocht naar andere omschrijvingen. Zo las ik deze morgen in DS dat in het kader van de fraude met C4's loonbriefjes en SIS-kaarten de betrokkenen voor 90% een 'niet-Belgische naam' zouden hebben. Waarom het niet gewoonweg over allochtonen hebben? Grappig eigenlijk. Laatst gewijzigd door Rudy : 29 februari 2008 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft het niet over allochtonen om naieve menskes eerst nog de mogelijkheid te geven om te denken dat het over Vlaams Blokkers zou gaan. Andere mensen hebben de vermelding dat het over allochtonen ging allang niet meer nodig! Waar gij nu nog over begint ! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laurette, het kaviaarsosje verrijkte zich - en met haar heel haar familie -dankzij haar allochtone roots aan één kant van de uitgebreide clan. Haar eerste echtgenoot had zichzelf iets teveel verrijkt, net zoals haar zus en broertjes. Maar ook haar nieuwe echtgenoot opperde : wat is het toch VERRIJKEND om te huwen met iemand die allochtone roots heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En het is niet Koerds nee, het is Koerdisch wat overigens niet mijn thuistaal is. Inderdaad, je daar tegen verzetten is hopeloos en idioot. Maar ik heb de indruk en het is ook een feit dat bepaalde Vlamingen niet voor integratie maar voor assimilatie zijn, zoals de Turkse staat nu al jaaaaren een assimilatiepolitiek is aan het toepassen in het oosten van Turkije. En nog iets, ik ben er trots op dat ik een allochtoon ben en voor mij part schrappen ze het woord niet (want nieuwe belgen vind ik maar schandalig). Maar het is wel zo dat ik mij voor sommige allochtonen én autochtonen met momenten schaam
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb dat nog nooit gehoord, dat allochtonen aanstoot zouden nemen aan het woord 'allochtoon'. Ik gebruik het zelf zonder complexen in hun gezicht en heb niets moeten vrezen.
Trouwens, ik heb de JUISTE definitie van allochtoon. Bij mij zijn het mensen uit een andere cultuur die zich hier gevestigd hebben. Dat is ook wat het woord betekent. Wist je dat? Zo is een 'native' American ook een 'autochtone' Amerikaan. Ondanks het feit dat het noorden van Amerika nu het thuisland van overwegend Engelstalige mensen van Europese afkomst is. Politieke correcte censuur in taalgebruik heb ik altijd als melig en lachwekkend beschouwd. Mensen die zich ermee bezighouden en hun gevoelens erin gekwetst zien zijn dan ook quantité négligeable waar ik geen rekening mee houdt. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat als iemand zegt dat een bepaalde groep minder waard is dan dieren of als een bepaalde groep een bepaalde wrede behandeling verdient dat ik het erbij laat. Het gaat hier om taalgebruik dat in de eerste plaats niet eens een negatieve betekenis heeft, zoals 'neger', 'allochtoon', 'mulat', 'creool', enz... Mensen die daar aanstoot aan nemen moeten maar niet zeuren. BTW, woorden als 'nikker', 'makak', 'zandneger', enz... in indirecte rede zijn ook perfect acceptabel. We gaan niet spreken over een "n-woord" (het woord dat niet gezegd mag worden ![]() Ik zeg ook openlijk: "nikker, makak en zandneger zijn pas echte racistische scheldwoorden" in het gezicht van een neger, Noord-Afrikaan of Arabier. Ze moeten maar weten dat ik hen niet dusdanig heb genoemd. Je lost immers geen problemen op door een woord te bannen, je maakt enkel je samenleving belachelijk.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 maart 2008 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Net zoals hier met de 'Nieuwe Belgen'. Ik hoor dat niemand gebruiken en het klinkt véél belachelijker dan allochtoon. Wat gaan ze nog allemaal verzinnen... ![]() |
|
![]() |
![]() |