![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik binnen een 12 dagen, om mijn theoretische en praktische kennis te laten tonen ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Audit consultant @ consultancy multinational. Maar ik ben nog niet zeker of ik die functie wel wil, het is meer voor eens te oefenen in het solliciteren. Verschillende mensen hebben me aangeraden om eerst 2 of 3 keer te solliciteren, vooraleer ik me richt op jobplaatsen waar ik echt voor wil gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() En dinges, euhmm duvelke, hoe is het gesprek verlopen? Ben je aangenomen? En wat voor werk is het juist? Welke uren? Tevreden met verloning? Hoe is de interieurinrichting daar? Hoe komt het dat je enerzijds van plan bent terug te gaan studeren en nu blijkbaar bezig bent te solliciteren? Of zal dit maar een voorlopige job zijn tot de aanvang vd studie's? Of ben je van plan zowel te studeren als te werken: te combineren dus? Zal dit niet héél zwaar zijn? Welke studie's zou je doen? Of zal je helemaal niet studeren?
![]() |
#27 |
|
![]() Hebben ze je koffie aangeboden? Was er een koekje bij?
Hebben ze je als een imbiciel behandeld (sorry, niet persoonlijk nemen, maar sommige frustro's stijgt het nogal in het hoofd als ze interviews afnemen!)? Heb je een open en eerlijk gesprek kunnen hebben? Hoe liep je buiten? Met een grote glimlach of met zoiets van ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er boeren of scheten gelaten? Heb je je goed beschonken voor je ging solliciteren? Heb je die mens liggen uitmaken? Bood hij je een cognac en een sigaar aan? Heb je overduidelijk aan je gat zitten krabben? Heb je het gehad over uw ontslagpremie?
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah... op zoek naar andere job?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwaah, daar zou ik mij toch verbeteren ja... maar daarom zit ik nu niet slecht ze
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je gezegd dat je je huidige werknemer bleef steunen tot je een andere en betere job vond? Heb je gezegd dat je meteen kan beginnen werken ook al zou je bij je vorige werkgever eerst aan kennisoverdracht moeten doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Een tijdje geleden was ik actief op de VDAB jobclub. De clienten hadden het meest een hekel aan 'Waar zie je jezelf staan over 5 jaar'. Hatelijke vraag, ik wéét het
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "op uw zetelke" is ook geen goed antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik heb in wezen eigenlijk maar één keer moeten solliciteren. Ik kwam als derde binnen, toen de interviewer - de grote vennoot zelve - mij opeens na 3 minuten vroeg of ik het heel erg vond wanneer hij eerst een aantal andere mensen zag... Waarop hij mij meteen naar buiten begeleidde... Ik wist niet wat ik moest denken, was eerlijk gezegd een beetje 'versuft' daardoor, en bleef dus meer dan twee uur buiten wachten. Eén voor één passeerden anderen vóór mij...
De meesten waren na een klein kwartiertje buiten, en uiteindelijk was ik de derde-laatste om terug binnen te mogen. Ik had het amper door, maar toen ik buiten kwam keek iedereen (velen waren na hun gesprek blijven hangen) mij met grote ogen aan: blijkbaar had ik er bijna een uur gezeten... Ik had nooit gesolliciteerd, kende helemaal niks van standaardantwoorden, en houd daar ook niet van. Ik heb meer vragen terug beantwoord met een wedervraag, herinner ik mij nog: dat 'verplichtte' hen ook om mij op mijn 'vragen' te antwoorden, of om mij toe te laten een beeld te vormen van hun organisatie en bedoelingen. Lulligste vraag: 'Bent U een teamplayer' Mijn eigen (verzwegen) bedenking: 'werken met mensen in groep betekent vaak dat er één alles doet en de rest instemmend knikt' Mijn antwoord: 'Dat zal ook voor een groot deel van het team afhangen, maar als U onder teamwork verstaat dat verschillende mensen samen trachten om, door met elkaar ideeën uit te wisselen, de meest cliënt-gerichte oplossing te bekomen, dan kan ik mij daar in vinden ja...' ![]() De dag erna kreeg ik telefoon met de mededeling dat ik in september kon beginnen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Diplomatius, dat heb je heel goed gedaan, je mag (moet), als sollicitant ervoor zorgen dat je op een gelijke niveau bent met diegene die voor je staat. Het gesprek moet geen intervieuw worden, geen vraag-antwoord gesprek langs een kant.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Sommige dingen hoeven ze echt niet te weten ![]()
![]() |