![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben dat liedje KOTSBEU gehoord. Het gaat misschien om 'maar' een handtas, maar wat stel jij voor? Heel voorzichtig vragen om de handtas weer te geven? Als het razendsnel gaat, kun je ook niet inschatten of de dader gewapend is (en waarmee)? Misschien schiet die kerel u gewoon in uw gezicht, als je hem vriendelijk vraagt de handtas weer te geven. Kitty heeft zelfs de kans niet gekregen om iets te vragen. Daarom: OPGERUIMD STAAT NETJES!!!! ![]() ![]() ![]() Bravo Germaine |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben één keer bij mij ingebroken en alles meegepakt. Plezant is anders. Ik moet er mijn kloten voor afdraaien en anderen komen het pakken. Daarom: PRACHTIGE OPRUIMING!!! Nog van datte!!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Bijkomende gedachte: Het is naturlijk lullig voor de doodgereden tasjesdief en zijn familie en het staat natuurlijk buiten elke proportie om zijn dood als een rechtvaardige straf proberen te verkopen, maar voor de maatschappij is zo'n doodgereden crimineel zo nu en dan helemaal niet slecht. Het maakt aan de doorsnee straatcrimineel iig duidelijk dat hij wel eens het loodje zou kunnen leggen bij het uitvoeren van zijn beroep/hobby, als dat geen afschrikwekkende werking heeft, dan weet ik het ook niet meer.
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 maart 2008 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik vooral nuchterder dan u ben - het zou kunnen dat u werkelijk heel intelligent bent, maar dat toon je hier dan niet, in ieder geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn punt is: die gast heeft zijn dood ten dele zelf gezocht. Als iemand mij zou bestelen zou ik MISSCHIEN ook in een zodanige colère ontsteken dat ik die kerel ook bewust zou aanrijden. Ben ik dan schuldig? Volgens de wet misschien wel, maar als de dief mij met rust had gelaten, zou er NIETS gebeurd zijn. Ik juich die gast zijn dood dus oprecht toe. We zijn in een maatschappij aan het verzeilen waar criminaliteit niet passend beantwoord wordt. Het is al te laat: Kitty is dood en de dader h�*d al eens daarvoor op een agent geschoten... Snap je wat ik bedoel? Voor u is het leven van iemand die over onze veiligheid waakt, misschien minder waard, maar voor mij hadden ze die gast TOEN AL levenslang moeten opsluiten (of omverrijden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben eens ooit overvallen door een 3tal 16 jarigen op de "place de la révolution" in Annaba
(DZ). Ik had zo'n klein handtasje in mijn handen met daarin een pijp en ca. 50gr Semois-tabak. Dit was daar een zeer kostbaar bezit ; zoals ik kon vaststellen waren er toen (1980) in die stad geen pijpen te kopen. Ik riep de jongens nog toe dat ze die overvalbuit beter lieten vallen, want ze er toch niets mee zouden kunnen aanvangen, wat ze negeerden. Om die mannekes nu dadelijk te gaan aanrijden met een auto of zo of een vechtpartij te beginnen (ik was nog vergezeld van een vervaarlijk uitziende Hollander & was toen 35 jaar jong en fit), wel daar heb ik geen moment over gedacht. Een beetje materieel bezit weegt niet op tegen bloed, zweet en tranen. 2 Dagen later reed ik terug naar mijn Hotel vanaf een buitengehucht van Annaba waar ik mijn toenmalige poolse vrienden had bezocht -er moet een of andere manifestatie hebben plaatsgevonden, er was veel volk op de been, die voor het grootste gedeelte te voet naar Annaba marcheerden - sommigen probeerden te liften : ik heb toen een 5tal gasten van ca; 17-20 jaar meegenomen (inboordelingen van hetzelfde ras en religie als de aanvallers ). Recent gaf men beelden van een bewakingscamera aan een benzinestation waar we getuige konden zijn van een truk die een zwarte met ongelofelijk enthoesiasme aan het afkloppen was, omdat hij niet vlug genoeg plaats maakte - In wafferne wereld leven wij nu ? Zouden we niet "veiliger" zijn indien we ons allemaal met een minimi (of hoe heten die most sofisticated belgian guns nu weer?) - in het bewustzijn dat iedereen rondom je zwaar bewapend is en onmiddelijk in een brede radius van een 200tal meter iedereeen kan omver knallen worden we misschien terug beschaafder ?
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen wapens, dus ook tegen het uitdelen van minimi's aan de bevolking. Mijn reactie van "dood=goed", kan wel overtrokken zijn. Ze is zeker ook een gevolg van machteloosheid, aangezien criminelen, voor zover ze niet volledig vrijuit gaan, toch altijd zeer licht gestraft worden. En ik heb de indruk dat we stilaan gaan naar lichtere en lichtere straffen...
Drie jaar voor verkrachting, dat kan er bij mij niet in... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit les gekregen van een criminiloog die zei: Je mag de braafste en eerlijkste mens op aarde zijn, maar je weet nooit dat je de volgende dag in de gevangenis zit. Het kan U dus ook overkomen.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik ben al afgestudeerd.
Wie is hier eigenlijk de agressor? Ik word inderdaad zelf agressief als ik hier lees hoe bepaalde mensen het steeds maar opnemen voor agressievelingen.... die kerel had de dame toch belaagd zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als jij morgen met je auto tegen mijn auto rijdt express, moet ik dan ook jouw gezicht ineen timmeren?
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|