Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 16:03   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Aan wat denkt gij als ge 17" hoort...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 23:47   #22
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge gaat nog jaren gerust met een meisje naar je kamer mogen trekken
Aha, ook positieve kanten dus.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 01:52   #23
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
17 inch?
Vroeger was het 3,5 inch (8,89 cm) en nu zijn er van 4,3 inch (10,92 cm)
TOMTOM GPS One XL Europa bv (4,3 inch) staat aan 249 €
TOMTOM GPS One V3 Europa (3,5 inch) 189 €

De TomTom One XL GPS maakt zijn naam waar. Met deze GPS geniet u van een extra groot navigatiescherm van 4,3". De meeste GPS systemen bieden een scherm van slechts 3,5" wat het overzicht kan verminderen.
Door het grote scherm van de TomTom One XL is hij eenvoudiger te bedienen en u kunt de routeaanwijzingen beter lezen. Hij berekent de snelste, de kortste of de route zonder tolwegen. Deze GPS kan eveneens, dankzij de optionele TCM kit uw route herberekenen als er files zijn als gevolg van wegwerkzaamheden of ongelukken onderweg.

Bovendien bevat deze navigator duizenden nuttige plaatsen zoals hotels, restaurants, benzinestations en musea.
Met de TomTom One XL hoeft u nooit meer naar de weg te vragen.

Kijk anders hier eens
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 08:54   #24
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Vroeger was het 3,5 inch (8,89 cm) en nu zijn er van 4,3 inch (10,92 cm)
TOMTOM GPS One XL Europa bv (4,3 inch) staat aan 249 €
TOMTOM GPS One V3 Europa (3,5 inch) 189 €

De TomTom One XL GPS maakt zijn naam waar. Met deze GPS geniet u van een extra groot navigatiescherm van 4,3". De meeste GPS systemen bieden een scherm van slechts 3,5" wat het overzicht kan verminderen.
Door het grote scherm van de TomTom One XL is hij eenvoudiger te bedienen en u kunt de routeaanwijzingen beter lezen. Hij berekent de snelste, de kortste of de route zonder tolwegen. Deze GPS kan eveneens, dankzij de optionele TCM kit uw route herberekenen als er files zijn als gevolg van wegwerkzaamheden of ongelukken onderweg.

Bovendien bevat deze navigator duizenden nuttige plaatsen zoals hotels, restaurants, benzinestations en musea.
Met de TomTom One XL hoeft u nooit meer naar de weg te vragen.

Kijk anders hier eens
... ik wacht wel op de 17" TomTom
Oud 9 maart 2008, 13:44   #25
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Klopt het trouwens dat veel Vlamingen hun TomTommeke uitrusten met een Nederlandse stem?

Ik heb me laten vertellen dat ze dat prettiger vinden dan een Vlaamse stem.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 9 maart 2008 om 13:45.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:44   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Iemand tips bij de aanschaf van een gps-toestel?

Ik zou me er graag ene kopen.
De keuze is groot, té groot. Wie kan me een beetje "wegwijs" () helpen?

Vandaag heb je twee soorten automobilisten: zij die een gps hebben en zij die eraan denken om eentje te kopen. Maar is een gps-bakje wel de complete oplossing voor fileleed en andere verkeersellende? We vergelijken het aanbod.

Om maar meteen een dozijn ballonnetjes door te prikken: veruit de meeste navigatietoestellen die u vandaag in de winkel vindt, maken gebruik van dezelfde kaartinformatie, dezelfde software en grosso modo hetzelfde scherm. Het onderscheid zit 'm in de afwerking, de plaatsing en het gebruik van de knopjes, de kwaliteit van de gps-ontvanger en de toegevoegde diensten. Vooral die laatste blijken anno 2008 een onderscheidende factor. Alle kastjes die we hier testen, zijn in staat om u op straatniveau naar uw bestemming te gidsen. Maar een paar exemplaren geven u daarbij ook nog eens een overzicht van de verkeerssituatie, flitspalen en dies meer. Een wereld van verschil als u files wilt vermijden.

Ook de kwaliteit van de gps-ontvanger blijkt erg te variëren. Sommige toestellen zijn zo traag dat ze amper bruikbaar zijn in een stadsomgeving, andere navigeren tot op enkele meters nauwkeurig. Onze missie is in elk geval duidelijk: welke van deze toestellen zijn uw euro's waard?

Licht en plat Garmin Nuvi 760

Wat ons meteen opvalt aan de nieuwe Garmin Nuvi 760, is het lichte en platte kastje, dat bovendien een interne antenne heeft. Dat verbeterde design gaat hand in hand met enkele noodzakelijke updates aan de software. Zo hebben we aanzienlijk minder menuhandelingen nodig om de meeste basishandelingen uit te voeren, terwijl wat dieper in de menu's enkele sterke opties toegevoegd zijn. U kunt nu tot 200 tussenstops programmeren, er is Bluetooth en TMC voor gratis verkeersinformatie en zelfs een radiotuner waarmee u het navigatiebakje via uw autoradio kunt laten spreken. Ook leuk is de track-log, die minutieus bijhoudt waar u gereden hebt. Het toestel kan mp3- en wma-bestanden afspelen, maar profileert zich zeker niet als een multimediaspeler. De navigatie zelf is wat we van een toestel in deze prijscategorie verwachten: snel en accuraat.

Prijs: 449 euro

www.garmin.be

Navigeren met telefoon Mio P560

De P560 van Mio is een buitenbeentje in deze test. Naar analogie met de toestellen die vooral vijf jaar geleden populair waren, lanceert Mio een klassieke pda op basis van Windows Mobile 6.0, met gps-ontvanger en MioMap v3.3-software. Het toestel is relatief groot, zelfs voor een pda, en gebruikt een 3,5 inchscherm dat - onbegrijpelijk - maar een resolutie van 320x240 pixels biedt.

Het design is erg sober, met een minimum aan weggewerkte knoppen onder aan het verticale scherm en een joystick middenin. Die werkt niet makkelijk: u zult de P560 vaker gebruiken via het aanraakscherm. Het toestel heeft geen camera, maar wel Bluetooth, WiFi en een geheugen van niet minder dan 4 GB, waarvan het gros wordt ingenomen door kaartsoftware.

We kunnen de P560 zeker geen slechte prestaties aanwrijven: het toestel doet zijn werk en ondanks de lage resolutie is het scherm heel bruikbaar. Maar we vinden de P560 een ietwat verouderd concept, waarvan het prijskaartje niet geheel in verhouding staat tot wat u krijgt.

Prijs: 399 euro

www.mio-tech.be

Met zwierige arm Navigon 7110

We testen niet vaak toestellen van Navigon, en de kennismaking met de 7110 is heel prettig. Afgewerkt in een slanke, zwarte behuizing met een even zwierige arm, is het een van de weinig toestellen die ook mooi ogen op uw dashboard. De 7110 is groot, met een 4,3 inchscherm dat 480x272 pixels toont, en daarvoor Navteq-software en -kaarten gebruikt. De interface werd een beetje aangepast, maar werkt zoals we dat van Navteq gewend zijn: behoorlijk vlot, al konden de knoppen wat handiger.

Wat we ook leuk vinden, is dat u zich kunt profileren als voetganger, fietser of wagenbestuurder, en dat het toestel zijn route aanpast. U kunt bijvoorbeeld ook voor de 'toeristische route' kiezen. Er is vanzelfsprekend ook een Bluetooth-ontvanger aan boord, en Navigon biedt naast TMC ook radarinfo. Een heel leuke functie is Reality View; waarmee u een bijna fotorealistische vooruitblik op ingewikkelde verkeersknopen op uw route krijgt. Het toestel werkt tijdens onze test even vlot als feilloos.

Prijs: 399 euro

www.navigon.com

De grootste Sony NV-U93T

Groot! Dat is het eerste wat door ons hoofd flitst als we de NV-U93T van Sony uitpakken. Met een kwart kilogram en een 4,8 inchscherm is dit makkelijk een van de grootste navigatietoestellen op de markt. Gelukkig is het bakje ook mooi en stevig afgewerkt. We belichten graag even de speciale zuignap, die ook op het rimpelige oppervlakte van een dashboard kan kleven. Dat is een absoluut pluspunt, en we hopen dat alle fabrikanten dit voorbeeld volgen.

Verder zijn we minder enthousiast over dit toestel. De opstarttijd is erg lang, en ook de menustructuur vraagt vaak meer acties dan we bij andere toestellen gewend zijn. Zo moet u verschillende knoppen doorlopen om een bestaande route te annuleren. We zien op het scherm geen snelheidsmeting of de maximale snelheid. Dit is ook een van de weinige toestellen waarvan de batterij echt ondermaats is: we halen nog geen uur voor de reusachtige waarschuwing al op het scherm verschijnt.

Prijs: 349 euro

www.sony.be

Speelt ook via uw radio TomTom Go 920T

We zouden de bespreking van deze TomTom Go 920T snel kunnen afhandelen door het toestel als een Go 720T inclusief de kaarten van Noord-Amerika te bestempelen. Gelukkig is er meer te vertellen over het topmodel bij TomTom. Er zijn flink wat extra's, die hij overigens met de 720T deelt. Zo kunt u adressen met uw stem ingeven (niet altijd de vlotste manier, zo leert onze praktijktest), is er een FM-zender om geluid en muziek via uw radio af te spelen en kunt u gebruik maken van Mapshare-technologie. Daarbij worden aanvullingen van andere TomTom-gebruikers automatisch ook op uw toestel geplaatst.

De Go 920T wordt geleverd met een externe TMC-antenne, en dat vinden we een ernstig minpunt. Andere toestellen in deze prijsklasse hebben de antenne immers ingebouwd. Bovendien vangen we heel wat negatieve geluiden op over de TMC-ontvangst van de TomToms.

Prijs: 499 euro

www.tomtom.be

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 maart 2008 om 21:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:57   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ik ken iemand die zowiezo altijd de gps volgt, ook al doet die godganse dagen dezelfde baan.

gps is handig als je het niet kent, mr vr de rest .....

ik zou me trouwens ergeren aan die stem die zegt wat ik moet doen, mr nood breekt soms wet uiteraard
Dan zet ge die gewoon uit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 22:27   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
GPS is voor vrouwen. Mannen lezen kaart.

Dat dacht ik vroeger ook.
Ik heb juist voor de winter een GPS plotter voor op mijn bootje gekocht en om in het donker te varen zou ik hem voor geen geld van de wereld meer willen missen.
Als je 's morgens vroeg in het donker en met nevelig weer op het water moet vertrekken kan je het met enkel een kaart wel vergeten.

http://www.garmin.be/NL/productNL.as...IMAR0100061000

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 maart 2008 om 22:31.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 22:52   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Mannen rijden een oprit af in plaats van een afrit of rijden spookje 20 kilometer want ze weten toch zo de weg. Ze gaan op de pechstrook staan om de kaart te lezen of lezen die terwijl ze rijden.

Als ik jouw soort redeneringen lees dan wil ik me best een shemale noemen.

Leve de GPS en weg met macho's achter het stuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 maart 2008 om 22:53.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 22:56   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

Aan wat denkt gij als ge 17" hoort...
Jeronimo gaat er nog nachtmerries van hebben

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 maart 2008, 22:57   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die van ons komt van den Aldi, genen brol, eigenlijk heel content van
Ik heb er ook eentje van den aldi... brol dus.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 maart 2008, 01:06   #32
anfortas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat dacht ik vroeger ook.
Ik heb juist voor de winter een GPS plotter voor op mijn bootje gekocht en om in het donker te varen zou ik hem voor geen geld van de wereld meer willen missen.
Als je 's morgens vroeg in het donker en met nevelig weer op het water moet vertrekken kan je het met enkel een kaart wel vergeten.

http://www.garmin.be/NL/productNL.as...IMAR0100061000

Ik heb ooit nog FUGAWI gebruikt, which was nice.

GPS met seriele uitgang, naar laptop met daarin detailkaarten.
Das pas the real stuff, vergeet dan maar Garmin en Tomtom.

Met zo'n toepassing kun je zelfs op antarctica rondcrossen zonder 10 meter van je pad af te wijken...

Laatst gewijzigd door anfortas : 10 maart 2008 om 01:07.
anfortas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 02:11   #33
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

TomTom is beste vind ik
Oud 10 maart 2008, 02:14   #34
Duvelke

Standaard

Citaat:
Echte mannen gebruiken geen rekentoestel, zij rekenen uit hun hoofd
Echte mannen dragen geen schoene, zij lopen blootvoets
...

Kbedoel..de techniek bestaat om het makkelijker te doen, waarom dan sukkelen met papieren kaarten..

Als jij berekeningen moet maken gebruik je toch ook je rekentoestel of je pc, en reken je toch ook niet uit je hoofd?
Oud 10 maart 2008, 02:14   #35
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
GPS is vo janetten!!!

gebruik de kaart als ge ne vent zijt!!!
Zegt de 17jarige knul die nog geen rijbewijs, noch auto heeft
Oud 10 maart 2008, 10:25   #36
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ooit met ne gehuurde mobilhome naar 't zuiden van Frankrijk gereden, zonder kaarten o.i.d. want ne meegehuurde gps.
Vergissing...

Bleek dat dat ding de helft van de tijd geen ontvangst had omdat de slaapcabine boven de voorruit in de weg zat...

Maar ook als we wel eens ontvangst hadden, was het veelal ellende alom. Op afritten waar je op 200m vier verschillende uitwegen hebt kan de nauwkeurigheid bv. wel wat beter. Het zou bv ook helpen dat de stem ook vertelt welke van de vier uitritten je moet hebben ("Ga hier bij de derde afrit rechtsaf" bv. en niet "Ga hier rechtsaf").

Ook heeft dat ding me vier keer naar hetzelfde peage-station gevoerd, terwijl ik zat te mekkeren omdat ik "enkel tolvrij" had ingegeven. Als dat wonder der techniek je dan na een kwartiertje rondsnorren terug bij dat peage-station dropt bekruipt de zin je om de hele zwik door het raam naar buiten te flikkeren.

Ook leuk; je wordt een straatje ingestuurd, je volgt dat baantje (enkelrichting) voor een kilometer of vijf tot je aan een rotonde komt. Drie uitwegen; de ene is afgesloten wegens werken, de tweede loopt dood (gecontroleerd, resultaat; 1,5km achteruit terugstoten) en het derde is voor voertuigen niet hoger dan 2,5m of zoiets (veel te laag voor een mobilhome iig, niet gecontroleerd wegens net 1,5km achteruitrijden achter de rug). Dus dan maar vijf kilometer tegen de rijrichting in terug naar beneden. Zelden zoveel middenvingers in de lucht en wijsvingers tegen het voorhoofd gezien als die dag.

Ooit nog een keer een eind achteruit terug moeten stoten. Bij doortocht door het gruwelijke Bormes Les Mimosas stuurde Mr Garmin me een straatje in dat eindigde bij de poort van een afgesloten vakantiedomein. Al daar werd ik door twee beveiligingsagenten ei zo na gemolesteerd omdat ik -stupide toerist, en dan nog Belg- de doorgang zou blokkeren voor de eindeloze rits Ferrari's, Astons en Lambo's die daar de hele dag af en aan rijden.

Nog lachen; je rijdt met het Canal Du Midi aan je rechterkant en plots word je gesommeerd rechts af te slaan. Aan de overkant zie je idd een straatje van het kanaal weglopen, en blijkbaar zagen enkele satellieten ons aan die kant van het water. Je kan dan heel lang het kanaal volgen, zolang die gps niet doorheeft dat je aan de verkeerde kant zit krijg je niks anders te horen als "keer terug" ofwel berekent hij een nieuwe route waarna je binnen de kortste keren terug gevraagd wordt om rechts af te slaan...

Kortom; 't is veelal dolle pret met zo'n gps en veel zal wel te wijten geweest zijn aan de slechte ontvangst maar geef mij maar zo'n lekker groot ouderwets papier met van die kleurige lijntjes. Daarmee ben ik altijd overal al geraakt.

Laatst gewijzigd door BigF : 10 maart 2008 om 10:25.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 10:33   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er ook eentje van den aldi... brol dus.

tiens, welke problemen had je er dan mee ?

ik heel tevreden, in België en ook heel Frankrijk ... heb m nu toch al een jaar of drie vier, nog nooit problemen ...

heb m alleen eens compleet moeten resetten toen ie na een reis in Frankrijk steeds de Franse kaart zocht om op te 'vertrekken' (had memory kaartjes geswitcht onderweg) ... maar dat was meteen opgelost ook ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 00:53   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gek dat mannen hier zelf het cliche van "de macho die de weg niet wil vragen" komen bevestigen. Vrouwen hebben dan toch gelijk.
Ik vraag toch liever de weg aan een bomma die de buurt wat kent, dat aan zo'n machien.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 00:54   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Echte mannen gebruiken geen rekentoestel, zij rekenen uit hun hoofd
Ik vind het altijd leuk om mijn baas te zien rekenen op z'n rekenmachine. En dan wacht ik geduldig tot 1 seconde voor hun op de "="-toets duwt, om hem dan de oplossing te vertellen. Dan kijkt die altijd kwaad.
Sommigen vinden het niet leuk dat er nog jonge snotneuzen zijn die wél kunnen hoofdrekenen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 maart 2008 om 00:55.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 00:58   #40
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het altijd leuk om mijn baas te zien rekenen op z'n rekenmachine. En dan wacht ik geduldig tot 1 seconde voor hun op de "="-toets duwt, om hem dan de oplossing te vertellen. Dan kijkt die altijd kwaad.
Sommigen vinden het niet leuk dat er nog jonge snotneuzen zijn die wél kunnen hoofdrekenen.
Da's niet netjes van u eh
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be