![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Maar... hoe is het mogelijk dat zij, als werkgever, personeel kunnen afdanken, zonder dat er gestaakt wordt?
![]() Hoe is het mogelijk dat die vakbond, die de bedrijven bij afdankingen verwijt niet creatief te zijn of te weinig inzicht te hebben, zelf het statuut van 'onderneming in moeilijkheden' heeft verkregen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De smossialisten hadden zich maar moeten syndiceren bij de tsjeven...
Neen, dat gaat ook niet. Andersdenkenden worden bij de vakbond buitengesmeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Komt absoluut niet overeen met mijn ervaringen. De delegees die ik gekend heb deden veel voor de mensen, meer voor lager personeel dan voor kaders, d�*t wel, maar niets "voor de baas".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"De werkgevers" is een mooi woord voor een kleine groep mensen die "de economie" beheersen. Een minderheid dus. Het is niet zo dat het goed gaat met het land wanner het goed gaat met die groep, dat is een fabeltje. Concurentie is economische oorlogsvoering. Deze wordt steeds weer gebruikt om te zeggen dat dit de maatschappij verbeterd: is dat zo? Wat is er eigenlijk zo goed aan een permanente economische oorlog, zonder samenwerking? Waarom gaat men dan steeds deze oorlog vermijden? Kan het niet iets georganiseerder, iets menselijker, iets efficiënter dan mekaar de duivel aandoen? Of is dat PLEZANT? Hoeveel KOST concurrentie: aan medische kosten, aan economische overbodige investeringen in arbeid en kapitaal? Aan stress? Aan verspilling? Waarom is de welvaart van weinigen belangrijk dan het welzijn van velen? Door steeds weer te herhalen dat "de vrije markt" (waar?) en "de concurentie" goed zijn, dat arbeiders moeten besparen opdat kapitaalbezitters rijker zouden worden maak je de zaak niet aannemelijker! Economie is het zo aangenaam en nuttig mogelijk maken en verdelen van goederen. Liefst rechtvaardig, liefst zonder stress, liefst zonder grote onrechtvaardigheden. Ons systeem draait vierkant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik identificeer me met vooruitgang. Of op z'n minst stabiliteit. Ik identificeer me in elk geval niet met achteruitgang, zoals jij doet. Ik identificeer me met de beste kansen voor éénieder in een bloeiende samenleving met zoveel mogelijk solidariteit. En ik neem het op voor de werknemers. In tegenstelling tot u, besef ik dat om het op te nemen voor de werknemers, de werkgevers een belangrijke rol spelen. Ik zal de werkgevers dus niet onnodig tegen de schenen schoppen, omdat dit niet in het belang van de werknemer is. Laatst gewijzigd door Dycore : 11 maart 2008 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ga terug naar uw nest en droom verder feremanske. Het leven is niet aan u besteedt.
Laatst gewijzigd door Dycore : 11 maart 2008 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er werkgevers redeneren in de zin van : ah de loonkost is verlaagd, ik zal nog wat werknemers in dienst nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het over lonen gaat hebben ze tegengestelde belangen. Want de loonkost verkleint de bedrijfswinst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wie ga je afvaardigen om de akkoorden op federaal en sectorieel vlak te bespreken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Die pipos opt werk daar moet je niets aan gaan vragen die zitten er hun broek te verslijten en den baas zijne ...te lekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als loonkost daalt, dan zullen bedrijven toch eerder geneigd zijn om terug hier te produceren ipv in de lage loon landen of niet misschien? De loonkost moet wel sterk dalen uiteraard. Maar dat kan stap per stap perfect beheerst worden. Als de loonkost nu daalt, en je hebt bv 200 werknemers; dan bespaar je toch voldoende om minimum één extra persoon aan te nemen, of niet? Dan groeit het bedrijf, is het productiever en maakt het meer winst. Als je dat niet kan begrijpen dan moet je met je poten van politiek afblijven, je mond houden en leren. Laatst gewijzigd door Dycore : 11 maart 2008 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ze hebben identiek dezelfde belangen op dat vlak. De loonkost heeft met het loon niets te maken. Als je bv de inkomstenbelasting afbouwt om de loonkosten te minderen, dan behoudt de werknemers z'n netto-loon (dat na verloop van tijd stijgt door grotere vraag naar arbeid) en heeft de werkgever winst. Perfecte symbiose.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of richt uw eigen partij op. Of steun een vakbond zonder leden. Eens zien hoe lang ze dan nog bekommerd zullen zijn om de 'werkmens'. Laatst gewijzigd door Dycore : 11 maart 2008 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar ik zie mijn loon niet stijgen?Mijn werkgever kreeg 10% lastenverlaging op ploegenarbeid,niks van gezien.Opgeteld bij de winst... Maar nee,ze voeren liever Koelies in vanuit een lageloonland want hunne politiek hier werd te doorzichtig en verhuizen zal te duur zijn...Of hoe ons "Economische migratie" in de maag zal worden gesplitst.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een lagere loonkost zullen ze inderdaad eerder geneigd zijn om iemand in dienst te nemen dan bij een hogere. Maar ze zullen enkel en alleen iemand in dienst nemen als ze die echt nodig hebben. Als het bedrijf produktiever wordt, moet het zijn produkten ook nog kwijtraken, anders stijgt zijn omzet en winst niet. Je kan de loonkost niet zo sterk laten dalen zo dat de bedrijven hier terug komen produceren. Wij kunnen echt niet concurreren met de lageloonlanden, ook niet stap per stap. Of wil je voor 5euro per dag werken en de sociale zekerheid afschaffen? Verder zou ik graag zelf beslissen wanneer ik mijn mond houd. |
|
![]() |
![]() |