Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 11:59   #21
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik wed er mijn hoofd op dat het probleem zichzelf zal oplossen binnen dit en 10 jaar maximum. Tegen dan zal de brandstof zo duur zijn geworden dat niemand het zich nog kan veroorloven om het in zijn wagen te kappen. Dit heeft dan weer andere gevolgen op zich, maar daar ga ik nu maar niet op in. In het beste geval een reductie van 20%. De rest van de reductie zal van de bedrijven en industrie moeten komen. Vraag me af hoe ze dat gaan doen, zonder zich serieus in hun eigen portemonné te snijden. Immers, éénmaal jan met de pet zijn auto thuis laat, hebben ze niet veel alternatieven meer qua belastingen, immers de rest is al tot over de oren belast.

Ik voorspel een sombere toekomst.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 20:44   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik wed er mijn hoofd op dat het probleem zichzelf zal oplossen binnen dit en 10 jaar maximum. Tegen dan zal de brandstof zo duur zijn geworden dat niemand het zich nog kan veroorloven om het in zijn wagen te kappen. Dit heeft dan weer andere gevolgen op zich, maar daar ga ik nu maar niet op in. In het beste geval een reductie van 20%. De rest van de reductie zal van de bedrijven en industrie moeten komen. Vraag me af hoe ze dat gaan doen, zonder zich serieus in hun eigen portemonné te snijden. Immers, éénmaal jan met de pet zijn auto thuis laat, hebben ze niet veel alternatieven meer qua belastingen, immers de rest is al tot over de oren belast.

Ik voorspel een sombere toekomst.
Hoe het leven er zal uitzien na de brandstof? Of onbetaalbare brandstof tenminste.

Best een topic over starten.
Maar ik verwacht op dit forum daar geen passende antwoorden op.
Oud 17 maart 2008, 09:12   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb verschillende scenario's in gedachte.

Maar uitgezonderd enkele mirakeluitvindingen en grootschalig altruïsme vanuit de echt rijke hoek zijn er niet al te veel goeie bij voor de dichtbevolkte steden.

Het grote sterven in de steden want:
-geen energie meer om de afvalstromen van veel en veel te volk op een klein hoopje (stel je voor, de vuilkarren die niet meer rijden, wegens geen brandstof of electriciteit voorradig) . Iemand een epidemie?
-Eten en andere voorraden geraken snel op-want het transport word quasie onmogelijk graan uit het midden van Frankrijk geraakt nergens meer-. Gauw gaan supermarkten/winkels onder druk van de regering ratsoeneren. Rellen en plunderingen volgen vrij snel.

De massa's gaan uitzwermen, als een sprinkhanenplaag. Wat over zal blijven is een geplunderd land. Na een paar jaar is de grote massa gewoon dood. De overblijvers gaan terug mogen beginnen vanuit een 17-18de eeuwse beschaving.
Maar zitten dan met de shit dat er geen gemakkelijke brandstof meer is om een industriele beschaving op te zetten. Met zijn allen op het niveau van Zwart Afrika. Maar dan zonder bananenbomen.
Oud 17 maart 2008, 20:16   #24
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Zoiets ja, enfin ben blij dat ik niet in de stad woon en als ze willen komen plunderen zal ik er een paar mee in mijn graf nemen. Zal een strijd van de sterksten worden dat wel
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be