![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ook en ik vond een gemiddelde van 800000 $ toch niet echt goedkoop. Dit was wel niet in de middle of nowhere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kom je aan dat gemiddelde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vraag ik mij ook af.
Ik heb er een willekeurige villa uitgepikt die te koop staat voor ongeveer 263000 euro. Amper 4 jaar oud en hier onbetaalbaar voor een gewone arbeider. Laatst gewijzigd door daiwa : 12 maart 2008 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() In North Carolina heb je voor rond de 225 000EUR hetvolgende huis. Deze woning is zes jaar oud met 3 slaapkamers, 2 badkamers en rond de 24 000m² grond.
![]() In Georgia voor nog geen 195 000EUR een huis uit 2007 met 3 slaapkamers en 4800m² grond: ![]() En voor dezelfde prijs ook dit huis: ![]() Even vlug opgezocht op http://georgiahomes.com. De prijs hangt natuurlijk wel voor een groot stuk af van de locatie, met een paar honderd duizend euro ga je niet toekomen als je een leuke villa wilt in een van de betere buurten van Californië of Florida. Laatst gewijzigd door Thomas- : 12 maart 2008 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de VS hebben ze dan ook zeëen van plaats.
Vlaanderen en Nederland zijn nu eenmaal de dichtst bevolkte landen ter wereld.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is beter over nagedacht als in Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
In België denkt men gewoonweg niet na over stedebouw. Tenzij een enkel projectontwikkelaar een boompje wil planten naast zijn "stile imperiale" van een knoertappartementsblok.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 maart 2008 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Wat een onzin, vandaar dat men in nederland in de jaren 80 genoeg problemen had met sociale woningen gebouwd op oude stortplaatsen.
In Belgie heeft men te laat gereageerd tegen lint bebouwing maar niet alles is de schuld van de overheid. Wij belgen willen absoluut een huis met een tuin en dat heeft natuurlijk gevolgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Verkeerdelijke keuzes en slechte uitvoering vind je in België zeker meer. De losse bouwdiscipline heeft daar veel mee te maken. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 maart 2008 om 11:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Grond is schaars en dus kostbaar vermits we ook nog graag wat natuur en landbouwgronden willen behouden en we ook nog grond nodig hebben voor de industrie.
Wat ik in deze logica dan niet kan begrijpen is dat men als men maar rijk genoeg is zoveel grond kan kopen als men maar wilt? Ik gun rijken mensen al hun pleziertjes en luxe maar waarom is het nog steeds mogelijk dat men zoveel grond kan bezitten waar men een hele sociale woonwijk (huisje met tuintje) kan opzetten? We moeten efficiënt met onze grond omgaan en we moeten een maximum aantal are per persoon vastleggen ongeacht de rijkdom die iemand bezit. En verder moeten de natuur gebieden en landbouwgebieden beter beschermd worden tegen de oprukkende verstedelijking. Verbouwen moet veel goedkoper gemaakt worden en gestimuleerd worden met meer en grotere premies, goedkopere leningen (al pleit ik voor woningleningen voor 0% interest dus wat je leent is wat je terug betaalt) En 6% btw op alle werken uitgevoerd door vakmensen en dit om deze sector te blijven stimuleren. om de natuur een handje te helpen moeten zonnepanelen en eventuele windmolens betaalbaar worden voor iedereen zodat niet enkel rijkere mensen deze nu veel te dure investering kunnen betalen. Een overheid die echt iets wil doen aan de opwarming zou hiervoor de nodige investeringen moeten doen want op termijn heeft elke overheid er enkel voordeel mee als bijna iedereen zonnepanelen heeft. (maar helaas wat de opwarming van de aarde uitgemolken door elke overheid om zoveel mogelijk euro's bijeen te sprokkelen om hun begrotingen gemakkelijk in evenwicht te brengen en niet voor de natuur te helpen) vastgoedkantoren zijn net zoals banken en verzekeringen de grootste gieren in de samenleving. stop die waanzin van vastgoedprijzen bewust de hoogte in te jagen en sluit al die vastgoedkantoren en maak een klein maar efficiënt overheidsnetwerk waar mensen hun woning te koop kunnen aanbieden zonder dat de overheid commisies krijgt bij een verkoop en waar dus kopers naar alle hartelust kunnen zoeken naar hun droomwoning die ze willen kopen dit zijn maar enkele maatregelen die de droom van huisje en tuintje betaalbaar terug moet maken |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
of ga eens bouwen en je zult versteld staan van kronkels, de slechte wetten en reglementering, het gebrek aan opvolging, de mate waarin bouwbedrijven en vastgoedsector dingen doorvoert die gewone burgers niet kunnen, de totale onverschilligheid van aannemers en bouwers...
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Heb gebouwd, in VL en in WL weinig onverschilligheid meegemaakt en al zeker geen problemen gehad met bouwvergunningen etc...
U zou beter eens buitenkomen en misschien uw manier van onderhandelen eens onder de loupe leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nu 7 jaar gewoond in Nederland, en ben hun manier beginnen apprecieren. Ik ben nu een woning in Belgie aan het zoeken, en als je niet kunt zoeken in de categorie vrijstaande woning heb je echt bagger in vergelijking met Nederland. De huurders worden hier veel beter beschermd EN er wordt veel minder macht gegeven aan de verhuurder. Contracten onbepaalde duur met 1 maand opzeg zijn hier standaard. In Belgie schuiven ze me wurgcontracten van minstens een jaar waar ik niet onderuit kan voor mijn neus. Ik begin mijn verhuis nu al te beklagen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik sprak mij dan ook niet uit over huren en huurcontracten.
U kan in Belgie ook goede woningen vinden die niet vrijstaand zijn. En ja we moeten onze ruimte goed indelen. Maar in Belgie is men wat laks tov Nederland omdat in Nederland men niet overal kan bouwen technisch gezien. Nu het zou wel kunnen maar de kost is dan te groot. Als u hetzelfde geld op tafel legt als in nederland vind u hier zeker een evenwaardige woning, dus van dat bagger is eerder appelen met peren vergelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() wat veel dus.
En uiteraard heb je zelf daar weinig last van als je bouwt. Maar het ging niet over het feit of je er last van hebt als bouwer. Het gaat er hem om wat de omgeving als last heeft van het feit dat je juist zomaar kan bouwen. Maar als het gaat over veiligheidsglas en het bouwen zelf extreem duur maken daar zijn we wel goed in.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 maart 2008 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Wat wel zeker is, is dat het leidt tot zeer duur onderhoud en afvalophaling, riool- en energieleidingssysteem... Zo is er in België veel te veel mazoutgebied te zien, waar gas leggen extreem duur was en is. En nu voelt men dat wel. Gas is in nederland zo standaard als drop.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gelukkig is hier een architect op de draad aanwezig die mij kan ondersteunen in mijn verklaring en de wetteksen en regels kan boven toveren. Dergelijke woningen zijn volledig van hout en hier verboden als vaste verblijfplaats. In Belgie moet je met duurzaam materiaal werken, wat wil zeggen, of steen of zware balken als buitenmuren. De woningen die je poste zijn opgetrokken uit een houten geraamte en bezet met lichte houten wanden van slechts 2.5cm dik. Voor woningen in Belgie en Nederland mag dit dus niet. Ook de warmte waarde van deze houten wonigen is veel te laag volgens de Belgische normen en krijgen hier dus NOOIT een bouwvergunning. |
|
![]() |
![]() |