![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ah nee, ik geef ze wel geld. En ik heb er geen problemen mee dat ze daar mee alcohol kopen. Ik denk dat die mensen is blij zijn als ze eens zich kunnen bezatten.
Eten vind je genoeg op straat. Mensen die nog halve broodjes wegsmijten ofzo. Kgeef nooit echt veel. Max 2 euro ofzo, maar ze zijn daar toch heel blij mee.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kheb da vorig jaar ook nog eens geten, met de schachtendoop. Best wel lekker
![]()
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Hypocriet is dat. En misdadig ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar hypocriet aan? Die daklozen van hier maken een eigen keuze om hun leven op straat door te brengen, terwijl die mensen in Afrika gewoon van de honger sterven. Maar goed dat het geld vooral naar de 2e groep gaat. De eerste spendeert het toch maar aan drank of sigaretten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja? Alé, 'k weet niet van u, maar ik verwacht niet dat Afrika op een paar jaar tijd 'ineens' Westerse levensstandaard heeft. Maar alles bij elkaar is er inderdaad een positieve evolutie in Afrika.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom er daklozen zijn? Dat heet: 'kapitalisme'.
![]() Sinds ik de gasten van collectief 103 in Brussel heb ontmoet is mijn respect voor die lui groot geworden. En ja, er zijn er zeker die voor dat leven kiezen (hoewel lang niet allemaal) en ik kan daar alleen maar begrip voor opbrengen. Er staat trouwens enorm veel leegstand in Brussel. Geef een van die gebouwen in beheer aan een collectief, dat zou pas interessant zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() [quote=Pelgrim;3301063]Waarom er daklozen zijn? Dat heet: 'kapitalisme'.
![]() Sinds ik de gasten van collectief 103 in Brussel heb ontmoet is mijn respect voor die lui groot geworden. En ja, er zijn er zeker die voor dat leven kiezen (hoewel lang niet allemaal) en ik kan daar alleen maar begrip voor opbrengen. Er staat trouwens enorm veel leegstand in Brussel. Geef een van die gebouwen in beheer aan een collectief, dat zou pas interessant zijn.[/QUOTE] Wacht toch niet dat men u zo een gebouw geeft: neem het gewoon, anders staat u daar binnen 10 jaar nog in de kou... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom kiezen die daarvoor volgens u ? Omdat het zo fijn is om in de kou en de regen te slapen, in een kartonnen doos, elke nacht ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Maken een eigen keuze???!!!Leg u eens ne nacht buiten bij -5°c als ge het toch zo goed blijkt te weten!Komt ons dan nog eens vertellen of dat echt een "keuze" is. Geef gij maar veel geld aan de negerkes,voor iederen euro da ge zo spendeert komt er toch zeker 10 cent op zijn plaats terecht.De rest in de zakken van de "hulp"organisaties...Men zou ze beter zelfhulporganisaties noemen...(En voor ge begint te zeiken;zelf vastgesteld in verschillende landen) Typerend voor onze maatschappij:Men "helpt" liever mensen op een ander continent dan de problemen in de eigen omgeving onder ogen te zien. Dit doet me wat denken aan da typeke uit da spotje voor Spa,het zuiverende water...
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge hebt ook mensen die absoluut dood willen. ik vind niet dat we die dan zomaar een koord en een stoel moeten geven in naam van de vrijheid en het zelfbeschikkingsrecht. het is erg in de mode om te vinden dat 'iedereen maar verantwoordelijk is voor zijn eigen' en laat de boel maar draaien, maar we zijn ergens ook nog verantwoordelijk voor elkaar vind ik. als een vriend(in) van mij morgen zelfmoord wil plegen zal ik ze op andere gedachten proberen te brengen. een vriend(in) die dakloos is geworden kan bij mij gratis logeren tot die iets anders vindt, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet eigenlijk niet wat er |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denk ik ook weigeren om naar een OCMW te gaan, waar ze 100 euro afnemen, 80 in hun zak steken en mij 12 keer laten komen om een deel van de resterende 20 euro te krijgen, en waar hun collega's in andere staatsapparaat-afdelingen nog maar es strengere normen opleggen aan het bouwen van een huis. Alles moet zus en zo zijn en kwaliteit X in geval A en Y in geval B enzovoort, en GRUPpen en RUPSen en kadastrale belastingen en zonevreemdheden en ja, we gaan onze noeste bob the builders nog es goed opjagen en duur maken en nog es een hele paperassensantekraam en 150 veiligheidsinspecteurs en controleurs van de veiligheidsinspecteurs en nog een comitee-B dat toeziet op de laatste en als we dan minder huizen en meer daklozen hebben dan steken we wel 150 man bij in het OCMW-personeel.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 15 maart 2008 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dakloos zijn is vaak een gevolg van een kluwen van problemen!
Soms gaat het om jongeren uit instellingen die nooit geleerd hebben hoe te overleven, soms om jongeren uit gezinnen die amper steun kunnen bieden om een behoorlijke start in het leven te hebben, kinderen uit gezinnen met generatiearmoede. Opleiding, sociaal netwerk, het tekort aan opvang voor mensen met psychische problemen, alcohol, gok of drugverslaving kunnen mee aan de basis liggen. Wat niet klopt is dat al die mensen door het ocmw geholpen worden! Ben zelf op stap geweest met een dakloze, geen adres is in principe geen uitkering, waardoor iemand in het straatje blijft zitten. Bovendien is dakloos zijn vaak vooraf gegaan door thuisloos zijn; iemand raakt zijn of haar woning kwijt, kan tijdelijk wel bij vrienden of kennisen terecht, maar krijgt de zaak niet op tijd voor elkaar en staat op een datg overal voor een gesloten deur. Natuurlijk zijn er mensen die op den duur gewoon niet meer uit die situatie willen.Negatieve ervaringen met overheid en welzijnswerkers, angst voor de greep die deze soms ongevraagd op hun leven leggen zorgt er voor dat ze kiezen voor miserie waar ze tenminste controle over hebben. Ik voel met die mensen medeleven en bekritiseer hun ellende niet, wel is het een schande dat hulpverlening en welzijn niet bij machte zijn structureel hier oplossingen voor te vinden op maat van hulpvragers zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben al de macht die ze nodig hebben hiervoor. Maar stel je eens voor dat niemand 'verplichte soldariteits' hulp nodig heeft want in staat om voor zichzelf te zorgen of te kunnen rekenen op vrijwillige solidariteit buiten het staatsapparaat om, dus onafhankelijk ervan, hoeveel personeel bij de politie, gerecht, ocmw's, vakbonden, enzovoort, worden er dan onverantwoordbaar aan zelfs de meest onwetende? Dat die allemaal een jobke in de prive sector zouden moeten zoeken, dat past, lol, hoegenaamd niet in hun politiek Master-Plan hee?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 15 maart 2008 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En nu nog even wachten op de reacties van onze vrienden ter rechterzijde...
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat toch over de vroegere en huidige situatie? Wie was er aan de macht?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 15 maart 2008 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |