Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2008, 23:27   #21
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat van die cement verzint u of hebt u ergens anders gelezen?Ik had het over mensen die het nodig vinden om mij te wijzen op de onwette/-wenselijkheid van mijn daden, dat zijn zageventen.
Lees de openingspost nog eens: de arbeider legde zijn laatste klinkers. denkt u dat die zomaar in het zand gelegd worden ? Zoals mischien in die wilde barbaren hun vaderland ? Hier cimenteert men die ...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:33   #22
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

jaja ok maar er staat nergens dat dien jeep op een nog drogend stuk ging staan en dus kan het evengoed zijn dat dien bouwvakker het gewoon nodig vond om de jeepchauffeur even te wijzen op de onwette/-wenselijkheid van zijn daad, en aan zo'n mensen erger ik mij dood, men neme bijv. de marktkramer die het nodig vindt om een fietser '2 pollekes op t stuur gasje' na te roepen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:37   #23
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja ok maar er staat nergens dat dien jeep op een nog drogend stuk ging staan en dus kan het evengoed zijn dat dien bouwvakker het gewoon nodig vond om de jeepchauffeur even te wijzen op de onwette/-wenselijkheid van zijn daad, en aan zo'n mensen erger ik mij dood, men neme bijv. de marktkramer die het nodig vindt om een fietser '2 pollekes op t stuur gasje' na te roepen
Gaat gij die marktkramer dan ook belagen met een slagersmes? Omdat ge u dood-ergert? 't Is ver gekomen...
En maar goedpraten en maar goedpraten en...
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:40   #24
StevenNr1

Standaard

nee, ik zei al eerder dat ik dat er ver overvind, maar ik zou wel eens iets terugroepen, of een vingertje tonen
Oud 17 maart 2008, 00:50   #25
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Pitta-bar sluiten, uitbaters in de bak, en daarna het land uit. Afgelopen. Indien het "Nieuwe Belgen" zijn : nationaliteit afpakken. Men heeft hier geen wilden nodig.
Wat doet u dan met echte Belgen die hier geboren zijn? ik bedoel Belgen wiens voorouders ook Belg waren? ga je die ook land uitzetten? welk land dan? Gaat dat zo maar?
Oud 17 maart 2008, 00:51   #26
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Gaat gij die marktkramer dan ook belagen met een slagersmes? Omdat ge u dood-ergert? 't Is ver gekomen...
En maar goedpraten en maar goedpraten en...
het is niet goedpraten, maar die mensen nog meer stigmatiseren en ze nog meer verwijten is ook niet goed hoor.
Oud 17 maart 2008, 01:04   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
het is niet goedpraten, maar die mensen nog meer stigmatiseren en ze nog meer verwijten is ook niet goed hoor.
Stigmatiseren ja, een woord uitgevonden door de poco's.

Ik mag 100 keer zeggen dat Dutroux een verstokte pedofiel is zonder dat ik het etiket ''stigmatiseren'' opgeplakt krijg.
Maar als ik 5 keer zeg dat een bepaalde groep jongeren voor veel criminaliteit zorgen op straat ''stigmatiseer'' ik ze.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 maart 2008 om 01:06.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 07:36   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu vind ik ook wel dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien maar zageventen met een slagersmes aanvallen gaat er wel ver over m.i.
Wel, die kasseiklopper bemoeide zich met zijn eigen zaken.
In Belgie worden voetpaden immers of in zavel of in stabilise gelegd.

In beide gevallen kan de ondergrond dus de eerste dagen het gewicht van een voertuig niet dragen en veroorzaakt het parkeren op het voetpad een verzakking of zelfs beschadiging van de stenen en het voetpad en mag de arbeider opnieuw beginnen.

Het is dus schandalig dat men een mensenleven minderwaardig beschouw en geen respect heeft voor andere hun werk, uit luiheid en geldzucht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 07:40   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je voetpad kan het gewicht van een voertuig niet dragen, het is daar niet voor gemaakt.

En die marktkramer moet zijn wetten gaan leren, want je moet zelfs wettelijk met één hand kunnen rijden en die vaak ook doen als je van rijrichting wil veranderen met een fiets.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 08:07   #30
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, ik zei al eerder dat ik dat er ver overvind, maar ik zou wel eens iets terugroepen, of een vingertje tonen
Waarom? Die man heeft beroepseer en wil blijkbaar vermijden dat zijn werk kapotgemaakt wordt door iemand die niet weet dat je met een wagen putten rijdt in een pasgelegd voetpad. Het is geen schande als je dat niet weet, maar die man mag er u toch op wijzen? Waarom zou je dan roepen? Vinger opsteken? Onmacht? Omdat het "maar" van een straatwerker komt? Ik versta het echt niet. Waarom moet er altijd agressie aan te pas komen?
Of ben je eigenlijk niet zo een agressieve, maar zoek je nu koortsachtig een manier om die belagers toch verzachtende omstandigheden te kunnen geven, OMDAT en ALLEEN OMDAT het vreemdelingen zijn?
Oud 17 maart 2008, 08:12   #31
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je? Nog meer stigmatiseren? Wie heeft hen hier gestigmatiseerd?
En nog meer verwijten?
Het kan mij niet schelen wie zulke dingen doet, een witte of een bruine. Maar u blijkaar wel, want als het donkere medemensen zijn, zoekt u een reden om toch begrip te kunnen opbrengen voor hun wandaden: ze worden verweten, zelfs "nog meer" verweten.

Snap je dan niet dat je eigenlijkvoedsel geeft aan die tweespalt autoch -alloch? Want elk WELDENKEND mens ziet direct dat het gewoon gaat om een overdreven aggressie. Waarvoor geen excuses bestaan.
Oud 17 maart 2008, 13:15   #32
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Waarom? Die man heeft beroepseer en wil blijkbaar vermijden dat zijn werk kapotgemaakt wordt door iemand die niet weet dat je met een wagen putten rijdt in een pasgelegd voetpad. Het is geen schande als je dat niet weet, maar die man mag er u toch op wijzen? Waarom zou je dan roepen? Vinger opsteken? Onmacht? Omdat het "maar" van een straatwerker komt? Ik versta het echt niet. Waarom moet er altijd agressie aan te pas komen?
Als het terechte kritiek betreft en het wordt op een normale manier aangebracht ga ik er zo niet op reageren natuurlijk. Met wat Jantje hier zegt, lijkt het dus dat de bouwvakker wel in zijn recht was. (En iemand met een mes toetakelen kan daarnaast nooit gerechtvaardigd zijn.)
Oud 17 maart 2008, 22:56   #33
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, dat is redelijk irriterend, zo een flauwe zeveraars, ik wil dat best toegeven. En ik durf zo een mensen wel eens wandelen sturen, met een paar welgeplaatste scheldwoorden, hangt er vanaf hoe ik geluimd ben. Maar ik heb nog nooit voor een paar onnozele woordjes iemand aangevallen met een slagersmes, of bont en blauw geslagen. U wel ?
Oud 17 maart 2008, 22:59   #34
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doet u dan met echte Belgen die hier geboren zijn? ik bedoel Belgen wiens voorouders ook Belg waren? ga je die ook land uitzetten? welk land dan? Gaat dat zo maar?
Gewelddadige aboriginal-belgen zullen ook wel te vinden zijn. Maar als we alle buitenlandse debiele doodslagers en stekers het land uitschoppen, hebben we ineens terug plaats voor die van ons eigen op te sluiten. Wat zegt u daar van ? is dat geen prachtig plan ?
Oud 17 maart 2008, 23:03   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Stigmatiseren ja, een woord uitgevonden door de poco's.

Ik mag 100 keer zeggen dat Dutroux een verstokte pedofiel is zonder dat ik het etiket ''stigmatiseren'' opgeplakt krijg.
Maar als ik 5 keer zeg dat een bepaalde groep jongeren voor veel criminaliteit zorgen op straat ''stigmatiseer'' ik ze.
'k zou haast gaan zeggen dat je het begint door te krijgen .....
( la vrees ik net voor het omgekeerde )

Laatst gewijzigd door praha : 17 maart 2008 om 23:03.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be