Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2008, 20:31   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
“Staatstelevisie zoals in de oude tijd, slinks gesubsidieerd prulwerk”

Linkse brol quoi.
We hadden natuurlijk ook niets anders verwacht van onze regimezenders.
Hopelijk trekt het programma enorm veel kijkers. Het kan alleen nog maar tot meer walging leiden voor die geforceerde multikulafzeik.
Anderzijds is het feit dat ze zo'n programma durven uitzenden een hoopvol signaal : het water moet hen aan de lippen staan met zo'n poging tot heropvoedingtevee.

Laatst gewijzigd door Online : 18 maart 2008 om 20:35.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 20:46   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of kijk naar ‘Peking Express’, het razend-spannende paradepaardje van VT4, waarin nu een jong Marokkaans koppel uit Berchem in Latijns-Amerika strijdt voor de eer en het prijzengeld. Hassan en Jamila willen met hun deelname aantonen dat moslims ook maar ‘gewone mensen’ zijn. Aan goede bedoelingen geen gebrek, maar die worden al snel onderuit gehaald door een krijsende Jamila die om de haverklap laat weten dat ze moslims zijn en dat dit of dat echt niet kan voor Allah – en dus ook voor hen. Doe toch eens gewoon, denk je dan. Die andere deelnemers maken er toch ook zo geen punt van dat ze geloven in Jezus, Boeddha of Krishna, of helemaal in niks…
Ik heb die ook al gezien. De laatste aflevering was het ook weer prijs. Het koppel diende al liftend een fles Mexicaanse sterke drank mee te nemen en er diende vooral de nadruk op gelegd te worden hoezeer dat tegen hun geloof was. Zelfs het feit dat ze gewoon maar die fles met zich meedroegen gaf hen blijkbaar al een ongemakkelijk gevoel en dat moest er blijkbaar voor iedereen goed ingeprent worden. Of die keer dat een katholieke priester hen veel geluk wenste op hun tocht. Paniekerige reactie: 'Wij zijn Moslims!'
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 20:52   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Linkse brol quoi.
We hadden natuurlijk ook niets anders verwacht van onze regimezenders.
Hopelijk trekt het programma enorm veel kijkers. Het kan alleen nog maar tot meer walging leiden voor die geforceerde multikulafzeik.

Zeer juist.
Hoe meer mensen er kijken hoe meer mensen zullen inzien dat een Westerse samenleving en de islamcultuur absoluut niet samen gaan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2008 om 20:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 20:57   #24
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
De laatste tijd gaat de VRT steeds meer de linkse, politiek correcte toer op.
Dat viel mij al op bij het canvas-programma 'Spam', ik weet niet of iemand dat gezien heeft, maar in dit fictieve nieuwsprogramma werd letterlijk nooit gelachen met politieke partijen die zich aan de linkerzijde bevinden. Anderzijds werd er naar harte lust in nagenoeg elke aflevering gespot met het VB, de N-VA of Lijst Dedecker. Pas op, normaliter heb ik daar geen problemen mee en vind ik dat zelfs leuk als er wordt gelachen met politieke partijen die mijn voorkeur genieten, maar daar moet dan wel tegenover staan dat er ook met de andere partijen wordt gespot. Zeker bij de VRT, want dat is tenslotte de zender van élke belastingbetaler.
Dat is een interssant probleem. Je laat het uitschijnen alsof links en rechts gewoon vrijblijvende posities zijn, volwaardige alternatieven, zonder meer. Alsof het om spaghetti en lasagne gaat.

De VRT is inderdaad voor elke belastingsbetaler. Die VRT moet ervoor zorgen dat iedereen zich daar goed bij voelt.

Maar wat als een paar belastingsbetalers vinden dat niet èlke belastingsbetaler evenveel rechten heeft? Wat als een paar belastingsbetalers helemaal geen belastingen meer willen betalen? Wat als een paar belastingsbetalers helemaal niet willen dat iedereen zich goedvoelt? Dan zou het toch wel een interne contradictie zijn als de VRT ook die belastingsbetalers een forum zou geven...
Links denkt aan 'allemaal samen' (beetje de missie van de VRT) rechts heeft geheel geen ambitie in die richting, wel integendeel.
Dat de VRT rechts geen forum geeft is dus geen resultaat van één of andere linkse samenzwering, maar wel een simpel en logisch gevolg van de doelstellingen eigen aan een openbare omroep!

Over Rwina: Ik vond het een enorm flauw gedoe. Het is niet omdat het over allochtonen gaat dat het grappig wordt. Daarvoor moet een grap doordacht zijn. Dat waren ze niet. Van het sociaal theaterproject recht naar de openbare omroep is daarnaast nogal een grote stap voor de jongens en meisjes die in de eerste plaats 'allochtoon' waren en dan pas acteur. Bovendien waren de stukjes die ironisch bedoeld waren nogal pijnlijk: ze kwamen iets te dicht bij de realiteit om te functioneren als 'wakkerschudder'.

Leuke dingen doen met het allochtone gegeven k�*n wel (ook kwestie van smaak, natuurlijk)

http://www.youtube.com/watch?v=qCsIwfJa0Cg

http://www.youtube.com/watch?v=vCCFs...eature=related
Oud 18 maart 2008, 21:25   #25
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Dat is een interssant probleem. Je laat het uitschijnen alsof links en rechts gewoon vrijblijvende posities zijn, volwaardige alternatieven, zonder meer. Alsof het om spaghetti en lasagne gaat.

De VRT is inderdaad voor elke belastingsbetaler. Die VRT moet ervoor zorgen dat iedereen zich daar goed bij voelt.

Maar wat als een paar belastingsbetalers vinden dat niet èlke belastingsbetaler evenveel rechten heeft? Wat als een paar belastingsbetalers helemaal geen belastingen meer willen betalen? Wat als een paar belastingsbetalers helemaal niet willen dat iedereen zich goedvoelt? Dan zou het toch wel een interne contradictie zijn als de VRT ook die belastingsbetalers een forum zou geven...
Links denkt aan 'allemaal samen' (beetje de missie van de VRT) rechts heeft geheel geen ambitie in die richting, wel integendeel.
Dat de VRT rechts geen forum geeft is dus geen resultaat van één of andere linkse samenzwering, maar wel een simpel en logisch gevolg van de doelstellingen eigen aan een openbare omroep!

Over Rwina: Ik vond het een enorm flauw gedoe. Het is niet omdat het over allochtonen gaat dat het grappig wordt. Daarvoor moet een grap doordacht zijn. Dat waren ze niet. Van het sociaal theaterproject recht naar de openbare omroep is daarnaast nogal een grote stap voor de jongens en meisjes die in de eerste plaats 'allochtoon' waren en dan pas acteur. Bovendien waren de stukjes die ironisch bedoeld waren nogal pijnlijk: ze kwamen iets te dicht bij de realiteit om te functioneren als 'wakkerschudder'.

Leuke dingen doen met het allochtone gegeven k�*n wel (ook kwestie van smaak, natuurlijk)

http://www.youtube.com/watch?v=qCsIwfJa0Cg

http://www.youtube.com/watch?v=vCCFs...eature=related
Noem mij één partij die in haar programma heeft staan dat er geen belastingen meer moeten worden betaald?

Als een staatszender bepaalde meningen niet aan het woord laat komen omdat deze niet bij hun doelstelling passen, omdat deze partij niet in hun kraam past, dan doet mij dat eerlijk gezegd denken aan bepaalde dictatoriale communistische regimes waarin wat er in de media verschijnt ook helemaal wordt gestuurd door de staat. In een democratie is er geen plaats voor censuur!

..En dan nog, al zou er een partij zeggen dat men een atoombom op de VRT-toren moet laten vallen, dan nog zou het naar mijn mening de taak van de VRT moeten zijn om die persoon aan het woord te laten indien dat functioneel of relevant is.
Oud 18 maart 2008, 22:44   #26
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Wat opvalt is het bijzonder laag niveau van de serie en van de acteurs. Het schept enkel vooroordelen en polariseert nog meer door een zwart-wit voorstelling van de realiteit, zonder nuances. Alle clichés worden erin bevestigd. Gewoon afvoeren, zo een dwaas, debiel programma.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 22:56   #27
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Noem mij één partij die in haar programma heeft staan dat er geen belastingen meer moeten worden betaald?
Géén belastingen is voor gekken, maar alles aan de rechterzijde (VLD, LDD, VB) pleit toch volop voor een pak minder belastingen, vooral voor bedrijven dan. De rol van de staat wordt, getuige jouw post, geminimaliseerd aan rechterzijde (vreemd dat er geen nazi-partij opkomt, we kunnen daar misschien spreken van een gat in de markt )

Citaat:
Als een staatszender bepaalde meningen niet aan het woord laat komen omdat deze niet bij hun doelstelling passen, omdat deze partij niet in hun kraam past, dan doet mij dat eerlijk gezegd denken aan bepaalde dictatoriale communistische regimes waarin wat er in de media verschijnt ook helemaal wordt gestuurd door de staat. In een democratie is er geen plaats voor censuur!
Man, je bent zo hard naast de kwestie bezig. Ik pleit nergens voor censuur. Maar je moet je als staatszender wel afvragen welke programma's je wil brengen. Als je nieuws wil brengen, dan zorg je dat alle partijen aan bod komen (ja, ook de anti-vrt-partijen met een atoombom). Als je echter een maatschappelijk geïnspireerd satirisch programma wil brengen dan vraag je je af welke doelstelling je hebt. Het spreekt voor zich dat je dan NIET gaat voor de partij die de zender zelf met een atoombom wil afmaken.
Oud 19 maart 2008, 00:02   #28
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Het is absurd om over humor te gaan discuteren.
Het lachen met vooroordelen en stigma's, zowel van de allochtonen over de Vlamingen als omgekeerd wordt blijkbaar door alle partijen raak gevonden.

Dat bewijst dat het voor iedereen geestig en herkenbaar overkomt.
Leuk, niet denderend, ik ben benieuwd of ze groeien of zakken.
Ik vond de reclame voor de reeks tot nu toe het grappigst.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 00:08   #29
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
vreemd dat er geen nazi-partij opkomt, we kunnen daar misschien spreken van een gat in de markt
da's idd een goed idee, met als voorzitter : filip dewinter

heil dewinter !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 00:21   #30
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

De vrt wordt veel te veel gevtm-iseerd.
Oud 19 maart 2008, 00:21   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dat bewijst dat het voor iedereen geestig en herkenbaar overkomt.
Leuk, niet denderend, ik ben benieuwd of ze groeien of zakken.
.

Citaat:
Staatstelevisie zoals in de oude tijd, slinks gesubsidieerd prulwerk”

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 maart 2008 om 00:22.
Oud 19 maart 2008, 00:33   #32
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Het programma zou de spirituele opvolger worden van Buiten de Zone. :')
Wat een flop. Na dertig seconden al weggezapt.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 00:40   #33
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
De laatste tijd gaat de VRT steeds meer de linkse, politiek correcte toer op.
Dat is reeds tientallen jaren bezig. In den beginne leek het allemaal nog wat onschuldig, maar het is voortdurend erger geworden. Ook de buitenlandse zenders zolas BBC, ZDF, CNN, NOS vertonen zonder uitzondering dezelfde cultureel-marxistische signatuur.

Twee jaar geleden heb ik mijn televisietoestel het huis uitgegooid.
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 00:48   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Het programma zou de spirituele opvolger worden van Buiten de Zone. :')
Wat een flop. Na dertig seconden al weggezapt.
Ik mij gepijnigd door er een 10 minuten naar te kijken.
Slecht of brol is nog zacht uitgedrukt.
Oud 19 maart 2008, 06:31   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
da's idd een goed idee, met als voorzitter : filip dewinter

heil dewinter !!!!
Een fascistische partij hebben we ondertussen al.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 09:53   #36
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een fascistische partij hebben we ondertussen al.
Man, soms denk ik dat er geen andere partijen meer bestaan...
Oud 19 maart 2008, 10:02   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wel, ik ben onder de indruk van de eerste uitzending Rwina.

Sollicitatie en onderwijs, daar ging het om. Etnisch. Marokkaans stond op de bovenste plank.

Dit was een prima uitzending.

Voor wie nog geen kinderen heeft en er van plan is er toch minsten ééntje in elkaar te knutselen, en voor wie al kinderen heeft, kan ik enkel zeggen dat er geen terugweg is.

Aan wie problemen heeft met Rwina raad ik aan geen nakomelingen te verwekken.

Nogmaals, prima uitzending.
Waarmee je bewijst dat je een onnozelaar bent. Goed bezig! Doe zo verder...
Zo hebben we er nog een paar honderdduizend tekort in ons landje: vlug invoeren!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 10:06   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarmee je bewijst dat je een onnozelaar bent. Goed bezig! Doe zo verder...
Zo hebben we er nog een paar honderdduizend tekort in ons landje: vlug invoeren!

Rudy is inderdaad de enige die er blijkbaar "iets" in gezien heeft.
Raar genoeg heb ik van het doelpubliek, de allochtonen zelf, nog steeds niks gehoord.
Of was dat het doelpubliek niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 10:07   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun Bekijk bericht
Ik heb 3 minuten kunnen kijken naar Rwina. Dit is pure racistische propaganda waar geen enkele allochtoon noch Vlaming mee gediend is. Hiertegen moet klacht ingediend worden door het Centrum Van Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

Als men gaat stellen dat Vlamingen en Marokkanen nog debieler zijn dan de K3-jeugd dan is dat geen humor maar laster.

en dan werd Rwina bovendien ingeleid met de woorden van Geena Lisa : "... wegens ongemeen groot succes op de planken, nu eindelijk voor het eerst ook op TV !..." Welke zichzelf respecterende theaterbezoeker betaalt tickets om deze Duplo-clichés te zien ?? En van welke nieuwbouw villawijk zijn de acteurs en scenaristen afkomstig? Ze mogen altijd 'ne keer' naar Antwerpen of Gent komen zodat ze ook eens in het écht zien hoe "ze" sigaretjes afschooien.

THEO VAN GOGH, je wordt gemist !!!
Had ook genoeg gezien na een paar minuten...
Met een Jantje die wilde een Mohammed worden enz
Was er ook nog een Nancy die Fatima wilde worden en haar burka ging bestellen of haar maagdenvlies laten herstellen enz? Niet meer gekeken en gemist; voor de volgende keer misschien?
Denken die multiculidioten dat iederéén idioot is in dit landje?

Laatst gewijzigd door andev : 19 maart 2008 om 10:25.
Oud 19 maart 2008, 10:12   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Inderdaad, naar mijn mening een flop van een programma. Al denk ik dat ook over de fc.de kampioenen, dat nu een zeer groot succes is. Dit programma gaat voledig aan bepaalde problematieken voorbij. Het geeft op geen enkel moment een inhoudelijk antwoord op racisme. De humor is ongrappig. De acteerpresaties ondermaats. Met zulke programma's bereikt men juist het tegenovergestelde effect.

jammer, dat willy's en marjetten voor zoiets heeft moeten plaatsruimen...
Nu kun je FC de Kampioenen wel niet vergelijken met dat opgepepte multiculprogramma... Het ene is gewoon gemakkelijk vertier, een rustpauze zonder pretentie die iedereen wel eens over zich heen laat gaan en waar niemand zich hoeft aan te ergeren of zich beledigd te voelen.
Het andere is een voorbeeld van de groeiende opgedrongen multiculpest.

Laatst gewijzigd door andev : 19 maart 2008 om 10:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be