![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Gouverneur
|
Zo gemakkelijk zal Leterme er niet mee wegkomen als Verhofstadt, die zijn achterban was totaal kritiekloos.
Leterme heeft een mandaat gekregen met duidelijke doelstellingen, hij zal zich daaraan moeten houden, zoniet, ziet er waarschijnlijk niet goed uit voor België. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Parlementslid
|
Bah neen, hij heeft er zelfs zijn ZIEL voor over om toch maar primus te worden (trouwens, zijn premierschap heeft hem genoeg gekost, want alle belangrijke ministerposten zijn in handen van de Walen...) - ik denk dat er psycholgisch iets scheelt aan die man: een echte christen roept nooit IKKE-IKKE, maar hij doet het wel. En wat is de reden? Om 300 kabinetsleden een job te geven?
D' er komt geen staatshervorming, geen splitsing van BHV - geeft allemaal niet, zolang ik maar 1ste ben - arm Vlaanderen, en vooral, arm België... |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik vermoed de Walen: Leterme heeft (nog maar eens) een leugen staan debiteren op zijn preekgestoelte (oh! was hij maar pastoor geworden...): iedereen weet (en zeker iedereen die nog de moed heeft om naar RTBF en/of RTL te kijken) dat de Staatshervorming er niet komt: ze staat immers NIET in het regeerakkoord (tenzij er 2 regeerakkoorden zijn..) CD&V wil gewoon NVA sussen, goed wetende dat er van alle mooie beloften NIETS, maar dan ook NIETS, in huis komt. Ik, maar ik woon dan ook op de taalgrens, heb deze middag naar het debat van de Franstalige voorzitters gekeken: Ecolo: NON - cDH: NON - MR: NON, PS: Non mais... Wie maakt hier baaskens wijs?? |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Parlementslid
|
Och gottekes, het gaat niet over Vlaanderen hé, het gaat hier om Europa en om de wereld - Vlaanderen betekent niets, nihil, een stipje op de werelbol, zelfs de Franse kolonies in de Stille Oceaan zijn groter dat Vlaanderen.....Dus: laat ons maar polyvalent en internationaal zijn, want dat is onze enige sterkte: een open haven voor de ganse wereld.(Waarom heb je daar geen problemen mee als het over b.v. de haven van Antwerpen gaat - dus de economie- maar wel als het over mensen gaat?Dat begrijp ik niet...
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
#28 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Jij met je polyvalent en internationaal.....Er zijn wel grenzen, elk volk heeft op zichzelf ook zijn bestaansrecht. Zoveel slechter was onze samenleving toch niet enkele decennia geleden, integendeel meen ik. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij best. Ga je nu antwoorden en zeggen wat Verhofstadt, als beste Belgische premier aller tijden, gedaan heeft voor Europa en de rest van de wereld?
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar zit ge Schoofzakske? Jij die hoopte op ruzie tussen de belgicistische partijen omdat jouw partij toch alles slikt. Je hoop is ijdel. Kijk maar: Citaat:
Wilde de N-VA Belgique dan opblazen? Zijn het dan niet alleen de racisten van het VB die dat willen? Quid N-VA?
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
By the way Schoofzakse.
De volgende deadline is al gemaakt. Zoals altijd NIET door het kartel maar door de Belgische minderheid waarvoor Leterme 3 jaar lang zal buigen als een knipmes. Franstalig Belgique werd er immers zopas nogmaals van verzekerd dat de partij van Leterme Belgique nooit zal opblazen. Welke garanties kunnen de Franstaligen zich nog nog meer wensen om zich letterlijk ALLES te kunnen permiteren? De partij van Leterme gelooft dus nog wel degelijk in een Belgische context en zal alles behalve uit Vlaanderen vertrekken. SCHOL!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 maart 2008 om 09:28. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
By the way....
Dat Leterme nu federaal gaat heeft niets te maken met het niet houden van de beloftes van andere partijen inzake BHV en de staatshervorming. Leterme hield de zijne immers evenmin. Binnen drie jaar hebben de franstaligen 'gekeken' en hetzelfde gevonden als vandaag: er is voor hen geen staatshervorming nodig dus komt er geen. Met andere woorden: de generatie van politici van Leterme zal de de komende vijftien jaar elke dag om zes uur mogen opstaan en zich tot een kot in de nacht kapot werken om wat te rommelen in de marge omdat er geen staatshervorming die naam waard zal komen. We kunnen alleen maar hopen dat niet alleen de maag en de darmen van Leterme al lang voor die tijd zijn leeggebloed maar ook zijn leugenachtige hart. Vlaanderen zal in alle geval volledig kaalgeplukt zijn voor de Franstaligen het zullen loslaten. Met dank aan alle medeschuldigen die de waarheid niet wilden zien toen het tij voor Vlaanderen nog kon gekeerd worden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 maart 2008 om 09:15. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Burgemeester
|
ik ben benieuwd naar het antwoord,als er al een antwoord komt.
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zal een 'antwoord' komen, maar niet op jouw vraag.
|
|
|
#40 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
(omdat er na half 12 op De 7de dag tegenwoordig niets interessants meer te zien is...) Wat mij bvb enkele weken geleden opviel: Ze vroegen om 10 voor half 12 aan Leterme wat er zeker in het 2de pakket moest zitten... Hij zei: "grote delen van de arbeidsmarkt" Kwartier later op mise au point vragen ze aan Di Rupo wat hij liever niet ziet geregionaliseerd worden. Hij antwoordde: "De arbeidsmarkt" Nu gisteren is mijn overtuiging omtrent de toekomst van België volgens mij de laatste keer veranderd. Tijdens dak naar Mise au point aant kijken was dacht ik echt: "met die mannen kunnen we niets aanvangen, die blokkeren gewoon alles" Eerst was ik confederalist, ik ben dan overgegaan tot separatist, maar dan stapsgewijs, mét de Walen. Nu vind ik dat de Vlamingen hun onafhankelijkheid mogen uitroepen in het Vlaams Parlement, vanaf er daar 51% VOOR is. (deze evolutie heeft zich voltrokken in ongeveer één jaar) |
|
|
|
|