![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De de Vlamingen eerst eens in eigen boezem kijken: de huidige situatie is volledig te wijten aan de Vlaamse partijen die een 2/3 meerderheid absoluut wilden, maar er zelf niet voor konden instaan. ![]() In het Frans zegt men: "on ne peut pas avoir en même temps le beurre, l'argent du beurre, et le sourire de la crémière".
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 20 maart 2008 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan perfect m'n eigen visie weergeven, ik heb jou daar niet voor nodig.
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Precies, en die partijen eisen nu eenmaal hun postjes op. Maar de extra Franstalige postjes zijn staatssecretariaten, binnen de Ministerraad wordt het evenwicht hersteld met 8 Vlamingen en 7 Franstaligen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 20 maart 2008 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Groot gelijk, hoog tijd dat we die vermolmde Belgische staat achter ons laten en voor de Vlaamse republiek kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En na de Vlaamse republiek terug naar de tijden voor 1830 zeker? Neen dankje.
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() 't Is alleszins een grote stommiteit...
Onbegrijpelijk... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit fictief landje splitsen en dan orde op zaken brengen aub. Wallonië heeft nu 40% "ambtenaren", straks moeten de rest maar allemaal "politiekers" worden. En dit te betalen door Europa of zo, niet door ons... Hoe lang zal deze regering bestaan? Volgende week beginnen de ruzie en de problemen weer? Tot... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alsof dat het Nederland van vandaag nog is...
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 20 maart 2008 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() De meeste 'Vlaamse' Belgicisten zijn wel ongelooflijk naïef...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan gerust in een Belgische context plaatsvinden, daarvoor hoeft Vlaanderen niet bij Nederland gegooid te worden.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Wel kijk, er zijn nu eenmaal veel mensen die tot die conclusie gekomen zijn, en hun aantal neemt in elk geval niet af. Ge kunt er maar beter leren mee leven. Als ik u was, zou ik onderzoeken hoe dat komt en daar mijn voordeel mee doen. Zoals ik doe met de slinkende groep Vlaamse Belgicisten, maar dat terzijde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Even los van onze ideologische verschillen (en ik zal je geen nederlandse symphatieen aanpraten) vind jij dit een goede, evenwichtige, regering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog liever in EU samenwerking met opheffing van de vele verschillen tussen de staten. Het had nu niets te maken met jullie relatie, maar gewoon omdat hij daar de cijfers over heeft en ik niet. En als we allemaal dezelfde visie zouden hebben, zou het een saaie boel worden. |
|
![]() |
![]() |