![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() We kunnen dus een dezer dagen een vlammende aanklacht van het CERD tegen de racistische universiteit van Cambridge verwachten. Of zou de VN alleen maar kleine landjes durven aanpakken?
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 maart 2008 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Taalvereisten opleggen =/= taalvereisten afschaffen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Niet zeveren: Cambridge creëert actief Engelse intellectuelen die alleen nog maar Engels kennen. Racistischer is nauwelijks denkbaar. Hoe kunnen al die anderstalige inwijkelingen nog in Engeland leven als de Engelsen hen niet meer verstaan? In de naam van de mensenrechten eis ik de bezetting van het rectoraat door VN-blauwhelmen en een grote kuis.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 maart 2008 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het vat van de evidente veralgemeningen staat weer wagenwijd open : intussen is het bv. even waar dat belangrijke exponenten van bv. de Esperanto-beweging als "native speaker" engelstalig zijn en er onderwijsinstellingen in the very same U.K. intussen maar al te goed begrijpen welke gigantische culturele verarming voortkomt uit het zich afsluiten van "alien languages".
Het promoten van veeltaligheid en de wanhoopsvertaling hiervan in de eis tot een minimale tweetaligheid voor het ganse volk lijkt me gerechtvaardigd en zou gerust via EU interventie van EP , EK en ER mogen verdecretizeerd worden evenals de erkenning van het Roma en het Esperanto als belangrijke talen "in de diaspora" (Jiddisch ?)
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn inderdaad ook heel wat Britten en Amerikanen die alvast op het taalkundig vlak toch ingaan tegen de imperialistische neigingen van hun respectievelijke staten.
Maar zij zijn niet degenen die het Witte Huis en Downing Street bezetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voor taalgelijkwaardigheid door het promoten van Esperanto steeds talrijker, waaronder staatshooofden en diverse diplomaten (ook Britse en Amerikaanse), het gezond verstand zal uiteindelijk zegevieren !
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
It shows his education policy is working. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 26 maart 2008 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bekijk het liever practisch; vaardigheid in het Engels levert voordelen dus het zou dom zijn om het niet te leren.
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Schaf het dubben van films/tv af en heel Europa kent over een paar jaar goed z'n Amerikaans.
Niets mis mee imo, integendeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat maakt het helemaal simpel: vanaf nu geen faciliteiten meer voor Franstaligen in Vlaanderen
![]()
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen die in Vlaanderen gaat wonen, kan toch Nederlands leren en spreken. De Walen zijn toch niet intellectueel gehandicapt. Laatst gewijzigd door JP Coen : 27 maart 2008 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mensen die mij niet aanstaan afknallen levert mij ook heel wat voordelen op. De belastingen ontduiken levert mij ook heel wat voordelen op. De boeren in het zuiden uitbuiten levert ons collectief ook veel voordelen op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Prachtig, zo van die totaal absurde stellingen bedenken. Nee jongeman, de keuze voor het Engels als wereldtaal is nu eenmaal een logisch gevolg van de reële evolutie, net zoals de keuze om op olie te rijden een logisch gevolg is van de technische mogelijkheden. Communicatie is de basis van het menselijk samenleven en alles wat deze communicatie bevordert, zoals de kennis van dezelfde taal voor iedereen, kan ervoor zorgen dat conflictsituaties kunnen worden vermeden en/of uitgepraat. Het Esperanto werd trouwens onder andere om deze reden uitgevonden maar waarom, omwille van politieke correctheid, een compleet nieuwe taal uitvinden als we in de werkelijkheid geconfronteerd worden met een reeds bestaande taal die nu al op verschillende vlakken (zoals inzake technologie of entertainment) toonaangevend is en die door een groot aantal mensen reeds gekend is als eerste, tweede, derde...taal ? Ik zeg niet dat andere talen dienen afgeschaft te worden maar er dient eenmaal rekening gehouden worden met het menselijke feit dat hoe groter de veschillen tussen verschillende mensen en hoe sterker deze verschillen worden benadrukt, hoe groter de kans op onenigheid, onverschilligheid en conflicten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik stel vast dat je de essentie niet weet te ontkrachten: de keuze voor het Engels bevoordeelt de native English Speakers op de rest van de wereld, wat hen op taalkundig vlak alvast het Herrenvolk maakt.
Uw vergelijking met de olie gaat in het geheel niet op, want er zijn meerdere volkeren die over olie beschikken, de olie is bovendien niet in handen van die volkeren maar van het grootkapitaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niets dan voordelen dus! Wat is je probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Miljoenen mensen hebben Engels als 2e of 3e taal. De basis van Engels is heel gemakelijk aan te leren. Veel Chinezen hebben op dit ogenblik zelfs een 'engelse naam'. Een andere taal zoals Esperanto naar voorschuiven als lingua franca is compleet belachelijk, dan moeten miljoenen mensen opnieuw een andere taal aanleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien kun jij mij een taalkundige studie voorleggen om me van het tegendeel te overtuigen? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Infidel : 27 maart 2008 om 14:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent wel bezig tegen iemand die al jaren bezig is met alles wat met taal te maken heeft, dus vergeef me de pretentie als ik zeg dat ik er wellicht een pak meer van af weet dan jij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() Als je ziet dat kinderen en tieners hier veel beter Engels spreken dan Frans, wat zit je dan te klagen dat dit zo moeilijk te leren is? Zolang het maar dagelijks wordt herhaald (door kijken naar tv, films, luisteren naar muziek, games spelen, internet surfen) is dat geen enkel probleem.
Dat men in Engeland of de VS beter Engels kan als kind is niet racistisch, dat is gewoon de logica zelve. |
![]() |
![]() |