Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film...
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! 17 32,08%
best meevallen. 21 39,62%
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... 2 3,77%
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. 13 24,53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 09:42   #21
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...
nu de film uit is, is Wilders van plan er heel Nederland mee rond te reizen en OVERAL te debatteren.

Ik weet niet wat U ervan denkt, maar als men ergens over wil debatteren is het altijd meegenomen dat men eerst die film GEZIEN heeft denk ik.
Dan hoop ik dan dat hij met een zak over zijn hoofd rondreist. Ik zou mij persoonlijk erg schamen voor dat knip en plakwerk en dat gebedel voor geld. Lager kan je als politieker niet zakken: dag in dag uit groepen treiteren, bewaking op kosten van de belastingbetaler, andere mensen in oorlogsgebied in gevaar brengen, zich bezig houden met slechte films over angst en bovendien de verkeerde materiaal gebruiken, geld ontvangen voor dit alles...weer op kosten van de belastingbetaler,...

Sorry, maar als dit een werknemer zou zijn, dan lag hij al op straat. Hij draagt niets bij.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 09:51   #22
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Sorry, maar de tientallen vermoorde mensen in de Londense ondergrond, en de uiteengereten lijken in het Atocha-station zijn geen conflict in verwegistan. Het hadden u of ik kunnen zijn. En de daders waren deftige homegrown moslims.
Hoeveel waren het er? Is het nu zo moeilijk om de "DIE radicalen" te gebruiken ipv moslims? Alle moslims staan op dezelfde lijn als de Europese. Het liefst smijten we al die terroristen in de bak en erger, want ook wij en onze kinderen reizen met dezelfde treinen en vliegtuigen. Landen als Marokko treden hard op tegen dezelfde mensen, omdat ze ook onze vijanden zijn. Het enige probleem ligt bij jullie woordkeuze. Verander deze en je we zitten weer op dezelfde lijn. Maar dat zal niet gebeuren, want het gaat niet over deze situaties, desnoods bedenken de racisten iets anders.

Ik moet opeens aan iets grappigs denken, toen er nog geen sprake was van deze situaties.
"Alle vreemdelingen willen niet werken....ze pakken onze werk af!" Geert Hoste over het VB Er zal dus altijd wel een reden zijn.
Oud 28 maart 2008, 09:55   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Dan hoop ik dan dat hij met een zak over zijn hoofd rondreist. Ik zou mij persoonlijk erg schamen voor dat knip en plakwerk en dat gebedel voor geld. Lager kan je als politieker niet zakken: dag in dag uit groepen treiteren, bewaking op kosten van de belastingbetaler, andere mensen in oorlogsgebied in gevaar brengen, zich bezig houden met slechte films over angst en bovendien de verkeerde materiaal gebruiken, geld ontvangen voor dit alles...weer op kosten van de belastingbetaler,...

Sorry, maar als dit een werknemer zou zijn, dan lag hij al op straat. Hij draagt niets bij.
Ik denk dat jij je niet schaamt voor dat knip en plakwerk, maar wel voor de bloederige scènes die in dat knip- en plakwerk te zien zijn. Voor die bloedscènes is Wilders niet verantwoordelijk, wel moslims.
Ik kan aannemen dat veel moslims beschaamd zijn over zoveel barbaars geweld in naam van allah. Ik kan aannemen dat ze zich eigenlijk nog meer schamen omdat ze als gemeenschap dat geweld eigenlijk nooit collectief veroordelen.
Ooit al een betoging gezien waarbij een 200 �* 300.000 moslims betogen - bv in Brussel - tegen het dagelijks sektarisch geweld in Irak tusen Shiieten en Soennieten? Tegen de racistische afslachtingen in Darfoer?
Ikke ni.

Toen Bush ten oorlog trok naar Irak heb ik wel ettelijke betogingen gezien in alle Europese steden door miljoenen Westerlingen.

Heb jij al ooit een moslimbetoging gezien tegen het geweld op mensen die uit hun geloof stappen? Ik nog niet. De gematigde moslimgemeenschap stoort er zich dus niet aan dat afvalligen in elkaar geklopt worden en eventueel vermoord. Maar ze komen wel op straat als ze met hun hoofddoekjes niet achter een loket mogen zitten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:03   #24
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel waren het er? Is het nu zo moeilijk om de "DIE radicalen" te gebruiken ipv moslims? Alle moslims staan op dezelfde lijn als de Europese.
Het probleem met de daders van die aanslagen is dat de meesten doodgewone Engelsen en Spanjaarden waren, waarvan iedereen dacht dat ze perfect geïntegreerd waren en aan een succesvol leven begonnen waren.

Dat dat vragen oproept over andere perfect geïntegreerde en maatschappelijke succesvolle moslims is op zijn minst te begrijpen.

Citaat:
Het enige probleem ligt bij jullie woordkeuze.
Gelieve mij uitsluitend op mijn eigen woordkeuze te pakken en geen schmutzige associaties te maken. Dat maakt elke discussie onmogelijk.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:24   #25
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik denk dat jij je niet schaamt voor dat knip en plakwerk, maar wel voor de bloederige scènes die in dat knip- en plakwerk te zien zijn. Voor die bloedscènes is Wilders niet verantwoordelijk, wel moslims.
Het ergste dat je kan meemaken is een oorlog. Of dacht je soms dat moslims geil worden van rondvliegende raketten?

Citaat:
Ik kan aannemen dat veel moslims beschaamd zijn over zoveel barbaars geweld in naam van allah.
Er zijn +100.000 mensen gedood in naam van Bush, maar ik heb niets tegen de Amerikanen zelf. Ik heb wel iets tegen de aanhangers van Bush, net als ik iets tegen de aanhangers van terrorisme heb. Ook in Spanje en GB hebben ze terroristen, en het zijn gewoon laffe mensen die het niet kunnen halen in een debat.

Citaat:
Ik kan aannemen dat ze zich eigenlijk nog meer schamen omdat ze als gemeenschap dat geweld eigenlijk nooit collectief veroordelen.
Wij hebben helaas geen goede vertegenwoordigers. Als tweederangsburgers is dat niet verwonderlijk. Het is nu pas dat we Marokkaanse advocaten etc tegenkomen. Maar er moet nog meer gebeuren, zoals ECHTE vertegenwoordigers die ons op de hoogte houden van de situaties. Sorry, maar ik heb enkel via de media vernomen dat er Marokkaanse vertegenwoordigers bestaan. Los dat probleem op (zij die hen aannemen moeten dat doen), en dan hebben we ook een stem.

Citaat:
Ooit al een betoging gezien waarbij een 200 �* 300.000 moslims betogen - bv in Brussel - tegen het dagelijks sektarisch geweld in Irak tusen Shiieten en Soennieten? Tegen de racistische afslachtingen in Darfoer?
Ikke ni.
Zie hierboven. Wij hebben geen woordvoerders die ons kunnen oproepen. Geen organisatie, geen acties.

Citaat:
Toen Bush ten oorlog trok naar Irak heb ik wel ettelijke betogingen gezien in alle Europese steden door miljoenen Westerlingen.

Heb jij al ooit een moslimbetoging gezien tegen het geweld op mensen die uit hun geloof stappen? Ik nog niet. De gematigde moslimgemeenschap stoort er zich dus niet aan dat afvalligen in elkaar geklopt worden en eventueel vermoord. Maar ze komen wel op straat als ze met hun hoofddoekjes niet achter een loket mogen zitten.
Ik heb nog nooit een afvallige tegengekomen. Hoe zie je dat trouwens? Draagt hij een t-shirt met daarop 'I hate Islam' ofzo? Ik ken wel genoeg Marokkanen die niet kunnen bidden en thuis zagen ze wel eens aan hun kop van je moet eens beginnen met bidden, maar daar blijft het bij.
En als iemand op een betoging komt, dan heeft hij daar rechtstreeks mee te maken. Als ik morgen opeens een rok moet dragen van mijn werkgever, dan komen wij ook met 300 op straat (een mix van alloch en autoch) omdat wij in die situatie zitten.

Geef ons goede woordvoerders en we komen met 100.000 op straat om te betogen tegen elke onrecht. Maar ik geef wel toe dat opkomen voor sexgerelateerde onderwerpen nog taboe is voor ons. Opkomen voor hetero's, homo's, bi's,...tegen geslachtsziektes, dierens*x, is nog een moeilijk. Maar dat verbetert met generaties. 80% van de Marokkaanse meisjes draagt bv nu geen hoofddoek en zelfs niet als ze getrouwd zijn (zij die in de laatste jaar getrouwd zijn) tenzij bij een gelegenheid met eerste generatie. Op feesten gebruikt men nu nephaar en huurt men professionelen in, wat vroeger een schande was. Tijden veranderen en gelukkig ook.
Oud 28 maart 2008, 10:27   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben geen woordvoerders die ons kunnen oproepen. Geen organisatie, geen acties.
tiens waar komen al die betogers dan telkens vanonder gekropen als het over een cartoontje gaat? Wie steken dan telkens die auto's in de fik, slaan ruiten van witte rassiesten in en zorgen dat er geen kat nog op straat durft te komen?
Zijn dat speciaal gekweekte hologrammen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:37   #27
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Maar er moet nog meer gebeuren, zoals ECHTE vertegenwoordigers die ons op de hoogte houden van de situaties. Sorry, maar ik heb enkel via de media vernomen dat er Marokkaanse vertegenwoordigers bestaan. Los dat probleem op (zij die hen aannemen moeten dat doen), en dan hebben we ook een stem.
Ik vind dat een constructieve denkpiste, daar moet op doorgegaan worden.

Er zit wel een angeltje. Waarom zouden Europese moslim-migranten een aparte gemeenschap (met aparte vertegenwoordigers) moeten blijven vormen? Is dat niet vragen om blijvende miserie? Waarom zouden ze niet, zoals alle immigranten overal ter wereld, langzaam kunnen opgaan in de gemeenschap van hun nieuwe land? Ik denk aan de Bosnische moslims, die al eeuwen in Europa wonen en waar je niet het religieus fanatisme vindt dat momenteel leeft in Molenbeek of Berchem.
Oud 28 maart 2008, 10:38   #28
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem met de daders van die aanslagen is dat de meesten doodgewone Engelsen en Spanjaarden waren, waarvan iedereen dacht dat ze perfect geïntegreerd waren en aan een succesvol leven begonnen waren.
Er is meer aan de hand dan dat. Een gewone persoon gaat geen aanslagen plegen voor een zaak die hij niet eens kent. Veel landen en organisaties sturen 'slapende agenten' wereldwijd. Je hebt dan 2 mogelijkheiden: de persoon is een 'slapende agent', of de persoon is niet goed snik en daarvan maken 'slapende agenten' gebruik. Maar ik spreek hier om uitzonderingen. Het gaat nog altijd om een paar personen, en hier leven miljoenen moslims.
Allochtonen in Europa hebben geen enkele reden om Europa te haten als je hier opgegroeid bent.
De enige personen die niet van Europa willen weten zijn de ouderwetse imams uit verwegistan en die hier komen preken. Maar dat kan je oplossen met een imamschool en geïntegreerde imams laten preken. Dit is trouwens al bezig.

Citaat:
Dat dat vragen oproept over andere perfect geïntegreerde en maatschappelijke succesvolle moslims is op zijn minst te begrijpen.
Ik leef dagelijks tussen Marokkanen, ik ben een Marokkaan, ik ben getrouwd met een Marokkaanse,...en daarom verdedig ik hen. Omdat het beeld dat jullie anderen willen laten geloven niet klopt met de realiteit. Het enige minpunt dat in onze gemeenschap hebben, zijn de lastige jongeren die doen wat ze willen omdat de politie toch niets onderneemt. Hier hebben alle Marokkanen (buiten die snotneuzen) dezelfde mening over.

Citaat:
Gelieve mij uitsluitend op mijn eigen woordkeuze te pakken en geen schmutzige associaties te maken. Dat maakt elke discussie onmogelijk.
Als je iets vermeld dat gemeenschappelijk gebruikt wordt, en dat ik zie als probleem, dan post ik dat ook.
Oud 28 maart 2008, 10:44   #29
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Als je iets vermeld dat gemeenschappelijk gebruikt wordt, en dat ik zie als probleem, dan post ik dat ook.
Sorry, maar als je geassocieerd wordt met de woorden van anderen en daarop gepakt wordt, dan wordt elk mens pissig. Het is oneerlijk en het metst alle discussiekanalen dicht.

Kijk, hier doe je het weer:

Citaat:
Omdat het beeld dat jullie anderen willen laten geloven
Ik ben geen "jullie", ik ben uitsluitend verantwoordelijk voor wat ik zelf denk en schrijf.

Citaat:
Het enige minpunt dat in onze gemeenschap hebben, zijn de lastige jongeren die doen wat ze willen omdat de politie toch niets onderneemt. Hier hebben alle Marokkanen (buiten die snotneuzen) dezelfde mening over.
Dit is ook het allergrootste probleem, en het zorgt ervoor dat er geen echte dialoog tussen autochtonen en allochtonen op gang kan komen. Ik droom er al een tijdje van om hier eens rechtstreeks en ten velde iets te kunnen aan doen.
Oud 28 maart 2008, 10:45   #30
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat er ogenschijnlijk geïntegreerde moslims zijn in het Westen die er radicale ideeën op nahouden, daar twijfelt denk ik niemand aan. Onlangs nog werd ontdekt dat de Belgische staatsveiligheid jarenlang een terrorist als informant gebruikte.

Maar het punt is dat Wilders dat (verdoken) extremisme projecteert op alle moslims overal ter wereld, als zouden terreur en moordzucht een soort sine qua non zijn om tot de moslimgemeenschap te kunnen toetreden. Dat is eerst en vooral pertinent onwaar, want er zijn ontelbare aantoonbare voorbeelden van moslims die helemaal niet radicaal ingesteld zijn of die zelfs openlijk in het verweer gaan tegen elke vorm van extremisme.
Maar zo'n projectie van het gedrag van een kleine minderheid op de overgrote meerderheid sluit meteen ook alle deuren voor welke vorm van dialoog dan ook. Voor Wilders zijn moslims -welke moslims dan ook- eenvoudigweg geen gesprekspartners meer. Het zijn vijanden, "evildoers". Je vraagt je af of het voor hem nog wel mensen zijn. Als je de houding van Wilders doortrekt, dan rest er voor hem maar één mogelijke ontknoping en dat is een grootschalig gewapend conflict tussen moslims en niet-moslims. Een soort wereldwijde godsdienstoorlog. Hij zegt dat uiteraard niet, maar welke conclusie kan er anders zijn als je gelooft dat er zich in de wereld een gigantisch onzichtbaar leger van moslimextremisten aan het vormen is?

Het valt ook op hoe Wilders met twee maten en gewichten meet. Zo zou hij de Koran willen verbieden of verscheuren (bewust gebruikt hij de term "verbranden" niet om ongewenste associaties te vermijden), maar aan de andere kant staat hij wel voor een onvoorwaardelijke toepassing van het recht op vrije meningsuiting. Is die meneer dan echt zo dom om te geloven dat het verbieden van een boek de wereld zou kunnen verbeteren? Ik denk het niet, maar als provocatie kan het natuurlijk wel tellen. Dat hij de Koran viseert is niet toevallig. De Koran is het enige element dat toelaat om op een concrete manier de daden van extremisten in Iran of Saoudi Arabië in verband te brengen met de moslims die hier in alle stilte leven: "Zie je wel, ze lezen hetzelfde boek! Ze zitten dus allemaal in hetzelfde complot!"

Laatst gewijzigd door Doki : 28 maart 2008 om 10:47.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:47   #31
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tiens waar komen al die betogers dan telkens vanonder gekropen als het over een cartoontje gaat? Wie steken dan telkens die auto's in de fik, slaan ruiten van witte rassiesten in en zorgen dat er geen kat nog op straat durft te komen?
Zijn dat speciaal gekweekte hologrammen of zo?
Toen ik nog op school zat, werden betogingen op school vermeld. Daar werd dan afgesproken. Maar snotneuzen horen niet op een serieuze betoging.

En zij die gelinkt zijn met de stad (vzw's, werknemers) komen wel opdagen, maar de gewone moslim komt dat nooit te weten via de vetbetaalde 'vertegenwoordigers'.
Laat die 'verkozenen' eens 1x langs elk huis gaan en een gesprek aangaan met de eerste generatie. Marokkanen hebben bv veel respect voor de oude eerste generatie. Als de vertegenwoordigers hen aanspreken in de moskee en zij ons op hun beurt, dan zou dat een goede start zijn. De enige tijd dat we van 'verkozenen' horen is als men moet bepalen wanneer het ramadan is of een andere feest.
Oud 28 maart 2008, 10:49   #32
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar als je geassocieerd wordt met de woorden van anderen en daarop gepakt wordt, dan wordt elk mens pissig. Het is oneerlijk en het metst alle discussiekanalen dicht.
...
Zo voelen de islamieten zich als Wilders en het VB ons beschrijft. Hopelijk begrijp je ons nu meer.
Oud 28 maart 2008, 10:52   #33
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Zo voelen de islamieten zich als Wilders en het VB ons beschrijft. Hopelijk begrijp je ons nu meer.

Ja hoor, ik kan dat begrijpen. En wat doen we daar nu mee?
Oud 28 maart 2008, 10:58   #34
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Dit is ook het allergrootste probleem, en het zorgt ervoor dat er geen echte dialoog tussen autochtonen en allochtonen op gang kan komen. Ik droom er al een tijdje van om hier eens rechtstreeks en ten velde iets te kunnen aan doen.
Mijn oplossingen:

Boetes voor overlast. 1x = 25 Euro, 2x = 50 Euro, 3x 75 Euro,...+ kosten eventuele schade. Overlast gebeurt door het gevoel van 'ze gaan me toch niet aanpakken'. Gewoon dit gevoel wegnemen.

Controleer de vertegenwoordigers of ze daadwerkelijk in contact staan met allochtonen, en ook op welke manier. Het loop daar gigantisch mis.
Als ze (samen met de imam waarvoor men respect heeft) in contact staan met de eerste generatie, dan kan men hen bv inzetten als soort burgerwacht maar dan in de positieve zin.
De oude mensen gaan dat leuk vinden, want na hun pensioen hebben ze ook niet zoveel te doen. En lastige jongeren gaan niets durven in hun nabijheid.

Er zullen nog wel meerdere oplossingen zijn, maar dit lijkt mij het goedkoopste of het brengt op. Wij Marokkanen staan daar iig helemaal achter, want wat ik nu zeg heb ik meermaals besproken met Marokkanen in BE en NL.
Oud 28 maart 2008, 11:02   #35
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn oplossingen:

Boetes voor overlast. 1x = 25 Euro, 2x = 50 Euro, 3x 75 Euro,...+ kosten eventuele schade. Overlast gebeurt door het gevoel van 'ze gaan me toch niet aanpakken'. Gewoon dit gevoel wegnemen.

Controleer de vertegenwoordigers of ze daadwerkelijk in contact staan met allochtonen, en ook op welke manier. Het loop daar gigantisch mis.
Als ze (samen met de imam waarvoor men respect heeft) in contact staan met de eerste generatie, dan kan men hen bv inzetten als soort burgerwacht maar dan in de positieve zin.
De oude mensen gaan dat leuk vinden, want na hun pensioen hebben ze ook niet zoveel te doen. En lastige jongeren gaan niets durven in hun nabijheid.

Er zullen nog wel meerdere oplossingen zijn, maar dit lijkt mij het goedkoopste of het brengt op. Wij Marokkanen staan daar iig helemaal achter, want wat ik nu zeg heb ik meermaals besproken met Marokkanen in BE en NL.
Alweer een constructieve bijdrage, waar ik het mee eens ben.

Eén probleem: wie gaat dat in realiteit omzetten? Welke Belgische politici gaan daar een beleid van maken? Vele mensen willen het, Belgen zowel als Marokkanen, maar het gebeurt maar niet.

Daar zit de knoop die we vandaag kennen. Misschien moeten we gaan concluderen dat ook de autochtonen niet over deftige vertegenwoordigers die naam waardig beschikken?
Oud 28 maart 2008, 11:05   #36
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, ik kan dat begrijpen. En wat doen we daar nu mee?
De oplossing ligt in mijn mening bij de aanhangers. Zij kunnen een signaal geven (brieven, e-mails,...) dat ze niet achter dat punt staan.

Als (i)marketeer volg ik bv ook wat mijn klanten wensen, en het geld dat ik daarvoor krijg. Mijn klant bepaalt dus mee mijn programma. Komen ze morgen aan met 'dát wil ik niet', dan stop ik ook met de bedoelde actie.

Zolang het VB en Wilders denken dat over één kam scheren loont, gaan ze ermee door. En zolang ze ermee doorgaan komt er geen dialoog tussen ons, allocht en autocht.
Oud 28 maart 2008, 11:13   #37
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer een constructieve bijdrage, waar ik het mee eens ben.

Eén probleem: wie gaat dat in realiteit omzetten? Welke Belgische politici gaan daar een beleid van maken? Vele mensen willen het, Belgen zowel als Marokkanen, maar het gebeurt maar niet.

Daar zit de knoop die we vandaag kennen. Misschien moeten we gaan concluderen dat ook de autochtonen niet over deftige vertegenwoordigers die naam waardig beschikken?
Iedereen die geen link heeft met extreem rechts kan zoiets tot een goed eind brengen, zonder beschuldigt te worden van racisme. Het VB heeft afgedaan, want haar geschiedenis is zo vuil als de smoel van een wielrenner op een regenachtige dag.

Patrick Janssens zou in mijn ogen een perfecte man zijn. Wij hebben nu bv boetes tegen overlast op bussen, en binnenkort ook misschien agenten. Dit laatste vind ik iets té. Zet gewoon potige kerels op een bus en je bereikt meer, omdat een agent aanzien wordt als provocatie.
Dit alles wordt dankbaar aanvaardt door allochtonen. Mijn vrouw is daar heel blij mee, omdat ze ook al eens een duw heeft gekregen van een overactieve snotneus, of al heeft meegemaakt dat enkelen van hen luidkeels stonden te roepen op het Fr. Roosenveldplaats.

Dus nu gewoon doortrekken naar andere situaties, zoals een speciale team tegen overlast. Geen werklozen die zo slap zijn als ne vod, en verveeld rondslenteren.
Oud 28 maart 2008, 11:17   #38
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oplossing ligt in mijn mening bij de aanhangers. Zij kunnen een signaal geven (brieven, e-mails,...) dat ze niet achter dat punt staan.

Als (i)marketeer volg ik bv ook wat mijn klanten wensen, en het geld dat ik daarvoor krijg. Mijn klant bepaalt dus mee mijn programma. Komen ze morgen aan met 'dát wil ik niet', dan stop ik ook met de bedoelde actie.

Zolang het VB en Wilders denken dat over één kam scheren loont, gaan ze ermee door. En zolang ze ermee doorgaan komt er geen dialoog tussen ons, allocht en autocht.
In theorie klopt dat Moby, maar de "klant" wordt ook sterk beïnvloed door reclame en zal zijn wensen daarop afstemmen. De film van Wilders kan dus mee helpen om een "markt" voor onverdraagzaamheid te creëren, en hij kan daar dan verder op inspelen. Uit de geschiedenis blijkt dat eens de schrik er goed in zit bij de bevolking heel wat dingen mogelijk worden die men in een democratie nooit voor mogelijk had geacht.

Ik geloof dus niet dat Wilders zal stoppen met agiteren als er maar genoeg mensen protesteren. Er is meer nodig. Een krachtig positief signaal vanuit de allochtone gemeenschap in de vorm van een informatiecampagne zou kunnen helpen. Laatst werd in Antwerpen een opendeurdag in een aantal moskeeën georganiseerd, dat vind ik bijvoorbeeld een heel goed initiatief.
Oud 28 maart 2008, 11:29   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kijk anders naar de film.
Voor mij wijst Wilders erop dat er wel een vorm van compleet onverdraagzame en radicale islam bestaat, ook binnen Europa die letterlijk de koran volgt dus ook de gewelddadige teksten.

Betekent dit dat iedere moslim een gevaar vormt? Absoluut niet!
Wil dit zeggen dat binnen iedere moskee deze visie op de koran gepredikt wordt? Nog veel minder.

Maar; dit afdoen als' ver van mijn bed' is al evenmin correct; ik ben wel met moslims in contact gekomen die voor een aantal van deze 'Islamitische waarden' stonden.

- Ik ontmoette moslims die de Islam als superieur zagen en aangeven dat dit boven democratie of andere ideologie stond, ook boven het christen en jodendom omdat Mohammed de laatste profeet was.Bij de vraag hoe je dan de toekomst moest zien was het antwoord duidelijk' iedereen moest moslim worden want niets staat boven het woord van Allah.

- Ik ontmoette moslims die vonden dat wie kennis had van het bestaan van de islam en zich niet bekeerde een ongelovige was die niet op gelijke manier behandeld mocht worden.

- Ik ontmoette moslims die vonden dat homo's geen gelijke rechten hadden en als groep niet tot de samenleving behoorden, het argument was steeds' alle heilige boeken wijzen dit af, waarom moeten wij hen dan accepteren?

-Ik ontmoette moslims die vonden dat islam de basis hoorde te vormen voor een totalitaire samenleving waar de koran de basis vormt voor het sociaal , politiek en juridisch bestaan van alle mensen en meenden dat hiernaar streven een verplichting is voor alle moslims.

Opvallend vond ik dat dit steeds door Marokkaanse moslims werd beweerd en dat bijvoorbeeld Turkse moslims veel genuanceerder dachten. Waarmee je niet mag denken dat dus alle Marokkaanse moslims zo denken, vooral met de oudere generatie viel goed te praten maar met de jongere generatie al een pak minder!

De koran bevat genoeg elementen om anderen te respecteren en vormt dan ook niet het probleem maar wel die dit leest en vooral hoe dit gelezen wordt.
Vind ik dit een goede film? Nee, volgens mij draagt het niet echt bij tot een open en eerlijk debat en is er nauwelijks ruimte voor nuancering laat staan de diversiteit onder moslims.
Vind ik het een slechte film? Ook niet want waar Wilders op wijst bestaat wel degelijk en veel ruimer dan je zou denken, helaas is de linkse kerk hier blind voor omdat dit langzamerhand politiek geladen onderwerpen zijn die stemmen opleveren of doen verliezen. Politiek gaat maar over een ding; de verkiezingen winnen!

Ik hoop vooral dat de film moslims aanzet tot reflectie; dit is wat veel mensen van de Islam zien en het zou fijn zijn mochten moslims vooral die boodschap onthouden; laat het andere gezicht van Islam zien want dat is er ook; tijd om als gelovige duidelijk stelling te nemen tegen die kant van deze religie die het samenleven met anders denkenden grondig verstoort.

Laatst gewijzigd door alice : 28 maart 2008 om 11:33.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 11:31   #40
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
In theorie klopt dat Moby, maar de "klant" wordt ook sterk beïnvloed door reclame en zal zijn wensen daarop afstemmen.
De eerste keer dat je daar mee te maken krijgt ga je af op de reclame. Maar als je eenmaal lid bent, begin je het spelletje door te krijgen en hoef je het niet met alles eens te zijn. Politiek en marketing ligt dicht bij elkaar.

Citaat:
De film van Wilders kan dus mee helpen om een "markt" voor onverdraagzaamheid te creëren, en hij kan daar dan verder op inspelen. Uit de geschiedenis blijkt dat eens de schrik er goed in zit bij de bevolking heel wat dingen mogelijk worden die men in een democratie nooit voor mogelijk had geacht.
Eén van onze grootste probleem nu is paranoia. Ik betrap mij vaak op de gedachte van 'is hij een Vlaams Belanger?'. Als een allochtoon om de een of andere reden boos is en iets tegen een allochtoon zegt, dan zegt men snel ''t is een Vlaams belanger'. Ik zuig dit niet uit mijn duim, maar wat heel vaak heb meegemaakt. Door de acties van het Vlaams Belang zijn wij sterk uiteengegroeid.
Ik geloof niet dat acties die kwaadwillig zijn, om kunnen slaan in goede dingen. Het kan alleen zo worden als die partij of politieker zou verdwijnen en een gematigde partij of persoon deze ideeën op een gewone manier in het publiek gooien. Je ziet toch ook geen Jood naast Hitler zitten en een dialoog starten?

Citaat:
Ik geloof dus niet dat Wilders zal stoppen met agiteren als er maar genoeg mensen protesteren. Er is meer nodig. Een krachtig positief signaal vanuit de allochtone gemeenschap in de vorm van een informatiecampagne zou kunnen helpen. Laatst werd in Antwerpen een opendeurdag in een aantal moskeeën georganiseerd, dat vind ik bijvoorbeeld een heel goed initiatief.
In een moskee komen de belangrijkste mensen uit onze gemeenschap bijna dagelijks bij elkaar. Zet in de grote moskeën een vertegenwoordiger van de staat en communiceer daar met de eerste generatie e.a. Dat is veel goedkoper en ze staan letterlijk dicht bij de mensen.

Als de ouderen thuis komen vertellen ze altijd wat er in de moskee is gebeurd. als mijn vrouw naar een vrouwenbijeenkomst voor allochtone vrouwen gaat, dan vertelt ze me ook vanalles en ik luister dan. Een betere communicatie is er niet. Weg met die vette ganzen en hou het simpel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be