Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 16:15   #21
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Nee. De wereldbank hielp dan deze landen uit de nood. Iemand wordt pas ergens toe verplicht als hij iets doet dat in zijn nadeel is. Als iemand iets doet dat in zijn voordeel is (de lening aangaan) is dat vrijwillig.

Zo'n beetje als vrijwillig kiezen
tussen "dood met de kogel" & "langzame vergiftiging"
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 16:16   #22
Babylonia
Parlementslid

Standaard

problem reaction solution
Ken je die psychologische methode van de CIA soms niet?
Bekijk als je dat kunt de documentaire eerst eens

http://video.google.nl/videosearch?q...er&sitesearch=

Ook de andere van Adam Curtis van de BBC
IN drie delen Power of nightmares is nu ook NL ondertiteld

Wat doen we eraan?

Hegeliaanse problem reaction solution voorbeelden uit de geschiedenis.

http://www.prisonplanet.com/articles...onsolution.htm

Laatst gewijzigd door Babylonia : 28 maart 2008 om 16:20.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 16:23   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De tijd van 'democratie' tegen 'communisme' is gedaan mijns inziens.
Dus zocht en fabriceerde men een nieuwe vijand....helemaal in Big Brother stijl:
Niets zo handig om de bevolking te manipuleren als een vijand en een "wij-zij" gevoel...

Deze site eens goed lezen:
http://www.newamericancentury.org/

Dit interview (blauw) en ook de links erbij, interessant:

Citaat:
How the CIA created Osama bin Laden

Couple of nice pics of Osama and his buddy Brezzy.
http://www.geocities.com/Representat...adenphoto.html

Zbigniew Brzezinski: How Jimmy Carter and I Started the Mujahideen

Interview of Zbigniew Brzezinski Le Nouvel Observateur (France), Jan 15-21, 1998, p. 76*

Q: The former director of the CIA, Robert Gates, stated in his memoirs ["From the Shadows"], that American intelligence services began to aid the Mujahadeen in Afghanistan 6 months before the Soviet intervention. In this period you were the national security adviser to President Carter. You therefore played a role in this affair. Is that correct?

Brzezinski: Yes. According to the official version of history, CIA aid to the Mujahadeen began during 1980, that is to say, after the Soviet army invaded Afghanistan, 24 Dec 1979. But the reality, secretly guarded until now, is completely otherwise: Indeed, it was July 3, 1979 that President Carter signed the first directive for secret aid to the opponents of the pro-Soviet regime in Kabul. And that very day, I wrote a note to the president in which I explained to him that in my opinion this aid was going to induce a Soviet military intervention.

Q: Despite this risk, you were an advocate of this covert action. But perhaps you yourself desired this Soviet entry into war and looked to provoke it?

Brzezinski: It isn't quite that. We didn't push the Russians to intervene, but we knowingly increased the probability that they would.

Q: When the Soviets justified their intervention by asserting that they intended to fight against a secret involvement of the United States in Afghanistan, people didn't believe them. However, there was a basis of truth. You don't regret anything today?

Brzezinski: Regret what? That secret operation was an excellent idea. It had the effect of drawing the Russians into the Afghan trap and you want me to regret it? The day that the Soviets officially crossed the border, I wrote to President Carter: We now have the opportunity of giving to the USSR its Vietnam war. Indeed, for almost 10 years, Moscow had to carry on a war unsupportable by the government, a conflict that brought about the demoralization and finally the breakup of the Soviet empire.

Q: And neither do you regret having supported the Islamic [integrisme], having given arms and advice to future terrorists?

Brzezinski: What is most important to the history of the world? The Taliban or the collapse of the Soviet empire? Some stirred-up Moslems or the liberation of Central Europe and the end of the cold war?

Q: Some stirred-up Moslems? But it has been said and repeated: Islamic fundamentalism represents a world menace today.

Brzezinski: Nonsense! It is said that the West had a global policy in regard to Islam. That is stupid. There isn't a global Islam. Look at Islam in a rational manner and without demagoguery or emotion. It is the leading religion of the world with 1.5 billion followers. But what is there in common among Saudi Arabian fundamentalism, moderate Morocco, Pakistan militarism, Egyptian pro-Western or Central Asian secularism? Nothing more than what unites the Christian countries.

* There are at least two editions of this magazine; with the perhaps sole exception of the Library of Congress, the version sent to the United States is shorter than the French version, and the Brzezinski interview was not included in the shorter version.
The above has been translated from the French by Bill Blum author of the indispensible, "Killing Hope: US Military and CIA Interventions Since World War II" and "Rogue State: A Guide to the World's Only Superpower" Portions of the books can be read at: http://members.aol.com/superogue/homepage.htm
http://www.counterpunch.org/brzezinski.html
(ik heb dat interview al geruime tijd op mijn HDD staan)

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2008 om 16:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 16:34   #24
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Toch erg hé, dat de democratie het gewonnen heeft van het fantastische regime het communisme.
Beste
Vind je dat we het hier moeten hebben van ons democratisch gehalte?
Volgens mij he, kan het ze geen lor schelen wat wij nodig hebben als gewone mensen Politici en heersers verdienen veeeeeel meer als wij....
6000 7000 10000 euro per maand en premies uit bestuursfuncties (Dehaene INbev 2.5 milj euro)

Voor mij is een democratie iets heel anders...
Minder controle en meer vrijheid en meer warmte en meer solidariteit
Daar kan ik geld lenen op een fatsoenlijke manier om een kleine zaak te doen, daar kan ik van alles wat ik nu niet kan.
Daar worden geen kinderen in gevangenissen gestopt omdat ze arme ouders hebben Dat is diktatoriaal en politiestaat achtig...
Het enigste referendum dat we ooit gezien hebben word genegeerd door die vetzakken in de EU achter de schermen.

En weet je, De rockefellers financierden de Belgische staat bij de oprichting;
Die willen daar iets voor terug..
Nato hoofdkwartier bv.

En weet je diezelfde Rockefellers en Rothschilds financierden de Communisten in Rusland.
Het is niet omdat men twee opponenten tegenover elkaar ziet dat ze door twee fondsen gefinancierd zijn. Hitler en Engeland wat dacht je?
War is business as usuel
En missschien is er wel iets meer ook.
Want ik kan er niet meer bij met mijn gewone verstand soms hoe ze tekeer gaan tegen mensen.
Snap jij dat?
Oud 28 maart 2008, 16:50   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nun
Kritiek op de wereldbank of het imf stemt meestal voort uit onbegrip wat deze organisaties proberen te doen.
Moesten mensen begrijpen wat deze organizaties proberen te doen, de kritiek zou alleen maar groter zijn, vrees ik.

Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van elk land al dan niet een lening aan te gaan, tenminste als het 'regime' 'legitiem' te noemen is. Maar hoe dan te verklaren dat militaire dictaturen gedurende tientallen jaren zonder problemen leningen kregen van WB en IMF, terwijl op het moment dat een democratisch verkozen regime aan de macht kwam de kraan werd dichtgedraait (er zijn zo verschillende voorbeelden in L-amerika)? Leningen zijn een politiek instrument, een wapen zelfs.

'Ontwikkeling' is hoogstens een bijverschijnsel, 'controle' is het doel.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 maart 2008 om 16:52.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 16:58   #26
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Macht leidt onvermijdelijk tot machtsmisbruik - des te meer er in een staats- of andere sociale structuur macht versnipperd wordt over diverse aktoren des te beter het misbruik tegengegaan kan worden.

In de ideale democratie zal dan ook de macht versnipperd worden over alle burgers.

Het spijtige is dan weer dat efficiëncy hier tegengesteld evenredig aan is.

Terzijde : een efficiënt verenigd Europa zou voor binnenlandse zaken allicht minder democratisch zijn dan een Europa met zeer vele kleine deelstaatjes - maar op mondiaal niveau bekeken zou het een prachtig element zijn in een meer multilateraal bestuurde wereld van grotere en gelijkwaardigere spelers.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 17:12   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filosoof,

Ik begrijp niet goed wat de bedoeling is van die post. Islam heeft zo goed als niets met L-Amerika te maken. Trouwens, in de tijd dat de Sovjets in Afghanistan waren was er nog niet veel behoefte aan een nieuwe vijand lijkt me.

Citaat:
(ik heb dat interview al geruime tijd op mijn HDD staan)
?...op uw Hard Disk Drive? Fijn voor u.

sorry, niet begrijp.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 maart 2008 om 17:25.
Oud 28 maart 2008, 17:21   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijtige is dan weer dat efficiëncy hier tegengesteld evenredig aan is.
Doet me denken aan een artikel van Chan Akya dat ik overlaatst las, waarin hij probeert aan te tonen dat 'markets love dictatorships', omwille van stabiliteit en efficientie.

Aan de burgers om de democratie te redden.
Oud 28 maart 2008, 18:14   #29
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Wat een efficienty is er nu?
Die van het steeds rijker worden en bewaren van de privileges van de elite en die van het alsmaar oorlogen voeren en betalen en armer worden van de armeren?
miljoenen doden elke tien jaar opnieuw?
oh oh oh
Wat een schizofrene efficienty
bah bah bah
wat is dat toch voor domme praat van de TV zeker
efficienty om de planeet, de zeeen de bossen volledig leeg te roven en te vervuilen en vol te smijten met plastic in de oceanen http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/17537920/
en alle mensen tot overlast te maken als ze kotsen 75 euro betalen hoppekee
Ik heb er niet veel respect voor dat soort van efficienty
het is een chaos aan het worden
een totale chaos.

we worden geregeerd door psychopathen zonder empathisch vermogen
s c h a n d a l i g is het
geen ander woorden zijn ervoor te vinden.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 28 maart 2008 om 18:17.
Oud 28 maart 2008, 18:19   #30
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht

we worden geregeerd door psychopathen zonder empathisch vermogen
s c h a n d a l i g is het
geen ander woorden zijn ervoor te vinden.
Ik denk dat een empatisch vermogen alleen weggelegd is voor extraverte types, het is dus niet iedereen gegeven.

U zegt me toch niet dat het een vereiste is om te kunnen regeren?

Ik zou het eerder omgekeerd willen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 18:29   #31
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beste
Vind je dat we het hier moeten hebben van ons democratisch gehalte?
Volgens mij he, kan het ze geen lor schelen wat wij nodig hebben als gewone mensen Politici en heersers verdienen veeeeeel meer als wij....
Noem eens 1 regime waar de heersers niet veel meer verdienden dan het volk?
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 22:56   #32
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Toch ben ik blij dat wij in WOII door de Amerikanen zij bevrijd en niet door de Sowjets.
De Amerikanen zijn ons hier toen niet in de eerste plaats komen bevrijden. Hun rede was wraak voor de Duitse aanval op een van hun passagiersschepen. De Amerikaanse oorlogsindustriëlen hadden die aanval uitgelokt om ook een paar leuke speeltjes te mogen produceren.

Laatst gewijzigd door DannyS : 28 maart 2008 om 22:57.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 23:12   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Toch ben ik blij dat wij in WOII door de Amerikanen zij bevrijd en niet door de Sowjets.
Misschien wordt je iets minder blij als je er wat dieper over gaat nadenken, over , waarom het zo lang duurde alvorens de Amerikanen zijn tussen gekomen, met alle respekt voor diegene die er het leven hebben bij ingeschoten, maar ik heb het over de Amerikaanse top. Hoe dat Hitler is aan de macht kunnen komen. Hoe hij 4 jaar lang heeft Joden kunnen vervolgen terwijl dit reeds geweten was en het overgrote deel van de Amerikanen joden zijn. Waar hij op de dag van de invasie, plots honderde schepen vandaan haalde, terwijl hij steeds beweerdde niet tussen te kunnen komen omdat hij niet over de nodige schepen beschikte. Wanneer hebben ze die dan gebouwd?

Misschien kan je de verklaring vinden in het fijt dat Amerika’s grootste industrie de wapen industrie is en dat zij daardoor steeds ergens een oorlog nodig hebben, steeds elders maar niet bij hen. Gewin lag hen kennelijk nader dan hun eigen soortgenoten

Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2008 om 23:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 23:28   #34
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Hallo Filosoof
dat is wel een bijzonder interview
Wat ik niet snap is waarom wilden ze de URSS ondermijnen?
Hebben ze daar nu meer macht?
Ze willen toch precies opnieuw een opponent ervan maken met raketten schilden en toestanden...

Hamc; Over empathie inlevingsvermogen
Kan je een moeder voorstellen of vader zonder inlevingsvermogen?

Ik kan me geen directie voorstellen zonder inlevingsvermogen
en zeker geen leiders.
Hoe meer empathie hoe meer resultaten.
Een mens die zich begrepen voelt is gemotiveerd om vooruit te gaan.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 28 maart 2008 om 23:31.
Oud 28 maart 2008, 23:41   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hamc; Over empathie inlevingsvermogen
Kan je een moeder voorstellen of vader zonder inlevingsvermogen?
Ja, de mijne.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:00   #36
Babylonia
Parlementslid

Standaard

oei ik begrijp je droeve traan....
Dat spijt me want dat beinvloed misschien je blijheid en vreugde...?
Je hebt maar een pa en een kind wil graag trots zijn op zijn ouders.
en de ouders ook op hun kinderen....
Heel veel mensen zijn eigenlijk gewoon een beetje autistisch...
Geen inlevingsvermogen loemp niet attent.
Jammer voor jullie allebei.
Oud 29 maart 2008, 08:32   #37
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
En weet je, De rockefellers financierden de Belgische staat bij de oprichting;
Die willen daar iets voor terug..
Nato hoofdkwartier bv.
|
Leest u eigenlijk wel de onzin die u schrijft? Van de Rockefellers was nog geen sprake toen België werd opgericht.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:33   #38
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De Amerikanen zijn ons hier toen niet in de eerste plaats komen bevrijden. Hun rede was wraak voor de Duitse aanval op een van hun passagiersschepen. De Amerikaanse oorlogsindustriëlen hadden die aanval uitgelokt om ook een paar leuke speeltjes te mogen produceren.
U was dus liever onder Duitse bezetting blijven leven?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 16:04   #39
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat niet in WWI?

Citaat:
U was dus liever onder Duitse bezetting blijven leven?
Het is niet omdat je een land bevrijd, dat je daarna datzelfde land moet ketenen aan je eigen belangen hé
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 21:56   #40
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Hallo Jozef

Buchanan is een gerenommeerd journalist die uitzocht in het nationaal archief dat er geen twijfel is dat Presscot Bush en Herbert walker Bush nazi handelaren waren die Hitler financierden.
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=3
Ze planden zelfs een coup waar ze voor terecht stonden in een rechtbank op de toenmlalige president.

De oorlogen zijn een vreemde manier om geld te verdienen voor het militair industrieel complex, voor het eerst zo genoemd door Eissenhower in zijn final farewell to the nation. Hij waarschuwde voor het gevaar van deze machtige lobby zie youtube.
Wapens worden enkel met belastinggeld betaald.
Er is veel meer aan de hand dan wij via de media te zien krijgen.
Zonder bankier geen oorlog....
Ik kan je verzekeren dat het geld kost en dat je soldaten weglopen als je ze niet betaald....
Heel shokkerend ik weet het
Een kwetsende waarheid.
Oorlog is business.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 30 maart 2008 om 22:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be